چرا مردان به زنی که دوستش دارند خیانت می کنند ؟

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

شاید باورتان نشود اما بسیاری از مردانی که خیانت می کنند همسرشان را دوست دارند و در صورت برملا شدن خیانت‌شان حاضر به جدایی و برهم زدن زندگی مشترک‌شان نیستند. همین مساله موجب سردرگمی خانم‌ها شده و باعث می‌شود عشق شوهرشان را باور نکنند. طبق آمار طلاق در کشور ایران در دهه هشتاد و پس از آن طلاق (به خاطر خیانت) به طور صعودی افزایش یافته است. وقتی مرد/زن هر گونه روابط جنسی یا عاطفی برقرار کند که خارج از چارچوب قواعد و اصول رابطه زناشویی باشد، خیانت رخ داده است. در ادامه به دلایل بروز چنین رفتاری از جانب مردان با وجود علاقه به همسرشان پرداخته‌ایم. در صورت مواجهه با چنین شرایطی حتما مشاوره خیانت دریافت کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه چرا مردان به زنی که دوستش دارند خیانت می کنند می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360  و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

ایا علاقه به همسر به طور قطعی می تواند مانع از خیانت شود؟

دلبستگی و علاقه به همسر یکی از عوامل مهمی است که وجود آن در یک رابطه زناشویی پایدار و دو طرفه لازم بوده و نبود آن می‌تواند آن رابطه را در معرض خطرات و لرزش‌هایی قرار دهد و به ناپایداری و تخریب ستون‌های رابطه‌ای بیانجامد. هر چقدر میزان علاقه و وابستگی به همسر بیشتر باشد، به دنبال آن تعهد فرد نسبت به رابطه با همسر خود بیشتر شده، ثبات رابطه افزایش یافته و تمایل بیشتری برای ادامه رابطه و ماندن در آن پیدا خواهد کرد؛ بدون این که شخص دیگری یا انگیزه‌های درونی خود فرد بخواهند او را به سمت خارج شدن از حدود معین و ثابت رابطه حال حاضر خود سوق دهند.

حال در این میان دیده شده مردانی با وجود اظهار علاقه و دلبستگی به همسر خود، دست به خیانت‌هایی در خارج از حیطه روابط زناشویی خود می‌زنند و به برقراری روابط مخفیانه با یک شخص سوم –چه جنسی و چه عاطفی- می‌پردازند. این خیانت ناشی از نوعی تعارض بین گفته‌ها و عمل خیانتکار می‌باشد که می‌تواند نشان دهنده نوعی اختلال و بیماری در رفتار او باشد.

چرا مردان به زنی که دوستش دارند خیانت می کنند ؟

چرا مردان به زنی که دوستش دارند خیانت می کنند

علل مختلفی می‌توانند پاسخی مناسب برای سوال چرا مردان به زنی که دوستش دارند خیانت می کنند باشد. در ادامه به توضیح و بررسی شایع‌ترین و مهم‌ترین این علل خواهیم پرداخت. برای آشنایی با نحوه برخورد با خیانت مردان کلیک کنید.

_سابقه خیانت های پیشین

مردانی که قبلا سابقه خیانت به شریک زندگی خود را داشته باشند، احتمال این که دوباره مرتکب این رفتار شوند بیشتر از سایر مردان است. تحقیقات و گزارشات مربوطه نشان می‌دهند که اگر فردی در رابطه‌ای که در آن قرار دارد دست به خیانت به شریک زندگی خود بزند، احتمال این که در رابطه آینده خود نیز به طرف مقابلش خیانت کند به میزان 3 برابر بیشتر از کسانی است که تا به حال سابقه خیانت نداشته اند.

_مشکلات روانی و اختلالات شخصیتی

مشاهده شده است کسانی که دچار اختلالات شخصیتی خاصی نظیر اختلال خود شیفتگی (عشق و علاقه افراطی به خود و دانستن خود به عنوان مرکزیت تمام اتفاقات) و یا شخصیت‌های مردم ستیز و ضداجتماعی هستند، احتمال بیشتری به همسر خود خیانت می‌کنند؛ حتی اگر علاقه و دلبستگی زیادی به آن‌ها نشان دهند.

کسانی که دارای شخصیت خودشیفته هستند اغلب تمام گرایشات و لذت‌ها را برای خود می‌خواهند و نسبت به دیگران توجه یا علاقه زیادی نشان نمی‌دهند. بنابراین تمام کارهایی که انجام می‌کنند را اعمال به جا و درستی انگاشته و برای خود محدودیتی در مرتکب شدن آن‌ها متصور نمی‌شوند. به همین دلیل می‌توانند به راحتی به خیانت کنندد، بدون این که نگران آسیب ورنجی باشند که به شریک زندگی‌شان می‌دهند. این اختلال نه تنها در جنس مرد، بلکه در زنان هم می‌تواند منجر به خیانت به همسرشان شود.

سایر انواع اختلالات شخصیتی و عدم تکامل جنبه‌های روانی در افراد که می‌تواند احتمال خیانت به همسر را بالا ببرد شامل؛ داشتن احساس ناامنی در رابطه، اختلال در برقراری روابط صمیمانه و دوری از نزدیکی، اختلال شخصیت دو قطبی، اعتماد به نفس پایین و نداشتن عزت نفس می‌باشد.

_داشتن انواع اعتیاد

وجود انواع مختلفی از اعتیاد در هر دو جنس می‌تواند نقش برجسته‌ای در بروز خیانت باشد. حال این اعتیاد می‌تواند انواع مختلفی را از قبیل اعتیاد به مواد مخدر، الکل، انواع داروها، رفتارهای پر خطر، شرط بندی و یا حتی اعتیاد جنسی را شامل شود. شخصی که به نوعی از اعتیاد جنسی مبتلاست، قادر به کنترل خواسته‌ها، تمایلات و رفتارهای خود از نظر جنسی نبوده و همین افراط در فعالیت‌های جنسی و عدم ارضا نیازهای او توسط شریک فعلی‌اش باعث می‌شود که به دنبال راه‌های دیگری برای ارضا این نیازها رفته و در کسان دیگر به غیر از همسر خود بخواهد این خواسته‌ها و تمایلات افراطی خود را برآورده کند.

_وجود آسیب هایی در گذشته (اغلب در کودکی)

گاه ممکن است که در گذشته همسرتان رخدادهای ناگواری وجود داشته باشد که آسیب‌هایی را به روان و جنبه‌های مختلف شخصیتی او وارد کرده و این آسیب‌ها و نقایص در تمام زندگی همراه او باشند. تعداد بسیاری از این افراد که از یک زخم دیرینه در روح و روان خود رنج می‌برند معمولا سعی در پنهان کردن و مخفی نمودن آن از دیگران دارند.

زمانی هم که این افراد وارد رابطه با شخصی شده و یک زندگی جدید را شروع می‌کنند، هر چقدر هم از زندگی خود رضایت داشته و به همسر خود علاقه وافر و سرشاری داشته باشند، این ضربه روحی همچنان در اعماق ذهن ناخود آگاه آن‌ها حضور داشته و به گونه‌ای رفتارها و اعمال این اشخاص را تحت تاثیر قرار می‌دهد و منجر به خیانت می‌شود.

حتما درباره راه های شکل گیری روابط فرازناشویی بخوانید.

راه های کاهش آسیب های روحی مربوط به گذشته

این آسیب‌های روحی که در فرد به وجود می‌آید، می‌تواند ناشی از هر گونه اتفاق ناخوشایند در گذشته او نظیر خشونت جسمی، آزار و اذیت جنسی، کمبود محبت و عاطفه، نداشتن روابط سالم با والدین و طی نکردن مراحل رشد جسمی و روانی دوران کودکی به شکل صحیح باشند.

مردان/زنان اغلب این اتفاقات را به عنوان نقاط تاریک و آسیب پذیر شخصیت خود می‌دانند و تمایلی به افشای این تجربه‌های تلخ ندارند؛ حال آن که با مطرح کردن این مشکلات و در میان گذاشتن آن‌ها با یک روان درمانگر یا مشاور و حتی همسر خود می‌توانند به پشت سر گذاشتن آن‌ها و بهبود این آسیب‌ها فکر کنند.

_کسانی که شاهد خیانت والدین خود بوده اند

همچنین می‌توان گفت کودکانی که شاهد خیانت والدین خود بوده‌اند و یا از جانب والدین غفلت و اهمالی نسبت به آن‌ها –چه از نظر مادی، روانی، عاطفی- صورت گرفته باشد، احتمال خیانت این کودکان در بزرگسالی هم به میزان زیادی افزایش خواهد یافت. آنان تصور می‌کنند که خیانت یک امر عادی بوده و بین همه زوجین رایج است.

_عدم رضایت جنسی و عاطفی

گاهی مردان با وجود علاقه زیادی که به همسر خود دارند، به دلیل عدم رضایت جنسی و عاطفی از شریک زندگی خود به یک ارتباط خارج از چهار چوب خانواده روی می‌آورند و این گونه زمینه خیانت شکل می‌گیرد. در واقع در بین مردان نیازهای جنسی بیشتر عامل بروز خیانت است که این امر در زنان بیشتر نیازهای عاطفی را شامل می‌شود. اصلاح روابط میان زن و شوهر می‌تواند در کاهش بروز خیانت تاثیر گذار باشد. برای اطلاع از علت تنوع طلبی جنسی کلیک کنید.

چکار کنم که شوهرم به من خیانت نکند؟

همانطور که گفتیم ریشه اصلی بیشتر خیانت مردان مشکلات روحی و روانی و یا کاستی‌هایی است که در رابطه عاطفی یا جنسی با همسر خود دارند. برای ریشه یابی مشکل اصلی و برطرف کردن آن تنها راه ارتباط با یک مشاور روانکاو است، یک مشاور با بررسی جوانب مختلف زندگی زناشویی و همچنین کنکاش در گذشته فرد، علت اصلی بروز خیانت را دریافته و راهکارهای لازم را جهت بهبودی و رفع مشکل ارائه می‌دهد.

برای عضویت در کانال تلگرامی ذهن نو کلیک نمایید.

⭕پژوهش های انجام شده در رابطه با خیانت مردان

نتايج پژوهش‌های انجام گرفته توسط دکتر مجتبی حبیبی عسگر اباد و زهرا حاجی حیدری در مورد علل خیانت زناشویی نشان می‌دهد كه يكی از علل اصلي خيانت مردان، عدم رضايت جنسی در رابطه زناشویی می‌باشد كه ممكن است از اختلالات جنسی خود فرد يا همسرش نشأت گيرد. به طور كلی، عدم رضايت جنسی موجب می‌شود مردان اقدام به برقراری ارتباط فرا زناشویی كنند. برای حل اين مسئله، می‌توان با فرهنگسازی در جامعه برای مراجعه به سكس تراپی و مشاوره، گامی در جهت كاهش خيانت برداشت. برای شروع درمان خیانت کلیک کنید.

عوارض خیانت مردان به زنی که دوستش دارند

عوارض خیانت مردان به زنی که دوستش دارند

خیانت با هر دلیلی که انجام شود؛ عوارضی برای خود فرد و شریکش ایجاد خواهد کرد. خیانت در رابطه، یکی از بدترین مسائل است که کنار آمدن با آن آسان نخواهد بود. در برخی موارد، زندگی افراد بعد از خیانت به طور کلی تغییر می‌کند. قبل از خیانت باید به خوبی در مورد عواقب فکر کرد؛ چرا که قطعا نتایج بدی خواهد داشت. برخی از آثار خیانت شامل موارد زیر می‌شود.

  • بی اعتمادی
  • بروز مشکلات روانی مختلف
  • بی علاقگی نسبت به ازدواج و رابطه
  • آثار جسمانی
  • احساس تنهایی و ناامیدی

برای جلوگیری از این عوارض حتما راه های تشخیص خیانت را بخوانید.

سخن پایانی

نمی‌توان با اطمینان گفت که مردان به زنانی که به آنها علاقه دارند؛ خیانت نمی‌کنند. خیانت به دلایل مختلفی اتفاق می‌افتد و عوامل زیادی در آن موثر هستند. برای جلوگیری از بروز خیانت، زوجین باید هر دو تلاش کرده و از آن جلوگیری کنند. در این مسیر می‌توان از یک روانشاس زوج و یا خانواده نیز کمک خواست. همچنین همدلی و همراهی دو طرف نیز برای از بین بردن این بحران، اثربخش خواهد بود. همانطور که گفته شد؛ خیانت یکی از معضلات جامعه امروزی است که باید در جهت برطرف کردن آن تلاش کرد.

برای دریافت مشاوره در زمینه چرا مردان به زنی که دوستش دارند خیانت می کنند می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360  و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره