آدم های اشتباه زندگی | چرا اطرافمان را ادم های اشتباه پر کرده اند

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

آدم های اشتباه زندگی خود را چگونه حذف کنیم؟ آیا رابطه ای که دارم اشتباهی است؟ عشق اشتباهی چیست؟ احتمالا با این موضوع برخورد کرده اید که با برخورد اول چنان مجذوب فرد مقابل می‌شوید که از او بت می‌سازید. اما به مرور زمان متوجه اشتباه در انتخاب خود خواهید شد. اگر در رابطه به دنبال آدم هایی هستید که نیازها و خلاءهای روحی خود را پر کنید، خود را طور دیگر معرفی می‌کنید یا احساس نالایقی می‌کنید وارد رابطه اشتباه و نادرستی خواهید شد. بهترین راه حل شناخت خود و رسیدم هب خودآگاهی است که توسط روانشناس صورت بگیرد. برای دریافت مشاوره فردی کلیک کنید.

آدم های اشتباه زندگی

بسیاری از کسانی که در اطراف ما هستند گزینه های انتخاب ما نبوده اند. اما هر کدام تاثیرات و نقش هایی در زندگی‌مان داشته اند. برخی دیگر نیز به طور مستقیم انتخاب خودمان بوده‌اند. اگر آدم هایی که به دور خود جمع می‌کنیم مورد پسند ما نباشند به تدریج اطرافمان را افرادی فرا خواهند گرفت که هیچ شباهت و هدف یکسانی ندارند. انتخاب آدم های اشتباه زندگی ریشه در ناآگاهی از شخصیت و روان خودمان دارد.

بیشتر بخوانید : ضمیر ناخودآگاه

نا خودآگاه آدم ها دلیل انتخاب‌ها و ظهور آدم ها را می‌داند. بابررسی ناخودآگاه باید به دنبال این باشیم که چرا آدم های اشتباه زندگی را انتخاب می‌کنیم. طبق نظر فروید، ما افراد را تصادفی انتخاب نمی‌کنیم، بلکه از گذشته در ناخودآگاه ما حضور دارند انتخاب می‌شوند.

با بررسی زندگی روانی گذشته توسط روانشناسان، احتمالا پاسخ انتخاب آدم اشتباهی برای زندگی را خواهید یافت. در واقع می‌توان گفت که انتخاب آدم های اشتباهی تنش و دردسر کمتری برای ما ایجاد خواهند کرد و در قبال مسئولیت های آدم درست در زندگی هراس داریم. در‌ ادامه دلایل انتخاب آدم های اشتباه زندگی و نشانه های آن را شرح داده ایم.

دلایل انتخاب آدم های اشتباه زندگی

چرا آدم های اشتباه را انتخاب می‌کنیم ؟ چرا عاشق آدم های اشتباه می‌شویم؟ دلایل زیادی برای انتخاب عشق اشتباه وجود دارد که در ادامه به آن اشاره کرده ایم.

فروشگاه آرامیس

1. نبود شناخت دقیق از طرف مقابل

عاشقی واقعی به شناخت نیاز دارد. زمانی که هنوز اطلاعات کافی و درستی از طرف مقابل نداریم، ویژگی های او را خیال پردازی نکنید. با مشاهده عکس، مکالمه تلفنی و چت به شناخت مناسبی از او نخواهیم رسید. شاید در ارتباط واقعی و حضوری متوجه رفتاری غیر از خیال پردازی های خود شویم.

2. نشان دادن خود غیر واقعی

گاهی در نشان‌دادن و معرفی خود از ویژگی هایی استفاده‌می‌کنیم که خود واقعی ما نیستند. خود را به گونه ای معرفی می‌کنیم که از خود واقعی ما به دور است. با چنین رفتاری پا در روابطی خواهیم گذاشت که مناسب ما نیستند. اگر صادقانه خود را معرفی کنیم و با افرادی ارتباط بگیریم که شبیه ما هستند، رابطه مناسب تر و بهتری خواهیم داشت. یکی از دلایل انتخاب عشق های اشتباهی همین است که خود را در برابر آدم هایی قرار می‌دهیم که با ما تفاوت دارند. با تمرین خود آگاهی و شناخت خودمان، برای معرفی خود غیر واقعی را تعریف نمی‌کنیم. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه خودآگاهی کلیک کنید.

3. به دنبال عشق بدون نقص

همه آدم ها لایق بهترین زندگی هستند اما باید در نظر داشت که همه افراد بدون نقص نیستند. به طرف مقابل اجازه دهید تا خود را ثابت کند. این نکنه را در نظر بگیرید که هیچکس کامل و ایده‌آل نیست و به دنبال فردی ایده‌آل و بدون نقص بودن سبب تنها ماندن ما خواهد شد. درک مقابل، فرصت برای تغییر و ثابت کردن باعث می‌شود که روابط پایدار تر و مناسب تری داشته باشیم.

4. احساس نالایق بودن

یکی دیگر از دلایل ورود به رابطه اشتباهی، احساس نالایقی و نبود اعتماد به نفس است. اگر خودمان را دوست نداشته باشیم و به ظاهر و اخلاق خود رسیدگی نکنیم، در نهایت خود را لایق رابطه خوب و مناسب نخواهیم دید. اگر خودمان را مدام سرزنش کنیم، از شغل، هیکل و ظاهرمان خجالت بکشیم، وارد روابطی خواهیم شد که هیچ تناسبی با ویژگی ها و خواسته های شما ندارد. برای رفع این رفتار، نیاز به افزایش اعتماد به نفس داریم. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه افزایش اعتماد به نفس کلیک کنید.

5. تغییر دادن فرد مقابل

بر اساس آمارها، امید به تغییر رفتار و ویژگی های فرد مقابل بیهوده و کارآمد نیست. هیچ فردی را نمی‌توان تغییر داد، پس به امید تغییر دادن وارد رابطه نشوید. رابطه ای که در آن دائم در حال رفع ایرادات طرف مقابل هستیم حالت والد-فرزندی خواهد گرفت و رابطه مطلوب و مناسبی نخواهد بود.

6. تجربه های تلخ گذشته

تجربه های تلخ گذشته زمانی که تحت درمان قرار نگیرد، بر روان ما تاثر خواهد گذاشت. و با روانی بیمار و افیرده وارد روابطی خواهیم شد که ترس و اشتباهات قدیم را تکرار خواهیم کرد. تجربه های تلخ از روابط گذشته یا تجربه رابطه عاشقانه ناخوشایند والدین می‌تواند بر انتخاب نادرست عشق ریشه داشته باشد.

7. پر کردن خلاء و رفع نیاز

عشق واقعی زمانی پیدا خواهدشد که به دنبال فرد مناسب باشیم نه کسی برای رفع نیازها. اگر به دنبال افرادی باشیم که خلاءهای زندگی ما را پر کند، انتخاب اشتباهی را برگزیده‌ایم. کسی که دوستش داریم با کسی که می‌خواهیم نیازهای ما را رفع کند فرق زیادی دارد. برای تجربه عشق واقعی به دنبال رفع نیاز نباشیم.

حتما برای دریافت راهکار و جلوگیری از ازدواج با آدم اشتباه کلیک کنید.

نشانه های آدم های اشتباه زندگی

انتخاب عشق و آدم اشتباه نشانه هایی را به دنبال دارد که در ادامه به این نشانه ها اشاره کرده ایم.

  • تلاشی برای رفع مشکلات و اشتباهات نمی‌کند.
  • درباره دغدغه ها و دل نگرانی ها صحبت نمی‌کند.
  • اهداف یکسانی ندارید.
  • برنامه های زندگی تان هماهنگ نیست.
  • هزینه ها در طول رابطه از طرف یک شخص خرج می‌شود.
  • تغییر رژیم غذایی، خواب کافی، ورزش و عقب افتادن کارهای روزانه.
  • رابطه ای که نوسات زیادی دارد، رابطه اشتباهی است.
  • ارتباط با دوستان و خانواده تان کمرنگ شده.
  • همیشه نگران تعهد و وفاداری او هستید.
  • به طرف مقابل عادت کرده اید و جدایی برایتان سخت است.
  • عشق آنی (کراش) دارید.
  • در مقابل خطاها و اشتباهاتش عذرخواهی نمی‌کند.
  • رفتارهای فرد شما را شرمگین می‌کند.
  • در رابطه با نیازهای جنسی صحبت نمی‌کنید.
  • نگران واکنش های طرف مقابل هستید.
  • با شما راحت نیست و در مورد خواسته هایش صحبت نمی‌کند.
  • در طول رابطه احساس خستگی روحی دارید.

راهکار جلوگیری از انتخاب آدم های اشتباه زندگی

راهکارهایی وجود دارد که شما را از رابطه اشتباه دور می‌کند. در ادامه به این راهکارها اشاره کرده ایم.

  • الگوی مشخصی را برای رابطه خودتان در نظر داشته باشید.
  • ویژگی های مورد علاقه تان را یادداشت کنید.
  • یادداشت کنید که از رابطه گذشته خود چه چیزهایی یاد گرفته اید.
  • به حرف های خانواده و دوستانتان گوش دهید.
  • به ندای قلب و عقلتان به تناسب گوش دهید.
  • قبل از وارد شدن به رابطه مراحل آشنایی را بگذرانید.

کلام آخر

تقریبا همه ما روزی انتخاب های اشتباه در زندگی داشته ایم. اما پی بردن به اشتباهات و استفاده از تجربیات گذشته به شما کمک خواهد کرد تا خطاهایتان را تکرار نکنید. گاهی افراد با مشکلات روحی که در گذشته تجربه کرده‌اند، وارد رابطه جدیدی می‌شوند و از تجربیات گذشته استفاده نمی‌کنند. بنابراین دائم از خود سوال می‌پرسند که “چرا انقدر من بدشانسم”. در حالی که باید از خودبپرسند که “چه اتفاقی سبب انتخاب های اشتباه من” می‌شود. برای رسیدن به نتیجه و مقابله با خطاها حتما از روانشناس کمک بگیرید. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت حضوری و تلفنی به مراجعان خدمات ارائه می‎دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره درج شده تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه آدم های اشتباه زندگی می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره