درمان خیانت

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

آیا درمان خیانت امکان‌پذیر است؟ این سؤال برای بسیاری از افرادی که قربانی خیانت شده‌اند و یا با یک اشتباه به همسرشان خیانت کرده و زندگیشان را تا مرز نابودی پیش برده‌اند مطرح می‌شود. فهمیدن اینکه همسرتان به شما خیانت کرده موضوع دردناکی است که بسیاری از افراد هرگز نمی‌توانند با آن کنار بیایند. بااین‌حال مواردی نیز وجود دارد که زوجین توانسته‌اند به‌خوبی این آسیب را مدیریت کرده و زندگی مشترکشان را ادامه بدهند.

درمان خیانت صرفاً به معنای بازگشت به زندگی مشترک نیست، بسیاری از افرادی که قربانی خیانت شده‌اند علی‌رغم جدایی از همسر نیاز دارند تا برای درمان پیامدهای منفی این تجربه در شرایط روحی خود اقدام کنند. کمک گرفتن از روانشناسان می‌تواند در مدیریت این بحران و تصمیم‌گیری صحیح برای ادامه مسیر پیش رویتان مفید باشد. برای آشنایی با آسیب های روابط فرازناشویی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه درمان خیانت می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

خیانت چیست و چرا اتفاق می‌افتد؟

پیش از آنکه راجع به درمان آسیب‌های ناشی از خیانت صحبت کنیم بهتر است به این سؤال پاسخ دهیم که خیانت چیست و چرا اتفاق می‌افتد. به‌طورکلی می‌توان گفت خیانت به این معناست که یکی از زوجین مسائلی را که می‌بایست صرفاً در انحصار شریک عاطفیش باشد با دیگران تقسیم کند.

این مسائل طیف وسیعی دارد که در یک سر آن نگاه کردن به دیگران و یا استفاده از جملات محبت‌آمیز است و در سر دیگر آن ارتباط جنسی قرار دارد. توجه داشته باشید که تمامی این موارد از مصادیق خیانت هستند و این موضوع تنها به برقراری رابطه جنسی محدود نمی‌شود.

از مهم‌ترین دلایلی که باعث بروز خیانت می‌شود این است که فضای عاطفی مناسبی میان زوجین وجود نداشته باشد و آن‌ها به دنبال پیدا کردن شریکی به‌غیراز همسرشان باشند. علاوه بر این، نارضایتی از روابط جنسی یا وجود بیماری‌های روانی نیز از مهم‌ترین دلایل بروز خیانت هستند. اگر احساس می‌کنید این نارضایتی‌ها در زندگی شما نیز وجود دارد بهتر است پیش از بروز آسیب‌هایی همچون خیانت با کمک گرفتن از مشاورین خانواده برای حل آن‌ها اقدام نمایید.

فروشگاه آرامیس
بیشتر بخوانید : انواع خیانت 

چه زمانی درمان خیانت ضروری است؟

چه زمانی درمان خیانت ضروری است؟

هنگامی‌که خیانت در یک رابطه عاطفی اتفاق می‌افتد طیف وسیعی از پیامدها را به دنبال خواهد داشت و این پیامدها می‌تواند علاوه بر رابطه عاطفی، زندگی تمام افراد درگیر در این رابطه و حتی فرزندان شما را نیز تحت تأثیر قرار دهد در نتیجه درمان خیانت ضرورت پیدا می‌کند. به همین خاطر آشنایی با پیامدهای خیانت می‌تواند به شما در مدیریت بهتر این وضعیت کمک کند. مهم‌ترین پیامدهای خیانت را می‌توان در موارد زیر خلاصه کرد. 

برای آگاهی از راه های از بین بردن عوارض خیانت کلیک کنید.

⬅️ خطر از بین رفتن زندگی مشترک

شاید بتوان گفت یکی از نخستین و درعین‌حال رایج‌ترین آسیب‌های خیانت تصمیم برای طلاق و از بین رفتن زندگی مشترک است. اگرچه برخی از زوجین تصمیم می‌گیرند که علی‌رغم بروز چنین اتفاق تلخی زندگی خود را ادامه دهند اما بخشیدن خیانت موضوع بسیار سختی است که عده بسیاری از عهده آن برنمی‌آیند. علاوه بر اینکه ممکن است خیانت به طلاق و از بین رفتن زندگی مشترک ختم شود.

در برخی موارد نیز دیده شده که زوجین علی‌رغم ادامه زندگی مشترک دچار طلاق عاطفی می‌شوند و ارتباط آن‌ها آسیب‌های جدی می‌بیند که شاید به سختی بتوان نام زندگی مشترک را بر آن گذاشت. اگر شما نیز درگیر چنین مشکلاتی هستید بهتر است با یک مشاور دراین‌باره صحبت کنید. مشاورین به شما کمک می‌کنند تا برای بهبود وضعیت زندگی یا جدایی تصمیم‌گیری کنید.

برای عضویت در صفحه اینستاگرام ذهن نو و کانال تلگرامی ذهن نو کلیک نمایید.

⬅️ درمان خیانت هنگام بروز آسیب‌های روحی

ایجاد بیماری‌ها و آسیب‌های روحی در تمامی افراد درگیر خیانت یکی دیگر از پیامدهای قطعی آن است. این مسئله علاوه بر افراد درگیر در خیانت فرزندان شما را نیز درگیر خواهد کرد. از مهم‌ترین آسیب‌های روحی که به دلیل خیانت ایجاد می‌شوند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد. بهتر است برای درمان و رهایی از هریک از این موارد اقدام کنید در غیر این صورت و با مزمن شدن مشکلات در شرایط روحی، شما احتمالاً در آینده دچار مشکلات بسیاری خواهید شد. 

  • فردی که قربانی خیانت شده معمولاً دچار مشکلاتی مانند از دست دادن اعتمادبه‌نفس و افسردگی می‌شود. این افراد ممکن است نشانه‌های اختلال استرس پس از سانحه را نیز نشان دهند.
  • نفر سوم یک رابطه بودن همواره با این باور منفی همراه است که شما می‌بایست یک رابطه پنهانی و مصنوعی را ادامه دهید. این موضوع می‌تواند باعث بروز هیجانات منفی و احساس نارضایتی در فرد باشد.
  • فردی که به همسر خود خیانت کرده معمولاً دچار احساسات منفی مانند عذاب وجدان و احساس گناه می‌شود این افراد معمولاً اضطراب بسیاری را برای پنهان نگه‌داشتن رابطه ثانویه خود تحمل می‌کنند و به همین خاطر احتمال بروز بیماری‌های اضطرابی در آن‌ها بالاتر می‌رود به همین دلیل درمان خیانت ضرورت پیدا می‌کند.
  • بروز مشکلات مربوط به خیانت در خانواده باعث ناراحتی و افسردگی فرزندان و یا ابتلای آن‌ها به بیماری‌های اضطرابی شده و می‌تواند باعث افت عملکرد تحصیلی آن‌ها شود. درصورتی‌که احساس می‌کنید فرزندان شما دچار آسیب‌های روحی شده‌اند بهتر است برای بهبود شرایط روحی آن‌ها اقدامی انجام دهید.

⬅️ بی‌اعتمادی

بی‌اعتمادی یکی از آسیب‌های خیانت است که می‌تواند برای درازمدت زندگی شما را تحت تأثیر قرار دهد. معمولاً درمیان زوجینی که بدون تلاش برای درمان آسیب‌های ناشی از خیانت و جبران اشتباهات، زندگی مشترک خود را ادامه می‌دهند این موضوع دیده می‌شود که فرد قربانی خیانت معمولاً نمی‌تواند نگرانی خود را از بابت تکرار مجدد آن مدیریت کند و به عبارتی همواره نسبت به همسر خود بی‌اعتماد است. بی‌اعتمادی به همسر یکی از مشکلاتی است که آسیب‌های بسیاری را در زندگی شما ایجاد خواهد کرد. جلب اعتماد همسر بعد از خیانت با چه راه هایی ممکن است ؟

⬅️ درمان خیانت برای جلوگیری از تلافی کردن

تلافی خیانت همسر می‌تواند یکی از پیامدهای منفی این مسئله باشد. گاهی اوقات ممکن است زن یا مردی به این دلیل که از خیانت همسرش نسبت به خود آگاه شده تصمیم بگیرد تا خیانت همسر را تلافی کند و او نیز با فرد دیگری ارتباط برقرار کند. این مسئله می‌تواند به معنای ایجاد مشکلات بیشتر در زندگی و از بین بردن حتمی زندگی مشترک باشد. علاوه بر این فرزندانی که در چنین شرایطی زندگی می‌کنند دچار مشکلات روحی و اختلالات رفتاری بسیاری خواهند شد. جواب خیانت با خیانت چه خطراتی دارد ؟

⬅️ اعمال خشونت

گاهی اوقات خیانت باعث بروز خشم و رفتارهای پرخاشگرانه در فردی می‌شود که قربانی خیانت همسر شده. ایجاد جرائمی همچون مزاحمت، ضرب و شتم و یا حتی قتل ازجمله مشکلاتی هستند که احتمال دارد به دنبال خیانت یکی از زوجین ایجاد شود.

بیشتر بخوانید : ادامه زندگی بعد از خیانت 

درمان آسیب‌های خیانت

همان‌طور که گفته شد چگونگی درمان آسیب‌های خیانت سوالی است که برای قربانیان خیانت و افرادی که می‌خواهند رفتار خود را جبران کنند و به زندگی مشترک خود فرصت مجدد بدهند مطرح می‌شود. پیش از آنکه با راه‌های درمان آسیب‌های خیانت آشنا شوید بهتر است به این موضوع اشاره کنیم که درمان این مشکل و آسیب‌هایی که به همراه داشته موضوع چندان آسانی نیست.

شما علاوه بر اینکه می‌بایست بر احساسات خود کنترل داشته باشید و سعی کنید تا مشکلاتتان را برطرف کنید باید با قضاوت‌ها و طعنه‌هایی که احتمالاً از جانب دیگران می‌شنوید نیز کنار بیایید و تحت تأثیر آن‌ها قرار نگیرید. به همین خاطر اگر برای ادامه زندگی مشترکتان تصمیم گرفته‌اید بهتر است مرتب کردن اوضاع را زیر نظر یک مشاور و با کمک گرفتن از او انجام دهید. روانشناسان خانواده شیوه‌های مدیریت این شرایط را به‌خوبی به شما آموزش می‌دهند و همچنین نکاتی را برای جلوگیری از بروز مشکلات هیجانی برای فرزندانتان در اختیار شما می‌گذارند. برای دریافت مشاوره خیانت همسر کلیک کنید.

بخشش درمانی و تخلیه هیجانی برای درمان خیانت

یکی از نخستین مراحل درمان خیانت برای فردی که قربانی این مسئله شده جلسات بخشش درمانی و کمک برای تخلیه هیجانی است. قربانیان خیانت معمولاً احساسات منفی بسیاری را تجربه می‌کنند و فراموش کردن این احساسات برای آن‌ها بسیار مشکل خواهد بود. آن‌ها زمان‌های زیادی از روز را با فکر این مسئله درگیر می‌شوند و دائماً آن را در ذهنشان مرور می‌کنند و یا ممکن است به دلیل شدت ناراحتی به‌طورکلی این موضوع را سرکوب کنند و هیچ واکنشی به آن نشان ندهند. روانشناسان به شما کمک می‌کنند که با استفاده از تکنیک‌های تخلیه هیجانی از این احساسات منفی رها شوید و برای بخشیدن و فراموش کردن این مسئله قدم بردارید.

تخلیه هیجانی ازجمله ضرورت های لازم برای درمان خیانت است که حتی اگر تصمیم گرفته‌اید به زندگی مشترکتان خاتمه بدهید؛ بهتر است برای رها شدن از احساسات منفی برای انجام آن اقدام نمایید.

بیشتر بخوانید : بخشش خیانت 

جلسات زوج‌درمانی برای درمان خیانت

جلسات زوج‌درمانی برای درمان خیانت

انجام جلسات زوج‌درمانی برای آن دسته از زوجینی که می‌خواهند زندگی خود را ادامه بدهند مهم خواهد بود. روانشناسان به این افراد کمک می‌کنند تا با پیدا کردن دلایل اصلی و زیربنایی خیانت برای رفع آن‌ها اقدام نمایند. علاوه بر این، این جلسات برای بهبود ارتباط بین زوجین و آموزش مهارت‌های لازم به آن‌ها برای جلوگیری از بروز مجدد خیانت مفید خواهد بود.

برای آشنایی بیشتر با راه های کنار آمدن با خیانت شوهر کلیک کنید.

گروه‌درمانی برای درمان خیانت

اصلی‌ترین فایده‌ای که در جلسات گروه‌درمانی برای درمان خیانت به دست می‌آید این است که فرد متوجه خواهد شد تنها او دچار این مشکل نشده و بسیاری از افراد دیگر نیز با این مسئله مواجه هستند. آشنایی با سایر افرادی که دچار بحران خیانت شده‌اند باعث کاهش بار هیجانی منفی در فرد شده و همچنین به زوجین کمک می‌کند تا با راه‌حل‌ها و تجربیات دیگران نیز آشنا شوند. این روند آگاهی به درمان خیانت و آسیب های آن کمک می‌کند.

تمرینات خانگی برای درمان خیانت

اگر در نهایت تصمیم به درمان خیانت رخ داده در رابطه تان شده‌اید، شما علاوه بر کمک های تخصصی باید همواره تمریناتی را برای حفظ سلامت رابطه و فرزندان تان انجام دهید. در ادامه به تمرینات ذکر شده توجه کرده و اگر باز هم احساس پریشانی و نگرانی داشتید، حتما مشاوره خیانت دریافت نمایید.

1- احساسات خود را نادیده نگیرید

شما برای درمان خیانت و آسیب‌هایی که دیده اید، باید در قدم اول احساسات تان را بپذیرید. بسیار طبیعی است که احساس خشم، غم، تعجب، ترس، شرم و گیجی کنید. شاید همه این احساسات را به یکباره تجربه نکنید. اما برای درمان خیانت شناخت این احساسات و مدیریت آن ها اهمیت دارد.

2- انتقام را از سر بیرون کنید

شما از خیانت آسیب دیده اید و برای تسکین این درد به دنبال راهی هستید. شاید مقابله به مثل یا انتقام را چاره کار بدانید. طی تحقیقاتی، با کسانی که از این روش استفاده کردند صحبت شد. نتیجه آن که روح زخمی این افراد نتوانسته بود با انتقام آرام گیرد. آن ها با گذر زمان متوجه شدند که احساسات شان مانع از تفکر منطقی می‌شد. فکر انتقام باعث درجا زدن آن ها شده بود. به طوری که مدت ها درد ناشی از خیانت جسم و روان شان را فرسوده بود.

3- برای درمان خیانت مدتی از هم دور بمانید

برای گذر و درمان خیانت بهتر آن که دو طرف برای مدتی هم که شده از یکدیگر فاصله بگیرند. هیجانات و احساسات منفی وضعیت را بدتر می‌کند. با دوری از یکدیگر کمی این احساسات فروکش کرده و سپس قادر به تفکر و رفتاری عقلانی تر خواهید شد.

4- مساله را با فردی مطمئن در میان بگذارید

شما با صحبت درباره وضعیت تان می‌توانید به افکار خود نظم داده و در جهت بهبود اوضاع قدم بردارید. یک فرد مطمئن و بی طرف که بتواند به شما در این وضعیت راهکارهایی مفید دهد، بسیار ارزشمند است. این دست افراد در اطراف ما کم پیدا می‌شوند. پس با مراجعه به مشاوران خانواده می‌توانید با خیال راحت مسائل تان را در میان بگذارید.

5- این خیانت را از همه جوانب بررسی کنید

اگر به دنبال درمان خیانت هستید، باید علت و عوامل به وجود آورنده آن را هم به خوبی درک کنید. این گونه با چشمان باز این مساله را پذیرفته و برای حل و رفع آن قدم بر می‌دارید. این که چرا همسرتان در این مسیر قرار گرفته؟ چه عواملی باعث شدند او مرزهای تعهد را بشکند؟ شما چه نقشی در این رخداد داشتید؟ آیا همسرتان با خیانت قصد آزار شما را داشته؟

6- به عمق رابطه تان بیاندیشید

خیلی از زوج ها بعد خیانت به دنبال راهی برای درمان خیانت و آسیب های آن هستند. چرا که ازدواج و رابطه ای که در آن هستند، برایشان بسیار اهمیت دارد و به راحتی نمی‌توانند از آن خارج شوند. وجود فرزندان نیز طرفین را برای درمان خیانت بیشتر ترغیب می‌کند. در هر صورت وقتی عمق رابطه شما زیاد باشد، خواه ناخواه قدرت کمتری برای پایان دادن به آن را خواهید داشت.

7- به خود زمان دهید

عجولانه تصمیم نگیرید. شما بعد از مواجهه با خیانت باید مدتی به خود زمان بدهید. آن وقت است که آمادگی لازم برای درمان خیانت را خواهید داشت. گاه ما آدم ها باید برای عبور از اتفاقات ناگوار سوگواری کنیم. این کار باعث می‌شود که با گذر زمان بدن مان آمادگی لازم برای تجربیات جدید را داشته باشد.

8-  با همسرتان صحبت کنید

هر چقدر هم که از خیانت آسیب دیده باشید، باز هم باید در این باره با همسرتان صحبت کنید. صحبت های او به شما نشان می‌دهد که آیا از این اتفاق پشیمان است یا نه؟ چه کسی را در این باره مقصر می‌داند؟ آیا خواهان ادامه ازدواج است؟ چه کارهایی برای جبران رفتارش انجام می دهد؟

9- اگر آماده اید یک فرصت دیگر دهید

درمان خیانت بدون آمادگی و پذیرش شما فایده‌ای ندارد. شما باید در این باره با خود و همسرتان صادق باشید. اگر فرصتی دیگر می‌خواهید بدهید، شما هم باید در این باره قدم بردارید. همسرتان اشتباهی کرده اما نباید در این مسیر او را تنها بگذارید. پس زندگی را به کام خود و خانواده تان تلخ نکنید. با سرزنش، تحقیر و کنایه به همسرتان این درد درمان نمی‌شود. در صورتی که این دست رفتارها را در خود دیدید، یعنی آمادگی برای دادن فرصت دوباره را نداشته اید.

سخن آخر

خیانت در هر رابطه ای ممکن است پیش بیاید. پس با این رخداد دنیا به پایان نرسیده و این تنها شما نیستید که مورد خیانت قرار گرفته اید. به جای آن به دنبال راهی برای گذر از این واقعه باشید. ببینید که آیا راهی برای بخشش و درمان خیانت وجود دارد؟ آیا می توان همچنان این ازدواج را ادامه داد؟ برای درمان خیانت باید چه اقداماتی انجام داد؟ با بررسی همه جانبه خیانت قطعا اقدامات مناسب تری خواهید کرد.

برای دریافت مشاوره در زمینه درمان خیانت می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

سؤالات متداول

چطور می‌توانم فرزندانم را از پیامدهای منفی خیانت همسرم دور نگه دارم؟

اولین موضوعی که باید به آن توجه داشته باشید این است که فرزندانتان را وارد دعوای خود نکرده و هرگز از همسرتان نزد آن‌ها بدگویی نکنید. درصورتی‌که احساس می‌کنید فرزندتان احساسات منفی مثل اضطراب یا افسردگی را تجربه می‌کند از یک مشاور کودک کمک بگیرید.

چه روش هایی برای درمان خیانت وجود دارد؟

درمان خیانت با دریافت کمک های تخصصی مشاوران خانواده و ازدواج امکان پذیر است. متخصصان برای درمان خیانت از روش های مختلفی مثل گروه درمانی، زوج درمانی، بخشش درمانی و… استفاده می‌کنند.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

‫10 دیدگاه ها

  1. سلام من ۴ ساله ازدواج کردم ولی زنم همش به همکارم نگاه می کنه . تو مهمونی ها سمتش می ره . بهش توجه می کنه واقعا دارم دیووووووونه می شم. بعد باهاش صحبت می کنم می گه این که خیانت نیست و انکار می کنه کاراشو ممنون می شم راهنماییم کنید

    1. سلام سعید جان به نظر میاد چهارچوب های ارتباطی که برای شما و همسرتون تعریف شده دارای تفاوت هایی است و باید در مورد آن ها با هم به یک توافق برسید. بدون صحبت نمیتونید احساسات و افکار خودتان رو به ایشون انتقال بدید و در صورتی که در انتقال مفاهیم خود با ایشون مشکل دارید حتما لازمه که از مشاوره ازدواج و زوج درمانی استفاده کنید.

  2. سلام من یه خواستگار دارم که چهار سال با هم در ارتباطیم الان قصد ازدواج داریم ولی متوجه شدن این آقا با مادرم هم در ارتباطه . نمی دونم ارتباطشان چقدره ولی دیدم داره باهاش پیام بازی می کنه . باید چیکار کنم ممنون می شم راهنماییم کنید .

    1. سلام مساله ای که میفرمایید احتمالا برای شما خیلی دردناکه و احساساتتون رو جریحه دار کرده. بهتره قبل از هر اقدامی ابتدا آرامش خودتون رو با روش های مختلف حفظ بکنید و در صورتی که در مورد این مساله اطمینان دارید ، برای ادامه جنین رابطه ای تجدید نظر کنید. در صورتی که وابستگی عاطفی و یا سایر مسایل مانع از این میشه که تصمیمی منطقی بگیرید حتما با مشاوره روانشناسی دریافت نمایید.

  3. سلام من یه مردم و خوب به خاطر رفتارهای ناشایست همسرم بارهاوبارها بهش خیانت کردم و خوب از این کارمم بسیار متنفرم خانومم بارها فهمیده و الان میشه به نوعی گفت طلاق عاطفی داریم روابط جنسی صفر حرفزدن صفر واقعا دیگه نمیدونم چیکار کنم میخوایم از هم جدا بشیم چیکار کنم که اعتمادشو برگردونم

    1. سلام هر کس شاید به نظر خودش برای خیانت اش دلایلی منطقی داشته باشد، اما دلایل هر چه که باشد آسیب یکسان هست و برای بازسازی چنین رابطه ای زمان و انرژی لازم هست. برای برگرداندن اعتماد و حفظ این ازدواج حتما باید در جلسات درمان خیانت شرکت کنید. اگر همسرتان از این مساله سرباز میزنن خودتون میتونید جلسات رو شروع کنید و با راهنمایی مشاور خانواده در مسیر حفظ همسر و ازدواج تان قدم بردارید.

  4. سلام من دیروز متوجه شدم بهم خیانت میشه و با طرفم قطع ارتباط کردم
    دچار استرس پس از سانحه شدم، حتی نمیتونم گریه کنم
    دنبال راه حلی هستم که از این آسیبی که دیدم التیام پیدا کنم

    1. سلام دوست عزیز هر اتفاقی که تو زندگی میافته خوب یا بد بهتره که باهاش مواجه بشید، خیلی طبیعیه که ادم به خاطر برنده شدن تو مسابقات خوشحال باشه یا برعکس به خاطر مردود شدن تو مدرسه احساس شکست کنه. پس تو قدم اول با خودتون صادق باشید و مانع احساساتی که دارید نشید، اگر دچار سردرگمی شدید یا نمی تونید قاطعانه فکر کنید، با شماره های درج شده تماس گرفته و از مشاوره فردی استفاده نمایید.

  5. سلام. زنم بمن خیانت کرد و دفعه سوم تونستم بهمراه فیلم و صوت مچش بگیرم. بعد لو رفتن قضیه، افتاد به پام که ترا خدا ببخش و منو بعنوان کنیز قبول کن. منم شرط بخشش مهریه گذاشتم. خانوادش جریان گذاشت و به بهانه هایی از بخشش مهر سر باز می زد منم رفتم وکیل گرفتم و پرونده شکایت تشکیل دادم ، وکیلم بهش زنگ زد که اگر این پرونده جریان بیافته حکم اعدام محرز و قطعیه. بعد این قضییه زنم با اشک و‌ آه و نفرین یه قسمت از مهرش بخشید نه تمامش. حالا درسته کنار همیم اما نسبت بهم سردیم. هم اون بمن و‌هم من باون. کنار هم فقط گذر عمر میکنیم. گاهی فکر میکنم ک اگر همون اول جدا میشدیم و پرونده شکایت میبردم جلو و میسپاردمشون به قانون بهتر بود. الان بعد این قضیه سیگاری شدم و قرص ارامبخش هم میخورم. و منتظرم این زندگی با مرگم تمام بشه. دگه این زندگی نمیشه.

    1. سلام
      این مساله برای شما و خانواده اتون خشم و ناراحتی زیادی به وجود اورده و مهم ترین مشکلی که الان مانع از حرکت شما میشه افسردگی هست. بهتره حتما برای درمان افسردگی به متخصص مراجعه کنید. روانشناس به شما کمک می کنه تا مسائل مختلف زندگی تون رو واکاوی کنید و یه راه حل مناسب برای این زخم ها پیدا کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره