مردان وفادار

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

چه مردانی خیانت نمی کنند ؟ خصوصیات مردان وفادار چیست؟ آیا می‌توان به طور قطع گفت که چه افرادی در برابر خیانت مصون هستند؟ روانشناسان در پاسخ به این سوال می‌گویند که همه انسان‌ها در برابر مسائلی نظیر خیانت آسیب پذیر هستند و هیچ کس نمی‌تواند ادعا کند که به طور کامل از این امر مصون است. به همین خاطر باید با عواملی که انسان را به طور ناخودآگاه به سمت روابط فرازناشویی می‌کشانند آشنا شده و از خودتان در برابر این معضل مهم مراقبت نمایید. هرچقدر عوامل خطرساز خیانت کمتر باشند، می‌توان گفت احتمال بروز آن نیز کمتر خواهد بود. بر اساس همین عوامل مردانی که ریسک خیانت در آن‌ها کمتر است را مشخص کرده‌ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه تا انتهای مطلب همراه ما باشید و برای اطلاع از آسیب‌های توهم خیانت کلیک کنید.

 

چه مردانی خیانت نمی کنند | 7 ویژگی مردان وفادار

در مشاوره قبل از ازدواج بسیاری از دختران جوان این سوال را از روانشناسان خود می‌پرسند که چه مردانی خیانت نمی کنند‌؟ چگونه می‌توان به وفاداری یک مرد اعتماد کرد و زندگی مشترکی توام با احساس امنیت را آغاز نمود؟ به طور کلی بر اساس یافته‌های روانشناختی می‌توان به این سوال اینگونه پاسخ داد که هیچ کسی در برابر خیانت مصون نیست و همه افراد امکان دارد در زندگی خود مرتکب خطاهایی شوند. در نتیجه حتی باید در مورد بروز این رفتارها در خودتان نیز هشیار باشید. برای آشنایی با نشانه های خیانت مردان کلیک کنید.

با این حال فاکتورهای مختلفی وجود دارند که برخی افراد را در برابر این مشکل آسیب پذیرتر می‌کنند. هرچقدر این عوامل خطرساز کمتر باشند، می‌توان گفت همسرتان به شما وفادارتر خواهد بود و به احتمال کمتری در زندگی خود با خیانت مواجه خواهید شد. در ادامه به ویژگی‌های مردانی که خیانت نمی‌کنند یا به عبارت بهتر به احتمال کمتری به سمت این آسیب می‌روند، اشاره کرده‌ایم.

1- در دوران مجردی سبک زندگی متعادلی داشته اند

سبک زندگی عشرت طلبانه و همراه با تنوع طلبی در دوران مجردی اغلب به نوعی عادت در مردان تبدیل می‌شود. بسیاری از افراد به اشتباه فکر می‌کنند این دسته از مردان در زندگی قبل از ازدواج به دلیل تجربه‌های گوناگونی که داشته‌اند نیازهای جنسی و عاطفی شان به طور کامل ارضاء شده و دیگر پس از ازدواج به سراغ دیگران نمی‌روند.

این در حالیست که تعهد و پایداری رفتاری است که یک شبه در افراد پدید نمی‌آید و نیاز به تمرین دارد. مردانی که هرگز چنین چیزی را تجربه نکرده‌اند بعد از ازدواج نیز ممکن است به هر دلیلی درگیر روابط فرازناشویی شوند. در نتیجه داشتن سبک زندگی معتدل در دوران مجردی یکی از عوامل مهمی است که در برابر خیانت از همسرتان محافظت خواهد کرد.

2- چه مردانی خیانت نمی کنند | داشتن تفریحات سالم

نیاز به تفریح یکی از نیازهای هیجانی اصلی در همه افراد است که اگر به شیوه‌ای سالم ارضا نشود، می‌تواند به رفتارهای نا به هنجار بیانجامد. برای مثال مردانی که مشاغل بسیار پرمشغله‌ای دارند و هیچ زمانی برای تفریح و استراحت خود در نظر نمی‌گیرند در برابر خیانت کردن و روی آوردن به روابط سطحی با جنس مخالف آسیب پذیرتر می‌شوند. در نتیجه بسیار اهمیت دارد که ویژگی‌های شغلی همسر آینده‌تان را به خوبی بررسی کنید و در مورد زمان‌های استراحت و اولویت بین کار و زندگی از قبل با فرد مقابل خود گفت و گو نمایید.

برای دریافت مشاوره خیانت همسر کلیک کنید.

3- داشتن دوستان متعهد و پایبند

فشار گروه دوستان یکی از عوامل بسیار مهم برای درگیری در انواع آسیب‌های اجتماعی نظیر مصرف مواد یا خیانت است. ارتباط زیاد با دوستانی که هیچ گونه تعهدی در روابط خود ندارند و دائما فرد را برای ارتباط جنسی و عاطفی با فردی غیر از همسر خود تشویق می‌کنند، باعث می‌شود که مردان بیشتر در ریسک خیانت قرار بگیرند. در مقابل برخورداری از دوستان متعهد که روابط سالمی با همسر خود دارند، می‌تواند به عنوان یک عامل محافظت کننده برای زندگی زناشویی افراد باشد. به همین خاطر لازم است پیش از ازدواج به روابط دوستانه همسرتان نیز توجه نمایید.

4- داشتن مرزهای مشخص در ارتباط با جنس مخالف

برخی از مردان در رفتار خود با جنس مخالف نمی‌توانند مرزهای مشخصی تعریف کنند. برای مثال تفاوت قائل شدن در رابطه با همسر، دوست و همکار برایشان دشوار است و نمی‌توانند میزان صمیمت خود را با زنان مدیریت نمایند. از سوی دیگر برخی مردان به خوبی این مسئله را درک کرده و مرزهای بسیار مشخصی برای خود در ارتباط با جنس مخالف تعیین می‌کنند. این مسئله به آن‌ها کمک می‌کند که زمینه خیانت کمتر برایشان فراهم گردد و راحت‌تر بتوانند به پیوندی که با همسر خود دارند وفادار بمانند.

بیشتر بخوانید : درمان خیانت

5- چه مردانی خیانت نمی کنند | برخورداری از توانایی حل مسئله

توانایی حل مسئله یکی از مهارت‌های اصلی در زندگی است که به افراد کمک می‌کند هنگام مواجهه با مشکلات و موانع در هیجانات منفی خود غرق نشوند و بتوانند گزینه‌های موجود برای برون رفت از مشکل را بررسی نمایند. مردانی که از مهارت حل مسئله خوبی برخوردار هستند اگر در زندگی زناشویی دچار مشکل شوند، سریعا به دنبال راه حل‌های موقتی نظیر خیانت برای رفع احساسات ناخوشایند خود نمی‌روند بلکه تا حد امکان به حل و فصل اختلاف‌ها و تنش‌ها می‌اندیشند.

6- تجربه عشق و علاقه کافی در رابطه با همسر

مردانی که دوران نامزدی یا عقد مناسبی نداشته‌اند و یا به طور کل روابط عاشقانه کافی با همسرشان برقرار نکرده‌اند، ممکن است همواره برای تجربه این مسئله کنجکاو بمانند و به همین خاطر به خیانت روی بیاورند. در مقابل مردانی در ابتدای مسیر وقت کافی برای همسرشان می‌گذارند و می‌توانند تجربیات رمانتیک را در کنار او داشته باشند، کمتر جذب ماجراهای عاشقانه فرازناشویی می‌شوند.

7- چه مردانی خیانت نمی کنند | داشتن صمیمت کافی با همسر

صمیمیت یکی از عناصر مهم برای تجربه یک عشق سالم است. زن و مرد برای داشتن یک رابطه رضایت بخش باید بتوانند همانند دو دوست در کنار یکدیگر قرار بگیرند و زمان‌های مشترکی را با یکدیگر سپری نمایند. عدم صمیمت کافی در رابطه با ایجاد فاصله روانی به مرور زن و مرد را از یکدیگر دور کرده و احتمال خیانت را چه برای مردان و چه برای زنان افزایش می‌دهد. برای آشنایی با راه های تشخیص خیانت کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه خیانت می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

چرا برخی مردان با وجود اینکه مشکلی در زندگی خود ندارند باز هم تنوع طلبی جنسی را کنار نمی‌گذارند؟

خیانت کردن چه از نوع عاطفی و چه از نوع جنسی می‌تواند دلایل متعددی داشته باشد. برای مثال ممکن است فرد رابطه با جنس مخالف را به عنوان یک تفریح در نظر بگیرد و این رفتار را خیانت نداند. همچنین تنوع طلبی به مرور زمان به نوعی سبک رفتاری و عادت در می‌آید که تغییر آن نیازمند مداخلات روانشناختی است.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره