تعریف مرد از زنان دیگر

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

تعریف مرد از زنان دیگر می‌تواند برای هر خانمی بسیار ناراحت‌کننده باشد. جملاتی مثل (نگاه کن! چه رنگ موی زیبایی دارد!) یا (فلانی بسیار هنرمند است) را بعضی از خانم‌ها هرروز از شوهرشان می‌شنوند. این شرایط می‌تواند آن‌قدر ناراحت‌کننده باشد که گاهی به همسرتان شک کنید (شاید فکر کنید که اصلاً شما را دوست ندارد!)؛ یا حتی به شما خیانت می‌کند.

اما چرا یا چطور می‌توانیم آن را کنترل کنیم؟ در بیشتر موارد این رفتار مردان به خاطر عدم آگاهی آن‌ها برای انتقال خواسته‌هایش هست. در صورتی که این مساله روی رابطه‌تان تاثیر گذاشته حتما مشاوره خانواده دریافت نمایید. در ادامه به دلایل و راهکارهایی برای حل این مساله آورده‌ایم.

برای دریافت مشاوره در زمینه تعریف مرد از زنان دیگر می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

دلایل تعریف مرد از زنان دیگر

پیش از هر واکنشی بهتر است دلایل تعریف مرد از زنان دیگر را بدانید. این رفتار همسرتان معانی مختلفی می‌دهد که اگر متناسب با آن رفتار کنید می‌توانید از خیلی از تنش ها جلوگیری کنید. در ادامه 8 دلیل تعریف مرد از زنان دیگر را آورده‌ایم.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو و کانال تلگرامی ذهن نو دیدن نمایید.

⬅️ تعریف مرد از زنان دیگر سلیقه‌اش را بیان می‌کند

گاهی اوقات تعریف همسر شما از دیگران خیلی هم دلیل خاصی ندارد و نیازی نیست نگران آن باشید. در این شرایط همسر شما در حال بیان کردن سلیقه خود است. برای مثال شاید او از یک رنگ لباس یا یک طرز فکر واقعاً خوشش بیاید و آن را با شما در میان بگذارد. در این شرایط بهتر است کمی منصفانه و منطقی به همه‌چیز نگاه کنید. (برای آشنایی با زمان های خطرناک نگاه کردن شوهر به زنان دیگر کلیک کنید).

این‌که همسر شما از فرد دیگری تعریف کند حتما به این معنی نیست که از شما خوشش نمی‌آید یا او را به شما ترجیح می‌دهد. بلکه همسرتان تنها دارد سلیقه خود را بیان می‌کند. حتی شما می‌توانید با توجه کردن به همین مسائل علائق و نظرات شوهرتان را پیدا کنید و تبدیل به زنی ایده‌آل برای او بشوید.

⬅️می‌خواهد شما هم همان‌طور باشید

بعضی مواقع ماجرا کمی جدی‌تر از بیان کردن سلیقه است. تعریف مرد از زنان دیگر خیلی اوقات به این معناست که همسرتان دارد از شما درخواست می‌کند شبیه کسی باشید که تعریف او را کرده است. درواقع معنی جمله (چه رنگ موی زیبایی!) این است که (لطفاً موهایت را این رنگی کن). اما بعضی از مردان متوجه نمی‌شوند که با این طرز صحبت کردن تا چه حد شما را عصبانی کرده‌اند.

به همین خاطر ممکن است آن را ادامه بدهند. در این شرایط از همسرتان بپرسید آیا دلش می‌خواهد شما هم موهایتان را این رنگی کنید یا خیر؟ خواهید دید که با این روش به‌جای درست شدن بحث و دلخوری به‌راحتی می‌توانید رابطه‌تان را بهتر کنید.

⬅️تعریف مرد از زنان دیگر برای جلب‌توجه

بعضی از خانم‌ها کاملاً فراموش می‌کنند که همسرشان نیاز به توجه او دارد یا به هر دلیلی رفتار نامناسبی با همسرشان دارند. در این شرایط ممکن است همسر شما به فکر این باشد که با صحبت از زنان دیگر یا حتی تعریف از آن‌ها در مقابل چشم شما توجه‌تان را به سمت خودش جلب کند. بعضی از آقایان هم بدون اینکه از همسرشان بی‌توجهی دیده باشند و تنها برای تحریک حس حسادت و علاقه همسرشان دست به این کار می‌زنند.

⬅️ تعریف مرد از زنان دیگر از شما خوشش نمی‌آید

گاهی اوقات هم تعریف کردن مرد از زنان دیگر در مقابل چشم همسر می‌تواند به دلیل بی‌علاقگی یا حتی خیانت باشد. در این شرایط برای همسرتان مهم نیست که شما از این رفتار او ناراحت می‌شوید. آن‌ها زن دیگری را تحسین می‌کنند و این احساس خود را هم به‌راحتی بیان می‌کنند.

⬅️ صداقت بیش از حد

شما به عنوان یک زن هم ممکن است از تیپ یا استایل مردی دیگر خوش تان بیاید. اما خوب به احتمال زیاد هرگز این موضوع را در مقابل همسرتان بیان نمی‌کنید. راحتی و احساس صمیمیت بیش از حد مردان باعث می‌شود که آن ها در مقابل خانم شان از زنان دیگر تعریف کنند. در این موارد تعریف مرد از زنان دیگر تنها یک نظر بر اساس پارامترهای زیبا شناختی است و معنای دیگری ندارد.

⬅️ برای تست وفاداری تان شما را عصبانی می کند

تعریف مرد از زنان دیگر می‌تواند راهی برای تست شما باشد. مردان با این کار می‌خواهند میزان حساسیت شما به گفته ها و رفتارهای او را بسنجند. از نظر آن ها زنی که خیانت می‌کند برایش اهمیتی ندارد که همسرش درباره زنان دیگر نیز بیاندیشد. در واقع آن ها به این باور می‌رسند که همسرشان به مرد دیگری فکر می کند و این را برای همسرش نیز ایرادی نمی داند.

⬅️ مردی بی وفا و خائن است

هر چند که تعریف مرد از زنان دیگر می‌تواند دلایل دیگری که شرح دادیم داشته باشد، اما خواه ناخواه نشانه ای از بی وفایی و عدم تعهد مرد به ازدواج است. شما در صورتی که این رفتار را دائم در همسرتان می‌بینید و با راهکارهایی که در ادامه داده‌ایم تغییری حس نمی‌کنید، بهتر است درباره نشانه های خیانت مردان نیز بخوانید.

⬅️ به دنبال تایید دیگر مردان است

مردان از این که دوستان و آشنایان به ان ها انگ زن ذلیلی را بزنند بیزارند. پس گاه با متدهایی هر چند غلط در تلاش‌اند تا به دیگران بفهمانند آزادی عمل دارند و می‌توانند هر کاری در رابطه شان بکنند. در حالی ارجحیت رابطه و تعهد را درک نکرده اند.

راهکارهای مقابله با تعریف کردن مرد از زنان دیگر

تعریف مرد از زنان دیگر هر دلیلی هم که داشته باشد، نمی‌تواند در رابطه زن و شوهری آن را پذیرفت. تعریف مرد از زنان دیگر علاوه بر آسیب به ازدواج و رابطه زناشویی موجب شکل دهی باورهای غلط در فرزندان نیز می‌شود. پس بهتر است به دنبال راهی برای توقف آن باشید. در ادامه به برخی از راهکارهای ساده اما موثر اشاره کرده‌ایم. در صورت نیاز می‌توانید از خدمات مشاوره خانواده نیز استفاده کنید. حتما برای تشخیص خیانت کلیک کنید.

✅با همسرتان صحبت کنید

اولین و مهم‌ترین راهکار برای تمام کردن این وضعیت این است که با همسرتان صحبت کنید. احساس خود را از اینکه او از زنان دیگر تعریف می‌کند بیان کنید و دلیل این کار را از او بپرسید. پرسیدن دلیل، شما را به نتایج مهمی می‌رساند و بعداز آن می‌توانید با دقت بیشتری یک راه‌حل مناسب پیدا کنید.

✅تعریف مرد از زنان دیگر | به علایق او توجه کنید

همان‌طور که قبلاً هم گفتیم بسیاری از مواقع وقتی همسرتان از زن دیگری تعریف می‌کند درواقع غیرمستقیم به شما می‌گوید که دوست دارد شبیه او باشید. به عبارت خیلی ساده همسرتان علاقه‌مندی‌های خود را با شما در میان گذاشته است. در این شرایط اگر می‌خواهید زندگی موفقی داشته باشید باید کمی زیرکانه‌تر عمل کنید. به‌جای توجه به ‌ظاهر قضیه و اینکه همسرتان از یک زن تعریف کرده به رفتار این خانم توجه کنید و سعی کنید حتی از او بالاتر قرار بگیرید. از این راه شما به همسرتان نشان می‌دهید که هیچ زنی به‌اندازه خودتان شایسته تعریف نیست.

✅رفتار همسرتان را تکرار نکنید

گاهی اوقات بعضی از خانم‌ها درست رفتار همسرشان را تلافی می‌کنند و در حضور او از سایر مردها تعریف می‌کنند. نیت بسیاری از خانم‌ها از این کار این است که همسرشان متوجه تلخی این رفتار بشود و دیگر آن را تکرار نکند. اما بهتر است به خاطر داشته باشید که این رفتار شما چیزی را بهتر نمی‌کند بلکه تنها همه‌چیز را خراب‌تر می‌کند. مردان معمولاً احساس و حسادت خود را به‌شدت بروز می‌دهند و این شرایط می‌تواند رابطه شما را درگیر شرایط پیچیده‌ای بکند.

حتما درباره مقایسه همسر با زنان دیگر بخوانید.

✅ تعریف مرد از زنان دیگر برای سنجش میزان اعتمادتان

شما حق دارید که با تعریف مرد از زنان دیگر ناراحت بشوید و واکنشی نشان بدهید. اما برای حفظ سلامت و آرامش خودتان هم که شده باید با کمترین تنش از این مساله عبور کنید. پس میزان اعتماد خود را بسنجید. اگر به او اعتماد دارید پس جایی برای ایجاد وسواس فکری نیست. میزان اعتماد شما به بهبود رابطه نیز کمک می‌کند.

✅ به دنبال راهی برای بهبود رابطه با همسرتان باشید

همانطور که گفتیم تعریف مرد از زنان دیگر می‌تواند راهی برای بیان خواسته ها و نیازهایشان باشد. پس در این زمینه باید تلاش کنید. بله قرار نیست همه خواسته های همسرتان را بجا بیاورید، اما نباید به عنوان همسر نیازهای او را نیز نادیده بگیرید. تلاش تان را بکنید و ببینید که چطور همسرتان را بیشتر مجذوب خود خواهید کرد.

✅ از فضای مجازی فاصله بگیرید و او را چک نکنید

شاید تعریف مرد از زنان دیگر رفتار خوب و درستی نباشد، اما چک کردن او به اشکال مختلف و صرف زمان در فضای مجازی نمی‎تواند به رابطه شما کمک بکند. از این کار دست بکشید و برای توقف رفتار تعریف مرد از زنان دیگر به دنبال راهکاری موثر باشید.

✅ از مشاور کمک بگیرید

تعریف کردن مرد از هر زنی به‌غیراز همسر خودش می‌تواند موضوع بسیار خطرناکی باشد. این کار باعث می‌شود احساس سردی و ناراحتی بین شما و همسرتان شکل بدهد. این تعریف‌ها حسادت زن را تا جایی تحریک می‌کند که او درگیری بزرگی را شروع کند و به دنبال آن پیامدهای منفی دیگری اتفاق می‌افتند. در این زمان بهترین راه جستجو درباره راه های درمان خیانت است.

به‌علاوه ممکن است تعریف مرد از زنان دیگر باعث شود خانم احساس کند که همسرش به او خیانت می‌کند و این خود باعث سوءتفاهم‌های بسیاری می‌شود. به همین خاطر این موضوع چیزی نیست که آن را ساده بگیرید و به‌راحتی از کنارش عبور کنید. اگر احساس می‌کنید خودتان به‌تنهایی نمی‌توانید این شرایط را کنترل کنید بهتر است حداقل مشاوره تلفنی خانواده دریافت نمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه تعریف مرد از زنان دیگر می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

سؤالات متداول

چرا شوهرم در حضور من از بقیه خانم‌ها تعریف می‌کند؟

بیشترین دلیل این کار این است که او می‌خواهد سلیقه و توقعش از شما را نشان‌تان بدهد. اما ممکن است دلایلی مثل بی‌علاقگی یا تحریک حس حسادت هم وجود داشته باشد.

آیا تعریف همسرم از یک زن دیگر به معنای این است که او دارد به من خیانت می‌کند؟

در بسیاری از مواقع خیر؛ اما اگر احساس می‌کنید او بیش‌ازحد راجع به یک زن صحبت می‌کند بهتر است در این زمینه از یک متخصص کمک بگیرید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره