مرد خیانتکار چه رفتاری دارد | 19 نشانه مردان خیانتکار

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

مرد خیانتکار در چشم هر خانمی آزاردهنده هستند. گاه مردان خیانتکار با بهانه تراشی‌های‌شان نظر همسرشان را مثبت می‌کنند، اما به دلیل خصوصیات شخصیتی که در آن‌ها نهفته است، دیری نمی‌گذرد که تعهدشان را زیر پا گذاشته و به دنبال خواسته‌های خودمحورانه‌شان می‌روند. زنان قربانی در هر بار که با خیانت شوهرشان مواجه می‌شوند، زخم عمیق‌تری را احساس می‌کنند، اما معمولا به دلایل مختلف برای خود نه راه پس می‌بینند و نه راه پیش؛ در این شرایط وضعیت روحی نابه سامانی را تجربه می‌کنند که در واقع ناشی از رفتارهای همسرشان است. در صورتی که در چنین شرایطی قرار گرفته‌اید، حتما برای مشاوره خیانت تلفنی دریافت نمایید.

مرد خیانتکار

ویژگی های مردان خیانتکار

در واقع این یک باور کلیشه ای درباره مردان است که آن ها موجوداتی ذاتا خیانتکار هستند. اما آیا این واقعا درست است؟ مسلما مردان زیادی هم هستند که به خانواده و همسرشان وفادارند و این خود مثال نقضی است بر این باور کلیشه ای.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو و کانال تلگرامی ذهن نو دیدن نمایید.

مرد خیانتکار چه دلایلی برای رفتارش می‌آورد؟

مردان خیانتکار معمولا برای توجیه رفتارشان مشکل را در عدم برآورده شدن نیازهای‌شان می‌دانند. آن‌ها گاه با بیان اینکه این شما هستید که نتوانسته‌اید وظایف‌تان را به خوبی به جا بیاورید، حتی حس گناه به شما داده و خیانت‌شان را بر حق نشان می‌دهند. در ادامه به برخی از این دلایل اشاره کرده‌ایم. حتما مقاله دلایل خیانت مردان را بخوانید. 

?نیاز جنسی

اولین عاملی که ممکن سبب خیانت جنسی مردان شود و آن‌ها را به سمت رابطه با زنان دیگر بکشاند عدم ارضای نیازهای جنسی است. زنانی که از رابطه جنسی ترس دارند و یا به بی میلی جنسی دچارند باید این را زنگ خطری برای خود تلقی کنند و به دنبال درمان باشند. اما گاهی هم مرد خیانتکار با وجود رضایت جنسی در رابطه با همسرش، باز هم به دلایل مختلف مثل زیاده خواهی، تنوع طلبی، باور به حق بودن چند همسری و…. خیانت جنسی می‌کند. 

فروشگاه آرامیس

?نیاز به تایید و توجه در مردان خیانتکار

مردان برای ارضای حس مردانگی خود نیاز دارند از سمت خانوم‌ها تایید شوند، بنابراین خانوم‌هایی که شوهرشان را با ادبیات منفی به خصوص جلوی جمع تحقیر می‌کنند باید حواس‌شان به این نیاز همسرشان باشد.

?نیاز به زنانگی | مردان خیانتکار

مردان نیاز به دیدن ویژگی‌های جنس مکمل‌شان یعنی زنان دارند. نیاز به دریافت لطافت، مراقبت، مادرانگی، دلبری و زیبایی دارند و اگر به این نیاز آن‌ها پاسخ درستی داده نشود به راه‌های نادرستی کشیده می‌شوند.

?روابط از راه دور

روابط از راه دور که سبب می‌شود دو طرف به لحاظ فیزیکی از هم دور بمانند گاها سبب بروز خیانت در مردان می‌شود. مرد خیانتکار با وجود اینکه همسرش تلاش لازم و کافی برای از بین بردن این مسافت می‌کند، باز هم به خیانت ادامه می‌دهد و یا شرایط را برای از بین بردن مسافت تسهیل نمی‌کند. در چنین شرایطی ممکن است حتی وارد رابطه با زنان متاهل دیگر شوند، پیشنهاد می‌کنیم .

?مشکلات روحی روانی مرد خیانتکار

مردانی که به یک سری مشکلات روحی مثل کمبود عزت نفس و اعتماد به نفس دچارند یا دچار برخی بیماری‌های روانی خاص هستند اغلب به خیانت دست می‌زنند. این دست از مردان خیانتکار معمولا تلاش بر مخفی کردن خیانت‌شان دارند.

?داشتن انتظارات غیر منطقی

مردانی که بیش از حد ایده آل طلب‌اند وهرچیزی را از جمله همسرشان بی عیب و نقص می‌خواهند معمولا دچار گناه خیانت می‌شوند. این مردان بعد از خیانت، معمولا حق به جانب در مقابل شما ایستاده و ایرادات ریز و درشتی در ظاهر و یا رفتار شما می‌گیرند.

بیشتر بخوانید : خیانت به همسر  

?پایان دادن به رابطه دلیلی برای مردان خیانتکار

برخی مردان وقتی از رابطه خود خسته و آزرده می‌شوند برای پایان دادن به این رابطه راه اشتباهی را به نام خیانت انتخاب می‌کنند. در این شرایط همسر شما تلاشی ناشیانه‌ای برای مخفی کردن رابطه فرازناشویی‌اش دارد و در باطن از این که شما مچش را گرفته‌اید، خرسند است.

??خشم و انتقام |  مرد خیانتکار

مردانی که از همسرشان به نحوی آسیب جدی خورده باشند برای انتقام جویی دست به خیانت می‌زنند. همسرتان برای تخلیه این خشم ممکن است روش مناسبی را انتخاب نکرده باشد، پس با دریافت کمک های متخصصین خیلی اوقات می‌توان به او روش‌های سالم‌تری آموزش داد.

?حل مشکلات رابطه

برخی مردان به اشتباه گمان می‌کنند اگر رابطه‌ای خارج از چارچوب برقرار نمایند، مشکلات آن‌ها در رابطه اصلی‌شان حل خواهد شد و حال روحی بهتری پیدا می‌کنند. این در حالی است که شروع روابط این چنینی نه تنها به فرد و خانواده‌اش آرامشی نمی‌دهد بلکه باعث آشوب بیشتر می‌شود.

?ضربه خوردن در کودکی | مردان خیانتکار

برخی مردان که در دوران کودکی خود شاهد خیانت پدرشان بوده‌اند، در بزرگسالی خود به خیانت دست می‌زنند و این تنها به دلیل خشمی است که در واقع از والدین خود به دوش می‌کشند و شما تنها در این رابطه قربانی هستید.

?مشکلات جنسی

برخی مشکلات جنسی مثل اعتیاد جنسی یا زیاده خواهی جنسی در مردان سبب می‌شود که به همسرشان خیانت کنند. مرد خیانتکار در این شرایط کمترین خود کنترلی را دارد و از این که به شما خیانت می‌کند احساس خوبی ندارد. این مساله نیز با دریافت مشاوره های جنسی رفع خواهد شد. پیشنهاد می‌شود مقاله پیامدهای روابط فرازناشویی را نیز بخوانید.

خصوصیات مرد خیانتکار

  • پنهان کاری و دروغگویی‌های مداوم مرد خیانتکار
  • نداشتن رابطه خوب یا سالم با والدین به خصوص مادر
  • فراموشکاری و حواس پرتی
  • خودشیفتگی
  • عزت نفس و اعتماد به نفس پایین
  • تغییر ناگهانی (چه تغییر خوب چه تغییر بد)
  • روی آوردن به اعتیاد و کارهای خلاف
  • قدرت کلامی و به اصطلاح زبان بازی قوی
  • داشتن تاخیرهای زیاد چه در رفتن به خانه و چه در جواب دادن
  • کاهش میل جنسی به همسر
  • مشکلات مالی و یا حساب بانکی مخفی
  • ایرادگیری
  • حساسیت بیش از حد (به اصطلاح همه چیز زود به آن‌ها برمی‌خورد)
  • فرار کردن از صحبت
  • بی تفاوتی نسبت به فرزندان
  • داشتن حریم شخصی سفت و سخت
  • رسیدن بیش از حد به ظاهر و تیپ
  • بی احترامی
  • اصرار برای دور کردن همسر از خانه

برای آشنایی با نحوه برخورد با نشانه های خیانت مردان کلیک کنید.

جدایی از مرد خیانتکار

بعد از خیانت، عشق و زندگی مشترک با هم به گور می‌روند. حتی اگر ظاهر ماجرا شبیه به قبل باشد باز هم در باطن سیاهی و آلودگی زندگی را فرا می‌گیرد. بعد از خیانت هم زن و هم مرد لبریز از احساسات منفی می‌شوند احساساتی نظیر حسادت، تنفر، حقارت، احساس گناه، انتقام جویی، بدبینی و …

سوال اصلی اینجاست که آیا این زندگی با مرد خیانتکار با تمام اوصافی که بیان شد، باید پایان گیرد یا ادامه پیدا کند؟

خیلی‌ها فکر می‌کنند طلاق در این شرایط بهترین انتخاب است اما گاهی امکان طلاق گرفتن وجود ندارد و گاهی عوارضی که طلاق گرفتن به دو طرف وارد می کند چیزی بیشتر از عوارض زندگی مشترک آن‌هاست و در آخر گاهی عشق میان دو نفر هنوز نمرده و فقط نیاز به ترمیم دارد.

از طرف دیگر چون در کشور ما عمدتا حق طلاق با مردان است و اثبات خیانت هم کار آسانی نیست، اگر مرد نخواهد به زندگی مشترکش پایان بدهد کار خانم بسیار سخت می‌شود. جالب است بدانید بسیاری از مردان پس از این که خیانتشان برملا می‌شود به طور جدی عنوان می کنند که حاضر به طلاق دادن نیستند. در این شرایط پیشنهاد می‌کنیم حتما از خدمات زوج درمانی برای ادامه زندگی مشترک با مرد خیانتکار استفاده نمایید. 

روانشناسی مردان خیانت کار | مرد خیانتکار چه احساساتی دارند؟

خیلی از خانم‌ها وقتی با خیانت همسرشان مواجه می‌شوند، خود را قربانی رابطه دانسته و دیگر نمی‌توانند به شوهرشان فکر کنند. اما باید بدانید که مردان خیانتکار هم احساسات و عواطف دارند. در واقع از نگاه روانشناسان تعدد روابط و تمایل به روابط خارج از عرف ریشه در برخی اختلالات روانی مثل عقده مادر فرشته دارد. طبق بررسی ها این مردان احساسات شان در کودکی و یا در ارتباطات گذشته شان اسیب دیده است.

معمولا مردان خیانت کار احساسات ضد ونقیضی تجربه می کنند. آن ها علاوه بر احساس قدرت و مردانگی، احساس نقص و عذاب وجدان نیز دارند. استرس و اضطراب در آن ها مزمن شده و زمینه بروز اختلالات اضطرابی دیگر را هم ایجاد می‌کند. برای آشنایی با روش‌های درمان خیانت کلیک کنید.

چرا مردان خیانتکار طلاق نمی‌گیرد؟

زنانی که با خیانت شوهرشان مواجه می‌شوند، سوالاتی زیادی به ذهن‌شان خطور می‌کند، یکی از آن‌ها این است که “چرا با وجود من خیانت کرده و یا چرا راضی به جدایی نیست؟”؛ حتی ممکن است که باز هم دست به خیانت بزند، اما راضی به جدایی نباشد که معمولا دلایل زیر مطرح می‌شود.

  • ممکن است از عمل خود پشیمان شده باشند
  • ممکن است به اشتباه خود پی برده باشند
  • ممکن است از عوارض طلاق بترسند
  • ممکن است به خاطر فرزندانشان از طلاق گریزان باشند
  • ممکن است همسرش را هنوز دوست داشته باشد
  • ممکن است از تغییر زندگی بترسد
  • ممکن است به خاطر بهبود زندگی اش دست به این راه حل اشتباه زده باشد

مهم ترین سوال ها از مرد خیانتکار

مسلما با مشخص شدن خیانت شوهرتان سوالات زیادی در ذهن تان شکل می‌گیرد. اما قبل از هر چیز باید برای خود مشخص کنید که آیا می خواهید این زندگی را بازسازی و ادامه دهید. پاسخ مثبت شما به این سوال به این معنا نیست که همه بار بازسازی به دوش شما بیفتد. بلکه شما فقط مسئولیت سهم خودتان را بر عهده خواهید گرفت.

در این زمان از همسرتان بپرسید که علت این کارش را به شما بگوید. از او بپرسید که آیا وقتی این کار را می کرده به تاثیر بر شما فکر کرده؟ ایا از این کارش پشیمان است یا نه مقصر مرد خیانتکار بودنش را به شما نسبت می‌دهد. این دست سوالات به شما و رابطه تان برای ادامه و پاک کردن گذشته کمک می کند. احتمالا سوالات زیادی به ذهن تان می رسد اما قبل از پرسیدن آن ها مطمئن شوید که به بهبود رابطه کمک کند.

برای دریافت مشاوره خیانت در زمینه مرد خیانتکار می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول در مورد مرد خیانتکار

ویژگی مردان خیانتکار چیست؟

مردان خودخواه، مردان بی صبر، مردان آزادی طلب، مردان بی اعتماد به نفس، مردان بی ثبات و عاشق ریسک کردن، مردانی که مشکلات خانوادگی زیادی را در خانه پدری تجربه کرده اند، مردانی که مهارت نه گفتن ندارند، مردان بی دین و بی اعتقاد، مردان خودشیفته و مردانی که پیش از ازدواج روابط ناپایدار زیادی را تجربه کرده‌اند. از جمله ویژگی های مرد خیانتکار است.

مردان خیانتکار چه احساسی بعد از این کارشان دارند؟

در حقیقت همه ما انسانیم و به واسطه انسان بودنمان احساسات خاصی را در وجودمان داریم که نمی توان حذفشان کرد. مردان خیانتگر هم بعد از خیانت دچار احساس گناه و پشیمانی می‌شوند؛ شاید حتی از خودشان تنفر پیدا کنند و احساس کنند مرام و مردانگی در وجودشان باقی نمانده.

آیا در برابر خیانت شوهرم من مقصرم؟

هرگز و به هیچ وجه. ممکن است شما به خاطر فرهنگ غلط، حرف های دیگران و توجیه های همسرتان خودتان را مقصر ببینید؛ اما این تصور از پایه غلط است. شما هر چقدر هم همسر بدی بوده باشید شوهر شما می توانست این مساله را به نحو دیگری حل کند. پس مرد خیانتکار نمی تواند با مقصر دانستن شما، خود را مبرا کند.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره