مرد دروغگو | نشانه ها و نحوه برخورد با مردان دروغگو

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

زندگی و برخورد با مرد دروغگو برای هر خانمی سختی‌های زیادی به همراه دارد. وقتی چند بار متوجه دروغ همسر یا نامزدتان بشوید، مسلما اعتماد کردن برای‌تان سخت شده و در موقعیت های مختلف دچار شک خواهید شد. خیلی اوقات احساس ناامنی ناشی از دروغگویی مردان باعث بروز تنش می‌شود. شاید بارها به طرف مقابل‌تان گفته‌اید که نیازی به دروغگویی نیست، اما باز هم دیر یا زود متوجه دروغی دیگر می‌شوید و هر بار احساس بدتری نسبت به ساده لوحی خودتان خواهید داشت. در حالی که شما تنها تلاش داشتید با اعتماد کردن زندگی بهتری برای خودتون بسازید. در ادامه راهکارهای مناسبی برای برخورد با این دست مردان ارائه کرده‌ایم. در صورتی که دروغگویی مردان باعث مشکلات مختلفی در زندگی‌تان شده، حتما مشاوره خانواده دریافت نمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه مرد دروغگو می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های شهری با شماره 9099070354 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

مرد دروغگو | دلایل دروغ‌گویی مردان

دلایل مرد دروغگو

دروغگویی در مردان می‌تواند دلایل بسیاری داشته باشد که از تلاش برای راضی نگه‌داشتن همسر تا سرپوش گذاشتن روی خیانت‌ها ادامه دارد. اولین قدم برای اینکه بتوانید با مرد دروغگو مبارزه کنید این است که علت این رفتار را کشف کنید. به همین خاطر در ادامه بعضی از مهم‌ترین دلایلی که مرد ها دروغگو می‌شوند را باهم بررسی می‌کنیم.

 ⭕نگران نشدن همسر

یکی از مهم‌ترین دلایل دروغ و پنهان‌کاری در مردان این است که می‌خواهند از ناراحتی همسرشان جلوگیری کنند. بسیاری از خانم‌ها اگر بشنوند که مشکلی در زندگی پیش آمده به‌شدت نگران می‌شوند. به همین خاطر مرد دروغگو همیشه به آن‌ها می‌گویند که همه‌چیز مرتب است. درواقع در این شرایط آن‌ها برای اینکه همسرشان در آرامش باقی بماند دست به دروغ‌گویی می‌زنند.

این یکی از همان شرایطی است که گفتیم زنان باعث دروغ‌گویی در مردان می‌شوند؛ این دست از خانم‌ها در برابر مشکلات کم‌طاقت و استرسی بوده و به جای کمک به همسرشان شرایط را برای حل مساله سخت‌تر می‌کنند. پس مردان در برابر این خانم‌ها تصمیم به پنهان کاری می‌گیرند، چرا که با گفتن حقیقت باید بخشی از انرژی خود را صرف آرام کردن همسرشان بکنند.

 ⭕پنهان ماندن بخش‌هایی از زندگی مرد دروغگو

همه ما در زندگی رازهایی داریم که دلمان می‌خواهد برای همیشه پیش خودمان باقی بمانند. گاهی برای پنهان کردن این رازها از همسرمان مجبور می‌شویم به او دروغ بگوییم. برای مثال ممکن است همسر شما بخش‌هایی از گذشته خود را از شما پنهان کند. این مشکل ممکن است برای همه ما پیش بیاید. ترس از قضاوت شدن در این شرایط باعث می‌شود ترجیح بدهیم همه‌چیز را پیش خودمان نگه ‌داریم.

 ⭕نگه‌داشتن حرمت اطرافیان

تابه‌حال برای‌تان پیش‌آمده که همسرتان برای نگه داشتن آبروی دیگران به شما دروغ بگوید؟ یکی از رایج‌ترین دلایل مرد دروغگو این است که آن‌ها می‌خواهند حرمت اطرافیان خود را نگه دارند. برای مثال مردی که به خانواده‌اش کمک مالی می‌کند و این را از همسرش پنهان می‌کند درواقع در تلاش است تا غرور خانواده خود را حفظ کند.

⭕ترس از برخورد خانم، در مرد دروغگو

گاهی اوقات دلیل دروغ‌گویی مردان این است که از واکنش همسرشان نگران می‌شوند. برای مثال ممکن است همسر شما برای تفریح با دوستانش بیرون برود؛ اما به این خاطر که احساس می‌کند شما از این موضوع ناراحت می‌شوید به شما می‌گوید سرکار است یا مشکلی برایش پیش آمده است. برای اطلاع از راه های غلبه بر اختلافات خانوادگی کلیک کنید.

 ⭕بهتر نشان دادن خود

گاهی مرد دروغگو از اینکه خود واقعی‌شان را به شما نشان بدهند ناراحت می‌شوند. به همین خاطر برای بهتر نشان دادن خود دست به دروغ‌گویی می‌زند. در این شرایط مردان بیشتر راجع به وضعیت مالی، موقعیت کاری یا مسائل این‌چنینی دروغ می‌گویند. درواقع آن‌ها برای اینکه می‌خواهند موردپذیرش شما قرار بگیرند سعی می‌کنند تا خودشان را بهتر ازآنچه هستند نشان بدهند.

 ⭕ویژگی اخلاقی مرد دروغگو

دروغگویی برای بعضی از مردان تبدیل به یک ویژگی اخلاقی می‌شود. آن‌ها احساس می‌کنند هر زمان در شرایطی قرار گرفته‌اند که نمی‌توانند با آن کنار بیایند، پس اجازه دارند دروغ بگویند و شرایط را به نفع خود تغییر دهند. درواقع ازنظر این افراد دروغ گفتن کار بدی نیست و آن‌ها هر وقت دلشان بخواهد و راجع به هر چیز که دوست دارند به دیگران دروغ می‌گویند.

 ⭕پنهان‌کاری

گاهی اوقات هم دروغگویی مردان به این خاطر است که واقعاً کاسه‌ای زیر نیم‌کاسه آن‌هاست. دروغ به دلیل خیانت، اعتیاد یا بسیاری از مسائل دیگر نیز ممکن است اتفاق بیفتد. در این شرایط شما در کنار دروغ‌گویی رفتارهای مشکوک دیگری هم از همسر خود خواهید دید. مرد دروغگو برای آنکه اشتباهش فاش نشود تلاش زیادی خواهد کرد و معمولا با رو شدن حقیقت تلاش در انکار و یا توجیه رفتارش دارد. برای آشنایی با نشانه های پنهان کاری همسر کلیک کنید.

نشانه های مرد دروغگو

به طور کلی دروغگویی با نشانه هایی همراه است. مرد دروغگو نیز در حین انجام اینکار رفتارهایی از خود بروز می‌دهد که می‌توان دروغگویی آن را تا حدی تشخیص داد. برخی از این رفتارها شامل موارد زیر می‌شوند. برای اطلاع از نشانه های آدم دروغگو کلیک کنید.

استفاده نکردن از زبان بدن

تمام نکردن داستان های خود

پاسخ مستقیمی نمی‌دهد

متهم کردن شما به دروغگویی و فرافکنی

منحرف کردن بحث

پافشاری کردن برای اثبات حرف هایش

تغییر رفتار ناگهانی

فراموشکار است

تناقض در حرف ها

معاشرت نکردن با دیگران و همچنین مانع شدن از اینکار در مورد شما

ترفند های مختلف مرد دروغگو

از طرفی مرد دروغگو در زمینه های مختلفی دروغ می‌گوید. وقتی دروغگویی در فردی تبدیل به عادت می‌شود؛ آن را در موقعیت های مختلف به کار می‌گیرد؛ حتی اگر ضرورتی نداشته باشد. برای مثال در مورد زمان و مکان، در مورد تماس ها، مسائل مالی، احساسات و یا حتی وفاداری نیز صادق نیست.

پیامدهای ناشی از رفتارهای مرد دروغگو

یکی از اصلی‌ترین آسیب های ناشی از زندگی و یا معاشرت با مرد دروغگو، بی اعتمادی است. به طور کلی با مشاهده این رفتار در طرف مقابل حتی برای یک بار، افراد به طور کلی اعتماد خود را از دست داده و شکاک می‌شوند. این موضوع مخصوصا در زندگی مشترک آسیب های بیشتری ایجاد می‌کند. ایجاد تنش های روانی و احساس گناه نیز از دیگر عوارض زندگی با مرد دروغگو است.

روش های پیشگیری از دروغگویی مردان

با اینکه دروغگویی یکی از ویژگی های شخصیتی و همچنین خصلت هایی است که به سختی می‌توان آن را تغییر داد؛ اما به هر حال تا حدی قابل پیشگیری است. در واقع زمانی که افراد در رابطه احساس ترس نداشته باشند، راحت تر می‌توانند مسائل و مشکلات خود را مطرح کنند. همچنین واکنش درست نیز در مورد مرد دروغگو می‌تواند این مشکل را تا حد زیادی درست کند.

برای عضویت در کانال تلگرامی ذهن نو کلیک کنید.

برخورد با مرد دروغگو | کنار آمدن با دروغ‌گویی مردان

برخورد با مرد دروغگو

برای برخورد با مرد دروغگو روش های مختلفی وجود دارد که با استفاده از آنها علاوه بر اینکه این رفتار کاهش می‌یابد؛ از بروز عوارض جانبی ناشی از آن نیز پیشگیری می‌شود. برخی از این راه ها شامل موارد زیر می‌شود.

?دلایل دروغ‌گویی را از بین ببرید

اولین بار که متوجه می‌شوید همسرتان به شما دروغ گفته قطعاً بسیار ناراحت خواهید شد. بسیاری از خانم‌ها در این شرایط دروغ همسرشان را به روی او می‌آورند و این می‌تواند دلیلی برای دعوا و مشکلات دیگر در زندگی شما باشد.

بهترین راهکار در مقابل مرد دروغگو این است که ابتدا مدتی به دلایل دروغ‌گویی همسرتان فکر کنید. در بسیاری از مواقع ترس از قضاوت و برخورد شما است که باعث شده همسرتان دروغ بگوید. اگر احساس می‌کنید این شرایط در دروغ‌گویی همسرتان هم نقش داشته بهتر است سعی کنید رفتار خود را تغییر بدهید. مهم‌ترین راهکار برای از بین بردن دروغ‌گویی در مردان این است که همسرتان احساس کند شما او را دوست دارید و هر اتفاقی هم که بیافتد پشت او را خالی نمی‌کنید.

?صادقانه رفتار کنید

ما بیشتر از آنکه از صحبت‌های هم یاد بگیریم با رفتارمان به دیگران آموزش می‌دهیم که چطور با ما برخورد کنند. اگر می‌خواهید خصلت دروغگویی مرد دروغگو از بین ببرید یکی از مهم‌ترین راهکارهای آن این است که خودتان هم برخوردی صادقانه داشته باشید. صداقت شما باعث می‌شود فضای رابطه به شکلی باشد که همسرتان هم نخواهد به شما دروغ بگوید.

?با همسرتان صحبت کنید

اگر مرد دروغگو رفتارش را تکرار می‌کند یا احساس می‌کنید دلیلی برای دروغ‌های او پیدا نمی‌کنید بهتر است راجع به این موضوع باهم صحبت کنید. احساسات و ناراحتی‌های خود را برای همسرتان بیان کنید و سپس از او بخواهید دلایل خودش را برای این کار توضیح بدهد. سپس تلاش کنید باهم راهکاری برای این شرایط پیدا کنید. در صورتی که این شرایط باعث اختلافات شدیدی می‌شود، حتما مقاله پیشگیری از دعوای زن و شوهر را مطالعه نمایید.

?از مشاور کمک بگیرید

گاه دروغی که همسرمان به ما گفته بسیار سنگین است. در این شرایط هر کاری می‌کنید نمی‌توانید با واقعیت کنار بیایید یا همسرتان را ببخشید. اگر احساس می‌کنید به‌تنهایی نمی‌توانید مشکلی که پیش آمده را حل کنید بهتر است از مشاور در زمینه مرد دروغگو کمک بگیرید. یک مشاور خانواده آگاه و متخصص به‌خوبی می‌تواند به شما کمک کند که شرایط را بررسی کنید و برای آن تصمیم بگیرید.

سخن پایانی

به دلیل تاثیرات و آسیب های وجود مرد دروغگو در رابطه، بهتر است افراد در این مورد اقدامات لازم را به موقع انجام دهند. در این مورد افراد می‌توانند از روش های بالا استفاده کرده و همچنین خود نیز نکاتی را رعایت کنند. بهتر است تا طرف مقابل به اینکار عادت نکرده است؛ از آن پیشگیری نموده و این مشکل را حل کنید. برای اینکار حتما از یک روانشناس کمک بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه مرد دروغگو می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های شهری با شماره 9099070354 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

سؤالات متداول

مهم‌ترین دلیل دروغ‌گویی مردان چیست؟

ترس از قضاوت شدن، تلاش برای ناراحت نکردن همسر و همین‌طور حفظ حرمت دیگران از دلایل دروغ‌گویی در مردان است.

چطور با دروغ‌های همسرم برخورد کنم؟

با خودتان به این موضوع فکر کنید که شما چه نقشی در دروغ‌گویی همسرتان دارید؟ اگر واقعاً احساس می‌کنید این شرایط ارتباطی به شما ندارد بهتر است راجع به آن با همسرتان صحبت کنید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

‫2 دیدگاه ها

  1. شما در این متن فقط خانم ها را متهم کردید و از نظر شما علت دروغگویی مردان فقط خانم ها هستن ؟؟؟

    1. با سلام ممنون از نظرتون، اما در قسمت دلایل به 7 جنبه مختلف این رفتار آقایان پرداخته شده (که در هیچ کدام زنان را متهم نشده اند). و در قسمت برخورد با مردان دروغگو تلاش شده تا به خانم ها راهکاری در مقابل دروغگویی داده شود و این به منظور تایید رفتار دروغگویی یا مقصر دانستن زنان نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره