زنم تحویلم نمیگیره | چرا زنم مرا کوچیک می کند؟

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

زنم تحویلم نمیگیره یک مشکل اساسی آقایان در رابطه مشترک است. حل مشکلات نیازمند یک مهارت است. زمانی که زوجین برای حل مسائل اقدام نمی‌کنند با مشکلات زیادی روبرو می‌شوند. تعیین نکردن خط قرمز ها و گذشتن از حد و حدود دلیل اصلی این مسائل است. زمانی که برای زندگی مشترک قوانین شرح داده نشود قطعا با مسائل و چالش های جدی روبرو خواهید شد. البته که یکی از مشکلات اساسی در روابط زناشویی، بی احترامی به خود است. برای آموزش راهکارها باید از روانشناس و مشاورین متخصص در این زمینه کمک بگیرید. برای دریافت خدمات زوج درمانی کلیک کنید.

زنم تحویلم نمیگیره

چرا زنم تحویلم نمی‌گیره؟

زندگی مشترک بالا و پایین زیادی دارد. گاهی دلخوری، دعوا و اختلافاتی در زندگی مشترک به وجود می‌آید. همه افراد در زندگی مشترک به دنبال تائید از سمت شریک احساسی هستند. اما موضوع زنم تحویلم نمیگیره به دلایل مختلفی بروز پیدا می‌کند. این دلایل شامل عزت نفس، کنترل گری، اختلاف نظر و … است. بسیاری از این بی محلی ها، بی احترامی به همسر است. برای اینکه از این بی احترامی ها جلوگیری کنید باید حتما از روانشناس و مشاورین کمک بگیرید. در این مقاله راجع به دلایل، نشانه ها و راهکارهای این موضوع توضیحات کامل صورت گرفته است. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه بی احترامی به همسر کلیک کنید.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو دیدن نمایید.

علائم نشان دهنده ناشی از اینکه زنم تحویلم نمیگیره

زندگی مشترک بالا و پایین های زیادی دارد. اما یک سری اختلافات یا خصوصیات اخلاقی باعث می‌شود که مرد دائم گله داشته باشد و بگوید که زنم تحویلم نمیگیره. در این بخش از مقاله نشانه های مرتبط را را توضیح داده ایم.

برای آشنایی با علت سرد شدن رابطه زناشویی کلیک کنید.

فروشگاه آرامیس

? تصمیماتش را بدون شما می‌گیرد

یکی از نشانه های گله مندی بابت اینکه زنم تحویلم نمیگیره، تصمیم گیری بدون همسر است. این خانم ها تصمیمات خود را بدون همسر می‌گیرند. به صورت اتفاقی با تصمیماتی از جانب همسر روبرو می‌شود. برای مثال به صورت خیلی یهویی وسایل خانه را تعویض می‌کند. پس اندازها را خرج می‌کند و برای سفر به تنهایی برنامه ریزی می‌کند.

? با همسر مشورت نمی‌کند

از اصلی ترین و مهم ترین علائم ناشی از اینکه زنم تحویلم نمیگیره، عدم مشورت با همسر است. در این شرایط خانم عقاید و دیدگاه های همسر را نادیده می‌گیرد. و حتی به صحبت های همسر توجهی ندارد. یا اگر نظری از جانب همسر باشد به آن توجه نمی‌کند.

? حرف های همسر را جدی نمی‌گیرد

از نشانه گله مندی مردان من باب اینکه زنم تحویلم نمیگیره، جدی نگرفتن حرف های همسر است. این خانم هیچ یک از صحبت های همسر خود را جدی نمی‌گیرد و به آن توجهی نمی‌کند. همسران این خانم ها حتی حق اظهار نظر ندارند. این مساله می‌تواند در بلند مدت موجب ایجاد شکافی عمیق بین زن و شوهر شود.

? در جمع مورد تمسخر قرار می‌گیرد

زمانی که خانمی برای همسر خود ارزش و احترام قائل نباشد، در همه موقعیت ها همسر خود را مورد تمسخر قرار می‌دهد. بنابراین گله مندی آقایان در همه جا و در حضور مشاور جمله “زنم تحویلم نمیگیره” می‌شود. مثلا این خانم ها در جمع اگر همسرش شروع به صحبت کند می‌گوید “چقد حرف های مسخره و بدون فکر می‌زنی”. یا می‌گوید “حرف نزن تو بذار بقیه ام صحبت کنن”. یا دائم می‌گویند که “کسی نظر تورو نمی‌خواد الکی نظر نده”.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه پیامدهای تحقیر همسر کلیک کنید.

? اشتباهات خود را به دشواری می‌پذیرد

خانم هایی که اشتباه خود را گردن نمی‌گیرند، معمولا اهمیتی برای همسر خود هم قائل نیستند. همه افراد در زندگی دچار اشتباه می‌شوند. اما این خانم ها به سختی اشتباهات خود را گردن می‌گیرند. خانم هایی که همسر خود را قبول نداشته باشند، اشتباهاتشان را نیز نمی‌پذیرند. بنابراین گله مردها دائم از این باب است که “زنم تحویلم نمیگیره”.

? با همسرش درد و دل نمی‌کند

نشانه های بسیاری را در باب گله “زنم تحویلم نمیگیره” گفته ایم. یکی از این نشانه ها درد و دل نکردن با همسر است. زمانی که ناراحت است یا نیاز به همراه دارد به سراغ همسرش نمی‌رود. حتی مواقع ضروری و نیاز به تصمیم گیری از همسر خود کمک نمی‌گیرد.

چرا زنم تحویلم نمی‌گیره؟

گله از اینکه “زنم تحویلم نمیگیره” دلایل مربوط به خود را دارد. هر رفتاری دلایل مخصوص به خود را دارد. در این بخش از مقاله سعی کرده ایم مهم ترین دلایل را توضیح دهیم.

?عزت نفس پایین

دلیل اینکه زنم تحویلم نمی‌گیره چیست؟

یکی از دلایل مهم و اصلی تحویل نگرفته شدن، عزت نفس پایین است. اگر به خود احترام نگذارید،احترام نخواهید گرفت. بنابراین برای احترام گرفتن و مورد توجه قرار داشتن باید احترام به خود در رابطه را جدی بگیرید.

? اختلاف نظر

حل اختلاف نظر مهارت بزرگی است. اگر در زندگی مشترک با اختلاف نظر روبرو باشید و برای حل آن هیچ تلاشی نکنید. با مشکلاتی از قبیل زنم تحویلم نمیگیره روبرو خواهید شد. بنابراین یکی از دلایل، اختلاف نظرهای حل نشده است. برای رفع چنین اختلافاتی حتما باید به مشاوره خانواده یا زوج درمانگر مراجعه نمایید.

?کنترل گری

زمانی که همسر کنترل گری داشته باشید فرقی به حال شما نخواهد کرد که چه صحبت ها و نظرهایی دارید. بنابراین یک فرد کنترل گر هرگز به صحبت های دیگران اهمیتی نمی‌دهد. و تنها به حرف ها و نظرات خودش عمل می‌کند. اگر به دنبال دلیل زنم تحویلم نمیگیره هستید، به کنترل گری او توجه کنید.

? عدم علاقه مندی

یکی از مهم ترین دلایل گله مندی زنم تحویلم نمیگیره، عدم علاقه مندی مردان به امور زنان است. در این شرایط خانم هرچقدر از شما نظر بگیرد اما توجهی از سمت شما نباشد، به مرور از همسر خود نظری نمی‌گیرد و به تنهایی کارهای خود را پیش می‌برد.

? جبران اشتباه یا تلافی

در برخی از روابط، عدم توجه به یکدیگر عادی است. در واقع زوجین یکدیگر را به حساب نمی‌آورند. و توجهی به یکدیگر ندارند. اما در زندگی مشترک زوجین باید سهم خود را به یک اندازه بردارند. اگر بابت هر کار اشتباهی که همسر مرتکب می‌شود به دنبال جبران یا تلافی باشید، بی محلی آغاز خواهد شد. بنابراین یکی از دلایل بی محلی یا گله مندی معروف آقایان “زنم تحویلم نمیگیره”، تلافی یا جبران است.

? وجود اختلالات روانشناختی

روان افراد در تمامی روابط نقش مهمی را ایفا می‌کند. بنابراین اگر همسری دارید که به شما بی محلی می‌کند و دلایل بالا را نداشت، حتما وجود اختلالات را پیگیری کنید. یا اقدام به روان درمانی برای خود کنید. همیشه مشکلات را به گردن همسرتان نیندازید. و در جستجوی رفع مسائل در خود باشید. بنابراین وجود اختلالات دلیل دیگر بروز مشکل زنم تحویلم نمیگیره است.

حتما درباره پیامدهای بی توجهی زن به مرد بخوانید.

راهکارهایی در جهت اینکه زنم تحویلم نمیگیره

گله مندی از این مشکل که زنم تحویلم نمیگیره دشوار است. و هر کسی توانایی تحمل این موضوع را ندارد. بنابراین برای پیشگیری از این مشکل باید از راهکارهایی استفاده کنید. در ادامه راجع به راهکارهای این مشکل توضیح داده ایم.

برای آشنایی با نحوه برخورد با زن بد اخلاق کلیک کنید.

? خط قرمز داشته باشید

یکی از راهکارهای برخورد با “زنم تحویلم نمیگیره” مشخص کردن خط قرمز است. هر زمانی که برای خود خط قرمز مشخص کنید، رابطه بر اساس معیارهای هم پیش می‌رود. برای رابطه خوب باید توقعات و ارزش های خود را برای یکدیگر مشخص کنید.

? حد خود را بشناسید

برای اینکه از مشکل زنم تحویلم نمیگیره رهایی یابید، باید از حد خود آگاه باشید. اگر به دنبال احترام هستید باید در وهله اول به خود احترام بگذارید و در اقدام دوم برای خانم خود ارزش و احترام قائل باشید. یکی از دلایل بی احترامی و عدم توجه به همسر، بی احترامی از جانب شریک احساسی است. بنابراین برای جلوگیری از این موضوع باید حتما حد خود را بشناسید.

? خود را مقصر اصلی ندانید

برخی از آقایان خود را مقصر همه موضوعات و مشکلات می‌دانند. دلایل زیادی من باب موضوع زنم تحویلم نمیگیره وجود دارد که نباید به سرعت خودتان را مقصر بدانید. برای بهبود رابطه و افزایش اعتماد به نفس خود حتما از روانشناس و مشاورین کمک بگیرید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه بهترین روش رفتار با همسر کلیک کنید.

? ریشه یابی کنید

یکی از راهکارهای موضوع زنم تحویلم نمیگیره، ریشه یابی اصولی است. اینکه دلیل چه چیزی است و چه زمانی این موضوع اتفاق افتاده است. باید رفتار و برخورد خود را بررسی کنید. شاید رفتار شما باعث ایجاد این شرایط شده است. سپس به دنبال رفع مشکلات رفتاری شریک احساسی باشید. اما توجه داشته باشید که برای ریشه یابی باید از روانشناسان و مشاورین متخصص در این زمینه کمک بگیرید.

کلام آخر

زنم تحویلم نمیگیره یا مشکلاتی از قبیل بی اهمیتی به همسر در بیشتر روابط زناشویی وجود دارد. اگر زوجین برای مشکلات رابطه به دنبال راه حل نباشند، با چالش های بیشتری به مرور زمان روبرو خواهند شد. بنابراین برای جلوگیری از تشدید مشکلات بیشتر سعی کنید در زمان نیاز از روانشناس و مشاور کمک بگیرید. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به مراجعین عزیز خدمات ارائه می‌دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه زنم تحویلم نمیگیره می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

‫2 دیدگاه ها

    1. سلام ایراد گیری دائمی در واقع ریشه در یک نوع نارضایتی دارد که شما از آن بی خبرید. همسرتان در مورد یک موضوع شکایت دارد. حتی ممکن است خود آن را فراموش کرده باشد. از این رو یافتن اصل مساله نیاز به کنکاو دارد. پس حتما با شماره های درج شده تماس گرفته و با مشاوران و روانشناسان مشورت نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره