بی توجهی زن به شوهر و مرد و زندگی

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

بی توجهی زن به شوهر و مرد زندگی اش یکی از جدی‌ترین مشکلاتی است که می‌تواند هر زندگی مشترکی را دچار تزلزل کند. توجه و محبت نیازهای اساسی هرکدام از ما در زندگی هستند. همه ما از ازدواج به دنبال رابطه‌ای هستیم که نیازمان به محبت را برآورده کند. داشتن همسر بی‌توجه می‌تواند آرزوهای شما برای یک زندگی خوب را نقش‌برآب کند. به همین خاطر باید نسبت به این موضوع دقت خاصی داشته باشید. مشاورین خانواده معتقدند بسیاری از مواقع بی توجهی زن به مرد و زندگی به دلیل رفتارهای اشتباه خود شما اتفاق می‌افتد. پس یکی از اولین راهکارهایی که می‌توانید از آن استفاده کنید این است که کمی به رفتار خودتان دقت داشته باشید. بااین‌حال اگر احساس می‌کنید شرایط به‌گونه‌ای است که قدرت کنترل آن را ندارید بهتر است مشاوره تلفنی خانواده دریافت نمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه بی توجهی زن به مرد و شوهر می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی خانواده با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

دلایل بی توجهی زن به شوهر

تلاش برای جلب‌توجه

بسیاری از خانم‌ها فکر می‌کنند که اگر به همسرشان بی‌توجه باشند برای او عزیزتر هستند. یک باور غلط در بین برخی خانم‌ها هست که می‌گوید هرچقدر از مردان فاصله بگیری آن‌ها به تو نزدیک‌تر می‌شوند. باتوجه‌به این موضوع شاید همسرتان به دنبال به‌دست‌آوردن محبت و توجه است. در این صورت اگر شما توجه تان را بدون نیاز به این رفتارها به او نشان بدهید به‌تدریج دست از بی محلی برخواهد داشت.

بی توجهی زن به شوهر به دلیل ازدواج اجباری

یکی از دلایل بی توجهی زن به مرد این است که او از ابتدا شما را دوست نداشته است. ازدواج‌های اجباری یکی از دلایلی هستند که باعث می‌شوند ازدواج بدون علاقه اتفاق بیفتد. در این شرایط نمی‌توانید از همسرتان انتظار توجه و محبت داشته باشید. با این‌حال یک شانس در این روابط این است که بتوانید به‌مرور زمان خودتان را به او اثبات کنید.

مشکلاتی در شخصیت همسر

بسیاری از مواقع دلیل بی توجهی زن به مرد اشکالاتی است که مردان در رفتار خود دارند. بی‌توجهی به مسئولیت‌های زندگی یا نبودن یک تکیه‌گاه امن برای خانواده از جمله اشتباهاتی هستند که باعث می‌شود همسرتان به‌تدریج از شما دل زده شود. پیشنهاد می‌شود مقاله کنار آمدن با زنان بد اخلاق را بخوانید.

بی توجهی زن به شوهر به دلیل رفتار متقابل

روان‌شناسان خانواده معتقدند بسیاری از مواقع بی توجهی زن به مرد به این خاطر اتفاق می‌افتد که مردان نسبت به آن‌ها بی‌توجه شده‌اند. در حقیقت بی‌توجهی موضوعی نیست که از روز اول وجود داشته باشد. بلکه به‌تدریج شروع شده است. در این شرایط رفتار زنان به‌نوعی مقابله‌به‌مثل با آن چیزی است که در همسر خود می‌بینند. اگر زنی احساس کند همسرش به او توجه کافی ندارد به‌تدریج او نیز سعی می‌کند تا از همسرش فاصله بگیرد و برای خود برنامه‌های دیگری داشته باشد.

بیشتر بخوانید : زنم تحویلم نمیگیره 

نشانه های بی توجهی زن به شوهر و زندگی

داشتن برنامه‌هایی به غیر از همسر

اولین نشانه زنانی که نسبت به همسرشان بی توجه هستند این است که شما احساس می‌کنید اولویت همسرتان نیستید. این زنان برای طول روز خود برنامه‌های مختلفی دارند و شاید هیچ زمان خالی برای وقت گذراندن با همسرشان نداشته باشند. یا حتی ممکن است احساس کنید این ترافیک کاری اخیراً بیشتر شده است. اگرچه این رفتار می‌تواند دلایل دیگری هم داشته باشد اما بسیاری از مواقع هم نشان‌دهنده این است که همسرتان نمی‌خواهد وقتش را با شما بگذراند.

بی توجهی زن به مرد | نمی‌توانید با همسرتان صحبت کنید

وقتی همسر شما نسبت به زندگی مشترک بی‌توجه باشد علاقه‌ای هم نسبت به صحبت‌کردن و رسیدن به یک راهکار مشترک از خودش نشان نخواهد داد. در یک زندگی طبیعی همسران سعی می‌کنند از راه گفت‌وگو مشکلاتی که بینشان پیش می‌آید را حل کنند. اما وقتی همسر شما نسبت به زندگی بی‌توجه است. طبیعتاً حل شدن مشکلات هم برای او اهمیتی ندارد. به همین خاطر شما از صحبت‌کردن با وی به نتیجه‌ای نخواهید رسید.

تلاشی برای پیشرفت نمی‌کنند

یکی از ویژگی‌های یک زندگی سالم و پرنشاط این است که زن و مرد هر دو برای موفقیت زندگی‌شان تلاش کنند. در یک زندگی سالم شما به ساختن آینده بهتر امیدوار هستید. اما زنان بی توجه به زندگی معمولاً تلاشی برای پیشبرد زندگی نمی‌کنند. زیرا فکرکردن به آینده زندگی مشترک و برنامه‌ریزی برای آن مفهومی برای آن‌ها ندارد.

بی‌میلی نسبت به رابطه جسمی و جنسی

اگر همسرتان از تماس جسمی یا جنسی با شما خودداری می‌کند باید بگوییم که او نسبت به شما بی‌توجه است. در یک شرایط عادی انتظار داریم علاقه‌ای که میان زوجین وجود دارد آن‌ها را مشتاق برقراری رابطه با یکدیگر کند. اگر این موضوع در رابطه میان شما و همسرتان دیده نمی‌شود بهتر است کمی جدی‌تر به رابطه‌تان فکر کنید.

بی توجهی زن به شوهر | ناراحتی شما برای او اهمیتی ندارد

در یک رابطه عاطفی زن و مرد سختی‌ها را در کنار هم تحمل می‌کنند. آن‌ها همان‌طور که در خوشی‌ها کنار هم هستند مشکلات را نیز با کمک یکدیگر حل می‌کنند. اما یکی از نشانه‌های بی توجهی زن به مرد و زندگی این است که آن‌ها از ناراحتی و مشکلات شما ناراحت نمی‌شوند.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو و کانال تلگرامی ذهن نو دیدن نمایید.

پیامدهای بی توجهی زن به مرد و زندگی

احساس شکست و ازدست‌دادن اعتمادبه‌نفس

مردانی که از سمت همسرشان بی توجهی می‌بینند احساسی مشابه شکست تجربه می‌کنند. شاید مردان کمتر از زنان راجع به این موضوع صحبت کنند، اما می‌توان گفت که تأثیرات بی توجهی روی مردان به‌مراتب بیشتر از زنان خواهد بود. این شرایط بسیاری از مواقع باعث می‌شود که آن‌ها اعتمادبه‌نفس خود را از دست بدهند و احساس کنند که شاید مشکلی در وجود آن‌هاست یا دوست‌داشتنی نیستند.

افزایش احتمال خیانت

یکی از رایج‌ترین پیامدهای بی توجهی زنان به مردان خیانت است. بسیاری از مردان وقتی احساس می‌کنند توجه و محبتی که می‌خواهند را از جانب همسرشان دریافت نمی‌کنند سعی می‌کنند آن را در محیطی غیر از خانه و خانواده جست‌وجو کنند.

رفتار متقابل

طبیعتاً وقتی همسرتان نسبت به شما بی‌توجه باشد یکی از اولین واکنش‌ها این است که شما نیز نسبت به او بی‌توجه خواهید شد. این رفتار متقابل و سردی احتمالاً هر روز بیشتر از قبل می‌شود؛ گاهی اوقات این شرایط می‌تواند زندگی شما را به سمت طلاق و جدایی نیز پیش ببرد. اما فراموش نکنید که شما یک سر این رابطه هستید و قرار نیست کسی از بیرون به شما کمک کند، بلکه این شما هستید که با جستجو و درخواست کمک می‌توانید شرایط را تغییر دهید. پیشنهاد می‌شود مقاله رفتار با همسر کلیک کنید.

راهکارهای برطرف‌کردن بی توجهی های زن به مرد و شوهر

1- با همسرتان صحبت کنید

اگر از بی توجهی های همسرتان خسته شده‌اید راجع به این موضوع با او صحبت کنید. در یک شرایط مناسب از احساسات خود با او صحبت کنید و دلیل بی‌توجهی‌اش را بپرسید. سعی کنید با کمک یکدیگر برای شرایط پیش‌آمده به یک نتیجه مشترک برسید.

2- به اشکالات خودتان توجه داشته باشید

زمانی را با خودتان خلوت کنید و به این سؤال پاسخ دهید که چه رفتارهایی از سمت شما همسرتان را دلگیر کرده است؟ سهم شما در بی‌توجهی‌های همسرتان چقدر است؟ هرچقدر منصفانه‌تر بتوانید به این سؤالات پاسخ بدهید بهتر می‌توانید راهکاری برای تغییر شرایط پیدا کنید.

3- برای همسرتان زمان بگذارید

یادتان باشد دیگران بیش از آنکه از صحبت‌های شما یاد بگیرند با رفتارتان تغییر خواهند کرد. به همین خاطر اگر می‌خواهید همسرتان بی‌توجهی‌های خود را کنار بگذارد اول سعی کنید در رفتار خودتان تغییر ایجاد کنید. برای مثال به همسرتان محبت داشته باشید و برای او وقت بگذارید. تنها با کمی صرف زمان به راحتی می‌توانید رفتار بی توجهی زن به مرد را تغییر دهید.

4- درباره بی توجهی زن به مرد مشاوره بگیرید

همان‌طور که گفتیم بی توجهی زن به مرد پیامدهای منفی بسیاری به همراه داشته باشد. اما بسیاری از مواقع این مشکلات قابل حل هستند. به همین خاطر بهتر است قبل از اینکه هر تصمیم جدی برای زندگی مشترک‌تان بگیرید از مشاور برای برطرف‌کردن مشکلات کمک بخواهید از جمله اقداماتی که مشاورین انجام می‌دهند به شرح زیر است. برای آشنایی با معیارهای خانواده سالم کلیک کنید.

بررسی احتمال بیماری های روحی

بیماری‌های روحی به‌خصوص افسردگی باعث می‌شوند که بیمار نسبت به تمام مسائل محیط اطراف خود بی‌توجه بشود. به همین خاطر یکی از اولین اقدامات روان‌شناسان این است که احتمال وجود این بیماری‌ها را در همسر شما بررسی کنند. درصورتی‌که افسردگی یا هر اختلال دیگری در همسرتان تشخیص داده شود اقدامات لازم برای درمان برنامه‌ریزی می‌شوند.

بررسی مشکلات زندگی مشترک

همان‌طور که گفتیم یکی از اصلی‌ترین دلایل بروز بی‌توجهی در زندگی مشترک اختلافات ریشه‌داری هستند که به‌تدریج در زندگی مشترک شما به وجود آمده و روی هم انباشته شده‌اند. به همین خاطر مشاورین تلاش خواهند کرد با بررسی روش زندگی شما این مشکلات را پیدا کرده و برای برطرف‌کردن آنها به شما کمک کنند.

جلسات درمان فردی

زندگی‌کردن با زنی که نسبت به شوهر و زندگی خود بی‌توجه است آسیب‌های روحی بسیاری را برای شما به همراه خواهد داشت. به همین خاطر حتی اگر همسرتان حاضر نیست در جلسات مشاوره شرکت کند مشاوران می‌توانند به شما کمک کنند قدرت سازگاری بالاتری با شرایط پیدا کنید و با تغییر رفتارهایتان تا حدودی وضعیت را تغییر بدهید.

برای دریافت مشاوره در زمینه بی توجهی زن به مرد و شوهر می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی خانواده با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

سؤالات متداول

چطور می‌توانم بی‌توجهی همسرم به خودم را از بین ببرم؟

با همسرتان صحبت کنید و دلیل بی توجهی او را پیدا کنید. سعی کنید با کمک یکدیگر راه‌حل مشترکی برای شرایط پیدا کنید. به‌علاوه زمان گذاشتن برای همسر و تغییر دادن رفتار خودتان نیز می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد.

علت بی توجهی ناگهانی زن به مرد و زندگی چیه؟

در مواقعی که این شرایط به طور ناگهانی اتفاق افتاده است احتمالاً مشکلات ریشه‌داری در زندگی مشترک شما وجود دارد که باعث شده همسرتان از آنها خسته شده و نسبت به زندگی بی‌توجه شود.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره