علت سرد شدن رابطه زناشویی | نشانه ها ، علل و راه های جلوگیری

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

آیا از علت سرد شدن رابطه زناشویی آگاهی دارید؟ آیا از بی میلی میان خود و همسرتان غمگین و ناراضی هستید؟ باید بدانید یکی از فراوان‌ترین مشکلات در زندگی زناشویی، سرد شدن زن و شوهر نسبت به همدیگر و نسبت به رابطه عاشقانه و رابطه جنسی است. مشکلی که اگر چه بسیار بزرگ است، اما هرگز ناگهانی به وجود نمی‌­آید و قطعا ماه‌ها و حتی سال‌ها مشکل و تعارض، به مرور زمان باعث شکل گیری این مشکل و سرد شدن رابطه زناشویی شده است. با آگاهی از علت سرد شدن رابطه می‌توانید از بروز آن پیشگیری نمایید و حتی برای درمان آن گام بردارید.

برای دریافت مشاوره در زمینه علت سرد شدن رابطه زناشویی می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره جنسی تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

علت سرد شدن رابطه زناشویی | سه ضلع رابطه سالم

یک رابطه و عشق سالم ملاک‌هایی دارد. تعهد، صمیمیت و دوست داشتن و شهوت سه ضلع یک عشق سالم و معمولی است. تعهد یعنی وفاداری به رابطه و اینکه خود را متعلق به همسرتان بدانید و برای آسایش او تلاش کنید. صمیمیت همان دوس داشتن و حس خوبی است که همه با آن آشنایی دارند و معمولا در اوایل رابطه خود را بیشتر نشان می‌­دهد. شهوت هم میل و کشش جنسی و جسمانی به شریک زندگی است. بدون هر کدام از این سه بخش، رابطه شما به مشکل برخواهد خورد.

بیشتر بخوانید : دلزدگی زناشویی

نشانه‌های سرد شدن رابطه زناشویی

-هیچ کشش جنسی نسبت به همسر خود ندارید و یا به اجبار رابطه برقرار می‌­کنید. ممکن است مدت‌ها بدون هیچ ناراحتی، رابطه جنسی نداشته باشید.

-حس می‌کنید همسرتان دیگر به شما علاقه ندارد و ابراز محبت نمی­‌کند یا بالعکس شما این حس را نسبت به همسرتان داشته باشید.

-نسبت به رفتارها و عادت‌های همسرتان حساس شده­‌اید و درک و تحمل ویژگی‌های خاص او برای شما سخت شده است.

فروشگاه آرامیس

-وظایف زندگی متاهلی شما را خسته کرده و دیگر میلی برای تعهد به بودن در خدمت همسر ندارید.

-از بودن کنار همسرتان لذت نمی‌­برید و دوست دارید خود را از طریق راه‌های مختلف سرگرم کنید.

-نمی‌توانید مدت طولانی باهم گفتگو کنید و صحبت درباره مشکلات عموما به دعوا ختم می­‌شود.

-تفریحات مشترک ندارید و معمولا هر کس با کارهای خود وقت می‌گذراند.

علت سرد شدن رابطه زناشویی | راه‌های پیشگیری از سرد شدن رابطه

یک رابطه مانند تمام ابعاد زندگی بشر نیاز به مراقبت دارد. رابطه مانند گلدانی است که از بازار خریداری می‌کنید. در ابتدا سالم و سرحال است، به مرور زمان هر کدام از عوامل آب، نور یا خاک را از گل دریغ کنید و یا به میزان کافی به آن نرسید، گیاه کم کم پژمرده می‌شود و زمانی که کار از کار گذشت، هرچه به آن آب و نور و خاک خوب برسانید هیچ اتفاقی نمی‌­افتد.

نه تنها گیاه شما دیگر زنده نخواهد شد، بلکه منابع و انرژی خود را نیز صرف یک کار پوچ کرده‌اید و احساس خستگی و ناامیدی شما می­‌تواند پیامدهای بدتری برای سلامت روانتان داشته باشد. بنابراین برای پیشگیری از سرد شدن رابطه، لازم است سه بعد تعهد، صمیمیت و میل جنسی را به طور متعادل (نه زیاد و نه کم) به رابطه تزریق کنید و مشکلات کوچکی که فکر می­‌کنید بی اهمیت است را حتما به موقع حل نمایید.

بیشتر بخوانید : ارضا نشدن زنان

علت سرد شدن رابطه زناشویی

مهم‌ترین علت سرد شدن رابطه زناشویی، نارضایتی از رابطه جنسی و عدم ابراز محبت به همسر است. رابطه فرمول مشخص و از پیش تعیین شده‌ای ندارد که همه اگر به این راه بروند، رابطه خوبی خواهند داشت اما یک سری شرایط تقریبا برای اکثریت مشترک است. برخی دیگر از علل سردی رابطه زناشویی عبارتند از:

1. علت سرد شدن رابطه زناشویی | کاهش کیفیت رابطه جنسی

دلایلی مثل تغییرات جسمانی، تکراری شدن و عادت‌های نادرست جنسی ممکن است به مرور زمان باعث نارضایتی جنسی و سپس سرد شدن رابطه ­شود. علت سرد شدن رابطه زناشویی در این موارد با کمک متخصص به راحتی قابل رفع است. برای آشنایی با بهترین راه های رفع نارضایتی جنسی کلیک کنید.

2. مراقبت نکردن از رابطه

زمانی که برای حل اختلافات کاری نمی­‌کنید و آن را به روز بعد می‌اندازید، اختلاف رسوب کرده و حل کردن آن‌ها سخت می­‌شود. بنابراین اگر به مشکلی برخوردید، سریعا آن را برطرف سازید. شاید وقتی خودتان به دنبال علت سرد شدن رابطه زناشویی تان هستید، این مسائل به چشم تان نیاید، حال آن که با از بین بردن اختلافات میبینید که چقدر رابطه تان تغییر خواهد کرد.

3. علت سرد شدن رابطه زناشویی | مشکلات روحی و روانی

وجود برخی از مشکلات روحی و روانی بین زوجین، می­‌تواند علت سرد شدن رابطه زناشویی باشد. مسائلی مانند افسردگی، اضطراب، وسواس و غیره به مرور زمان باعث خستگی زوجین، کاهش میل جنسی و سرد شدن رابطه می­‌شود.

4. تولد فرزند و نبود فضای خصوصی و دو نفره

وجود فرزند و عدم توانایی سازگاری با ورود یک عضو جدید به خانواده نیز از علت سرد شدن رابطه زناشویی است. ممکن است در دوران بارداری به اشتباه رابطه جنسی خود را قطع کرده باشید، پس از زایمان مادر جز به فرزند به کسی فکر نمی‌­کند و زن و شوهر دیگر نمی‌توانند حریم شخصی دونفره داشته باشند. این مسئله به مرور زمان به سردی رابطه منجر می­‌شود. برای جلوگیری از سرد شدن رابطه بعد از زایمان کلیک کنید.

راه های برطرف کردن سردی رابطه

اولین و مهم‌ترین راه برطرف کردن هر آسیبی، یافتن مشکل و ریشه یابی علت بروز آن است. شما نیز در اولین اقدام، باید اقدام به ریشه یابی و کشف علت سردی رابطه کنید. فراموش نکنید که همیشه هر دوطرف رابطه مقصرند، پس از همان اول خود را مبرا از اشتباه ندانید و یعی کنید بدون خودخواهی، اشکالات خود و همسرتان را منصفانه ارزیابی کنید. در این راه، یک روانشناس می­‌تواند راهگشا باشد. برخی از عمده‌ترین راه‌های بهبود رابطه زناشویی عبارتند از:

1. احیا رابطه جنسی

همانطور که می‌­دانید یک رابطه جنسی با کیفیت می‌­تواند به بهبود زندگی کمک بسیاری کند. برای این کار سعی کنید قضاوت‌های اشتباه خود از رابطه و ارضا شدن را کنار گذاشته و ذهنیت خود نسبت به رابطه را تغییر دهید. همچنین ایجاد تنوع در حالت رابطه، مکان و زمان رابطه جنسی می­‌تواند بسیار کمک کننده باشد.

این مسئله کمی دشوار می‌باشد و ممکن است به تنهایی از پس آن برنیایید، پس با یک روانشناس در ارتباط باشید. برای کسب اطلاعات در زمینه مشاوره جنسی با شماره های درج شده در پایین صفحه تماس بگیرید..

2. علت سرد شدن رابطه زناشویی | ابراز محبت کنید

به گذشته و اوایل رابطه فکر کنید. ممکن است یادآوری نحوه ابراز احساسات به همسرتان در آن دوران، برای شما عجیب و حتی خنده دار باشد. درست است که عادت و روزمرگی، کمی از انرژی عاطفی انسان را کاهش می­‌دهد اما باید به همسر خود نشان دهید که در وجودتان هنوز احساسی هست. مخصوصا در حین رابطه جنسی، قبل و بعد از آن، حتما از کلمات محبت آمیز استفاده کنید و از همسرتان تعریف نمایید.

3. داشتن فضای دو نفره

لازم است دوباره با همسرتان تنها باشید. فرزندان را به کسی بسپارید و حتی ماهی یک یا دو روز را برای تنها بودن با همسرتان انتخاب کنید. نباید فراموش کنید که هیچ چیز به اندازه صحبت آرام و مرور خاطرات و برنامه ریزی آینده نمی‌­تواند شما را دوباره به هم نزدیک کند.

4. علت سرد شدن رابطه زناشویی | سازگار نشدن با گذر زمان

باید بدانید که شما در حال پیر شدن هستید و ظاهر و اندام و قوای جنسی و جسمی همسرتان نیز مانند خودتان در حال تغییر حالت هستند. این مسئله برای زنان با توجه به بارداری‌های احتمالی، سریع‌تر رخ می‌­دهد و مردان باید این شرایط را درک کنند و هرگز اجازه ندهند این تغییرات جنسی در همسرشان، آن‌ها را افسرده و پریشان کند.

برای آشنایی با راه های شناسایی علت تنفر مرد از همسرش کلیک کنید.

آیا سردی رابطه به جدایی منجر می­‌شود؟

در اکثر موارد بله، مخصوصا زمانی که زوجین از مسیر اشتباه برای اصلاح رابطه خود وارد شده و یا نهایت تلاش را برای بهبود شرایط نمی­‌کنند. باید بدانید که اگر راهکارها کارگشا نبود، ماندن به هر قیمتی در کنار هم، جز آسیب به شما و فرزندان‌تان چیزی به همراه ندارد و می‌توان به گزینه‌های دیگر نیز فکر کرد. فراموش نکنید فقط در صورتی که همه تلاش خود را برای بهبود رابطه کردید و فایده نداشت، آن وقت به جدایی فکر کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه علت سرد شدن رابطه زناشویی می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره جنسی تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره