حد و حدود رابطه با خانواده همسر را چطور حفظ کنیم

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

حد و حدود رابطه با خانواده همسر را چطور مشخص کنیم؟ این یکی از مهم‌ترین سؤالاتی است که باید از ابتدای زندگی به آن جواب بدهید. اگر شما بیش‌ازحد با خانواده همسرتان ارتباط داشته باشید دیر یا زود با دخالت‌ها و مشکلات بسیاری مواجه می‌شوید. اما اگر رابطه خود را کم کنید چطور؟ در این صورت هم مشکلات دیگری به‌خصوص اختلاف با همسرتان پیش خواهد آمد.

پس بسیار مهم است که رابطه با خانواده همسرتان را در یک حالت تعادل نگه دارید. اما برای بسیاری از ما سؤال این است که چطور باید این مرزها را حفظ کرد؟ یا اصلاً حد و حدود رابطه با خانواده همسر چیست؟ برای اینکه بتوانید جواب این سؤال را پیدا کنید بهترین راه این است که از یک مشاور خانواده کمک بگیرید. مشاورین با بررسی شرایط خاص زندگی شما می‌توانند بهترین راهکار را ارائه کنند. برای دریافت مشاوره خانواده کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه حد و حدود رابطه با خانواده همسر می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن‌های ثابت با شماره 9099070354 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

حد و حدود رابطه با خانواده همسر

حدود رابطه با خانواده همسر چگونه است

حد و حدود رابطه با خانواده همسر هیچ قانون مشخصی ندارد. اما با تعیین چهارچوب به خوبی می‌توانید رابطه خود را مدیریت کنید. همان اندازه که به خانواده خود احترام می‌گذارید؛ چهار برابر بیشتر باید به خانواده همسر احترام بگذارید. هر زوجی برای حفط روابط خود و رضایت از زندگی، باید قدرت مدیریت داشته باشد.

فروشگاه آرامیس

با خانواده همسر مهربان و محترمانه برخورد کنید. یک گوش خود را در و دیگری را دروازه کنید. برای اینکه حد و حدود رابطه با خانواده همسر را حفظ کنید؛ حتما برخورد مودبانه داشته باشید. و اگر در زندگی با مشکلات بیش از اندازه ای روبرو شدید؛ از روانشناس و مشاورین متخصص در زمینه خانواده راهنمایی بگیرید. در این مقاله روش های حفظ حد و حدود رابطه با خانواده همسر را توضیح داده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو و کانال تلگرامی ذهن نو دیدن نمایید.

حدود روابط با خانواده همسر چگونه است؟

اولین سؤالی که باید برای آن جواب پیدا کنیم این است که منظورمان از حد و حدود رابطه با خانواده همسر چیست؟ یا به‌عبارت‌دیگر مرز بین یک رابطه خوب و بد کجاست؟

? حریم خصوصی خانواده‌تان را حفظ کنید

اصلی‌ترین موضوعی که برای تعیین حد و حدود رابطه با خانواده همسر باید در نظر بگیرید؛ این است که حریم خصوصی‌تان را حفظ کنید. مسائل مربوط به خانه شما باید همیشه داخل خانه بمانند. بهتر است با همسرتان هم راجع به این موضوع صحبت کنید؛ از او بخواهید که بدون مشورت با شما چیزی را با خانواده خود در میان نگذارد. هنگامی‌که شما مسائل زندگی خود را برای دیگران بازگو می‌کنید درواقع به آن‌ها اجازه می‌دهید که راجع به زندگی شما نظر بدهند. این وضعیت دیر یا زود مشکلات بسیاری را در زندگی شما به وجود خواهد آورد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه رفتار با مادر شوهر کلیک کنید.

? حدود رابطه با خانواده همسر | دعوا کردن ممنوع

حد و حدود رابطه با خانواده همسر نباید دعوا به همراه داشته باشد. بسیاری از زوجین به‌اشتباه اختلاف و دعوای خود را با خانواده همسر در میان می‌گذارند؛ یا حتی در مقابل آن‌ها با یکدیگر بحث می‌کنند. به خاطر داشته باشید که هر مشکل یا اختلاف‌نظری بین شما و همسرتان باید در خانه خودتان و صرفاً بین شما دو نفر حل شود. شما به‌هیچ‌عنوان نباید خانواده همسرتان را داخل این مسائل بکنید.

هرچه نباشد آن‌ها خانواده همسرتان هستند و اگر ببینند شما با او بدرفتاری می‌کنید از این موضوع ناراحت می‌شوند. این شرایط می‌تواند احترام و رابطه دوستانه شما را تخریب کند. در صورتی که این دعوا بین شما و خانواده همسرتان هست، حتما باید اقدام جدی کنید، برای شروع مقاله رفع دعوای خانوادگی را بخوانید.

? اجازه دخالت ندهید

برای تعیین حد و حدود رابطه با خانواده همسر؛ نباید اجازه دخالت دهید. وقتی خانواده همسرتان می‌خواهند راجع به مسائل زندگی شما صحبت کنند نظراتشان را مؤدبانه بشنوید اما هرگز به آن‌ها اجازه دخالت ندهید.

یادتان باشد که دخالت از موضوعات کوچک شروع می‌شود و به‌تدریج آن‌ها به خودشان اجازه می‌دهند در مسائل بزرگ‌تر هم دخالت کنند. اگر خانواده همسرتان در زندگی شما دخالت می‌کنند با احترام دلایل خود را برای آن‌ها توضیح دهید و بگویید که می‌خواهید با توجه به تصمیم خودتان عمل کنید. برای آشنایی بیشتر با قطع رابطه با خانواده همسر کلیک کنید.

? مؤدب باشید

برای تعیین حد و حدود رابطه با خانواده همسر باید مودب باشید. یکی از نکاتی که باید به‌عنوان مرز با خانواده همسر در نظر داشته باشید این است که همیشه در محدوده ادب رفتار کنید. شوخی‌های بیش‌ازحد یا استفاده از کلام غیرمؤدبانه می‌تواند حدومرز شما و خانواده همسر را تحت تأثیر خود قرار دهد.

درنتیجه همیشه در رفتار و صحبت کردن خود با خانواده همسر مرزها را رعایت کنید. حتی اگر آن‌ها از شوخی یا هر عبارتی در کلام خود استفاده می‌کنند شما نباید این کار را تکرار کنید. پیشنهاد می‌شود مقاله های زیر را بخوانید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه رفتار با پدر زن کلیک کنید.

? با همسر خود ارتباط درست داشته باشید

حد و حدود رابطه با خانواده همسر در واقع به ارتباط خوب و مناسب با همسر است. باید مشکلات خود را به خوبی حل کنید و اجازه دخالت به دیگران ندهید. زمانی که رابطه خوبی با همسر خود داشته باشید، حدود رابطه با همسر را نیز حفظ خواهید کرد.

? مرز مشخص کنید

برای اینکه حد و حدود رابطه با خانواده همسر را حفظ کنید، مرز و قانون مشخص کنید. منظور از تعیین مرز بی احترامی به خانواده همسر نیست، بلکه این محدودیت ها باید آرامش در زندگی جریان کند. رفتار مودبانه، محترمانه و … در زندگی پیش ببرید.

? ارتباط مستقیم داشته باشید

حد و حدود رابطه با خانواده همسر به منزله ارتباط مستقیم است. برای مثال اگر از مادر شوهر خود سوال دارید؛ به جای اینکه از همسرتان بخواهید سوال کند؛ خودتان مستقیم از مادر شوهرتان سوال کنید. این کار ارتباط شما با خانواده همسر را بهبود می‌بخشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه سیاست های زنانه در مقابل خانواده همسر کلیک کنید.

? آرامش داشته باشید

حد و حدود رابطه با خانواده همسر باید به شیوه ای باشد که در زندگی آرامش برقرار باشد. یاد بگیرید که آرامش خود را حفظ کنید و هیچ واکنش تندی از خود بروز ندهید. با این کار صبورانه رفتار خواهید کرد و حساسیت بیش از اندازه خود را کنترل خواهید کرد.

? انتظارات معقولانه داشته باشید

یکی از کارهایی که در تعیین حد و حدود رابطه با خانواده همسر نقش دارد؛ انتظارات معقولانه است. در هر شرایطی باید جایگاه پدر و مادر همسر حفظ باشد. به شیوه ای رفتار کنید که شما را مانند دختر خود بدانند و بیش از اندازه از آنها انتظار نداشته باشید.

چطور حدود رابطه با خانواده همسرم را حفظ کنم؟

حفظ حدود رابطه با خانواده همسر

همان‌طور که گفتیم حد و حدود رابطه با خانواده همسر قوانینی دارد. اما سؤال این جاست که چه راه‌هایی برای حفظ این حدود وجود دارد؟ در ادامه بعضی از مهم‌ترین راهکار ها را با یکدیگر بررسی خواهیم کرد.

✨ رفت‌ وآمد ها را مدیریت کنید

اولین چیز در کنترل یک رابطه، میزان در ارتباط بودن شما و طرف مقابل با یکدیگر است. رفت‌وآمد بیش‌ از حد باعث می‌شود به‌ سختی بتوانید بسیاری از مرزها را کنترل کنید. درنتیجه سعی کنید از روز اول این حدومرزها را رعایت کنید. بهترین راهکار برای تعیین حد و حدود رابطه با خانواده همسر این است که با همسرتان راجع به دیدن خانواده‌ها صحبت کنید و به‌صورت توافقی یک روز در هفته را برای بودن در کنار خانواده همسر و یک روز را برای بودن در کنار خانواده خودتان در نظر بگیرید.

مهم‌ترین نکته این است که بتوانید این قانون را در زندگی خود نگه دارید. اگر به بهانه‌ها و دلایل مختلف رفت‌وآمدها بیش از این شود باز هم کنترل اوضاع از دستتان خارج می‌شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه اختلافات خانوادگی کلیک کنید.

✨ به‌ اندازه کمک کنید

یکی از اشتباهات بسیاری از دختران و پسران در زمینه تعیین حد و حدود رابطه با خانواده همسر، این است که بیش‌ از وظیفه عروس یا داماد به خانواده همسر کمک می‌کنند. این کار شما باعث ایجاد انتظاراتی می‌شود که در آینده به‌سختی می‌توانید آن‌ها را کنار بگذارید. یا کنار گذاشتن آن‌ها باعث بروز درگیری و اختلاف خواهد شد. درنتیجه همیشه جانب تعادل را در کمک کردن به خانواده همسر نگه دارید.

✨ مستقل زندگی کنید

یکی از اصلی‌ترین راهکارها برای اینکه بتوانید حد و حدود رابطه با خانواده همسر کنترل کنید این است که مستقل از آن‌ها زندگی کنید. زندگی مستقل تنها به داشتن یک خانه جدا ختم نمی‌شود. ناتوانی در تأمین هزینه‌ها هم به خانواده همسر شما اجازه می‌دهد در همه امور دخالت کنند.

به‌علاوه اگر همسرتان از آن دسته شخصیت‌هایی است که هنوز به بلوغ و پختگی لازم نرسیده و مسائل زندگی را همیشه با خانواده خود در میان می‌گذارد این کار باعث می‌شود تا شما نتوانید استقلال پیدا کنید. به همین خاطر است که روانشناسان معتقدند استقلال، علاوه بر مسائل مالی، بلوغ فکری و شخصیتی را هم شامل می‌شود.

✨ همیشه دنبال همسرتان نباشید

قرار نیست همسرتان همیشه و فقط زمانی که شما به دیدن خانواده‌اش می‌روید آن‌ها را ببیند. یکی از راهکارها برای حفظ حد و حدود رابطه با خانواده همسر این است که اجازه بدهید گاهی اوقات هم همسرتان تنها به دیدن خانواده‌اش برود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه رفتار با خواهر شوهر کلیک کنید.

حد و حدود رابطه با خانواده همسر و زمان نیاز به مشاوره

حفظ حد و حدود رابطه با خانواده همسر یکی از مسائل مهمی است که اگر به دنبال یک زندگی آرام هستید باید به آن توجه داشته باشید. رابطه بیش‌ازحد یا کمتر از حد معمول می‌تواند مشکلات بسیاری را میان شما و همسرتان ایجاد کند. بااین‌حال بسیاری از ما به دلیل مسائل فرهنگی و حفظ آداب، ضعف اعتمادبه‌نفس یا هر دلیل دیگری نمی‌توانیم مرزهای رابطه را به‌درستی مشخص کنیم.

در این شرایط بهترین راهکار این است که از یک مشاور کمک بگیرید. مشاورین با استفاده از دانش و تجربه‌ای که درزمینهٔ درمان‌های خانوادگی دارند به‌خوبی می‌توانند به شما کمک کنند که در شرایط حال حاضر چطور مشکلات خود را حل کنید.

به‌علاوه مشاورین به دلیل اینکه عضو خانواده شما یا همسرتان نیستند بدون طرفداری راجع به شرایط قضاوت می‌کنند. و شما هم می‌توانید بدون ترس از قضاوت شدن راجع به مشکلاتتان با آن‌ها صحبت کنید. به همین خاطر کمک گرفتن از مشاور می‌تواند یکی از بهترین راهکارها برای تعیین حدومرز با خانواده همسر باشد.

کلام آخر

حد و حدود رابطه با خانواده همسر از دوران عقد آغاز می‌شود. برای اینکه رابطه خوبی داشته باشید؛ باید احترام خود را نگه دارید تا دیگران با شما محترمانه برخورد کنند. جدا از این موضوع، فرد صبوری باشید که همیشه برای زندگی مشترک در تلاش است. اگر از روش های تعیین مرز و حد اطلاع ندارید، حتما از روانشناس کمک بگیرید. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشا وره در زمینه حد و حدود رابطه با خانواده همسر می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی خانواده با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

چطور می‌توانم حد و مرز رابطه با خانواده همسرم را نگه دارم؟

سعی کنید در درجه اول رفت‌وآمدها را مدیریت کنید. پس‌ازآن اجازه دخالت به خانواده همسر ندهید، به‌اندازه کمک کنید و همین‌طور کمک گرفتن از مشاور خانواده می‌توانند راهکارهای مناسبی باشند.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره