سیاست های زنانه در مقابل خانواده شوهر

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

سیاست های زنانه در مقابل خانواده شوهر شاید از مهم‌ترین مسائلی باشد که هر خانمی باید به آن توجه کند. بیشترین اختلاف‌ها در زندگی مشترک ما معمولاً به دلیل اختلاف با خانواده همسر اتفاق می‌افتند. شاید شما هم این جمله را شنیده باشید یا حتی به آن اعتقاد داشته باشید که ” اگر دخالت‌های خانواده همسرم نبود ما زندگی راحتی می داشتیم”. اما شاید برایتان جالب باشد اگر بگوییم بسیاری از رفتارهای اشتباه خانواده همسر تقصیر خود شما نیز هست. دقیقاً به همین خاطر شما می‌بایست سیاست های زنانه در مقابل خانواده شوهر را یاد بگیرید. این سیاست‌ها به شما کمک می‌کنند تا ارتباط‌تان با خانواده همسر را مدیریت کنید و در نتیجه تنش‌ها در زندگی شما کمتر خواهد شد.

برای دریافت مشاوره در زمینه سیاست های زنانه در مقابل خانواده شوهر می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی خانواده با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

سیاست های زنانه در مقابل خانواده شوهر

یادتان باشد که رابطه همیشه دو سر دارد. شما نمی‌توانید ادعا کنید که همیشه این طرف مقابل شما است که رفتار اشتباهی دارد. گاهی اوقات نیز خود ما هستیم که نیاز به تغییر کردن داریم. به‌هرحال چه شما مقصر باشید و چه خانواده همسرتان، راهکارهایی که در ادامه از آن‌ها صحبت می‌کنیم باعث می‌شود تا بتوانید کنترل رابطه را به دست بگیرید. در صورتی که این نکات کمکی نکرد حتما از مشاوره خانواده استفاده نمایید.

✔️ حد و حریم رابطه را مشخص کنید

اولین چیزی که باید به آن توجه داشته باشید مرزهای رابطه شما هستند. رفت‌وآمد شما به خانه پدر و مادر همسرتان، صحبت‌هایی که با آن‌ها می‌کنید، مشکلاتی که از زندگی شخصی برای آنها بیان می‌کنید و تمامی مسائل دیگر می‌بایست حد و حریم مشخصی داشته باشند.

به خاطر داشته باشید که صمیمیت بیش از حد و همین‌طور فاصله‌گرفتن زیاد هر دو می‌تواند مشکلاتی را در رابطه شما ایجاد کند. پس اولین کاری که باید انجام بدهید این است که با توجه به شرایط‌تان حد و مرزهایی را برای رابطه خود مشخص کنید. به خاطر داشته باشید که شما عروس خانواده هستید نه چیزی بیشتر و نه چیزی کمتر!

فروشگاه آرامیس

برای آشنایی با چگونگی تعیین و تنظیم این حدود حتما مقاله حد و حدود با خانواده همسر را بخوانید.

✔️ در مسائل خانوادگی آن‌ها دخالت نکنید

در نگه‌داشتن حد و حریم زندگی یکی از نکاتی که باید به آن توجه کنید همین است. در مسائل خانوادگی آن‌ها دخالت نکنید. یادتان باشد به همان اندازه که شما می‌خواهید حریم خصوصی خود را حفظ کنید باید این حق را برای آن‌ها نیز در نظر بگیرید. به‌علاوه بسیاری از مواقع شما با دخالت کردن در مسائل یک خانواده احترام خودتان را از بین می‌برید. در نتیجه یکی دیگر از نکاتی که باید به آن توجه کنید این است که تا وقتی نظر شما را راجع به موضوعی نپرسیده‌اند در مورد آن صحبت نکنید.

حتما درباره رفتار با خانواده شوهر بخوانید.

✔️ در سیاست های زنانه در مقابل خانواده شوهر پرخاش وجود ندارد

یکی از اشتباهات بسیاری از عروس‌ها این است که رفتار تندی با خانواده همسر دارند. در واقع وقتی کاسه صبر این خانم‌ها لبریز می‌شود به خودشان اجازه می‌دهند که رفتار نامناسبی با خانواده همسر داشته باشند. یکی از سیاست‌هایی که باید به آن توجه کنید این است که هرگز با خانواده همسرتان برخورد تندی نداشته باشید. اگر موضوعی شما را ناراحت کرده بهتر است صادقانه راجع به آن صحبت کنید.

دلایل و احساسات خود را مطرح کنید و به آنها نشان بدهید که ناراحت شده‌اید. اما از رفتارهای تند خودداری کنید. این قبیل رفتارها تنها باعث ازبین‌رفتن حرمت‌ها میان شما و خانواده همسر شده و در نتیجه رابطه شما را تحت‌تأثیر خود قرار می‌دهند. برای رفع دعواهای خانوادگی کلیک کنید.

✔️ از خانواده همسرتان احوالپرسی کنید

یکی دیگر از اشتباهات خانم‌ها این است که سعی می‌کنند از خانواده همسر خود فاصله بگیرند. این کار شما می‌تواند باعث بسیاری از سوءتفاهم‌های دیگر بشود. سعی کنید به‌عنوان عروس خانواده هرازگاهی با اعضای خانواده همسرتان تماس بگیرید. احوالپرسی کردن از آن‌ها باعث می‌شود محبت میان شما ایجاد بشود و این می‌تواند تأثیرات مثبتی در رابطه شما با خانواده همسر داشته باشد.

✔️ هرگز از بدی‌های همسرتان صحبت نکنید

همیشه این موضوع را به خاطر داشته باشید که همسر شما عضوی از آن خانواده است. اینکه شما از فرزند یا برادر یک نفر در مقابل خودش بد بگویید قطعاً موضوع خیلی جالبی نخواهد بود. در چنین شرایطی یا باید منتظر برخورد منفی از طرف خانواده همسرتان باشید و یا مطمئن باشید که این موضوع جایگاه شما را پیش آنها خراب خواهد کرد. به همین خاطر یکی از سیاست‌هایی که باید به آن توجه کافی داشته باشید این است که هرگز ایرادهای همسرتان را برای اعضای خانواده‌اش بازگو نکنید.

برای آشنایی با نحوه گله کردن از خانواده همسر کلیک کنید.

✔️ یک‌طرفه به مسائل نگاه نکنید

یکی از اصلی‌ترین دلایل اختلاف میان دو نفر این است که هرکدام از آنها به مشکل از دید خودشان نگاه می‌کنند. حتماً این ضرب‌المثل را شنیده‌اید که هرکس یک‌طرفه به قاضی برود راضی هم برخواهد گشت. به همین خاطر وقتی راجع به موضوعی از خانواده همسرتان ناراحت می‌شوید قبل از هر اقدامی کمی با خودتان فکر کنید. سعی کنید به ماجرا از دید طرف مقابل نگاه کنید. آیا اگر شما به‌جای آنها بودید جور دیگری رفتار می‌کردید؟ اینکه بتوانید اطرافیان را درک کنید قدم مهمی در بهبود شرایط رابطه خواهد بود.

✔️ سیاست های زنانه در مقابل خانواده شوهر | مناسبت‌ها را به‌خاطر داشته باشید

جشن تولدها، روز مادر یا پدر و سایر مراسم‌ها از جمله مواقعی است که شما می‌بایست به یاد خانواده همسرتان باشید. تا جایی که برای‌تان امکان دارد با سرزدن به آنها، خرید هدیه و یا حتی یک تماس تلفنی به آن‌ها نشان بدهید که به یادشان هستید و برایتان مهم هستند.

برای آشنایی با نحوه برخورد با جاری حسود کلیک کنید.

✔️ از خانواده خودتان کمتر بگویید

یکی از مهم ترین سیاست های زنانه در مقابل خانواده شوهر، تعریف و تمجید نکردن از خانواده خودتان است. برای مثال وقتی مادر شوهرتان غذایی پخته نگویید مادر من هم همین غذا رو درست کرده بود… ، یا نگویید برادرم خیلی آدم موفقی هست. یا نگویید پدرم همیشه به من کمتر از گل نگفته … ، یا نگویید مادرم خیلی مثل شما خیلی مهربان و دست و دل بازه … .

این دست صحبت ها احساسات هر کسی را می تواند برانگیخته کند. گویی صحبت های شما غیر مستقیم آن ها را مورد مقایسه قرار داده است. (هر چند که مثبت صحبت کرده باشید، باز هم هیچ کس دوست ندارد مورد مقایسه قرار بگیرد. یا بخواهیم نخواهیم هر کسی به دنبال برتری خودش است.

✔️ پشت سر خانواده شوهر صحبت نکنید

هر حرفی که از دهان شما بیرون آید دیگر راز نیست. پس ممکن است به طریقی نظرات منفی شما به گوش شوهر یا خانواده اش برسد. اگر مساله ای آزارتان می‌دهد به جای صحبت پشت سرشان بهتر است به دنبال راهکاری موثر برای حل آن باشید. سیاست های زنانه در مقابل خانواده شوهر در زمان هایی که در کنارشان هم نیستید باید حفظ شوند.

پیشنهاد می‌کنیم مقاله از دست مادر شوهرم ناراحتم را بخوانید.

✔️ سیاست های زنانه در مقابل خانوده شوهر | همسرتان را پیغام رسان نکنید

خیلی از مسائلی که برای زنان اهمیت دارد، مردان اصلا متوجه اش هم نمی‌شوند. پس با درگیر کردن همسرتان تنها به او تنش می‌دهید. همسرتان نیز برای حل سریع مشکل راحت ترین کار را انتخاب می کند. در نهایت بیشتر مردان قادر به حفظ تعادل بین همسر و خانواده شان نیستند. این شما هستید که در جای جای زندگی مشترک و به مرور زمان باید شوهر و خانواده اش را مدیریت کنید.

البته این گفته‌ها به این معنی نیست که مردان هیچ تلاشی نکنند، بلکه تنها قصد اشاره به تفاوت های ادراکی زن و مرد نسبت به یک واقعه یکسان را داریم. پس وقتی با خواهر یا مادر همسرتان دچار مساله ای شده اید تا حد امکان بهتر است خودتان مستقیم مساله را مدیریت کنید. این که از شوهرتان بخواهید به مادر و خواهرش فلان موضوع را گوش زد کند ویا همسرتان به آن ها بگوید که در زندگی ما دخالت نکنید؛ اوضاع را بدتر خواهد کرد.

برای دریافت آموزش های بیشتر در خصوص سیاست های زنانه در مقابل خانواده شوهر حتما ما را در اینستاگرام ذهن نو فالو کنید.

سیاست های زنانه در مقابل خانواده شوهر و اهمیت مشاوره

اگر احساس می‌کنید در شرایطی هستید که سیاست‌های بالا خیلی به کارتان نمی‌آید؛ و یا در شرایطی که با خانواده همسر خود به یک مشکل جدی خورده‌اید می‌توانید از مشاور خانواده کمک بگیرید. مشاورین با بررسی شرایط شما و خانواده همسر و همین‌طور ویژگی‌های شخصیتی هرکدام از شما به‌خوبی کمک خواهند کرد تا ارتباطتان را بر اساس اصول درست پیش ببرید. پیشنهاد می‌شود حتما مقاله اختلافات خانوادگی را هم بخوانید.

سخن آخر

سیاست های زنانه در مقابل خانواده شوهر تا حد زیادی مانع از بروز مشکلات مختلف می‌شود. شما باید همیشه نسبت به این روابط هشیار بوده و هوشمندانه رفتار کنید. هر گفته و رفتار شما می‌تواند روی همسر و فرزندان تان تاثیر بگذارد. بنابراین این سیاست های زنانه در مقابل خانواده شوهر تنها در حضور آن ها نبوده و شما باید همواره در خانه نیز اصول به خصوصی را به کار ببرید. اگر در خصوص ارتباط با خانواده شوهر دچار تنش شده اید حتما با مشاوران خانواده مساله را مطرح کنید.

برای دریافت مشا وره در زمینه سیاست های زنانه در مقابل خانواده شوهر می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی خانواده با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

سؤالات متداول

وقتی با خانواده همسر به اختلاف خورده‌ام چطور آشتی کنم؟

بهتر است زمانی را برای صحبت‌کردن با آنها در نظر بگیرید. سپس راجع به مشکلی که پیش آمده صحبت کنید؛ سعی کنید در صحبت هایتان در کنار اینکه از احساس و خواسته خود حرف می‌زنید به آنها نشان بدهید که متوجه احساس آنها نیز هستید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو
دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره