رفتار با پدر زن اصولی دارد

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

رفتار با پدر زن موضوعی است که مردان بایستی پس از ازدواج آن را بیاد داشته باشند تا بتوانند با خانواده همسر و به خصوص پدر او ارتباط موثری برقرار کنند. نکته‌ای که وجود دارد این است که خانواده همسر شما نقش موثری در زندگی‌تان خواهند داشت و نحوه ارتباط شما با آن‌ها نیز در کیفیت زندگی‌تان نقش دارد. می‌توانید با کنترل اوضاع، روابط خود را با پدر زنتان بهبود ببخشید، فقط بایستی از ایجاد کدورت و دوری جلوگیری کنید. به همین دلیل قصد داریم در ادامه این مطلب اطلاعاتی پیرامون رفتار با پدر زن ارائه کنیم. در صورت وجود هر گونه مشکل در این ارتباط می‌توانید با دریافت مشاوره خانواده در کوتاه‌ترین زمان مساله را حل نمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه رفتار با پدر زن می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

رفتار با پدر زن

یادگیری اصول رفتار با پدر زن

رفتار با پدر زن شاید آنقدر هم که فکرش را می‌کنید آسان نباشد؛ اما موضوعی سخت و پیچیده هم نیست، فقط کافی است رفتار خود را در رابطه با او مدیریت کنید و اوضاع را کنترل شده پیش ببرید. در ادامه به نکات مهمی که در رفتار با پدر زن خود بایستی به آن‌ها توجه داشته باشید، اشاره کرده‌ایم. پیشنهاد می‌شود مقاله حدود رابطه با خانواده همسر را هم بخوانید.

1- عبور از تصوارت ذهنی

اگر قبل و یا بعد از ازدواج کسانی را دیده‌اید که با پدر زن خود به مشکل خورده‌اند و فکر می‌کنید که این مورد برای همه صادق هست، بهتر است این تصورات را دور بریزید. رابطه شما با پدر زنتان وابسته به شما و او است و می‌تواند در حد یک رابطه عالی پیش برود و باقی بماند.

2- رفتار با پدر زن به همراه شناخت اخلاق او

پس از اینکه با خانواده همسرتان آشنا شدید، برای برقراری ارتباط موثر با پدر زن و یا حتی دیگر اعضای خانواه بایستی که شناخت کاملی نسبت به اخلاق و روحیات آن‌ها به دست آورید. با تکمیل شناخت‌تان می‌توانید از انجام کارهایی که بر خلاف میل آن‌هاست، اجتناب کنید.

فروشگاه آرامیس

3- توقع خود را کم کنید

سعی کنید با توجه به شناختی که از خانواده همسرتان دارید، از آن‌ها توقع داشته باشید. انتظار بیش از حد از پدر زن شما را با مشکل مواجه می‌کند. به عنوان مثال نباید از پدر زنتان توقع داشته باشید همسر شما را از نظر مالی حمایت کند و در صورتی که قصد حمایت داشت بهتر است تصمیم گیری را بر عهده همسرتان بگذارید و در میزان آن دخالت نکنید.

4- رفتار با پدر زن و فراموش کردن گذشته

اگر میان شما و پدر زن‌تان کدورتی وجود دارد، بهتر است به خاطر آرامش همسر خود از آن‌ها چشم پوشی کنید. سعی نکنید در موقعیت‌های مختلف گذشته را یادآوری کنید و بر مشکلات دامن بزنید.

5- عدم مقایسه والدین

پیش از ازدواج بهتر است که به یکسان بودن فرهنگ، اقتصاد و… خانواده‌ها توجه داشته باشید. اگر به هر دلیلی این موارد یکسان نیست نباید پس از ازدواج پدر زن خود را با پدر خود مقایسه کنید و خود و همسرتان را آزار دهید.

6- پای پدر زن را به مشکلات‌تان باز نکنید

اگر با همسر خود در موضوعی مشکل دارید، سعی نکنید پدر زنتان را برای حل اختلاف مطلع کنید. هیچ وقت پدر زن خود را برای گوش دادن به گله‌های خود در مورد همسرتان انتخاب نکنید.

7- در رفتار با پدر زن سیاستمدار باشید

زمانی که با همسر خود به مشکل خورده‌اید، نباید در حضور والدین او و به خصوص پدرش دلخوری خود را نشان دهید. اینکه بخواهید در حضور پدر زن به گونه‌ای رفتار کنید کنید که با همسرتان قهر هستید و به او بی توجهی کنید، قطعا اشتباه است.

سعی کنید در مقابل او آرامش خود را حفظ کنید و حل اختلاف میان خود و همسرتان را به زمان دیگری موکول کنید، چراکه انجام این رفتارها می‌تواند باعث شروع بحت و دعوا شود.

8- قطع ارتباط نکنید

اگر حتی با والدین و پدر همسرتان مشکل دارید، نباید او را از دیدن خانواده‌اش منع کنید. با این کار هم به همسر و هم به زندگی مشترک‌تان صدمه می‌زنید. سعی کنید ارتباط خود را در حد متعادل با خانواده همسر حفظ کنید. برای آشنایی با روش‌های پیشگیری و حل اختلافات خانوادگی کلیک کنید.

9- مقابل آزادی عمل همسرتان قرار نگیرید

اگر همسرتان می‌خواهد برای والدین و پدر خود کاری انجام دهد، نباید مقابل او بایستید. بگذارید او هر کاری می‌خواهد برای والدین و پدر خود انجام دهد.

10- خودمانی نشوید و شوخی نکنید

شما باید در ارتباط با پدر و مادر همسرتان، احترام را همیشه در نظر داشته باشید. سعی کنید وقتی با آن‌ها صحبت می‌کنید از کلمات و الفاظ زیبا استفاده کنید و مخصوصا با پدر زن خود خیلی خودمانی نشوید. بهتر است در شوخی کردن نیز حواس‌تان را جمع کنید و حد و مرزها را رعایت کنید.

11- رفتار با پدر زن | دخالت نکنید

اگر همسر شما با والدین و یا پدر خود مشکلی دارد، بهتر است که در رابطه او با خانواده‌اش، دخالتی نکنید و بگذارید او خودش مشکلش را حل کند. در صورتی که این مساله به خانه و ارتباطات شما کشیده شده، پیشنهاد می‌شود مقاله رفع دعواهای خانوادگی را نیز بخوانید.

12- برخی از مسائل خود را خصوصی کنید

بهتر است در رابطه با پدر زن محتاطانه‌تر عمل کنید و سعی نکنید تمامی مسائل و اطلاعات شخصی خود را به او بگویید.

مخصوصا این موضوع در زمینه مالی پررنگ‌تر می‌شود. چراکه اگر مشکلات مالی خود را با آن‌ها مطرح کنید ممکن است بعدا شما را بازخواست کنند و برای شما گران تمام شود.

13- از پدر زنتان تشکر کنید

اگر پدر زن‌تان برای راحتی و آرامش زندگی شما و دخترش حرفی می زند و یا کاری می کند، سعی کنید آن را بر پایه علاقه او به خودتان قرار دهید و از او تشکر کنید. رفتار با پدر زن نباید حالت طلبکارانه جلوه کند. پس محبت ها و الطاف او را به پای وظیفه نگذارید.

14- بر سر مواضع‌تان محکم بایستید

اگر پدر زن و یا خانواده همسرتان در امری مخالف شما هستند، بهتر است بر سر مواضع خود بایستید و سعی کنید با حفظ آرامش و رعایت احترام پاسخ خود را بدهید. برای حفظ عزت نفس تان هرگز دورو نباشید. نیازی نیست برای گرفتن تاییدشان و یا خوشحال کردنشان گفته هایشان را تایید کنید. کافی است به عقایدش احترام بگذارید اما بر موضع خود نیز پافشاری کنید.

15- خودتان مستقیما صحبت کنید

اگر مشکلی با پدر زن‌تان دارید، بهتر است همسرتان را واسطه قرار ندهید و خودتان حرف خود را مستقیما به او بزنید. اما از این راهکار در مواردی که احساس می‌کنید گفتن حرف تان غیر مستقیم فایده نداشته استفاده کنید. در رفتار با پدر زن باید بزرگتر بودن او را در نظر بگیرید و بدانید که هر موقع که دلتان خواست نباید برای او حد و حدود تعیین کنید.

16- در برخی موارد سکوت کنید

گاهی اشکال ندارد در برابر برخی حرف‌ها و یا واکنش‌ها سکوت کنید. در واقع سکوت کردن از ایجاد یک درگیری و دعوا جلوگیری می‌کند. اگر اتفاق قابل بحثی رخ نداده فقط کافی است با یک لبخند از آن عبور کنید.

برای بازدید از صفحه اینستاگرام ذهن نو کلیک کنید.

سخن آخر

با وجود تمام نکات ذکر شده، مهم‌ترین اصل حفظ احترام پدر زن است. هر چه قدر هم که با او احساس صمیمیت دارید، باز هم باید در رفتار با پدر زن و دوستانتان تفاوت قائل بشوید. بنابراین هرگز “تو” به جای “شما” استفاده نکنید. رعایت همین نکته به شما کمک می‌کند تا در موقعیت های مختلف دچار اشتباهات سهوی نیز نشوید. در صورتی که در برخورد و رفتار با پدر زن خود دچار مشکلاتی شده‌اید، قبل از هر اقدامی ابتدا در این باره مطالعه و تعقل کنید. در صورت نیاز نیز از خدمات مشاوره خانواده استفاده نمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه رفتار با پدر زن می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

یک دیدگاه

  1. من به هیچ کدوم از این گفته های مقاله نه اعتقاد دارم نه انجام میدم از خداشونم باشه من دومادشون باشم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره