عذاب وجدان خیانت | به همسرم خیانت کردم عذاب وجدان دارم | 9 راهکار رهایی از عذاب وجدان خیانت

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

عذاب وجدان خیانت به راحتی که به زبان می‌آید، نیست. لزوما هر رابطه ای پس از خیانت به اتمام نمی‌رسد. بنابراین اگر با خیانت روبرو شده اید یا خیانت کرده اید، شاید جای بخشش و بهبود رابطه وجود داشته باشد. یکی از دلایل مهم در خیانت زن و مرد، عدم توانایی در برقراری ارتباط و حل مسائل است. مسائل حل نشده روی هم انباشته شده و باعث نابودی رابطه می‌شود. هم خانم ها و هم آقایان خائن وجود دارد که بنابر هر دلیلی به سمت خیانت سوق پیدا می‌کنند. اما باید از این شرایط آگاه باشید که خیانت اول از همه به خودتان آسیب وارد می‌کند. برای کاهش حس عذاب وجدان حتما باید از روانشناس کمک بگیرید. برای دریافت مشاوره خیانت کلیک کنید.

عذاب وجدان خیانت

عذاب وجدان خیانت چیست

عذاب وجدان خیانت در همه افراد به وجود می‌آید. اما این عذاب ها در درجه بندی های مختلفی وجود دارد. مثلا فردی که با شدت بالاتری عذاب وجدان دارد، آسیب های بیشتری را خواهد خورد. اما به طور کل هر فردی که خیانت می‌کند، در تلاش است تا با بهانه های مختلف، خود را قانع سازد.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو و کانال تلگرامی ذهن نو دیدن نمایید.

برخی از خانم ها و آقایان پس از اینکه خیانت می‌کنند، عذاب وجدان زیادی را تحمل می‌کنند. با تمام این پشیمونی ها به دنبال جلب رضایت و بخشش همسر هستند. در این موضوع که خیانت با هر دلیلی قابل توجیه نیست، واضح است. اما اینکه بعد از خیانت به چه شیوه ای رفتار کنید. یا نوع خیانت به چه صورتی باشد، در بخشش لازم می‌شود. به خاطر داشته باشید که هر نوع خیانتی قابل هضم نیست و آسیب های زیادی را به شخص مقابل وارد می‌کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه انواع خیانت کلیک کنید.

راهکار رهایی از عذاب وجدان خیانت

راهکار رهایی از عذاب وجدان خیانت

فروشگاه آرامیس

خیانت به شریک احساسی و عشق، همراه با پشیمانی و عذاب وجدان خواهد بود. اگر عذاب وجدان خیانت به قدری باشد که هرگز به دنبال خیانت نباشید، می‌تواند زندگی شما را بازسازی کند. اگر شما و شریک احساسی نسبت به بازسازی زندگی مصمم باشید، روش هایی وجود دارد که باعث کاهش عذاب وجدان و بهبود روابط می‌شود. در این بخش از مقاله راجع به راهکارهای رهایی از عذاب وجدان خیانت توضیح داده ایم.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه درمان عذاب وجدان کلیک کنید.

? برای کاهش عذاب وجدان خیانت، از روانشناس راهنمایی بگیرید

یکی از راهکارهای کاهش عذاب وجدان خیانت، کمک از روانشناس است. زمانی که از روانشناس کمک بگیرید، جنبه های مختلف زندگیتان مورد بررسی قرار می‌گیرد. و اگر شما با شریک احساسی مایل به بازسازی رابطه باشید، روش های بهبود رابطه را آموزش خواهید دید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه عوارض احساس گناه کلیک کنید.

? احساسات خود را بررسی کنید

یکی از مهم ترین کارها پس از عذاب وجدان خیانت، بررسی احساسات است. آیا واقعا از خیانت خود پشیمان هستید؟ آیا دوباره این رفتار ناپسند را تکرار خواهید کرد؟ برای بهبود رابطه تمام تلاش خود را می‌کنید؟ پس از اینکه به جواب صادقانه رسیدید. و با تمام وجود از رفتار خود پشیمان بودید، برای بهبود رابطه اقدام کنید.

برای آشنایی با نشانه های پشیمانی از خیانت کلیک کنید.

? خیانت را ممنوع کنید

برخی از خانم ها و آقایان هستند که با وجود عذاب وجدان خیانت، باز هم دست از خیانت بر نمی‌دارند. نسبت به زندگی تعهدی ندارند و قدمی برای بهبود رابطه بر نمی‌دارند. بنابراین برای اینکه پشیمانی خود را به درستی نشان دهید، هرگز سمت خیانت دوباره نروید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه درمان خیانت کلیک کنید.

? جهت کاهش عذاب وجدان خیانت، اشتباه خود را به زبان بیاورید

یکی از کارهای مهم در عذاب وجدان خیانت، پذیرش اشتباهات است. زمانی که به همسرتان خیانت کرده باشید، در واقع به اعتماد او خیانت کرده اید. بنابراین قبل از اینکه همسرتان از زبان دیگران خیانت شما را متوجه شود، برای جلب رضایت و ابراز پشیمانی، خودتان اشتباهتان را به زبان بیاورید. در واقع به همسر خود همه چیز را توضیح دهید. برای اقدام در این روش از روانشناس کمک بگیرید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مراحل خیانت در زنان و مردان کلیک کنید.

? به همسرتان زمان دهید

زمانی که خیانت را برای همسرتان تعریف کرده باشید، مسلما با بازخورد خوبی روبرو نخواهید شد. بنابراین ناراحتی و عصبانیت حق همسرتان است. در این صورت او خود را فردی بی عرضه و با عزت نفس پایین تلقی می‌کند. یعنی چیزی برای جذابیت به شما نداشته است که خیانت کرده اید. هزاران فکر، خیال و حتی سوال در ذهن او پیش خواهد آمد که در تنهایی بهتر حل می‌شود. در این شرایط باید حتما همسرتان را تنها بگذارید و به او زمان دهید. این موقعیت باعث آرامش و حل بهتر مسائل می‌شود.

? اعتماد همسرتان را جلب کنید

جلب اعتماد یکی از راه های کاهش عذاب وجدان خیانت است. زمانی که همسرتان شما را بخشید، باید تمام تلاش خود را برای جلب رضایت او انجام دهید. از هر شیوه ای که اعتماد او جلب می‌شود، استفاده کنید. اگر از شما کاری خواست حتما برای او انجام دهید. هیج رابطه ای بدون اعتماد پایدار نمی‌ماند. بنابراین برای بازسازی عشق باید تلاش های بسیاری انجام دهید.

برای آشنایی با راه های جلب اعتماد همسر بعد از خیانت کلیک کنید.

? مشکلات رابطه قبل از خیانت را اصلاح کنید

یکی از دلایل خیانت زن و مرد، عدم مکالمه و ناتوانی در صحبت است. اگر در رابطه با کمبود هایی مواجهه شده بودید که باعث خیانت شده. حتما با همسرتان در میان بگذارید. برای ساخت رابطه سالم تمام مشکلات قبل از خیانت را اصلاح کنید. عذاب وجدان خیانت این کار را برای شما سخت می‌کند، اما ارزشش را دارد!

? درخواست بخشش را فراموش نکنید

عذاب وجدان خیانت بسیار سخت است. همه افرادی که خیانت کرده اند، در زمان های متفاوتی با عذاب وجدان روبرو شده اند. اما زمانی که ابراز پشیمانی می‌کنید. از همسرتان بخواهید که به صورت واقعی و صمیمانه ای شما را ببخشد. تا برای بهبود شرایط زندگی تلاش کنید. زمانی که درخواست جدی بخشش داشته باشید، همسرتان از پشیمانی شما آگاه می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه بخشش خیانت کلیک کنید.

? برای کاهش عذاب وجدان خیانت، صداقت را اصل رابطه کنید

یکی از روش های کاهش عذاب وجدان خیانت، صداقت است. پس از اینکه جریان خیانت را به همسر گفتید، و با یکدیگر تصمیم به بازسازی رابطه گرفتید. باید از همان روز دروغگو نباشید. و صداقت را اصل رابطه قرار دهید. برای جلب اعتماد لازم است تا همسرتان را از کوچکترین کارها مطلع کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه نشانه های خیانت به همسر کلیک کنید.

کلام آخر

زندگی مشترک سرشار از فراز و نشیب است. اگر با هر فرازی باشید اما با هر نشیب خسته شوید، زندگی با دوامی نخواهید داشت. افرادی که در سختی ها کمک کننده همسر نیستند، دست به خیانت می‌زنند. به دنبال محبت از فرد دیگر هستند و برای کسب نیازهایی که در رابطه وجود ندارد، با افراد مختلف دوست می‌شوند.

زمانی که تن به ازدواج می‌دهید، باید همه شرایط را به درستی بسنجید. که آیا توانایی مقابله با مشکلات زندگی زناشویی را دارم؟ اگر تحمل ندارید از ازدواج دوری کنید. در غیر این صورت خیانت خواهید کرد و عذاب وجدان خیانت زندگی تان را نابود می‌کند. برای آشنایی با خصوصیات اخلاقی و بررسی تمامی جوانب رابطه، حتما از روانشناس کمک بگیرید. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه عذاب وجدان خیانت می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره