جلب اعتماد همسر بعد از خیانت | 14 راهکار برای جلب اعتماد همسر بعد خیانت

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

جلب اعتماد همسر بعد از خیانت با چه روش هایی امکان پذیر است؟ خیانت یکی از جدی‌ترین مسائل و معضلات خانوادگی و اجتماعی است که تاثیر جدی بر رابطه زوجین و بنیان خانواده می‌گذارد. اما بسیاری از افراد پس از خیانت به دلایل متعددی از کار خود پشیمان می‌شوند و به دنبال راهی برای بخشش و جلب اعتماد همسر خود می‌گردند. برای این کار راهکارهایی وجود دارد اما باید صبر و حوصله و اراده قوی داشته باشید. همچنین ضروری است که از کمک یک روانشناس نیز استفاده کنید تا شما را در این مسیر یاری کند. در ادامه مقاله به بررسی راه‌های جلب اعتماد همسر بعد از خیانت می‌پردازیم.

خیانت به همسر

خیانت به معنی وارد کردن یک فرد سوم به رابطه زناشویی است که می‌تواند به صورت عاطفی و یا رابطه جنسی باشد. اما این تنها تعریف خیانت نیست؛ به طور کلی هر رفتاری که اعتماد فرد مقابل را از بین ببرد، نوعی خیانت محسوب می‌شود. خیانت علاوه بر رابطه عاطفی زوجین، بنیان خانواده را نیز تخریب می‌کند چراکه علاوه بر زوجین، فرزندان هم از این رفتار آسیب می‌بینند.

در بسیاری از مواقع دیده شده که فرد خیانت دیده، همسر خود را به دلایل متعدد می‌بخشد اما نمی‌تواند دوباره به او اعتماد کند. در این شرایط لازم است که همسر او برای جلب اعتماد، اقداماتی را انجام دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه خیانت به همسر کلیک کنید.

بیشتر بخوانید : روابط فرازناشویی

راهکارهایی برای جلب اعتماد همسر بعد از خیانت

پس از خیانت اعتماد همسر به طرف مقابل به طور کل از بین می‎‌رود. در صورتی که از خیانت خود پشیمان شده‌اید و قصد به دست آوردن مجدد اعتماد همسرتان را دارید، باید مراحل زیر را رعایت نمایید.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو و کانال تلگرامی ذهن نو دیدن نمایید.

فروشگاه آرامیس

1. انگیزه خود را از ادامه رابطه مشخص کنید

اگر هدف شما جلب اعتماد همسر بعد از خیانت است؛ حتما انگیزه‌ای پشت این کار دارید. آیا هنوز او را دوستش دارید؟ آیا پشیمان شده‌اید؟ آیا به خاطر فرزندانتان این کار را می‌کنید؟ آیا این رابطه بیشتر از قبل برای شما اهمیت پیدا کرده؟ آیا این رابطه تنها پناه شما است؟

پیدا کردن انگیزه، اولین و مهم‌ترین مرحله در جلب اعتماد همسر می‌باشد. شما باید بدانید برای چه چیزی می‌جنگید و چرا سختی‌های این راه را قرار است تحمل کنید. در غیر این صورت خیلی راحت جا می‌زنید و رابطه شما نابود می‌شود.

2. جلب اعتماد همسر بعد از خیانت | ابراز پشیمانی

دومین قدم این است که از خیانت خود ابراز پشیمانی کنید. شاید از این که او شما را نبخشد بترسید و ترجیح بدهید غرور خود را حفظ کنید. اما یادتان باشد غرور در ازدواج هیچ جایی ندارد، ممکن است تا ابد از این که می‌توانستید با یک جمله رابطه خود را نجات بدهید اما این کار را نکردید، پشیمان شوید. پس همین حالا قبل از این که دیر شود مسئولیت کار خود را به عهده گرفته و برای جلب اعتماد همسر بعد از خیانت ابراز پشیمانی کنید.

برای آشنایی با نشانه ها و اهمیت پشیمانی از خیانت کلیک کنید.

3. بگذارید خودش را خالی کند

ممکن است شما هیچ تصوری از دردی که فرد خیانت دیده می‌کشد، نداشته باشید. او  از درون در حال نابودی است و بی اندازه نسبت به شما و خودش احساس خشم دارد. بگذارید خشمش را خالی کند، فریاد بکشد، گریه و پرخاشگری کند و ناسزا بگوید. گوش بدهید و با زبان بدنتان نشان دهید که ناراحت هستید.

فرد خیانت دیده ممکن است مدام سوال‌های تکراری بپرسد تا منطق خودش را سر و سامان دهد به نحو شفافی پاسخگوی سوالاتش باشید اما او را خرد نکنید. جلب اعتماد همسر بعد از خیانت کار آسانی نیست، در این برهه ها احتمال نیاز شما به خدمات مشاوره نیز بیشتر می‌شود.

4. جلب اعتماد همسر بعد از خیانت | توجیه نیاورید

باور کنید برای خیانت هیچ توجیهی قابل قبول نیست و توجیهات شما به هیچ وجه چیزی از تقصیرتان کم نمی‌کند. مثل یک آدم‌ شجاع پای اشتباه خود بمانید تا آن را جبران کنید. علاوه بر توجیه نیاوردن، لازم است گارد نگیرید و از مشکلات فرار نکنید.

برای آشنایی کامل با آسیب های روابط فرازناشویی کلیک کنید.

5. سعی نکنید طرف مقابل را متهم نشان دهید

طرف مقابل هر چقدر هم بد بوده باشد شما می‌توانستید از او جدا شوید و رابطه جدیدی را شروع کنید. اگر شما شروع به برشمردن ضعف‌های او کرده و همسرتان را برای خیانت خودتان مقصر نشان دهید، در حال انجام دادن خیانت دوم هستید.

6. جلب اعتماد همسر بعد از خیانت | مشاوره فردی بگیرید

مسلما شما هم آسیب‌های زیادی از اتفاقاتی که افتاده دیده‌اید و احساس گناه و پشیمانی دارید. برای جلب اعتماد همسرتان راه سختی را پیش گرفته‌اید و مدام در خانه شرمنده هستید. احساسات خود را در این رابطه با یک مشاور در میان بگذارید.

اگر بعد از حذف کردن نفر سوم و تصمیم به پایندی در رابطه خود باز هم دچار وسوسه می شوید حتما باید با یک مشاور در ارتباط باشید. توجه داشته باشید مشورت کردن با یک روانشناس کاملا متفاوت از مشورت کردن با سایر افراد است. امکان دارد که افراد عادی راه‌حل‌های به شما ارئه دهند که منجر به بدتر شدن شرایط شود.

7. زوج درمانی شوید

بهترین راه حل کردن ریشه‌ای مشکلات شما و همسرتان، سپردن این کار به یک زوج درمانگر است. در این جلسات، روانشناس با هردوی شما صحبت کرده و با ریشه‌یابی مشکلات رابطه‌تان به حل آن‌ها و بهبود رابطه کمک می‌کند. برای کسب اطلاع در زمینه مشاوره خیانت همسر تلفنی کلیک کنید.

8. جلب اعتماد همسر بعد از خیانت | صداقت داشته باشید

صداقت فقط دروغ نگفتن نیست، صداقت یعنی پنهان کاری هم نکنید. پادزهر خیانت و دروغ فقط و فقط صداقت است. تمام مواردی که همسرتان باید بداند را به او بگویید و نگذارید که نگرانی از دروغ گفتن و خیانت دوباره وجودش را در برگیرد.

9. حریم خصوصیتان را دو نفره کنید

اگر واقعا چیزی برای پنهان کردن ندارید رمز گوشی خود را بردارید و به همسرتان اجازه دهید که به پیغام‌ها و تماس‌های شما دسترسی داشته باشد. دسترسی اکانت‌های فضای مجازی خود را به او بدهید. اگر همسرتان چند بار شما را چک کند و چیز مشکوکی نبیند، اعتماد او تا حد زیادی ترمیم شده و دوباره شما را باور می‌کند.

10. جلب اعتماد همسر بعد از خیانت | فرار نکنید

شاید فکر کنید با دور شدن از همسرتان و کمتر جلوی چشم او قرار گفتن، اوضاع بهتر می‌شود اما اصلا این گونه نیست. اینگونه تنها را به فراموشی می‌سپارید و آن را تبدیل به آتش زیر خاکستر می‌کنید که هر لحظه ممکن است شعله ور شود. از طرف دیگر این گونه هرگز روابطتان درست نخواهد شد و تا آخر رابطه باید از یکدیگر فرار کنید.

11. محبت و توجه

محبت و توجه کلیدهای قلب هر انسانی هستند، اول به صورت کلامی عشقتان را ابراز کنید. اگر رو در رو برای شما سخت است به او پیام بدهید یا برایش نامه بنویسید بعد به صورت رفتاری این کار را بکنید یعنی غذای مورد علاقه‌اش را درست کنید یا وسیله مورد علاقه‌اش را بخرید. از زیبایی و زنانگی یا مردانگی او تعریف کنید. البته توجه داشته باشید که محبت شما باید واقعی باشد و به صورت اغراق گونه نیز ابراز نشود چراکه در این صورت نتیجه عکس خواهد داشت.

12. جلب اعتماد همسر بعد از خیانت | او را اجبار به برقراری رابطه نکنید

چه رابطه جنسی چه رابطه عاطفی، باید بگذارید همسرتان در این موردبا خودش کنار بیاید و با رضایت و خشنودی رابطه را مجددا آغاز نماید. با اجبار کردن او را از خودتان متنفر خواهید کرد.

برای جلوگیری از ایجاد تنفر بعد خیانت کلیک کنید.

13. برای جلب اعتماد همسر بعد از خیانت صبور باشید

صبوری برای جلب تااعتماد همسر بعد از خیانت

مسلما بخشش خیانت و اعتماد دوباره کار چندان راحتی نیست و به زمان نیاز دارد. به خودتان و او فرصت دهید، زمان اثر اتفاقات را کم رنگ می‌کند. اما مهم است که در طول زمان شما چه برخوردی داشته باشید.

14. جلب اعتماد همسر بعد از خیانت | قدردان بخشش او باشید

اگر همسرتان شما را بخشید، چه به صورت کلامی چه به صورت رفتاری و با عدم تکرار اشتباه خود از او قدردانی کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه درمان خیانت کلیک کنید.

سخن آخر

بی اعتمادی، یکی از معضلات اصلی است که خانواده ها بعد از خیانت تجربه می‌کنند. خیلی اوقات می بینیم که همسرخیانتکار بدون آن که متوجه زخم های روانی همسرش باشد، از او انتظار دارد خیلی سریع گذشته را فراموش کرده و به زندگی مشترک شان ادامه دهد. حال آن که آبی که ریخته شده دیگر بر نمی‌گرده. شما باید بدانید که جلب اعتماد همسر بعد از خیانت نیاز به صرف وقت و انرژی دارد. پس به او حق بدهید که نتواند به راحتی به شما اعتماد کند. او را درک کنید و برای جلب اعتماد دوباره همسر خود بعد از خیانت تلاش نمایید.

اگر مدت هاست که کانون خانه تان سرد شده و نمی دانید که چطور شرایط را تغییر دهید. حتما از خدمات مشاوره روانشناسی استفاده نمایید. شما برای دسترسی به این خدمات کافی است با شماره های درج شده تماس بگیرید. مجموعه ذهن نو با سابقه چندین ساله در حوزه سلامت روان به شما خدماتی کامل حرفه ای ارائه می‌دهد. شما می‌توانید به صورت تلفنی، آنلاین و حضوری از این خدمات ببرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه جلب اعتماد همسر بعد از خیانت می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره