پشیمانی از خیانت | نشانه های پشیمانی بعد از خیانت

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

پشیمانی از خیانت برای بسیاری از خانم‌ها و آقایانی که به همسرشان خیانت کرده‌اند پیش می‌آید. خیانت دلایل مختلفی دارد، بااین‌حال بسیاری از مواقع نفر سوم نمی‌تواند جای همسر و خانواده اول را در قلب ما بگیرد. سؤال اصلی در این شرایط این است که چطور می‌توانیم اشتباه خود را جبران کنیم؟ به‌علاوه ذهن همسرانی که خیانت می‌بینند نیز ممکن است درگیر سؤالات بسیاری بشود.

برای مثال آن‌ها به این فکر می‌کنند که آیا پشیمانی طرف مقابل واقعی است یا بهتر است به این زندگی پایان بدهند؟ متخصصان معتقدند که اگر پشیمانی از خیانت واقعی باشد زن و شوهر می‌توانند با رعایت برخی اصول زندگی خود را از نو شروع کنند. به همین خاطر در این مطلب سعی می‌کنیم تا به ابعاد مختلف این مساله بپردازیم. به‌علاوه توصیه می‌کنیم اگر درگیر خیانت شده‌اید حتماً از خدمات مشاوره خیانت و خانواده استفاده کنید.

پشیمانی از خیانت

خیلی اوقات شما از بابت کار اشتباهی که کرده‌اید، ناراحت هستید. اما همیشه این احساسات به معنای پشیمانی از خیانت نیست. خیلی از زنان و مردان با وجود آگاهی نسبت به زشتی این عمل‌شان همچنان آن را ادامه داده و با بهانه های مختلف رفتارشان را توجیه می‎کنند. بنابراین اگر به دنبال بخشش خیانت هستید شرط اول پشیمانی از خیانت است.

برای عضویت در صفحه اینستاگرام ذهن نو و کانال تلگرامی ذهن نو کلیک کنید.

راه های جبران و پشیمانی از خیانت

خیانت یکی از آسیب‌های جدی در نظام خانواده است. متأسفانه این روزها نیز آمار خیانت به‌شدت افزایش پیدا کرده است. بااین‌حال بسیاری از مواقع نیز دیده می‌شود که فرد دیریازود از اشتباه خودش پشیمان می‌شود. در این شرایط مهم‌ترین سؤالی که برای فرد پیش می‌آید این است که چطور می‌تواند اشتباه خودش را جبران کند؟

در ابتدا باید بگوییم که جبران خیانت کار ساده‌ای نیست. آسیبی که این ماجرا در قلب و احساس طرف مقابل به جا می‌گذارد، معمولاً برای مدت طولانی همراه او باقی خواهد ماند. بااین‌حال اگر واقعاً تصمیم گرفته‌اید که اشتباه‌تان را جبران کنید بهتر است به این نکات زیر توجه کنید و حتما مقاله جلت اعتماد همسر بعد از خیانت را بخوانید.

فروشگاه آرامیس

1- عذرخواهی کنید

اولین قدم برای جبران اشتباه این است که مسئولیت کار خودتان را بپذیرید. بسیاری از خانم‌ها یا آقایانی که به همسرشان خیانت می‌کنند کارشان را اشتباه نمی‌دانند یا توجیه‌های بسیاری برای این کار می‌آورند. اگر واقعاً به دنبال تغییر شرایط هستید بهتر است بپذیرید که مسئولیت این اشتباه در درجه اول با خودتان است؛ سپس بابت آسیبی که به شریک احساسی‌تان زده‌اید از او عذرخواهی کنید. این کار شما تأثیر بسیاری در آرامش طرف مقابل و باور کردن این موضوع دارد که شما واقعاً تصمیم به تغییر گرفته‌اید.

2- برای اثبات پشیمانی از خیانت صبور باشید

همان‌طور که گفتیم خیانت موضوعی نیست که به‌راحتی فراموش شود. پس اگر تصمیم به جبران اشتباهتان گرفته‌اید باید صبور باشید. انتظار نداشته باشید که طرف مقابل با اولین عذرخواهی شما همه چیز را فراموش کند و زندگی درست مثل روزهای قبل از این اتفاق بشود. سعی کنید با آرامش به همه سؤالات و نگرانی‌هایی که در ذهن طرف مقابل ایجاد شده پاسخ بدهید و به او برای کنار آمدن با این شرایط کمک کنید.

برای آشنایی با بهترین راه های جلب اعتماد همسر بعد از خیانت کلیک کنید.

3- بیرون کردن نفر سوم از زندگی

اگر می‌خواهید اشتباه‌تان را جبران کنید یکی از مهم‌ترین قدم‌ها این است که رفتارتان را تغییر بدهید. نفر سومی که در زندگی‌تان حضور داشته و همین‌طور همه نشانه‌های مربوط به این موضوع را از زندگی دور بریزید.

برای آشنایی با راه های کاهش عذاب وجدان خیانت کلیک کنید.

نشانه های پشیمانی از خیانت در مردان و زنان

همان‌طور که گفتیم بسیاری از خانم‌ها یا آقایانی که به همسرشان خیانت می‌کنند دیریازود از این کار پشیمان می‌شوند. اگر همسرتان به شما خیانت کرده احتمالاً بارها از او شنیده‌اید که از رفتارش پشیمان است. اما یکی از سؤالاتی که در این شرایط برای ما پیش می‌آید این است که آیا پشیمانی همسرمان واقعی است؟ پاسخ این سؤال اهمیت بسیاری در ادامه پیداکردن زندگی مشترک ما دارد. پس بهتر است به‌دقت دنبال پاسخ آن باشید. مشاورین خانواده معتقدند که اگر همسرتان رفتارهای زیر را دارد می‌توانید به تغییر او امیدوار باشید.

? نشانه های پشیمانی از خیانت | قطع کردن کامل ارتباطات اشتباه

ابراز پشیمانی واقعی فقط در کلام نیست. کسی که واقعاً دچار پشیمانی از خیانت باشد؛ رفتارش نیز تغییر خواهد کرد. آیا همسرتان ارتباطش با نفر سوم رابطه را قطع کرده است؟ اگر احساس می‌کنید رفتارهای همسرتان تغییر کرده و دیگر اشتباهات گذشته را تکرار نمی‌کند می‌توانید این موضوع را یک امتیاز مثبت در نظر بگیرید. اما به این نکته دقت داشته باشید که تغییر رفتار همسر را باید در یک بازه بلندمدت بسنجید. پس بهتر است قبل از تصمیم‌گیری زمان کافی برای این موضوع در نظر بگیرید.

? ابراز پشیمانی از خیانت و قبول کردن اشتباه

یکی از نشانه‌های خطر این است که همسر شما هرکسی به‌غیراز خودش را مقصر این اشتباه بداند. کسانی که چنین دیدگاهی دارند دیریازود و هنگامی که دوباره زمینه‌ای فراهم شود خیانت می‌کنند. زیرا آن‌ها معتقدند که در مقابل شرایط هیچ اختیار و کنترلی نداشته‌اند. پس یکی دیگر از نکاتی که باید به آن توجه داشته باشید این است که همسرتان تا چه حد اشتباهش را می‌پذیرد؟

? نشانه های پشیمانی از خیانت | تلاش برای بهتر کردن رابطه

کسانی که واقعاً از رفتار خود پشیمان هستند برای تغییر شرایط تلاش می‌کنند. آیا همسرتان سعی می‌کند مشکلات رابطه را از بین ببرد و دوباره در قلب‌تان جایی پیدا کند؟ اگر واقعاً تلاش‌های او را برای بهتر شدن زندگی می‌بینید می‌توانید دوباره به او اعتماد کنید. برای آشنایی با روش های درمان زخم خیانت کلیک کنید.

پشیمانی بعد از خیانت و راهکارهایی برای شروع دوباره زندگی

خیانت را شاید بتوانیم بدترین آسیبی بدانیم که رابطه عاطفی شما را درگیر خودش می‌کند. تأثیرات منفی این کار تا مدت‌ها در ذهن هر دو ادامه پیدا می‌کند. حتی بسیاری از مواقع زوجین می‌گویند که زندگی آن‌ها پس از خیانت هیچ‌وقت مثل سابق نشده است. به همین خاطر اگر تصمیم گرفته‌اید خیانت همسرتان را ببخشید و زندگی مشترک‌تان را ادامه بدهید بهتر است به بعضی نکات درباره پشیمانی از خیانت توجه داشته باشید.

برای جلوگیری از بروز روابط فرازناشویی کلیک کنید.

?منطقی تصمیم بگیرید

وقتی می‌خواهید راجع به ادامه دادن یا ندادن زندگی مشترک‌تان تصمیم بگیرید بهتر است زمانی را با خودتان خلوت کنید. روی یک برگه کاغذ تمامی مزایا و معایب ادامه زندگی را بنویسید و به هرکدام از آنها از 1 تا 10 نمره بدهید. سپس نمرات هر ستون را جمع کنید و ببینید که برای کدام تصمیم دلایل بیشتری دارید. یادتان باشد که بسیاری از مواقع زود تصمیم گرفتن یا تصمیم‌هایی که از سر احساس هستند می‌تواند مشکلات بسیاری را در آینده برای‌تان ایجاد کند. پس بهتر است تا جایی که می‌توانید با آرامش و منطقی تصمیم بگیرید.

?دلایل خیانت را پیدا کنید

درست است که بزرگ‌ترین مقصر خیانت، همسر شماست. بااین‌حال این نکته را هم به‌خاطر داشته باشید که تنها دلیل خیانت اشتباهات همسرتان نیست. تحقیقات نشان داده زندگی‌هایی که دچار خیانت می‌شوند معمولاً قبل از این اتفاق نیز درگیر آسیب‌های بسیاری هستند. پس اگر می‌خواهید خیانت در رابطه شما دیگر تکرار نشود؛ بهتر است دلایل آن را به‌درستی پیدا کنید.

چه ایراداتی در رفتار شما یا رابطه میان شما و همسرتان وجود داشت که باعث این شرایط شده است؟ سعی کنید این دلایل را شناسایی کرده و برای برطرف‌کردن آن‌ها تلاش کنید. با ایجاد چنین تغییراتی شاهد پشیمانی از خیانت شریک زندگی تان خواهید شد. برای آشنایی با دلایل خیانت همسر کلیک کنید.

?افکار منفی را دور بریزید

بسیاری از کسانی که خیانت همسرشان را می‌بخشند معمولاً می‌گویند که اعتماد خود را از دست داده‌اند. آن‌ها بیان می‌کنند که ترس از خیانت مجدد دائماً در فکر آن‌ها روشن می‌شود و آرامش خود را از دست می‌دهند. به همین خاطر اگر تصمیم گرفته‌اید که زندگی خود را ادامه بدهید سعی کنید افکار منفی را از زندگی‌تان دور کنید. تا زمانی که دلیلی برای شک کردن به همسرتان پیدا نکرده‌اید از شک‌کردن‌های بی‌دلیل خودداری کنید. این کار می‌تواند مشکلات جدیدی را در زندگی شما به همراه بیاورد.

پشیمانی از خیانت و اهمیت مشاوره

اینکه بعد از تجربه خیانت بتوانید زندگی‌تان را دوباره شروع کنید کار بسیار سختی است. همان‌طور که گفتیم یکی از مشکلاتی که معمولاً در زندگی بعد از خیانت درگیر آن می‌شوید افکار منفی و شک کردن به همسر است. بسیاری از مواقع نیز ممکن است احساس کنید دیگر علاقه‌ای به همسرتان ندارید. ناتوانی در لذت بردن از رابطه جنسی یا دخالت‌های اطرافیان در زندگی شما از دیگر مشکلاتی هستند که احتمالاً درگیر آن‌ها می‌شوید.

حل کردن همه این مشکلات به‌تنهایی شاید کار غیر ممکنی به نظر برسد. به همین خاطر معمولاً توصیه می‌شود که در صورت تجربه خیانت از یک مشاور کمک بگیرید. مشاورین به شما کمک می‌کنند تا دلایل خیانت و آسیب‌هایی که در زندگی‌تان وجود داشته را پیدا و برطرف کنید. به‌علاوه استفاده از جلسات مشاوره و زوج‌درمانی باعث می‌شود تا شما راهکارهایی برای حفظ و بهتر کردن زندگی‌تان را یاد بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه پشیمانی از خیانت می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

 

سؤالات متداول

چطور به همسرم ثابت کنم که از اشتباهم پشیمان شده‌ام؟

در قدم اول سعی کنید رفتار صادقانه‌ای با همسرتان داشته باشید؛ دروغ و پنهان‌کاری را کنار بگذارید؛ از همسرتان عذرخواهی کنید و همین‌طور برای تغییر دادن شرایط تلاش کنید. با همه این‌ها به‌خاطر داشته باشید که برای تغییر دادن افکار همسرتان می‌بایست بسیار صبور باشید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره