ازدواج با مرد متاهل

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

ارتباط و ازدواج با مرد متاهل بی شک یک رابطه متفاوت و چالش برانگیز است، به علاوه این شرایط  همراه با مقدار زیادی تنش می‌باشد. عواملی مانند فشارهای اقتصادی، عدم آگاهی، ضعف‌های شخصیتی و… می‌توانند زمینه ساز رخ دادن چنین ازدواجی باشند. این پدیده در بین زنان مطلقه و دختران جوان شیوع بیشتری دارد. همچنین در بعضی فرهنگ‌ها که چندهمسری در آن‌ها رواج دارد، ازدواج با مرد متاهل امری رایج است. در این نوع رابطه معمولا زنان از آسیب‌های روحی روانی مصون نیستند و گاها احساسات متعددی را تجربه می‌کنند که باعث رنجش آن‌ها می‌شود. اگر قصد ادامه رابطه و یا ازدواج با یک مرد متاهل را دارید پیشنهاد می‌کنیم تا ابعاد متعدد این مساله را به کمک متخصصین بررسی نمایید. برای دریافت مشاوره خانواده کلیک کنید.

دلایل ازدواج و رابطه با مرد متاهل

1. فشار اقتصادی

حتما شما هم قبلا داستان دختری که به دلیل فشار اقتصادی مجبور به ازدواج با یک مرد متاهل شد را شنیده اید. علاوه بر پدرانی که به خاطر مسائل مالی دختران خود را به ازدواج مردان متاهل و پولدار در می‌آورند زنانی که از همسر خود طلاق می گیرند و در وهله اول پشتیبان مالی و عاطفی خود را از دست می‌دهد نیز به سمت و سوی ازدواج با مرد متاهل پیش می‌روند. ارتباط و ازدواج با یک مرد متاهل می‌تواند سریع‌ترین راه پر کردن خلاهای اقتصادی باشد.

2. فقدان مهارت کنترل احساسات

مهارت کنترل احساست یکی از پایه‌ای‌ترین مهارت‌ها برای پیشبرد روابط بین فردی است. کسانی که مهارت کنترل احساسات خود را دارند در درجه اول سعی بر شناختن احساسات خود و در درجه دوم سعی در هدایت و ابراز مناسب آن دارند. و برعکس کسانی که از این مهارت محروم هستند نمی‌توانند روابط را با منطق جلو ببرند. آن‌ها چهارچوب و قواعد خاصی برای ابراز احساسات و مدیریت آن ندارند و احتمال اینکه تصمیمات‌شان بر اساس هیجان و بدون دوراندیشی باشد بیشتر است. همچنین شخصیت‌های مرزی نیز به احتمال بیشتری نوسان احساسات را تجربه می کنند. پیشنهاد می‎‌شود حتما مقاله عاشق مرد متاهل شدن را بخوانید.

3. سابقه شکست عاطفی

کسانی که شکست عاطفی و یا خیانت را تجربه می‌کنند از نظر روحی آسیب‌هایی را متحمل می‌شوند. بعضی از آن‌ها برای پر کردن این خلا سریعا وارد روابط دیگر می‌شوند. این افراد بیشتر از دیگران احتمال دارد در روابط آسیب زا قرار بگیرند. بهترین توصیه برای این افراد مشورت گرفتن از روانشناسان برای اصلاح شناختی و برطرف کردن اثرات خشم ناشی از تروما است. در واقع این افراد باید پس از یک تجربه ناگوار به خود فرصت دهند تا از فضای احساسی قالب بر شکست عاطفی خارج شوند و سپس به دور از عجله و با عقل و منطق وارد یک رابطه جدید شوند.

4. فقدان آگاهی و خودشناسی

دسته‌ای از کسانی که به ازدواج با مرد متاهل روی می‌آورند آگاهی کاملی از شرایط زندگی با چنین مردی را ندارند. این در حالی است که این نوع ازدواج بی شک با چالش‌های زیادی همراه خواهد بود و افراد قبل از اینکه وارد این گونه روابط شوند باید نسبت به شرایط و محدودیت‌های این سبک آشنا باشند. دسته دیگری از افراد نیز خودشناسی و بلوغ لازم برای ازدواج را ندارند و تابع جمله هر چه پیش آید خوش آید هستند. این گونه افراد معمولا از ضعف عزت نفس نیز رنج می‌برند و توانایی جرئت ورزی برای نه گفتن به چنین ازدواجی را ندارند.

پیامدهای روانی ارتباط و ازدواج با مرد متاهل

حتما شما هم با اصطلاح مثلث عشقی آشنا هستید. روابطی که سه نفر به جای دونفر در آن حضور دارند روابط مثلثی نام دارد. در روابط مثلثی اولویت نبودن و نفر سوم بودن اتفاق می افتد. این ازدواج با معضل‌های این چنینی همراه است. هر کدام از این معضل‌ها احساسات ناخوشایندی مثل احساس گناه، احساس ابهام شدید، احساس ناامیدی و غم را به همراه دارند. در واقع اگر قصد ازدواج با مرد متاهلی را دارید باید بیش از پیش بر مدیریت احساسات خود تمرکز کنید تا تصمیمات‌تان منطقی باشد. زیرا تا زمانی که هیجانات و احساسات شدید بر شما قالب باشد نمی‌توانید تصمیمات درستی اتخاذ کنید. پیشنهاد می‌شود حتما مقاله معیارهای خانواده سالم را نیز مطالعه نمایید.

نکات حائزاهمیت در ازدواج با مرد متاهل

اگر قصد ازدواج با مردی متاهل را دارید باید بیش از پیش در مهارت مدیریت و کنترل هیجان تلاش کنید. سعی کنید مهارت گفتگو خود را تقویت کنید در این نوع ازدواج نیز مهارت گفتگو و صحبت کردن در مورد احساساتی که تجربه می‌کنید عامل مهمی در بقای رابطه‌تان است. باید بدانید قرار نیست در این نوع ازدواج آسیب ببینید پس هر زمان که احساس کردید از مساله‌ای می‌رنجید آن را صادقانه با همسرتان در میان بگذارید. مهارت گوش دادن خود را ارتقا دهید، شنونده‌ای خوب قطعا درک بهتری از مسائل را تجربه می‌کند. در نهایت باید برای ازدواج با مرد متاهل تمام شرایط او را پذیرفته و بدانید ازدواجی چالش برانگیزتر از دیگران در انتظار شماست. برای آگاهی بیشتر مقاله چند همسری را بخوانید.

سخن آخر

رابطه و ازدواج با مرد متاهل چالش‌ها و شرایط خاص خود را دارد. قبل از قرار گرفتن در چنین شرایطی حتما تمام ابعاد آن را بررسی کنید و در نهایت می‌توانید از یک مشاور خانواده در این زمینه کمک بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه خانواده می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی خانواده با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره