عاشق مرد متاهل شدن چه علت هایی دارد؟

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

عاشق مرد متاهل شدن و ایجاد وابستگی عاطفی به مردی که زن دارد، پیامدهای متعددی را به دنبال خواهد داشت. برای زنی که عاشق مرد متاهلی شده است و همینطور پس از برقراری رابطه با او وابستگی نیز پیدا کرده، مدیریت شرایط بسیار سخت است. به همین دلیل احتمالا به بسیاری از مشکلات درونی و بیرونی دچار می‌شود و نمی‌تواند به رابطه اشتباه خود با مرد متاهل پایان دهد. یکی از بهترین راه‌ها جلوگیری از عاشق مرد متاهل شدن است، یعنی در ارتباط با جنس مخالف باید همیشه احتیاط لازم را داشته باشید تا دل به مردی متاهل نبندید. در ادامه توضیحات کامل‌تری پیرامون این موضوع آورده‌ایم. در صورتی که در چنین روابطی درگیر شده‌اید، حتما از خدمات مشاوره خیانت استفاده نمایید.

عاشق مرد متاهل شدن

رابطه داشتن با مردی که متاهل است، از نظر اخلاقی و انسانی کار درست و شایسته‌ای نیست. بهتر است این رابطه از اول و با دلایل منطقی ایجاد نگردد، چراکه این رابطه‌ها با هدف خاصی دنبال نمی‌شوند.

در ارتباط با مرد متاهل همواره باید به این نکته توجه داشته باشید که حتی اگر مرد متاهلی که با او در ارتباط هستید، در آستانه طلاق و جدایی باشد؛ ممکن است شانس مجددی به زندگی خود بدهد و نظرش را پیرامون همسرش یا شما تغییر دهد.

بنابراین این شما هستید که باید درست و عاقلانه تصمیم‌گیری کنید. چراکه دل‌بستن به مردی که زن دارد، همانند ساختن خانه‌ای بر روی آب است و ممکن است به یکباره تمام امید و آرزوهایتان به باد برود. همینطور در نهایت می‌تواند باعث لطمه خوردن عواطف و احساسات شما شود.

لازم است بدانید حتی اگر مرد متاهل به خاطر شما زندگی خود را با همسرش خراب کند تا با شما ازدواج کند، شما به عنوان فردی خانه‌ خراب‌کن شناخته می‌شوید. حتی ممکن است این مسئله باعث طرد شدن شما از سوی خانواده‌تان شود. برای آشنایی بیشتر با عواقب رابطه با مرد متاهل کلیک کنید.

دلایل عاشق شدن مرد متاهل

زنانی که دل به مردان متاهل می‌سپارند، اغلب برای اینکار خود دلایلی دارند. در ادامه به مهم‌ترین دلایلی که سبب می‌شود زنان عاشق مردان متاهل شوند و رابطه عاطفی برقرار کنند، اشاره کرده‌ایم. پیشنهاد می‌شود مقاله تمایل به رابطه سه نفره را نیز بخوانید.

فروشگاه آرامیس

نداشتن تعهد

موضوع بسیار مهمی که خود زنان پس از رابطه با مرد متاهل به خوبی به آن واقف هستند، این است که احتمالا رابطه آن‌ها هیچگاه جدی نشود.

بسیاری از زنان در گذشته خود تجربیات تلخی را کسب کرده‌اند و از روابطی که داشته‌اند، لطمه خورده‌اند. به همین دلیل تمایل دارند در رابطه‌ای باشند که هیچ گونه تعهدی برای آن‌ها ایجاد نکند. به همین دلیل وارد رابطه عاشقانه با مردان متاهل می‌شوند. در واقع این دسته از زنان با وارد شدن در رابطه عاشقانه با مرد متاهل، به دنبال یک حامی عاطفی هستند.

ایده آل دیدن مردان متاهل

اغلب زنان به دنبال مردی هستند که نیازها و خواسته‌های آنان را درک کند و به حرف‌هایشان گوش دهد. این دسته از زنان برای این امر مردان متاهل را ایده آل می‌بینند. چراکه به هرحال مردان متاهل سال‌هایی از زندگی خود را با یک زن زندگی کرده‌اند و بهتر از افراد مجرد نسبت به خواسته‌ها و افکار زنان واقف‌اند. در واقع مردان متاهل می‌توانند معنی رفتارها و عکس‌العمل‌های زنان را بهتر متوجه شوند.

این دسته از زنان، مردان متاهل را ایده‌آل‌تر، بالغ‌تر و پخته‌تر از مردان مجرد تصور می‌کنند؛ به همین دلیل به رابطه با مرد زن‌دار تمایل دارند (حتی شاید در ناخودآگاه). بد نیست بدانید در نظر زنانی که تمایل به ارتباط با مردان متاهل دارند، مردانی که در جمع با همسر خود خوب رفتار می‌کنند، جذاب‌تر به نظر می رسند و معمولا عاشق این دسته از مردان می‌شوند.

مورد توجه قرار گرفتن از سوی مرد متاهل فریبنده تر است

زنانی که علاقه‌مند به برقراری ارتباط با مردان متاهل هستند، مورد توجه قرار گرفتن از سوی مردان متاهل را فریبنده‌تر می‌دانند. دلیل این موضوع این است که این دسته از زنان احساس می‌کنند مردی که با او در ارتباط هستند، بیشتر از یک مرد مجرد برای داشتن آن‌ها خطر کرده است.

در واقع زنی که عاشق مرد زن‌دار است، احساس می‌کند مرد متاهل برای برقراری رابطه با او پا بر روی خط قرمزهای زندگی‌اش گذاشته است و همین در نظرش جذاب جلوه می‌دهد.

تعریف های مرد متاهل واقعی تر است

زنانی که مردان متاهل را برای برقراری رابطه عاشقانه به مردان مجرد ترجیح می‌دهند، بر این باور هستند که تعریف و توجه مردان مجرد از آن‌ها، فقط به یک دلیل است؛ یعنی مردان مجرد قصد دارند با تعریف و تمجید و به کارگیری تکنیک‌هایی آن‌ها را برای بردن به رختخواب متقاعد کنند.

در مقابل نظر آن‌ها پیرامون مردان متاهل این است که نیازهای جنسی مردان متاهل در حال حاضر هم رفع می‌شود و انگیزه آن‌ها فقط بودن در کنارشان است. به همین دلیل این دسته از زنان توجه مردان متاهل را واقعی‌تر می‌دانند.

کنترل مردان متاهل بر زندگی بیشتر است

مردان متاهل معمولا در زندگی خود، از جهات مختلفی به یک ثباتی رسیده‌اند و به عبارتی کنترل زندگی در دستشان است. در اغلب موارد نیز زنان به دلیل دریافت حمایت‌های مالی با مردان متاهل وارد رابطه عاشقانه و عاطفی می‌شوند.

بها دادن به دروغ‌های مردان

زنانی که با مردان متاهل وارد رابطه می‌شوند، برای توجیه کاری که در حال انجام آن هستند، سعی می‌کنند به دروغ‌هایی که مردان در مورد زندگی زناشویی خود می‌گویند بها دهند. دروغ‌هایی از قبیل راضی نبودن از زندگی زناشویی، عدم علاقه به همسر، درک نشدن از سوی همسر و … مواردی است که برای شروع این نوع از روابط به کار گرفته می شود.

در واقع این دروغ‌ها بخشی از فریبی است که مردان متاهل دست به دامن آن می‌شوند تا با زن دیگری وارد رابطه شوند. چه بسا که واقعیت بر خلاف این دروغ‌ها است و حتی آن‌ها ترجیح می‌دهند تعطیلات را در کنار همسر و فرزندانشان باشند.

میوه ممنوعه بودن مردان متاهل

برای بسیاری از زنان این قسمت از ارتباط با مردان متاهل جذاب است، که در عین حال هیجان انگیز می‌باشد. عاشق مرد متاهل شدن می‌تواند احساساتی همچون خطر لو رفتن و گرفتار شدن، احساس لذت از مخفی کردن رابطه، عدم آگاهی والدین و … را به همراه داشته باشد.

ازدواج نامناسب والدین

زنانی که از بچه‌های طلاق هستند، ممکن است اعتقادی به نهاد خانواده نداشته باشند. برای این دسته از زنان وارد شدن در زندگی دیگری کار سختی نخواهد بود؛ چراکه اساسا هدف ازدواج را درک نکرده‌اند و احساس می‌کنند حتی ازدواج نیز می‌تواند دستخوش بازی شود.

بیشتر بخوانید : درمان خیانت

تمام کردن و فراموش کردن عشق به مرد متاهل

در این مقاله سعی کردیم به دلایل اصلی و مهم عاشق مرد متاهل شدن بپردازیم. اما واقعیت این است که این نوع روابط در فرهنگ ما پسندیده نیست و از طرفی چند همسری نیز از سوی زنان و خانواده‌ها پذیرفته نشده است.

بنابراین توصیه می‌کنیم که پیرامون تصمیم خود فکر کنید تا در نهایت به نتیجه عاقلانه‌ای برسید. اگر به هر دلیلی تصمیم به فراموشی مرد متاهل گرفته‌اید، به موارد زیر توجه کنید:

  • با تغییر دیدگاه خود، زندگی جدیدی را آغاز کنید. بی‌شک فراموش کردن مرد متاهل به دلیل غلبه بر وسوسه، شما را به فرد بهتری در زندگی‌تان تبدیل می‌‌کند.
  • اگر مرد متاهلی که با او در ارتباط بوده‌اید، از آشنایان و دوستان شماست، سعی کنید در جمع‌های خانوادگی و یا دوستانه‌ای که او حضور دارد، شرکت نکنید.
  • بهتر است برای فراموش کردن عشق یک مرد متاهل تمامی راه‌های ارتباطی از جمله شبکه‌های اجتماعی را با او محدود کنید.
  • سعی کنید احساسات خود را کنترل کنید؛ بی شک در این دنیا فرد مناسب‌تری برای شما وجود دارد.

باید در نظر داشته باشید که فراموش کردن عشق به یک مرد متاهل و پشت سر گذاشتن احساسات منفی ناشی از آن همچون استرس و اضطراب، نیازمند دریافت مشاوره‌های تخصصی و راهکارهای درمانی است. برای آشنایی بیشتر با پیامدهای خیانت به همسر کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه عاشق مرد متاهل شدن می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

‫3 دیدگاه ها

  1. این یک اشتباهه که میگویید زنانی که تمایل به ارتباط با مرد متاهل دارند ، چون هیچ زنی عملا به طور دل به خواه و به خواسته خودش دلباخته مرد متاهل نمیشه . گاهی این اتفاق به طور اتفاقی پیش میاد ،به هرحال گاهی میبینی مردی که سالها منتظر بودی دقیقا اون طوری که میخواستی و مثل نیمه گمشدته داره با کسی زندگی میکنه که هیچ نقطه مشترکی به جز یک تعهد روی کاغذ ندارن ، خیلی از مردا هستن که به اسرار خانواده علی الخصوص مادر تن به ازدواج سنتی میدن ، و متاسفانە خانواده این اجازه رو نمیدن که خودش دنبال شخص مورد نظرش بگرده . بعد سالها زندگی مشترک بلاخره با کسی اشنا میشه و اونو با همسرش مقایسه میکنه بخصوص اگه با همسرش هم تفاهم نداشته باشه و فقط به خاطر تعهدش زندگیشو تحمل کرده باشه . این وسط اون میمونه و حسرت دختری که بعد از سالها باهاش اشناشده و عشقی که به خاطر یه انتخاب اشتباه و یه اسرار احمقانه خانواده ازش محروم شده بود . واقعا زندگی ناعادلانه هست . و ازهمه بدتر نگاه قضاوت بار دیگران خیلی بی رحمانه هست .

    1. بله كاملا موافقم. گاهي اوقات آدم بعد سالها زندگي مشترك ممكنه كسي رو ببيند كه مثل خودش است گويي كه خود را در آينه ديده و آن وقت هست كه ناخودآگاه به او فكر مي كند. و اين از پيش تعيين شده نيست و اتفاقي است. اما خدا كمك كنه كه درست ترين راه را انتخاب كنيم كه هم مرد مقابل و و هم من متاهل كمتر آسيب ببيني. من به عشق اعتقاد دارم. عشق مقدسه و زمان و مكان. متاهل يا مجرد نميشناسه. يك حس دوست داشتن عميقه كه دير از ياد آدم ميره

      1. من معتقدم اصلا از یاد آدم نمیره چه خوش شانسی عشق حالا از هر نوعی دیر یادت میره پس عشق نیس هوس هست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره