کات کردن رابطه | چگونه یک رابطه را تمام کنیم ؟

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

کات کردن رابطه معمولا برای کسی که قصد انجام این کار را دارد با دشواری بیشتری همراه هست. در مقابل حس شکست عشقی در کسی که ترک شده ایجاد می‌شود، این شرایط جدایی را سخت می‌کند، در حالی که ماندن در رابطه هم انتظارات حداقل یکی از طرفین را برآورده نمی‌کند. اگر موضوعی در رابطه هست که موجب آزار شما شده و به فکر جدایی هستید، حتما باید برای مرور رابطه از متخصص کمک بگیرید. در صورتی که نمی‌دانید چگونه رابطه تان را تمام کنید تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

کات و تمام کردن رابطه

بودن در رابطه‌ای که همه چیز به دلخواه‌مان هست یکی از مهم‌ترین و عمیق‌ترین نیازهای هر کسی است؛ به میزانی که رابطه‌تان عمیق‌تر باشد یا زمان بیشتری از آن گذشته باشد، تمام کردن آن سخت‌تر خواهد بود. گذر زمان بیشتر به این معناست که رابطه شما عمق بیشتری یافته و خاطرات بیشتری با یکدیگر دارید و تمامی این مسائل کات کردن را برای شما دشوار خواهد کرد. اگرچه در بسیاری از مواقع رابطه وقتی تمام می‌شود که دیگر به‌اندازه گذشته با یکدیگر صمیمیت ندارید، اما گاهی اوقات نیز علی‌رغم علاقه‌ای که به شریک احساسی‌تان دارید می‌بایست رابطه را تمام کنید. برای مثال هنگامی‌که هدف شما از رابطه عاطفی یکسان نیست و یا زمانی که یکی از شما تصمیم به مهاجرت می‌گیرد مجبور خواهید بود برای ادامه رابطه‌تان تصمیم جدی بگیرید.

کات کردن ، وضعیت روحی شما را برای مدتی تحت تأثیر قرار خواهد داد. به همین خاطر بهتر است تا جای ممکن سعی کنید با افزایش اطلاعات خود راجع به نحوه تمام کردن رابطه و همین‌طور کمک گرفتن از مشاورین روانشناسی احتمال بروز آسیب‌های روحی را برای خود کاهش دهید. برای دریافت مشاوره رابطه دختر و پسر کلیک کنید.

چرا کات کردن رابطه عاطفی و عاشقانه سخت است؟

کات کردن و جدا شدن از دوست پسر ( یا دوست دختر ) یا یک رابطه عاطفی برای هر کسی موضوعی دردناک و سختی است که فشار روانی زیادی ایجاد می‌کند. این فشار روانی معمولاً باعث می‌شود تا تصمیم‌گیری جدی در مورد این موضوع را مرتباً پشت گوش بیاندازید. شاید شما هم با اینکه می‌دانید در یک رابطه ناسالم قرارگرفته‌اید، اما برای تمام کردن آن تصمیمی اساسی نمی‌گیرید یا تصمیمات‌تان را عملی نمی‌کنید. در ادامه به چند علت کلی که در مخاطبان‌مان مشترک بود اشاره کرده‌ایم، با بررسی دقیق‌تر توسط متخصص می‌توانیم دلایل منحصر به فرد شما را شناسایی کرده و به شما جهت اتخاذ یک تصمیم مناسب خدمات مشاوره ارائه می‌دهیم. برای آشنایی با نشانه های رابطه ناسالم کلیک کنید.

ترس از تنهایی و شکست عشقی

یکی از شایع‌ترین دلایلی که ما را از کات کردن یک رابطه منصرف می‌کند، این است که دوست نداریم شرایط و احساسات منفی پس از جدایی را تجربه کنیم. به همین خاطر با تمامی مشکلات واضح در رابطه به رابطه‌مان ادامه می‌دهیم. به خاطر داشته‌باشید که همه ما برای کسب آرامش وارد یک رابطه عاطفی می‌شویم و شما نیز به‌عنوان یک انسان این حق را دارید که از رابطه عاطفی خود لذت ببرید. پس اگر به هر دلیلی این آرامش در رابطه شما وجود ندارد بهتر است هرچه سریع‌تر از ادامه دادن آن دست بکشید.

بیشتر بخوانید : روانشناسی عشق

احساس ترحم و عذاب وجدان برای طرف مقابل

گاهی اوقات نگران طرف مقابل هستیم. و به خاطر اینکه او آسیبی نبیند، یا حس دین نسبت به محبت‌هایش و یا شرایط نامطلوب طرف مقابل از تمام کردن رابطه دچار عذاب وجدان می‌شویم. اگر در چنین شرایطی قرار دارید بهتر است برای کاهش فشار روانی و پیدا کردن یک راه‌حل مناسب حتما از مشاورین روانشناسی کمک بگیرید. روانشناسان به شما کمک می‌کنند تا به طور مسالمت آمیز و با درک بهتر از موقعیت رابطه را کات کنید.

تردید نسبت به درستی تصمیم

آیا واقعا کات کردن تنها راهکاری است که برای شما باقی مانده؟ تمام کردن یک رابطه می‌تواند عواقب بسیاری داشته باشد. برای مثال شاید تا مدت‌ها درگیر احساسات منفی باشید و یا نتوانید وارد یک رابطه جدید شوید. گاهی نیز ممکن است از این بترسید که در آینده پشیمان شوید، اما راهی برای برگشت وجود نداشته باشد. این تردیدها باعث خواهد شد که از گرفتن یک تصمیم قاطع برای رابطه خود ناتوان شوید. در این شرایط سعی‌کنید تا جای ممکن با خودتان صادقانه صحبت کنید. به این سؤال پاسخ دهید که واقعاً تا چه حد در این رابطه به خواسته‌های خود رسیده‌اید؟ یا نداشته‌های این رابطه آنقدری برایتان ارزش دارند که به خاطرشان تمامی رابطه را از بین ببرید؟ آیا این رابطه باعث رشد من می‌شود و یا آسیب؟ آیا این رابطه انتظارات شما را در آینده برآورده می‌کند؟ و…. 

احساس ضرر کردن

شما در یک رابطه عاطفی زمان و احساس بسیاری را هزینه می‌کنید. گاهی اوقات این هزینه‌ها مانع از این می‌شوند که به‌راحتی بتوانید برای کات کردن رابطه تصمیم بگیرید. در چنین شرایطی بهتر است هزینه‌هایی که برای رابطه کرده‌اید را در یک کفه ترازو قرار دهید و دلایل خود برای تمام کردن رابطه را نیز در کفه دیگر قرار دهید. آنگاه به این سؤال پاسخ دهید که آیا واقعاً پایان‌دادن به این رابطه به نفعتان خواهد بود یا خیر. در ضمن توجه کنید که هر چه زمان بگذرد ضرر شما بیشتر خواهد بود، پس آیا صرف زمان تغییری در وضعیت شما ایجاد خواهد کرد؟ اگر همین زمان را صرف رابطه‌ای دیگر می‌کردید زودتر به نتیجه دلخواه‌تان نمی‌رسیدید؟

نداشتن اعتمادبه‌نفس

ترس از دست‌رفتن امکان تجربه یک رابطه عاطفی یا وابستگی‌های بیش‌ازحد به طرف مقابل، از جمله دلایل ناتوانی شما برای کات کردن هستند. پس اگر ضعف‌های شخصیتی شما مانع از تصمیم‌گیری درست برای رابطه شده، به کمک متخصص روانشناسی آن‌ها را شناسایی نمایید. این گونه قادر به تصمیم‌گیری درست خواهید شد.

بیشتر بخوانید : دوستی دختر و پسر

باید ها و نباید های کات کردن | چگونه از یک رابطه خارج شویم ؟

1- قاطعانه تصمیم بگیرید

تهدید به رفتن به رابطه عاطفی شما آسیب جدی خواهد زد. این روش حتی برای ترساندن‌شریک عاطفی تان نیز اصلا مناسب نیست. شاید با این کار قصد بررسی ارزش خودتان نزد شریک عاطفی تان را داشته باشید. اما چنین تهدیدهایی به جای کمک به رابطه‌تان آسیب خواهد زد.

اگر می‌خواهید طرف مقابل حرف‌هایتان را جدی بگیرد، بهتر است صرفاً زمانی راجع به یک موضوع صحبت کنید که به‌واقع برای آن تصمیم گرفته‌اید. تهدیدهای بدون عمل باعث خستگی طرف مقابل می‌شود. و او را از ادامه رابطه دل‌زده می‌کند یا باعث کاهش ارزش حرف شما برای وی می‌شود. زیرا شما بارها او را به رفتن تهدید کرده‌اید. ولی آن را عملی ننموده‌اید. حتما مقاله ترس از جدایی از عشق را بخوانید.

2- برای کات کردن با طرف مقابل صحبت کنید

کات کردن رابطه عاطفی بدون اینکه هیچ توضیحی برای طرف مقابل داشته باشید یکی از اشتباهاتی است که متأسفانه در حال رواج پیدا کردن نیز هست. اگر برای کات کردن رابطه خود تصمیم جدی گرفته‌اید، پس راجع به این موضوع با شریک احساسی‌تان صحبت کنید. دلایل خود را در کمال آرامش برای وی توضیح دهید. در این گفت‌وگو به او نیز اجازه بدهید صحبت کند و از خودش دفاع کرده یا راهکارهایی که برای ادامه رابطه دارد را بیان کند. در طول صحبت کردن سعی کنید این احساس را در طرف مقابل ایجاد نکنید که او تنها مقصر شرایط پیش ‌آمده است و تا جای ممکن احترام هردونفر را حفظ کنید.

طبق تحقیقات صورت‌گرفته درباره کات کردن رابطه های عاطفی؛ اگر شما و شریک احساسی‌تان در یک فضای دوستانه از یکدیگر خداحافظی کنید؛ دوره سوگ پس از رابطه سریع‌تر و با شدت کمتری خواهد گذشت. همچنین سلامت روان شما نیز بیشتر تأمین خواهد شد. به همین خاطر اگر در گفت‌وگو با طرف مقابل به نتیجه مطلوب نرسیدید سعی کنید در یک فضای دوستانه از یکدیگر جدا شوید.

3- حقیقتاً رابطه را تمام کنید

اگر تصمیم گرفته‌اید رابطه عاطفی خود را تمام کنید پس باید آن را به‌طور کامل تمام کنید. تمام کردن رابطه عاطفی اما ادامه‌دادن آن به‌عنوان دوستی اجتماعی، همکاری یا هر موضوع دیگر یک اشتباهات بسیار بزرگ است. پس هرگز و تحت هیچ شرایطی مرتکب آن نشوید. این موضوع علاوه بر اینکه فراموش کردن رابطه عاطفی را برای شما سخت خواهد کرد سایر روابطتان را نیز تحت تأثیر قرار خواهد داد. درنتیجه اگر به دنبال تصمیم‌گیری برای تمام کردن یک رابطه هستید بهتر است به این موضوع توجه داشته باشید.

4- پذیرش داشته باشید

هرچقدر سریع‌تر بتوانید با واقعیت پیش‌آمده کنار بیایید و آن را بپذیرید احساسات منفی که تجربه می‌کنید نیز سریع‌تر پایان‌پیدا می‌کند. درنتیجه از زمانی که برای کات کردن رابطه تصمیم‌گرفتید، این واقعیت رابپذیرید که عمر رابطه شما پایان‌یافته است. و سعی‌کنید تا جای ممکن به دنبال‌یافتن بهانه برای ادامه رابطه یا شروع مجدد آن نباشید. در چنین شرایطی به سایر ابعاد زندگی خود توجه داشته باشید و نسبت به آینده خود امید باشید.

نقش مشاور ذهن نو برای کات کردن رابطه

تصمیم برای تمام کردن یک رابطه از آن دسته تصمیم‌هایی است که شاید هرگز دوست نداشته باشیم بگیریم. گاهی اوقات ممکن است راهکارهایی به‌غیراز کات کردن وجود داشته باشد که شما متوجه آن‌ها نیستید، گاهی نیز ممکن است بااینکه می‌دانید تمام کردن یک رابطه به نفع‌تان است نتوانید این تصمیم را بگیرید و یا احساسات منفی پس از جدایی رهای‌تان نکند.

بیشتر بخوانید : درمان شکست عشقی

در تمامی این شرایط شما می‌توانید از یک مشاور ازدواج کمک بگیرید. مشاورین با توجه به تخصص و تجربه‌ای که درزمینهٔ روابط عاطفی دارند، می‌توانند بهترین راهکار برای یک رابطه را به شما معرفی کنند و علاوه بر این شما می‌توانید بدون ترس از قضاوت شدن یا نگرانی بابت جانب‌داری با آن‌ها صحبت کنید. استفاده از مشاوره پس از کات کردن یک رابطه می‌تواند به شما کمک کند تا اشتباهات خود را بشناسید و از این طریق بتوانید احتمال شکست در روابط آینده خود را کاهش دهید.

برای دریافت مشاوره در زمینه کات کرد در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

 

 

سؤالات متداول

بعد از پایان یک رابطه چه باید کرد؟

اولین قدم این است که بپذیرید رابطه شما تمام شده و از این به بعد می‌بایست مسیر زندگی خود را به‌تنهایی ادامه دهید. پس از این سعی کنید برای اوقات فراغت و ساعت‌های مختلف زندگی خود برنامه‌ریزی کنید تا احساسات منفی کمتر باعث آزار و اذیت شما بشوند.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

‫19 دیدگاه ها

  1. سلام 19 سالمه یه رابطه 2 ساله روتموم کردم یکسال ازش گذشته وبا شخص دیگه ای 3 ماه هست وارد رابطه شدم ک از اشنایان همون شخص قبلیه با اگاهی و شناخت وارد رابطه شدم چون خیلی از رابطه قبلیم ضربه خوردم طرفم بهم خیانت جنسی کرد هنوز هم دوسم داره ولی من دوباره نمیتونم قبولش کنم ، مشکلم با فرد جدید هستش، دقیق شرایطم رو میدونس منم همینطور از اخلاقاش تا حدودی خبر داشتم ادم متعهدی هست و این برام مهمه در کنارش هم خیلی مغرور ، مشکلم اینجا شروع شد ک حس کردم با گوشه و کنایه باهام حرف میزنه و منم خواستم یاد اوری کنم ک قبلااسیب دیدم و ترس از دست دادن ازارم میده به یکباره با یه پیام کوتاه ازش خداحافظی کردم ، واوهم فقط پرسید ک ینی چی اینکارت ،جوابی ندادم و بعد یک هفته دوباره جواب و خواستم دلیل گوشه کنایه زدن هاش رو بپرسم ، ک گف با کسی ک تو فکر رابطه قبلش هس نمیتونم ادامه بدم ب نوعی گارد گرف ، من توضیح دادم و گفتم شرایطم و حال روحیم مناسب نیس ، و اگر باهاش وارد رابطه شدم دلیل داشته ک شخصی بهم ایشون رو معرفی کرده ، در حین گفتگو متوجه شدم ک خود ایشون قصد ترک کردن رو ندارن ولی دارن یه جور ضربه شست نشون میدن ،همینطور سر یه جریان من نجیور شدم دروغی رو بگم ک اون رو براش بازگو کردم وقتی ایشون متوجه دروغم شدن شاکی شدن ک چ ا دروغ گفتی قرارمون این نبود ک هرگز دروغ نگیم ، دروغ واقعا مصلحتی بود و مفصله جریانش به هر. حال ایشون گفته بودن ک حق اشتباه و دروغ نداریم و من رو محکوم کردن به هردو ینی هم اشتباه کردم ک خدافظی کردم و هم دروغ گفتم ، اماوقتی گفتم ک رابطه تموم شده گفتن نه ولی من ادم کینه ای هستم و زمان میبره ک فراموش کنم ، چندین پیام دادم معذرت خواهی کردم اما پاسخی نداشتم حتی این ک این رابطه تموم شده یانه ، الان یک ماه هست ک بی خبرم ، غرورم اجازه نمیده ک باز هم تماس یا پیام داشته باشم قرار بود بعد از چند ماه ازدواج کنیم و این شخص از نظرم فو ق العاده بود از خیلی لحاظ ، الان مشکلم اینه ک سخته دوباره شکست بخورم و چجوری دوباره اعتماد کنم و یا چجوری برگردونم فردی ک خیلی مغروره

    1. سلام یه نکته مهمی که تو صحبت هاتون مطرح کردید دلیلی بود که ایشون در ارتباط با احساس و افکار شما در مورد گذشته هست و به نظر بیشتر باید در این زمینه تامل کنید. برای برگرداندن این رابطه قبل از هر چیز لازمه مسائلی رو برای خودتون صادقانه مشخص کنید. حتما از مشاوره رابطه و ازدواج استفاده کنید.

      1. سلام خسته نباشید من ۷ ماه پیش با یکی تو فضای مجازی اشنا شدم از همون اول با مشورت با دوستام فهمیدم این کار صحیح نیست و کم کم با بی توجهی رابطه رو داشتم تموم می کردم اما بعد از یک هفته که بهم پیام داد باز پشیمون شدم و برگشتم و رابطه رو ادامه دادم چند بار بهش گفتم بهتره دیگه پیام ندیم من سعی کردم خودمو ادم بدی نشون بدم که وقتی منو ترک می کنه راهت فراموشم کنه برای همین گفتم من فکر می کردم دوست دارم و دوست ندارم بعد چون گفت حلالم نمی کنه سبب شد برم دکتر بهم ارام بخش بزنن بعد خانواده متوجه شدن و گفتن ترکش کن اما من چون احساس گناه می کردم باز برگشتم و بعدش ادامه دادم بعد راه هایی رو امتحان کردم که خانوم ها بدشون میاد مثلا خودمو یک بچه که مامانش بهش می گه فلان کارو بکن فلان کارو نکن نشون دادم این هم خوب بود ولی اخرش باز دیدیم خیلی داره زجر می کشه چند بار و چند راه رو امتحان کردم من می تونم ترکش کنم ولی اون نمی تونه و خیلی براش سخته چون پدرو مادرش طلاق گرفتن و از همین قضیه چون محبت پدر نبوده کمبود محبت داره و به من خیلی وابسته هست الان نمی دونم چی کار کنم فقط می خوام یک جوری تموم بشه که با خودش بگه خوب کاری کردم ولش کردم و بر نگرده و بهم فکر نکنه و عذیت هم نشه

        1. سلام محمد جواد عزیز با توجه به توضیحاتت به نظر میاد اهمیت زیادی به افکار و دیدگاه های دیگران نسبت خودت میدی. این ویژگیت باعث شده تا تو رابطه ات با این خانم دچار سردرگمی بشی ( برای مثال به خاطر حرف دوستان تصمیم به جدایی گرفتی چرا که دوستانت دیدگاه مثبتی به طریقه آشناییت نداشتن و از طرفی دیدگاه آن خانم نسبت به شما باعث برگشت مکررتون به رابطه شده). مسلما تا زمانی که باور داشته باشید که “من باید کاری بکنم که همه راضی باشن ، اما احساسات و افکار خودم مهم نیست”، نمی توانید به آرامش برسید. توصیه دارم برای خودشناسی حتما مشاوره فردی بگیریدو در مورد رابطه اتون با متخصصین مشورت نمایید.

    2. *************
      ذهن نو کیه…؟
      من رل میخوام…اگر رل زدم و کات کردم…
      میام داستانو میگم…نگا این یارو ک**م دادع…ما که خیانت نمیکنیم داریم *ق میزنیم…اینا میزنن نفت در بیاد…

    3. سلام بامردی به مدت ۴ سال صیغه هستم ک قبلا ازدواج کرده و یه دختر بچه هم داره من با شرایط ایشون نمتونم کنار بیام و همجوره تو این ۴ سال خواستم قانعش کنم ک نمتونم باهات ازدواج کنم ولی ایشون دست بردار نیس تهدید به خودکشی و ابرو بری من کردن حتی به مدت دو هفته گوشیم رو خاموش کردم ولی باز به محل کارم و منزل مراجعه کردن و تهدید ک خودمو میکشم و نمیزارم دیگه ازدواج کنی در ضمن کار درست هم ندارن و اصرار دارن ک باهم باشیم تا شرایط مالیشون فراهم شه و اقدام کنن ولی من بی فایده میدونم این کارو لطفا راهنماییم کنید ک این رابطه رو تموم کنم از راه درست ک اقدامی از طرف ایشون نشه

      1. با سلام و درود از اونجا که مدت 4 سال هست که صیغه ایشون هستید پیشنهاد می کنیم که با دریافت مشاوره به دنبال راهی برای جدایی یا ادامه باشید. همونطور که ابتدای رابطه تایید هر دوی شما لازم بود پس برای تمام شدن ان هم توصیه میکنیم که عجله نکنید و مسئولیت این رابطه را به عهده بگیرید. البته قرار نیست به اجبار تن به این رابطه بدهید. برای همین توصیه میکنیم که با دریافت مشاوره این مساله را حل بفرمایید.

  2. سلام خسته نباشید من ۷ ماه پیش با یکی تو فضای مجازی اشنا شدم از همون اول با مشورت با دوستام فهمیدم این کار صحیح نیست و کم کم با بی توجهی رابطه رو داشتم تموم می کردم اما بعد از یک هفته که بهم پیام داد باز پشیمون شدم و برگشتم و رابطه رو ادامه دادم چند بار بهش گفتم بهتره دیگه پیام ندیم من سعی کردم خودمو ادم بدی نشون بدم که وقتی منو ترک می کنه راهت فراموشم کنه برای همین گفتم من فکر می کردم دوست دارم و دوست ندارم بعد چون گفت حلالم نمی کنه سبب شد برم دکتر بهم ارام بخش بزنن بعد خانواده متوجه شدن و گفتن ترکش کن اما من چون احساس گناه می کردم باز برگشتم و بعدش ادامه دادم بعد راه هایی رو امتحان کردم که خانوم ها بدشون میاد مثلا خودمو یک بچه که مامانش بهش می گه فلان کارو بکن فلان کارو نکن نشون دادم این هم خوب بود ولی اخرش باز دیدیم خیلی داره زجر می کشه چند بار و چند راه رو امتحان کردم من می تونم ترکش کنم ولی اون نمی تونه و خیلی براش سخته چون پدرو مادرش طلاق گرفتن و از همین قضیه چون محبت پدر نبوده کمبود محبت داره و به من خیلی وابسته هست الان نمی دونم چی کار کنم فقط می خوام یک جوری تموم بشه که با خودش بگه خوب کاری کردم ولش کردم و بر نگرده و بهم فکر نکنه و عذیت هم نشه

    1. سلام محمد جواد عزیز با توجه به توضیحاتت به نظر میاد اهمیت زیادی به افکار و دیدگاه های دیگران نسبت خودت میدی. این ویژگیت باعث شده تا تو رابطه ات با این خانم دچار سردرگمی بشی ( برای مثال به خاطر حرف دوستان تصمیم به جدایی گرفتی چرا که دوستانت دیدگاه مثبتی به طریقه آشناییت نداشتن و از طرفی دیدگاه آن خانم نسبت به شما باعث برگشت مکررتون به رابطه شده). مسلما تا زمانی که باور داشته باشید که “من باید کاری بکنم که همه راضی باشن ، اما احساسات و افکار خودم مهم نیست”، نمی توانید به آرامش برسید. توصیه دارم برای خودشناسی حتما مشاوره فردی بگیریدو در مورد رابطه اتون با متخصصین مشورت نمایید.

      1. خیلی ممنون از راهنماییتون باید به چه مشاوری موضوع رو مطرح کنم مثلا مشاوره ی خانواده یا…

  3. نکته قابل تامل اینه که در ابتدا حتما بصورت منطقی و احساسی توامان به این فکر کنید که این اختلافات که باعث جدایی شده چقدر عمیق و جدیه در خیلی از مواقع یه سو تفاهم یا انتقال بد مفاهیم یا عدم مهارت در رابطه بدلیل عدم شناخت جنسیتی و… باعث برداشت منفی یکی از طرفین میشه قبل اینکه تمام راه های ارتباطی رو ببندید و تلاش کنید تا برای فراموشی اقدام کنید حتما و حتما تز این موضوع اطمینان حاصل کنید و اگه در حال حاضر هم متوجه اشتباهتون شدید حتی اگر وارد رابطه واکنشی هم شده اید سریعا بدون عذر و بهونه از رابطه ناسالمی که توش رفتید بیرون بیاین دقیقا این رابطه مثل باتلاقه که کم کم شما رو غرق میکنه اگه از همه لحاظ مطمن شدید که این جدایی عجولانه بوده و بدلیل برداشت منفی ایجاد شده حتما بدون غرور و لجبازی حضورا باهم صحبت کنید و فرصت جبران بهم بدید در خیلی از مواقع حتی اگه طلاق توافقی هم صورت گرفته باشه و طرفین هیچ احساسی بهم هم نداشته باشن یعنی نه تنها عشق بلکه هیچ احساس مثبتی نسبت بهم نداشته باشن هم مدتی حدود 6 ماه تا یکسال زمان میبره که مراحل سوگ طی بشه تازه این جدایی شکست عشقی محسوب نمیشه حالا شما تصور کنید فشار روحی پارتنرهای عاشق مخصوصا بخاطر سو برداشت چقدر میتونه لطمه و صدمه و حسرت ایجاد کنه بخاطر همین موضوعه که تا زمانی که کاملا با خودتون از همه لحاظ کنار نیومدید و به تعادل احساسی و منطقی و مستدل نرسیده اید تحت هیچ عنوان وارد هیچ رابطه ای نشید چون باعث میشه خیلی سریع به بن بست برسید با وابستگی مبارزه کنید نذارید فرصتی که جهت شناخت در اختیارتون هست رو بجای وقت گذاشتن برای شناخت طرف مقابل به فکر ایجاد علقه و رابطه عمیق و وابستگی بشه چون وابستگی باعث میشه احساسات و هیجاناتتون بر منطقتون چیره بشه و نتونید تصمیم واقع بینانه بگیرید و در کل تا زمانی که قلبا عاشق طرفتون نیستید تو یه عشق یه طرفه نمونید تو معذوریت قرار نگیرید یا از نظر مذهبی و اعتقادی هم کفو و برابر نیستید سریعا از رابطه خارج بشید چرا که شما تو یه رابطه هدفتون زندگی کردن باهم تا آخر عمرتونه یجودی هویتتون یکی میشه این مسایل رو حتما جدی بگیرید بخاطر تنهایی وارد یه رابطه بد و ناسالم و سمی نشید در اینصورت بیشتر و بیشتر احساس تنهایی و متعاقب اون احساس بی ارزشی و پوچی و نا امیدی از زندگی و آینده و سرخوردگی میشید بخاطر خلا عاطفی یا جنسی هم وارد رابطه نشید بطور کل به حرف دلتون گوش بدید و بخاطر خودتون وارد رابطه بشید نه بخاطر توصیه خانواده یا دوستان قطعا خودتون باید به ندای درونیتون پاسخ بدید با افراد دارای صلاحیت مشورت کنید ولی در نهایت شما هستید که میخوان برای یه عمر با شرک عاطفیتون زندگی کنید مخصوصا قابل توجه افرادی که قبلا تجربه رابطه ناموفق رو داشتن البته با چاشنی منطق به مسایل مادی هم تا حدودی توجه کنید حتما قبل از ورود به رابطه و ازدواج نظر تعدادی از روانشناسان حوزه تخصصی ازدواج و رابطه جویا بشید ممنون از شما

    1. سلام ،من اصولا وارده رابطه نشدم، و برای اولین بار مجازی رل زدم،ایشون یک ماه طول کشید تا منو راضی کنه ک باهاش رل بزنم ،و الان نزدیک ب ۳ ماه ک رلیم و من از اینکه رل زدم پشیمونم، واقعا خوشم نمیاد وارد رابطه‌ای بشم ک تهش معلوم‌نیس، هر چقدر هم بهش گفتم ک کات کنیم اما راضی نمیشه بعد گریه میکنه و یه چیزایی میگه ک دلم براش میسوزه و باعث میشه از حرفم پشیمون بشم، بعد الان موندم‌چیکار کنم، از ی طرف نمیخام دلشو بشکنم از ی طرف هم‌نمیخام تو این رابطه باشم.الان واقعا سردرگمم و نمیدونم‌ چیکار کنم

  4. همسرم بعد از ۳۶ سال یک دفعه اومد تمام مسائل قدیم رو پیش کشید و کات کرد ومیگوید شما دیگه شوهر من نیستی و میگه اجازه می‌دهم بری ازدواج کنی و زنت رو بیاری خونه و یا بری و من اجاره سهم شما از منزل مسکونی رو بهت پرداخت میکنم فعلا من در یه اتاق و ایشان هم در اتاقی دیگر ساکنین و هر کی غذای خودرا می پزد و به ایشان گفتم هر چی در این مدت ۳۶ سال جمع کرده ایم اعم از منزل کارت بانکی واطلاعات وسایر اثاثیه را نصف کنیم و من بعد میروم و شما هم طلاق بگیرید

  5. سلام
    ۱۰ ماه هست که تو رابطه هستم. از روز اول توقعات و انتظاراتم رو بیان کردم و فقط چشم شنیدم و هیچکدامشان برآورده نشد. رابطه خوب و همراه با احترامیه اما از اینکه خواسته های من عملی نمی سه ناراحتم. چیکار باید بکنم؟ آیا کات کنم؟

    1. سلام برای پاسخ به این سوال اطلاعاتمون ناقصه ، باید دید خواسته های شما چیست و اصلا این رابطه چه معنایی برای شما دو نفر دارد. مسلما حرکت در مسیر رسیدن به خواسته ها و اهداف تان اهمیت زیادی برای حفظ سلامت روان شما داره. پیشنهاد داریم که حتما در این باره از متخصصان روانشناسی کمک دریافت کنید.

  6. سلام من۱۹سالمه دوماه هست تلفنی وارد رابطه شدم اما طرف مقابل خیلی بهم بی احترامی کرد خیلی اذیت شدک اوایل رابطه خیلی دوسش داشتم و بنظرم همچین آدمی نبود اما الان بعد از این مدت ک شناختم بهش بیشتر شده از چشام افتاد پس متوجه کار اشتباهم شدم و سریع رابطه ام رو باهاش کات کردم این موضوع رو به مامانم هم گفتم و بهم گفت که بهتره در این مورد عجله نکنم به موقع اش خواستگار خوب برام میاد. منم چون استرس میگرفتم دیگه نمیخوام این کارها رو بکنم

  7. سلام وقت بخیر
    من یه پسر به صورت مجازی اشنا شدم در حد ۲ ۳ روز ولی میخوام تمومش کنم، چیکار کنم و چطوری بهش بگم؟
    دلیلم اینه نمیخوام حالا حالا وارد رابطه اینا بشم وگرنه پسر هیچ مشکلی نداره غیز یه مورد که این که با یه چیزایی که عقیده اصلی منه مخالف
    نمیخوام اینو بهش بگم

    1. سلام برای اتمام رابطه های مجازی کافیه ابتدا تصمیم قطعی پیش خودتان گرفته باشید. سپس به چند روشی که در متن اشاره کردیم میتونید این موضوع رو رفع کنید. اما اگر در مورد ناراحتی طرف مقابل و یا سایر مسائل نگرانی دارید حتما برای دریافت مشاوره تماس بگیردی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره