ازدواج مدرن | مزایا و معایب ازدواج مدرن

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

ازدواج مدرن به ازدواجی گفته می‌شود که والدین در انتخاب همسر برای فرزندان خود نقشی ندارند. در این سبک از ازدواج بر خلاف ازدواج سنتی زوجین با عشق و علاقه با یکدیگر وصلت می‌کنند. اما منطق در این ازدواج چندان روشن نیست. شریک احساسی در ازدواج مدرن بر اساس معیارهای فرد مقابل انتخاب می‌شود. اما عدم مشاهده عیوب نیز در این سبک از ازدواج وجود دارد.

به باور برخی محققان در ازدواج مدرن مزایا بیشتر از معایب است. مزایای این سبک ازدواج عبارت است تعهد بالا، ازدواج با عشق، سازگاری بالا، حل راحت مشکلات، توافق، آرامش و … . اما به طور کل در تمامی سبک های ازدواج باید از مشاورین و روانشناسان کمک بگیرید. جلسات مشاوره قبل از ازدواج اقدام مهمی در جهت زندگی و آسایش است. برای دریافت مشاوره ازدواج کلیک کنید.

ازدواج مدرن

ازدواج مدرن با ازدواج سنتی در تضاد است. در ازدواج مدرن دختر و پسر به یکدیگر علاقه دارند و پس از آشنایی به این نتیجه رسیده اند که با یکدیگر ازدواج کنند. در این ازدواج خانواده ها فرد مقابل را به یکدیگر معرفی نمی‌کنند. در‌واقع ازدواج به خواست دختر و پسر است. در این ازدواج خود فرد شخص مقابلش را انتخاب می‌کند. بر اساس عشق و علاقه ای که شکل می‌گیرد دو نفر تا ابد با یکدیگر عهد می‌کنند.

ازدواج مدرن نیز مانند تمامی سبک های ازدواج مزایا و معایب به خصوص خود را دارد. اما در مقایسه با ازدواج سنتی مزایای بیشتر و معایب کمتری دارد. در این سبک از ازدواج معمولا عشق مانع مشکلات و چالش های بی پایان است. در این مقاله در رابطه با معایب و مزایای ازدواج مدرن صحبت کرده ایم. پس همراه ما باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه انواع ازدواج در ایران کلیک کنید.

مزایای ازدواج مدرن

طبق آمارها ازدواج مدرن مزایای بیشتری نسبت به معایب آن دارد، چرا که پارامتری مثل نارضایتی از زندگی و سایر ابعاد سلامت روان نمرات بهتری گرفته اند. در این سبک از ازدواج زوجین انتخاب یکدیگرند. پس نسبت به شرایط سازگارتر می‌شوند. در ادامه راجع به مزایای بیشتر ازدواج مدرن توضیح داده ایم.

فروشگاه آرامیس

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو دیدن نمایید.

? ازدواج با عشق

یکی از مزایای ازدواج مدرن، ازدواج با عشق است. در این سبک از ازدواج دختر و پسر عاشق یکدیگر هستند. و زندگی خود را عاشقانه آغاز می‌کنند. عشق و محبت پارامتر مهمی در رضایت از زندگی و احساس فرد از خودش است. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه انگیزه ازدواج کلیک کنید.

? سازگاری بیشتر در ازدواج مدرن

سازگاری یکی از اصلی ترین مزایای ازدواج مدرن است. در این سبک از ازدواج زمانی که زوجین با مشکلاتی روبرو شوند، راحت تر نسبت به شرایط سازگار می‌شوند. در واقع راه حل های راحت تری را برای حل مشکلات در نظر می‌گیرند.

? توافق بیشتر در رابطه

در ازدواج مدرن بر خلاف ازدواج سنتی بین زوجین توافق بیشتری انجام می‌شود. در تمامی روابط به دلیل علاقه ای که بین زوجین وجود دارد، توافق راحت تر رخ می‌دهد. و هم چنین اختلاف نظرات کمتر است.

? تعهد بالاتر | ازدواج مدرن

یکی از مزایای ازدواج مدرن، تعهد بالاتر نسبت به ازدواج سنتی است. در این نوع ازدواج چون زوجین نسبت به ازدواج خود اطمینان دارند. و با علاقه با یکدیگر وصلت کرده اند، بنابراین تعهد بالاتری دارند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه راز عشق چیست کلیک کنید.

? حل مشکلات راحت تر

به دلیل علاقه برای پایدار ماندن رابطه در ازدواج مدرن، حل مشکلات راحت تر صورت می‌گیرد. افراد در این شرایط نسبت به مسائل و حل مشکلات عمیق تر می‌اندیشند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه راه های رسیدن به ازدواج موفق کلیک کنید.

?انتخاب بر اساس معیارها | ازدواج مدرن

یکی از مزایای خوب ازدواج مدرن، انتخاب شریک زندگی بر اساس معیارها است. در این سبک از ازدواج افراد بر اساس معیارهایی خودشان، همسر آینده شان را انتخاب می‌کنند. به همین دلیل بر اساس سلایق و خواسته های خود تن به ازدواج می‌دهند.

حتما برای تعیین معیارهای انتخاب همسر کلیک کنید.

معایب ازدواج مدرن

معایب ازدواج مدرن

در ازدواج های مدرن علاقه دختر و پسر اصلی ترین موضوع است. در این سبک زوجین بدون نگاه به مسائل اخلاقی، خانواده ها و … تن به ازدواج می‌دهند. در ادامه راجع به معایب ازدواج مدرن توضیح داده ایم.

? در ازدواج مدرن عیب های یکدیگر را نمی‌بینند

احتمالا شنیده اید که می‌گویند “آدم عاشق چشمانش کور و گوش هایش کر است”. فرد عاشق با قلب خود تصمیم می‌گیرد و به صورت منطقی به عیوب عشقشان نمی‌اندیشد. بنابراین در طول ازدواج مدرن، به خاطر این چشم پوشی ها با مشکلات و چالش هایی روبرو می‌شود. برای آشنایی درباره مزایا و معایب عاشقی قبل از ازدواج کلیک کنید.

? به نظر والدین اهمیت نمی‌دهند

یکی از معایب ازدواج های مدرن، عدم اهمیت به نظر والدین است. والدین به هیچ وجه بد فرزندان خود را نمی‌خواهند. اما در این سبک از ازدواج دختر و پسر اهمیتی به نظر والدین نمی‌دهند و به خواسته خود عمل می‌کنند.

? عدم توجه به تفاوت ها در ازدواج مدرن

عدم توجه به تفاوت ها در زمینه های مذهبی، خانوادگی، فرهنگی، اجتماعی، مالی و … یکی از مهم ترین معایب این نوع ازدواج است. در این سبک از ازدواج طرفین به تفاوت های هم اهمیتی نمی‌دهند. در نتیجه در زندگی مشترک با کمتر شدن هیجانات و افزایش منطق، مشکلات بروز پیدا می‌کند.

? دو طرف منطقی فکر نمی‌کنند

در ازدواج های مدرن، دختر و پسر به صورت عاشقانه با یکدیگر ازدواج می‌کنند. و منطق را در این سبک از ازدواج به کار نمی‌برند. از مشکلات یکدیگر چشم پوشی می‌کنند. و تنها برای رسیدن به یکدیگر تلاش می‌کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تغییر همسر بعد از ازدواج کلیک کنید.

کلام آخر

در این مقاله راجع به ازدواج مدرن اطلاعات کسب کرده اید. برخی از افراد این سبک ازدواج را می‌پسندند اما تعداد دیگر به سبک های دیگر ازدواج گرایش دارند. به طور کل هر سبک از ازدواج نیازمند شناخت و آگاهی از شخصیت طرف مقابل است. به همین دلیل قبل از ازدواج تمامی آزمون ها باید صورت بگیرد تا تفاهمات و تفاوت خانم و آقا نسبت به یکدیگر مشخص شود.

برای انجام این آزمون ها و دسترسی به شناخت بهتر نیاز به روانشناس الزامی است. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت حضوری، آنلاین و تلفنی به مراجعان خدمات ارائه می‎دهد. برای‌کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی ازدواج از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره