ازدواج با خود ( سولوگامی) | بررسی چیستی و علل

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

ازدواج با خود یکی از عجیب و غریب ترین نوع ازدواج است که انسان به آن پرداخته است. تا سال 1993 انسان ها فقط باور به این داشتند که ازدواج یعنی وجود دو نفر از جنس مخالف. مهمترین دلیل این اتفاق خودشیفتگی ( اختلال شخصیت خودشیفته ) ، افسردگی و انزوا است. پیامدهای مهمی نیز به همراه دارد، تنهایی و نبودن کانون خانواده اثرات مخربی در رشد و زندگی هر فرد می‌گذارد. دلایل و پیامدهای متعددی دارد که در ادامه مقاله به آنها اشاره کردیم. برای دریافت مشاوره ازدواج کلیک کنید.

تعریف ازدواج با خود

ازدواج با خود یا سولوگامی شاید به گوشتان خورده باشد. اولین بار در سال 1993 خانم لیندا بیکر با خود ازدواج کرد. تا به امروز در کشورهای آمریکا، بریتانیا، تایوان، استرالیا و ژاپن سولوگامی دیده شده است. این مدل ازدواج مانند باقی مراسم جشن گرفته می‌شود اما صاحب مراسم به تنهایی در یک اتاق روبه روی آینه و با یک شمع به خود بله می‌گوید. به نظر می‌رسد که این افراد دچار خودشیفتگی شدیدی هستند اما دلایل متفاوت دیگری نیز می‌تواند داشته باشد. در ادامه دلایل و پیامد های سولوگامی را شرح دادیم.

دلایل ازدواج با خود

ازدواج با خود دلایل متفاوتی می‌تواند داشته باشد که به چند نمونه در ادامه پرداختیم:

 1. خودشیفتگی

افرادی که خودشیفته هستند عزت نفس بالایی دارند، خود را استثنایی و نیرومند می‌شمارند. همیشه بر خود و احساس هایشان تمرکز دارند و دیگران را قبول ندارند. برای رفاه دیگران از اهمیت کمی برخوردار هستند و خود را در اولویت قرار می‌دهند و عاشق خود هستند. برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

2. گوشه گیری(افسردگی)

افرادی که دچار افسردگی هستند خلق پایینی در طول روز دارند. دچار بیخوابی یا پرخوابی هستند و تنهایی را بیشتر می‌پسندند. برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد علائم افسردگی کلیک کنید.

3. خود بزرگ‌بینی

افرادی که دچار اختلال خود بزرگ بینی هستند، بیش از حد غرور دارند و خود را از همه برتر می‌دانند. این افراد در تمام مراحل زندگی نمی‌توانند به کسی تکیه کنند زیرا به نظرشان همه کارها فقط از پس خودشان بر می‎آید.

پیامد های ازدواج با خود

اکثر انسان‎ها به دنبال رفع نیازهای خود هستند و برای اینکه به آرامش برسند به دیگران نیاز دارند. خانواده داشتن یکی از ویژگی های خوبی است که هر انسانی با داشتنش می‌تواند احساس خوشبختی و آرامش کند اما امروزه عموم مردم به دنبال تنهایی هستند و ترجیح می‌دهند تنها زندگی کنند و مشکلاتشان را حل کنند. تنها ماندن می‌تواند پیامدهای خوبی به همراه نداشته باشد و افسردگی، ناراحتی و اضطراب به همراه داشته باشد.

در معقوله ازدواج با خود، فرد از نظر جنسی به خود ارضایی اکتفا می‌کند و از اصول جامعه خارج می‌شود. افرادی که به سولوگامی فکر می‌کنند بهتر است در وحله اول با یک متخصص روانشناس صحبت کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مشکلات جنسی کلیک کنید.

کلام آخر

با توجه به دلایل و پیامدهایی که در رابطه با ازدواج با خود سخن گفتیم بهتر است از روان شناسان و متخصصین در این زمینه کمک بگیرید. مرکز مشاوره ما با حضور روان شناسان و متخصصین حوزه مشاوره به شما کمک شایانی می‌کنند.  برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مشاوره تلفنی با موبایل کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی ازدواج با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره