تشخیص خواستگار خوب و بد | 10 نشانه خواستگار بد

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

تشخیص خواستگار خوب و بد مسئله ای است که هر دختری در زندگی اش با آن روبرو می شود. هر دختری خواستگاران زیادی دارد، که باید از میان آنها فردی که شایستگی زیادی دارد را برای ازدواج انتخاب نماید. باید در نظر داشت که یک معیار و ملاک ازدواج کلی و یکسان برای تمامی همه افراد وجود ندارد.

ولی علائم و نشانه هایی برای تشخیص خواستگار خوب و بد وجود دارد که با استفاده از این معیار ها می توانید بهترین خواستگار را برای یک عمر زندگی انتخاب کنید. اگر می خواهید خواستگار خوب را از خواستگار بد تشخیص دهید توصیه می کنیم این مقاله را تا انتها بخوانید یا با متخصصان مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس بگیرید.  توصیه می کنیم مقاله سوالات آشنایی قبل از ازدواج را مطالعه نمایید.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو دیدن نمایید.

تشخیص خواستگار خوب و بد

راه های تشخیص خواستگار خوب از بد

برای تشخیص خواستگار خوب و بد شما باید ملاکی برای قیاس داشته باشید. در هر خانواده و فرهنگ این ملاک ها متفاوت است. اما در ادامه به نشانه هایی از خواستگار بد طبق یک تعریف کلی آورده ایم. برای آشنایی با راه های شناخت خواستگار کلیک کنید.

1. شکاک بودن یا افکار پارانویید

اگر خواستگار شما مداوم از شما سوال می‌پرسد که کجا هستید، کجا می‌روید، اگر جایی بودید مدام زنگ میزد، از شما عکس در مکانی که حضور دارید یا در شرایط مختلف موقعیت مکانی میخواهد و شما را تعقیب می کند به شما شکاک است. تجربه نشان داده ازدواج با چنین خواستگارانی در آینده تبدیل به یک ازدواج موفق نخواهد شد و در بسیاری از موارد به طلاق متنهی می شود. توصیه می کنیم مقاله ازدواج با شخصیت پارانوئید را مطالعه نمایید.

2. احترام | تشخیص خواستگار خوب و بد

هیچ‌کس حق بی احترامی ندارد اگر خواستگار شما بعد از هر بحث و ناراحتی به شما بی‌احترامی کرد کوتاه نیایید زیرا در زمان ازدواج شدت بی احترامی ها بیشتر می‌شود. احترام مهمترین اصل برای داشتن یک ازدواج موفق است.

3. خساست

یکی از نشانه های خواستگار بد خسیس بودن است. این افراد برای خرید خانه، پوشاک ،سفر و… هزینه ای پرداخت نمی‌کنند. در آینده شما اگر نیاز به پوشاک یا مواد غذایی داشته باشید از جمله “چیزهایی که موجود داریم مصرف کن و پول ندارم” استفاده می‌کنند. توصیه می کنیم از همان ابتدای آشنایی قبل از ازدواج به مسئله خساست فرد توجه نمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ازدواج با فرد خسیس کلیک کنید نمایید.

4.کنترل گری | تشخیص خواستگار خوب و بد

افراد کنترل‌گر در تمام دوران زندگی مشترک رفت و آمد شما را چک می‌کنند، اجازه سر زدن به والدین و رفتن به دورهمی دوستانه نمی‌دهند و هزینه هایی که خرج کردید را بررسی می‌کنند. بارها بارها با مراجعانی مواجه بودیم که کنترل گری همسرشان در حدی بود که آنها را در خانه حبس می کرد و اجازه خروج از خانه را حتی برای سر زدن به خانواده نیز به فرد نمی داد. کنترل گری از جمله مهمترین عوامل طلاق است.

5. اعتیاد | تشخیص خواستگار خوب و بد

یکی از مهمترین عوامل در تشخیص خواستگار خوب و بد اعتیاد است. خیلی از مواقع شاهد این قضیه هستیم که فرد با وجود اطلاع از اعتیاد خواستگارش تصمیم به ازدواج با او می گیرد. به امید اینکه بعد از ازدواج اعتیاد را ترک می کند. اما باید بدانید که بعد از ازدواج ترک اعتیاد اتفاق نمی افتد و حتی ممکن است شدت مصرف آن نیز بیشتر شود.

در صورتی که قصد ازدواج با یک فرد معتاد را دارید بدانید که زندگی با یک فرد معتاد سرشار از دعوا، ناکامی، افسردگی و مشکلات مالی و روحی است. پس در چنین شرایطی حتما برای تشخیص خواستگار خوب و بد از متخصص مشاوره دریافت کنید.

6. تعهد و وفاداری (خیانت)

تعریف خیانت برای هر فردی متفاوت است، اما ملاک خوبی برای تشخیص خواستگار خوب و بد است. شما از خواستگار خود بخواهید که خیانت را تعریف کند، شاید شما خیانت را صحبت کردن با همکلاسی یا همکار می‌دانید اما از نظر خواستگارتان این موضوع خیانت نیست. وفاداری و تعهد خواستگار خود را با پرسش سوالاتی که برای شما اهمیت دارد بسنجید.

خیانت از جمله مهمترین مسائلی است که حتما باید قبل ازدواج مورد بررسی قرار بگیرد. در صورتی که در سر مسئله ازدواج با خواستگار خود دچار اختلاف هستید توصیه می کنیم حتما مشاوره خیانت دریافت نمایید.

7. حقیر شمردن جنسیت زن

اگر خواستگار شما از جملاتی مانند: زن‌ها چیزی نمی‌فهمند، رانندگی همه خانم‌ها مشکل دارد، زن ها قابل احترام نیستند و… استفاده کرد؛ مردی نیست که به شما افتخار کند. زندگی با چنین افرادی شما را هر روز نسبت به رسیدن به خواسته هایتان نا امید می کند.

8. عدم مسئولیت پذیری | تشخیص خواستگار خوب و بد

خواستگار بی‌مسئولیت در آینده در کارهایی که به همراهی نیاز دارید مشارکت نمی‌کند، نیازهای مالی شما را تامین نمیکند و زمانی که فرزند دار بشوید هیچ کمکی به شما نمی‌کند. این افراد بعد از مدتی کار خود را رها می کنند. هیچ توجهی به مشکلات مالی زندگی مشترک ندارد و در نهایت شما برای تامین نیاز های زندگی مشترک مجبور به کار می شوید.

9. پرخاشگری و کتک زدن

خواستگار پرخاشگر به شما اجازه اعتراض، درد و دل، بروز ناراحتی و غمگین شدن را نمی‎دهد. شما را درک نمی‌کند و هیچگونه نمی‌توانید ناراحتی های خود را نشان دهید. در زمانی که با او دچار اختلاف نظر هستید به جای بحث منطقی و رسیدن به نتیجه شروع به دعوا به صورت لفظی و یا فیزیکی می کند. در تشخیص خواستگار خوب از بد پرخاشگری از جمله مهمترین مسائلی است که باید مورد بررسی قرار دهید.

10. پنهان کاری | تشخیص خواستگار خوب و بد

دانستن کار، پول و تحصیلات باید برای شما مهم باشد. از خواستگار خود مقدار درآمد را بپرسید، آیا می‌تواند نیاز های اولیه زندگی مشترک را تامین کند؟

کار خواستگار شما باید روشن و واضح توضیح داده شود، شما حق دانستن کار همسر خود را دارید. اگر خواستگار شما کار، درآمد و تحصیلات خود را پنهان کرد گزینه مناسبی برای ازدواج نیست. عدم صمیمیت و پنهان کاری عامل اصلی طلاق عاطفی در زندگی مشترک و دور شدن زوجین نسبت به هم می باشد. برای دریافت مشاوره طلاق کلیک کنید.

تفاوت خواستگار خوب و بد

ظاهر خواستگار خوب و بد

نشانه‌های خواستگار بد را شرح دادیم، با ویژگی هایی که نام بردیم به این نتیجه رسیدیم که زندگی با همسری دارای نشانه های بد بسیار دشوار است. خواستگار خوب متفاوت با خواستگار بد است، قابل اعتماد است، بی‌احترامی نمی‌کند، وفادار است و از شما چیزی پنهان نمی‌کند. به جنس زن احترام می‌گذارد، منطقی و مسئولیت پذیر است. برای تشخیص خواستگار خوب به کمک یه متخصص در حوزه روانشناسی نیاز دارید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد معیار های اشتباه ازدواج کلیک کنید.

نتیجه گیری در مورد تشخیص خواستگار خوب از خواستگار بد

با مطالعه این مقاله به شناخت تقریبی نسبت به ویژگی های خواستگار بد که می‌تواند هشدار دهنده باشد آشنا شدید. با توجه به این که ازدواج یک امر بسیار مهمی است پیشنهاد می‌شود که حتما مشاوره پیش از ازدواج رفته تا شناخت برتری از خواستگار خود پیدا کنید. متخصصین مرکز مشاوره ما به شما کمک می‌کند تا به بهترین نحو انتخاب خود را بسنجید. هزینه های دریافت مشاوره ازدواج بسیار بسیار از هزینه هایی از هزینه های یک ازدواج ناموفق کمتر است.

برای دریافت مشاوره در زمینه تشخیص خواستگار خوب و بد می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی ازدواج با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره