ازدواج با آدم خسیس چگونه خواهد بود

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

ازدواج با آدم خسیس (حالا مرد یا زن خسیس) شاید در نگاه اول مهم به نظر نیاید، اما بسیاری از زنان و مردانی که به دادگاه‌های خانواده مراجعه کرده‌اند، اختلافات زیادی در زمینه مسائل مالی داشته‌اند. بنابراین یکی از مهم‌ترین مسائلی که باید در ارتباط با همسر آینده‌تان مد نظر قرار بدهید، نگرش او به شیوه خرج کردن است. خساست صفتی است که حتی در خانواده‌های ثروتمند هم وجود دارد، بنابراین برای تشخیص این خصیصه باید دقت بیشتری نمایید. در ادامه ویژگی‌های مرد و زن خسیس را آورده‌ایم، در صورت وجود هرگونه شبهه می‌توانید مشاوره قبل از ازدواج دریافت نمایید.

ازدواج با آدم خسیس

ازدواج با آدم خسیس پیامدها

پول موضوع بحث برانگیزی است که در تمام روابط الزامی است. و در واقع ملاک اصلی ازدواج، پول می‌باشد. قبل از اینکه به ازدواج با آدم خسیس تن بدهید، ویژگی های او را در نظر بگیرید. آیا توانایی مقابله با رفتارهای او را دارید؟ یا برای شما طاقت فرسا خواهد بود؟ اغلب خانم ها از ازدواج با آدم خسیس بیزارند. و کسانی هم که با فرد خسیس ازدواج کرده اند، دیگران را از عواقب و ناراحتی های این ازدواج آگاه می‌کنند.

فرد خسیس هرگز برای شما هدیه نمی‌خرد و در تمامی موارد در حال پس انداز می‌باشد. این افراد دائم در حال ناله کردن هستند و از شرایط زندگی ناراضی اند. نشانه های دیگری در افراد خسیس وجود دارد که در این مقاله راجع به تمامی آنها توضیح داده ایم.

برای عضویت در کانال تلگرامی ذهن نو کلیک نمایید.

ویژگی‌های زندگی با آدم خسیس

قبل از اینکه هر صحبتی راجع به ازدواج با آدم خسیس بکنیم باید بدانیم خسیس بودن یعنی چه؟ گاهی اوقات طرف مقابل خسیس نیست؛ بلکه در مقایسه با شما مدیریت مالی بهتری دارد. یا به چیزهایی اهمیت می‌دهد که شاید برای شما اصلاً مهم نیستند. فراموش نکنید به همان اندازه که خساست ویژگی مشکل‌آفرینی است، توانایی مدیریت مالی ویژگی مطلوبی است که باید از آن خوشحال باشید. اما افراد خسیس چه ویژگی‌هایی دارند؟

فروشگاه آرامیس

? همه‌چیز را به پول ربط می‌دهند

صحبت کردن با آدم خسیس همیشه به پول ختم می‌شود؛ اگر از یک مهمانی، خرید وسیله‌ای برای خانه یا حتی جشن عروسی با او صحبت کنید، فقط بخش مالی قضیه را می‌بیند. آن‌ها معمولاً هزاران دلیل دارند که خرج کردن این پول اشتباه است و می‌توان با نگه داشتن این مقدار هزینه کار مفید تری انجام داد. به طور کلی در ازدواج با آدم خسیس باید آمادگی صحبت دائمی راجع به پول را داشته باشید.

? خرید کردن برای آن‌ها سخت است

خرید یک وسیله جدید هرچقدر هم به آن نیاز داشته باشد، برای آدم خسیس بی‌معنی است. پس اگر لباس‌های تکراری یا وسایل کهنه و تعمیر شده را در خانه این آدم‌ها می‌بینید نباید تعجب کنید. آن‌ها بارها یک لباس یا وسیله را تعمیر می‌کنند که از خرید فرار کنند و به همین اندازه سعی می‌کنند از وسایلشان مراقبت کنند که مبادا خراب شود. در نتیجه در ازدواج با آدم خسیس باید آمادگی این را داشته باشید که بیش‌ از حد از وسایل‌تان مراقبت کنید.

? روابط اجتماعی محدود

روابط اجتماعی نیاز به هزینه کردن دارد. شما باید برای دعوت دوستان‌تان و ترتیب دادن یک مهمانی هزینه کنید. به‌علاوه وقتی می‌خواهید برای مهمانی به خانه کسی بروید نیاز به لباس مرتب دارید. همچنین بسیاری از ما این فرهنگ را قبول داریم که نباید با دست‌خالی به خانه کسی برویم. همه این‌ها از نظر یک خسیس اشتباه هستند.

به همین خاطر آن‌ها معمولاً تمایلی به برقراری روابط اجتماعی ندارند. به‌علاوه بسیاری از اطرافیان هم به خاطر این خصوصیت آن‌ها را کنار می‌گذارند. پس در ازدواج با آدم خسیس تبدیل به آدمی تنها خواهید شد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ویژگی های رفتاری در ازدواج کلیک کنید.

? ازدواج با آدم خسیس | هدیه دادن بی‌معناست

از نظر یک مرد یا زن خسیس دلیلی برای هدیه دادن در مناسبت‌های مختلف وجود ندارد. آن‌ها هدیه را خرج کردن پول اضافه‌ای می‌دانند که دیگر برگشت یا عایدی برای آن وجود ندارد. بنابراین در ازدواج با آدم خسیس، بسیاری از مهمانی‌ها را از دست خواهید داد و یا امکان ابراز علاقه به عزیزانتان از طریق هدیه دادن محدود می‌شود.

? پس‌انداز کردن

از جمله ویژگی‌های یک آدم خسیس این است که همیشه به دنبال پس‌انداز کردن هستند. اما مدل پس‌انداز کردن آن‌ها با دیگران بسیار متفاوت است. همه ما به پس‌انداز اهمیت می‌دهیم. اما پس‌انداز به این معناست که شما بعد از انجام هزینه‌های ضروری بخشی از باقی‌مانده پولتان را ذخیره کنید.

یک آدم خسیس حتی از مخارج اصلی زندگی می‌زند برای اینکه پس‌انداز داشته باشد. به‌ علاوه آن‌ها معمولاً تا زمانی که واقعاً مجبور نشوند، دست به پس‌انداز خود نمی‌زنند. در واقع آدم خسیس پول‌ها را برای استفاده خود و اطرافیان پس‌انداز نمی‌کند. بلکه تنها از خود پس‌انداز کردن و بالا رفتن رقم پس‌اندازشان لذت می‌برند. در ازدواج با آدم خسیس باید همیشه آماده پس انداز کردن باشید.

? تفریح بسیار کم

تفریح کردن را چه می‌دانید؟ رفتن به یک سفر؟ شرکت در یک مهمانی؟ یا حتی یک گردش ساده بعد از ظهر؟ همه این‌ها نیاز به این دارد که شما مبلغی را هزینه کنید. به همین خاطر است که معمولاً تفریح برای آدم‌های خسیس معنایی ندارد. بعضی از آن‌ها صراحتاً بیان می‌کنند که به دلیل هزینه نکردن پول این کارها را انجام نمی‌دهند.

اما بعضی‌های دیگر انواع و اقسام بهانه‌ها را دارند. برای مثال از آلوده بودن غذای بیرون تا شلوغی خیابان‌ها ممکن است بهانه‌های مختلفی را از یک فرد خسیس بشنوید. حقیقت این است که آن‌ها دلشان نمی‌خواهد از حساب مالیشان چیزی خرج کنند. پس در ازدواج با آدم خسیس باید از تفریحات خود بگذرید.

? زمان خوشحالی آنها عدم درخواست پول است

در ازدواج با آدم خسیس زمانی روی خوش همسر را خواهید دید که پول نخواهید. فرد خسیس هیچ علاقه ای به پرداخت پول ندارد و اغلب در زمان درخواست پول عصبی می‌شود. اگر قصد ازدواج با آدم خسیس را دارید؛ باید از فکر درخواست پول بیرون بیایید. تا زندگی خوبی را پیش رو داشته باشید.

? در مورد پول شما کنجکاو است

اگر ازدواج با آدم خسیس صورت بگیرد؛ باید آمار حساب های بانکی و سرمایه خود را در اختیار او قرار دهید. این افراد خیلی علاقه دارند تا نسبت به اموال شما اطلاعات داشته باشند و تمامی اموال شما را در دست خود بگیرند.

پیامدهای ازدواج با مرد و آدم خسیس

پیامدهای ازدواج با مرد و آدم خسیس

ازدواج با آدم خسیس همراه با پیامدهایی است که در این بخش مقاله راجع به آن توضیح داده ایم.

? بیماری‌های روحی

شما تنها زمانی می‌توانید با یک فرد خسیس زندگی کنید که خودتان هم خسیس باشید. در غیر این صورت روابط اجتماعی محدود، تفریحات کم و همین‌طور بحث‌های دائمی راجع به مخارج و هزینه‌ها شما را درگیر انواع بیماری‌های روحی خواهد کرد. افسرده شدن، تأثیر گرفتن از خلق و خوی آدم خسیس و از دست دادن اعتماد به‌ نفس از جمله مشکلاتی هستند که ازدواج با آدم خسیس به همراه خواهد داشت.

? طرد شدن از جانب اطرافیان

همان‌طور که گفتیم روابط اجتماعی برای آدم‌های خسیس محدود است. آن‌ها یا خودشان میلی به ارتباط ندارند؛ و یا از طرف دیگران کنار گذاشته می‌شوند. به همین خاطر یکی از پیامدهای ازدواج با آدم خسیس این است که رفت‌وآمد و ارتباطات شما حتی با نزدیک‌ترین اقوام یا اعضای خانواده نیز دچار مشکل می‌شود.

? سرد شدن ازدواج

مشکلات و پیامدهایی که ازدواج با آدم خسیس به همراه دارد باعث می‌شود به‌ تدریج احساس کنید دیگر علاقه گذشته بین شما وجود ندارد. کم‌کم از همسرتان فاصله می‌گیرید و حتی ممکن است برای تمام کردن زندگی مشترک تصمیم بگیرید.

ازدواج با آدم خسیس و اهمیت مشاوره

ازدواج با آدم خسیس مشکلات بسیاری را در زندگی شما ایجاد خواهد کرد. به همین خاطر بهتر است از ابتدا ویژگی‌های این افراد را بشناسید و از اینکه می‌توانید با آن‌ها زندگی کنید یا نه مطمئن شوید. اما بسیاری از اوقات طول مدت آشنایی بسیار کمتر از آن است که ما بتوانیم ویژگی‌های طرف مقابل را بشناسیم.

گاهی اوقات هم بلد نیستیم با کمک از نشانه‌ها ویژگی‌های اخلاقی طرف مقابل را کشف کنیم. در همه این شرایط کمک گرفتن از جلسات مشاوره می‌تواند بسیار مفید باشد. مشاورین با استفاده از مصاحبه و تست‌های شخصیت اطلاعات خوبی راجع به طرف مقابل و میزان هماهنگی شما با یکدیگر ارائه می‌کنند. به‌علاوه آن‌ها می‌توانند راه‌هایی برای کنار آمدن با ازدواج با آدم خسیس در طول زندگی را به شما آموزش دهند.

در نهایت باید برای ازدواج خود سایر معیارهای را نیز در نظر بگیرید، برای آشنایی با اصلی ترین معیارهای انتخاب همسر کلیک کنید.

کلام آخر

در ازدواج با آدم خسیس باید به نکات مهمی توجه کنید. این افراد برای خانواده خرج نمی‌کنند و حتی مردانی را برای خانواده خود خرید می‌کنند، به تمسخر می‌گیرند. اما اگر با فرد خسیس ازدواج کرده اید؛ توصیه می‌کنیم که برای برخورد با او از روانشناس و مشاورین کمک بگیرید. تا راه های برخورد و کاهش خساست همسر را به شما آموزش دهند. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج با آدم خسیس می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی ازدواج با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360  و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

سوالات متداول

ازدواج با آدم خسیس چه پیامدهایی دارد؟

بیماری‌های روحی به دلیل درگیری‌های مدام، تفریحات کم و همین‌طور روابط اجتماعی محدود ازجمله پیامدهای ازدواج با آدم خسیس هستند.

آیا آدم خسیس پس از ازدواج بهتر می‌شود؟

خیر؛ خساست یک ویژگی شخصیتی در بعضی آدم‌ها است و معمولاً قابل تغییر کردن نخواهد بود.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره