شناخت خواستگار | راه های ارزیابی خواستگار چیست

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

شناخت خواستگار کار چندان ساده ای نیست. شما برای اینکار حتما باید یک سری از مسائل را با دقت بررسی کنید. هدف او از ازدواج چیست؟ آینده‌نگر است؟ چگونه رفتار می‌کند؟ ظاهر او مورد پسند شما است یا خیر؟ سطح تحصیلات و شخصیت آن به چه صورت است؟

ازدواج یک اتفاق مهم در زندگی است که باعث تغییر و تحول در فرایند رشد هر فرد می‌شود. شناخت خواستگار باید از جوانب مختلفی صورت بگیرد. شما به واسطه تجربه بزرگان و علایق خودتان می‌توانید انتخاب خوبی داشته باشید. اما برای اطمینان از این ازدواج‌ حتما باید سلامت ذهن و پارامترهای مد نظر روانشناسان نیز بررسی بشود. پس حتما برای دریافت خدمات مشاوره ازدواج کلیک کنید. در ادامه راه‌هایی برای شناخت خواستگار را آورده‌ایم.

اصول شناخت خواستگار

شناخت خواستگار یک پروسه طولانی مدت است که با چند ماه ارتباط و بررسی‌های مداوم اتفاق می‌افتد. لازمه هر انتخابی شناخت خود است تا از معیارها و انتخاب هایتان آگاه باشید. بعد از آگاه بودن از معیارهای خودتان می‌توانید در انتخاب خواستگارتان اصولی تر رفتار کنید. به چند مورد از عوامل مهم در شناخت خواستگار در ادامه اشاره خواهیم کرد.

برای اطلاع از راه های شناخت پیش از ازدواج کلیک کنید.

اهمیت مذهب

اگر شما به اعتقادات مذهبی خود پایبند هستید و اهمیت می‌دهید که خواستگار شما نیز پایبند به اعتقادات شما باشد، لازم است که در جلسات آشنایی موضوع را مطرح کنید و در جستجوی فردی باشید که هم مذهب با خودتان باشد. عدم توجه به این مساله مطمئنا در آینده برای‌تان مشکل ساز خواهد شد.

شناخت فرهنگ خواستگار

فرهنگ خانواده‌ تاثیر به‌سزایی در زندگی مشترک دارد. قومیت و فرهنگ هر فردی برای خود از اهمیت زیادی برخوردار است. فرهنگ در رسم و رسومات و مراسم های زندگی مشترک نقش پر‌رنگی دارد و نمی‌توان آن را نادیده گرفت. پس حتما درباره رسم و رسومات، عادات و تعاملات خواستگار تان جوایا شوید.

فروشگاه آرامیس

تحصیلات خواستگار

می‌دانیم که افراد دارای تحصیلات از شناخت بیشتری نسبت به آداب و فرهنگ برخوردار هستند. کسانی که خود از تحصیلات دانشگاهی بهره‌مند هستند بیشتر به سطح علم و تفکرات یکدیگر اهمیت می‌دهند.

صداقت خواستگار

اساس هر رابطه ای نگفتن دروغ و صادق بودن است. صداقت باعث اعتماد بین فردی می‌شود. برای ازدواجی موفق از صادق بودن فرد مورد نظرتان اطمینان حاصل کنید.

شناخت اهداف خواستگار

زمانی که شما اهداف و مسیر مشخصی در زندگی دارید با افراد بدون برنامه نمی‌توانید هم مسیر شوید. از خواستگار خود راجع به اهداف ، ارزش‌ها و برنامه های آینده‌اش سوال کنید.

نحوه برخورد با دیگران

با توجه به نحوه برخورد با دیگران شما به چند خصوصیت پی می‌برید. مانند اعتماد به نفس، میزان شوخ طبعی، نحوه پاسخ به سوالات، مدل رفتار با خانواده و دوستان. پس به نحوه برخورد خواستگار خود دقت کنید و اگر باب میل شما نبود و از نظرتان غیرمعمول می‌آمد مناسب شما نیست.

افزایش یا کاهش عزت نفستان

اگر خواستگارتان با شما به زیبایی صحبت می‌کند. از هم‌صحبتی با شما افتخار می‌کند، باعث افزایش اعتماد به نفس شما می‌شود؛ پس گزینه مناسبی است. اما اگر در کنار او احساس حقارت کردید و باعث شد اعتماد به نفس شما کاهش یابد این فرد مناسب شما نیست.

درک متقابل

خواستگار شما در آینده علاوه بر همسر باید دوست شما نیز باشد. احساسات، عقاید و افکار شما را درک کند و احترام بگذارد.

رابطه جنسی

یکی از ارکان مهم ازدواج رابطه جنسی است. از خواستگار خود نیازها و خواسته هایش را سوال کنید و راجع به نیازهای خود با آن صحبت کنید. برای اینکار باید از سوالات مناسبی استفاده کنید. متخصصان ازدواج به شما در این زمینه کمک خواهند کرد.

برای آشنایی با تعیین حدود رابطه قبل از ازدواج کلیک کنید.

استقلال مالی

لازمه ازدواج‌موفق، استقلال مالی و داشتن شغل مناسب است. توانایی مالی خواستگار شما پر اهمیت است، شاید توان اداره کردن یک زندگی ساده را هم نداشته باشد. در چنین شرایطی ممکن است سطح زندگی تان پایین تر از خانه پدری شود. آیا برای تان قابل تحمل است؟

شناخت شخصیت خواستگار

برای شناخت خواستگار لازم است که ویژگی های شخصیت او را بررسی کنید. اخلاق، رفتار، احساسات و خلق و خو در حیطه شناخت شخصیت قرار دارد. متخصصان به واسطه تجربه و تست های روانشناسی  به شما در این زمینه کمک می‌کنند.

برای انتخاب بهترین تست شخصیت شناسی کلیک کنید.

شناخت خواستگار به کمک روانشناس

شناخت خواستگار توسط روانشناس موضوع مهمی است که با کمک ابزارهای سنجش و صحبت در رابطه با افکار و احساسات، تفاوت‌ها و شباهت‎‌های شما را بررسی می‌کند. برای مثال: احتمالا افرادی که برونگرا هستند با افراد درونگرا ازدواج موفقی نخواهند داشت. روانشناسان مرکز مشاوره ذهن نو گزینه مناسبی برای کمک به شما هستند.

برای آشنایی با سایر روش های تشخیص خواستگار بد و خوب کلیک کنید.

سخن پایانی

برای شناخت خواستگار نشانه ها و گزینه های متفاوتی برای شما نام بردیم که لازم است هرکدام را بررسی کنید و مطابق تفاوت ها و شباهت هایی که مشاهده کردید تصمیم بگیرید. اما بهترین گزینه کمک از متخصصان روانشناس است که ما در مرکز مشاوره ذهن نو از بهترین متخصصان در زمینه ازدواج برخورداریم. کافی است با یک تماس از خدمات تخصصی این مجموعه برخوردار شوید.

برای دریافت مشاوره در زمینه شناخت خواستگار می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی ازدواج با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره