مشاوره طلاق تلفنی، آنلاین و حضوری

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

مشاوره طلاق تلفنی و حضوری را می توان به عنوان آخرین راه حل برای حل مشکلات خانوادگی و زناشویی دانست. اگر زندگی مشترک خود را دوست دارید و به دنبال نجات این زندگی هستید؛ مشاوره طلاق می تواند به شما در تصمیم گیری برای زندگیتان کمک کند. اما هدف در جلسات مشاوره طلاق تلفنی و حضوری منصرف کردن شما از طلاق نیست، بلکه در این جلسات متخصص به شما کمک می کند تا مشکلات خود را ریشه یابی کنید.

بعد از مشحص شدن ریشه مشکلات به کمک درمانگر می توانید قابل حل بودن یا غیر قابل حل بودن این مشکلات را مورد ارزیابی قرار دهید. بعد از طی نمودن این مسیر می توانید با یک نگاه درست بهترین تصمیم را برای زندگی مشترک خود بگیرید. حال این تصمیم طلاق باشد یا استحکام بخشیدن و حفظ اصولی زندگیتان، تصمیمی است که به درستی و آگاهانه انتخاب نموده اید.

در صورتی که در چنین شرایطی قرار دارید توصیه می کنیم از خدمات مشاوره طلاق تلفنی و حضوری ذهن نو بهرمند شوید.

بیشتر بخوانید : زندگی بعد طلاق  

مشاوره طلاق چیست؟

مشاوره طلاق تلفنی و حضوری یک راهکار برای رسیدن به آگاهی کافی برای انتخاب تصمیم طلاق است. طلاق از جمله مسائلی است که ممکن است برای هر کسی اتفاق بیافتد. مشاوره گرفتن برای طلاق یک امر حیاتی است، چرا که طلاق آسیب های جدی را برای هر دو نفر و به خصوص فرزندان به همراه دارد.

طلاق تاثیر زیادی را بر روی حل و آینده افراد می گذارد که این تاثیر بر روی زنان بیشتر است. بیشتر افراد از احکام طلاق و حقوقشان آگاه کافی ندارند و با نگاهی نادرست وارد فرایند طلاق می شوند و تمام پل های پشت سر خود را خراب می کنند.

بیشتر بخوانید : جلوگیری از طلاق  

علت طلاق چیست

اگر به بررسی علت طلاق در موارد مختلف بپردازیم می توانیم از جمله اصلی ترین این علت ها به موارد زیر اشاره کنیم :

  • خیانت زن به مرد و یا مرد به زن
  • مشکلات جنسی و عدم رضایت زناشویی
  • تاثیرات اینترنت و شبکه های اجتماعی
  • اختلالات شخصیتی و مواردی مانند سوءظن، بدبینی، توهم، خودشیفتگی، عدم سازگاری و …
  • تفاوت های شخصیتی، فرهنگی و آموزشی
  • مسائل مالی

طلاق به دلیل خیانت | مشاوره طلاق تلفنی

یکی از عمده ترین دلایل طلاق بخصوص در سال های اخیر خیانت است. متاستفانه آمار خیانت در میان زوجین بالا رفته و همین موضوع موجب طلاق به دلیل خیانت نیز می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر توصیه می کنیم مقاله مشاوره خیانت را مطالعه نمایید.

طلاق به دلیل مشکلات جنسی | مشاوره تلفنی طلاق

مشکلات جنیس و همچنین عدم رضایت جنسی از همسر نیز از جمله موارد تاثیر گذار در طلاق است. مشکلات جنسی می تواند با کمک یک سکس تراپ متخصص در این حوزه مورد درمان قرار گیرد. برای کسب اطلاعات بیشتر توصیه می کنیم مقاله مشاوره جنسی را مطالعه نمایید.

طلاق به دلیل تقاوت شخصیت

اختلالات شخصیت و روانی افراد در بسیاری از مواقع زمینه ساز طلاق می شوند. از جمله مهمترین این اختلالات رفتاری و شخیصتی می توان به موارد همچون سوءظن، پرخاشگری، عدم اطمینان در رابطه، اختلال نمایشگری، خودشیفتگی و … اشاره کرد. استفاده از مشاوره متخصص در زمینه مشاوره فردی و استفاده از تست روانشناسی تا حد زیادی به شما در خودشناسی و رفع مشکلاتتان کمک می کند.

جلوگیری از طلاق | مشاوره طلاق

خراب کردن همیشه آسان‌تر از ساختن است؛ طلاق شاید اولین راه حل باشد اما بهترین راه حل نیست. چه بسا زندگی‌های مشترکی که تنها به علت سوتفاهم  و عدم درک درست متلاشی می‌گردد و دنیایی از حسرت را برجای می‌گذارد. در یک رابطه زناشویی هر کدام از زن و مرد موظف به انجام تعهداتی هستند که در قبال همسر خود بر عهده گرفته‌اند.

اگر خدشه‌ای بر این رابطه ایجاد شود قطعا انجام این تعهدات به درستی صورت نگرفته است. بنابراین خوب است که قبل از تصمیم به طلاق اندکی به رفتارها و گفتارهای خود دقت داشته باشید تا مانع از جدایی و طلاق شوید. به همین دلیل توصیه می کنیم مقاله جلوگیری از طلاق را مطالعه نمایید.

خدمات ارائه شده در مشاوره طلاق تلفنی

در مشاوره طلاق روانشناس در مورد موضوعات مختلفی با شما صحبت می‌کند و تلاش می‌نماید تا تمام مشکلاتی که در این راه ممکن است گریبان گیر شما شوند را در طول جلسات بررسی نماید. از جمله خدمات مرتبط با مشاوره طلاق می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

مدیریت هیجانات منفی در زوجین

جدایی و طلاق یکی از فرایندهای دشوار در زندگی هر انسانی است. این رویداد برای اکثر افراد تجربه تلخ و ناخوشایندی است که می‌تواند هیجانات منفی متعددی را ایجاد نماید. از جمله این هیجانات می‌توان به خشم، نفرت، احساس غم شدید و در نهایت درگیری با چرخه سوگواری اشاره کرد. علاوه بر این هیجانات می‌توانند توانایی ذهنی هردوی زوجین را کاهش داده و کیفیت تصمیم گیری آن‌ها را مختل کنند.

اولین کاری که روانشناس در مشاوره طلاق انجام می‌دهد این است که به افراد کمک می‌کند تا بفهمند چگونه باید این هیجانات را در خود مدیریت کنند. تصمیم گیری برای طلاق تا زمانی که زن و مرد از نظر هیجانی بسیار آشفته هستند بهتر است به تعویق بیافتد چرا که در این شرایط ظرفیت‌های شناختی مغز تا حد زیادی کاهش پیدا می‌کند و فرایندهایی نظیر قضاوت و تصمیم گیری تا حد زیادی مختل می‌شوند. در این موقعیت زن و شوهر هر تصمیمی بگیرند در نهایت ممکن است به پشیمانی بیانجامد.

بیشتر بخوانید : فرزندان طلاق  

بررسی آینده بعد از طلاق | مشاوره طلاق تلفنی

طلاق گرفتن تصمیم مهمی است که باید با دور اندیشی و تامل کافی اتفاق بیافتد. شما باید بتوانید از قبل شرایط زندگی بعد از جدایی را پیش بینی کنید و برای مشکلاتی که ممکن است شما را تهدید نمایند برنامه ریزی نمایید.

برنامه ریزی در مورد نحوه گذراندن مخارج زندگی و مسائل مرتبط با حضانت فرزندان از جمله مواردی هستند که باید از قبل در مورد آن‌ها بیاندیشید.

آماده سازی فرزندان

در فرایند طلاق ممکن است فرزندان با آسیب‌های جدی مواجه شوند چرا که کودکان از نظر ذهنی دارای نوعی خودمحوری هستند. این مسئله باعث می‌شود که آن‌ها خود را در مرکز دنیا ببینند و هر اتفاقی را به خود مربوط سازند.

در بسیاری از موارد بچه‌ها خود را مسئول جدایی والدین می‌پندارند و همین امر احساس گناه و اضطراب شدیدی را در آن‌ها به وجود می‌آورد که این مسئله در جلسات مشاوره طلاق تلفنی و حضوری برای والدین شفاف سازی می‌شود.

همچنین اگر جدایی ناگهانی و بدون اطلاع فرزندان انجام شود شدت آسیب‌ها بیشتر خواهد بود. کودکان در این شرایط احساس می‌کنند از جانب یکی از والدین طرد یا رها شده‌اند و این مسئله تا حد زیادی به سبک دلبستگی آن‌ها آسیب می‌زند.

در نهایت جدا شدن ناگهانی کودک از یکی از والدین می‌تواند به احساس خشم، ترس، اضطراب یا غم بسیار شدید منجر شود. برای جلوگیری از همه این آسیب‌ها در مشاوره طلاق تلفنی و حضوری یاد می‌گیرید که چگونه در مورد مشکلات خود با کودک صحبت کنید و او را برای فرایند طلاق آماده سازید.

مشاوره طلاق تلفنی ، آنلاین و حضوری ذهن نو

مرکز مشاوره ذهن نو با دارا بودن متخصصین مجرب و با تجربه در زمینه طلاق و سایر موضوعات روانشناسی آماده خدمات رسانی به تمامی مردم ایران هستند. شما می توانید از خدمات حضوری، تلفنی و آنلاین این مرکز در سریع ترین زمان بهرمند شوید.

بیشتر بخوانید : مشاوره خارج از کشور 

آیا طلاق مسئله‌ای قابل پیش بینی است؟

طلاق پدیده‌ای چند عاملی است و عوامل بسیار مختلفی در وقوع آن تاثیر دارند. در نتیجه به طور دقیق هرگز نمی‌توان پیش بینی کرد که زندگی یک زوج لزوما به طلاق و جدایی منجر می‌شود اما فاکتورهای خاصی وجود دارد که می‌تواند آسیب پذیری زندگی مشترک را در این زمینه بالا برده و احتمال بروز جدایی را تقویت کنند.

از جمله این عوامل می‌توان به رفتارهایی نظیر سرزنشگری، اجتناب از گفت‌وگو، فقدان همدلی، عدم مسئولیت پذیری و زیر پا گذاشتن احترام بین فردی اشاره کرد.

برای دریافت مشاوره در زمینه مشاوره طلاق می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360  تماس حاصل نمایید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره