معیارهای اشتباه ازدواج

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

معیارهای اشتباه ازدواج مهم‌ترین عامل شکست در ازدواج‌ها هستند که باعث می‌شود دختر و پسر از همان ابتدا در جهت غلط حرکت کنند. ازدواج برای همه ما تصمیم بسیار مهمی است که می‌تواند تمام زندگی‌مان را تحت تأثیر قرار دهد. به همین خاطر باید حواس‌مان به معیارهایی که برای انتخاب‌همسر داریم باشد. معیارهای اشتباه و غلط ازدواج می‌توانند زندگی مشترک شما را با مشکلات زیاد یا حتی جدایی روبه‌رو کنند.

درعین‌حال معیارهای درست زندگی شما را به سمت پیشرفت و خوشبختی پیش خواهند برد. اما این معیارها کدام است؟ چطور بفهمیم که معیارهایمان برای ازدواج صحیح است یا خیر؟ برای رسیدن به جواب این سؤال معیارهای نامناسب برای ازدواج را مطرح خواهیم کرد. دقت داشته باشید که دلایل اشتباه برای ازدواج فقط همین مطالبی که عنوان می‌کنیم نیست و می‌تواند با توجه به شرایط هر رابطه متفاوت باشد، به همین جهت مشاوره ازدواج ضروری است.

برای دریافت مشاوره در زمینه معیارهای اشتباه ازدواج می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی ازدواج با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

معیارهای اشتباه ازدواج

معیارهای اشتباه ازدواج کدامند

همانطور که دختر و پسر باید نسبت به ملاک‌های ازدواج خود توجه و دقت لازم را به خرج دهند، باید خط کشی برای تعیین معیارهای درست از غلط نیز داشته باشند. یکی از مهم‌ترین این اقدامات شناسایی معیارهای اشتباه ازدواج راست. شما با حذف معیارهای اشتباه ازدواج تان شانس بیشتری برای کسب آرامش خواهید داشت.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو و کانال تلگرامی ذهن نو دیدن نمایید.

1️⃣ توجه به ظاهر زیبا

همه ما می‌دانیم فقط توجه به ظاهر طرف مقابل در دسته معیارهای اشتباه ازدواج است. اما به این نکته هم توجه داشته باشید که ظاهر در ازدواج اهمیت بسیاری دارد. همیشه هم قرار نیست چهره طرف مقابل پس از مدتی برای شما عادی شود یا هیچ اهمیتی نداشته باشد. موضوع اینجاست که ظاهر نباید اولین یا تنها معیار ازدواج باشد. وقتی به اخلاق یا شرایط خانوادگی یک نفر توجه نداشته باشید، طبیعتاً در زندگی با او از همین نقطه دچار مشکل می‌شوید. به همین دلیل بهتر است به ظاهر در کنار موضوعات دیگر توجه کنید. پیشنهاد داریم حتما درباره میزان اهمیت زیبایی در ازدواج بخوانید.

2️⃣ معیارهای اشتباه ازدواج | موقعیت اجتماعی

موقعیت اجتماعی یکی دیگر از معیارهای ازدواج است. بسیاری از دختران و پسران به دنبال همسری می‌گردند که شرایط اجتماعی خوبی داشته باشد. آن‌ها بسیاری از مواقع به دنبال این هستند که از این طریق بتوانند شرایط بهتری در زندگی برای خود فراهم کنند. اما مشاوران خانواده معتقدند بهترین حالت برای ازدواج این است که طرفین ازنظر موقعیت اجتماعی مشابه یکدیگر باشند؛ یا حداقل تفاوت کمی داشته باشند.

در این حالت، دغدغه‌ها، زمان‌های آزاد، محدودیت‌ها و شرایط مالی هر دو نفر یکسان است. اما اگر شما به دنبال کسی باشید که شرایطش خیلی از شما بهتر است، احتمالاً در هیچ‌کدام از این مسائل مشترک نیستید و همین‌طور ممکن است طرف مقابل به دلیل جایگاهی که دارد شما را تحقیر کند.

3️⃣ شرایط مالی

پول و شرایط مالی یکی از دغدغه‌های اساسی همه ما در سال‌های اخیر است. حتی شاید عمده‌ترین دلیل ازدواج نکردن جوانان هم باشد. به همین خاطر است که وضعیت مالی خوب تبدیل به یک معیار اساسی برای ازدواج شده است. همان‌طور که در ارتباط با زیبایی ظاهر هم گفتیم اینکه شریک زندگی شما توانایی مالی خوبی داشته باشد، بسیار مهم است. اما وضعیت مالی تنها چیزی نیست که باید به آن توجه کنید.

در ارتباط با وضعیت مالی همسر آینده‌تان باید در نظر بگیرید که آیا طرف مقابل شما خسیس است یا بیش‌ازحد افراطی خرج می‌کند؟ آیا او در کنار شرایط مالی خوب، شما را درک می‌کند و برای‌تان احترام قائل است. این سؤالات و بسیاری از مسائل دیگر چیزهایی هستند که باید به‌دقت به آن‌ها توجه کنید.

برای آشنایی با آینده ازدواج به خاطر پول کلیک کنید.

4️⃣ معیارهای اشتباه ازدواج | خوش‌گذرانی و تفریح

بسیاری از ما و به‌خصوص کسانی که شخصیت برونگرا دارند دلشان می‌خواهد همسر آینده‌شان اهل تفریح و گردش باشد. این موضوع گاهی آن‌قدر اهمیت پیدا می‌کند که خوش‌گذرانی و هم سلیقه بودن در این مسائل تبدیل به معیار اصلی برای ازدواج می‌شود. به این نکته دقت کنید که تفریح اگرچه بخش مهمی از زندگی هر کسی است، اما نمی‌تواند همه زندگی باشد. زندگی به‌جز خوش‌گذرانی ابعاد دیگری هم دارد و همسر شما باید در این ابعاد هم توانایی خوشحال کردن شما را داشته باشد.

5️⃣ عشق و علاقه بیش‌ازحد

“عشق” معیار ازدواج برای بسیاری از ما است. گاهی اوقات آن‌قدر یک نفر را دوست داریم که حاضریم برای با او بودن هر چیزی را تحمل کنیم. با همه این‌ها احتمالاً باید این جمله را شنیده باشید که عشق برای شروع یک زندگی کافی نیست. یک زندگی مشترک در کنار اینکه به علاقه نیاز دارد نیازهای دیگری مثل توانایی اقتصادی، درک متقابل، بلوغ فکری و… نیز دارد.

برای آشنایی با فواید و معایب ازدواج عاشقانه یا عاقلانه کلیک کنید.

6️⃣ معیارهای اشتباه ازدواج | مشکلات زندگی

بسیاری از آن‌هایی که در زندگی مشکلاتی را تجربه کرده‌اند به دنبال کسی می‌گردند که مثل خودشان سختی کشیده باشد. آن‌ها تصور می‌کنند کسانی که در زندگی خود مشکلات سخت را تجربه نکرده‌اند نمی‌توانند آن‌ها را درک کنند. با همه این‌ها به این موضوع دقت داشته باشید که وجود مشکلات سنگین در زندگی یک نفر می‌تواند شما را هم درگیر مسائل بیشتری کند. ساده‌ترین حالت در این شرایط این است که طرف مقابل شما درگیر بیماری‌های روحی مثل افسردگی شده باشد و شما باید با این شرایط به زندگی خود ادامه بدهید.

7️⃣ فرار از خانواده

یکی دیگر از معیارهای اشتباه ازدواج این است که ازدواج می‌کنید تا از خانواده (خانه پدر و مادر) خود فرار کنید. گاهی اوقات زندگی در خانواده آن‌قدر برایمان سخت است که به دنبال راهی برای فرار از آن می‌گردیم؛ در این شرایط ازدواج برای بعضی‌ها تبدیل به تنها راه چاره می‌شود. اما مراقب باشید از چاله به چاه نیفتید.

چرا که ممکن است آن‌قدر درگیر فرار از خانه بشویم که به هیچ‌یک از رفتارها و خصوصیات اخلاقی طرف مقابل توجهی نشان ندهیم. این کار گاهی باعث می‌شود در آینده دچار مشکلاتی شوید که فرار کردن از آن‌ها دیگر به‌راحتی امکان‌پذیر نیست.

8️⃣ معیارهای اشتباه ازدواج | فرار از تنهایی

تنهایی به‌خصوص از یک سنی به بعد بسیار سخت می‌شود. به همین خاطر بعضی‌ها به دنبال راهی می‌گردند که این تنهایی را با کسی پر کنند. با توجه به شرایط فرهنگی بسیاری از مواقع این راه‌حل ازدواج است. یا ممکن است به دلیل تنهایی چنان وابسته طرف مقابل شوید که احساس کنید می‌خواهید با او ازدواج کنید.

در این شرایط کمی با خودتان فکر کنید؛ به این سؤال پاسخ دهید که آیا اصلاً آمادگی لازم برای ازدواج کردن را دارید؟ طرف مقابل شما پختگی لازم برای کنترل یک زندگی را دارد؟ آیا اگر این‌قدر تنها نبودید بازهم با این شخص ازدواج می‌کردید؟ اگر فرار از تنهایی دلیل ازدواج است، می تواند در دسته معیارهای اشتباه ازدواج قرار بگیرد. برای آشنایی با معایب ازدواج برای فرار از تنهایی کلیک کنید.

9️⃣ سن پایین برای ازدواج

معیار بعضی افراد به‌خصوص دخترخانم‌ها این است که در سن پایین ازدواج کنند. این ملاک باعث می‌شود آن‌ها به خودشان زمان لازم برای شناخت طرف مقابل را ندهند. یا حتی فرصت ارتباط با گزینه‌های بهتر را هم از خود می‌گیرند. درواقع با چنین کاری شما موفقیت زندگی مشترک‌تان را به شانس و اقبال واگذار می‌کنید. اما تنها این نکته را به خاطر داشته باشید که برای ازدواج، باید بلوغ فکری داشته باشید و این معمولاً در سنین پایین‌تر اتفاق نمی‌افتد.

تصحیح معیارهای اشتباه ازدواج به کمک مشاوره

ازدواج نقطه عطفی در زندگی هرکدام از ما است. یک انتخاب خوب باعث پیشرفت و یک انتخاب بد باعث مشکلات بسیاری خواهد شد. پس اینکه چه کسی را برای ازدواج انتخاب می‌کنیم موضوع بسیار مهمی است. اما چطور معیارهای اشتباه ازدواج را شناسایی کنیم؟

بهترین پاسخ به این سؤال این است که از جلسات مشاوره پیش از ازدواج استفاده کنید. در این جلسات یاد خواهید گرفت که با چه اولویت‌هایی برای آینده خود همسر انتخاب کنید. آیا طرف مقابل واقعاً معیارهای شما را دارد؟ و اینکه آیا معیارهای شما اولویت درستی دارند یا خیر. تحقیقات نشان می‌دهد زوجینی که از جلسات مشاوره پیش از ازدواج استفاده می‌کنند معمولاً ازدواج موفق‌تری خواهند داشت. به همین خاطر بهتر است شما هم راجع به معیارهایتان برای ازدواج از یک متخصص کمک بگیرید. برای آشنایی با ملاک های انتخاب همسر کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه معیارهای اشتباه ازدواج می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی ازدواج با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

سؤالات متداول

چرا اهمیت دادن به ظاهر طرف مقابل برای ازدواج اشتباه است؟

اهمیت دادن به ظاهر اشتباه نیست؛ بلکه در صورتی اشتباه است که شما به‌غیراز ظاهر به چیز دیگری فکر نکنید یا بسیاری از مسائل دیگری را فدای چهره زیبا کنید.

مهم‌ترین معیار برای یک ازدواج موفق چیست؟

چیزی به‌عنوان یک معیار تنها برای موفقیت در ازدواج وجود ندارد. بلکه همسر آینده شما باید درمجموع بتواند هرکدام از معیارهای شما را تا حدودی برآورده کند.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره