دیر آمدن همسر یا شوهر

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

دیر آمدن همسر و شوهر از آن دسته موضوعاتی است که بسیاری از خانم‌ها را ناراحت می‌کند. هیچ‌کدام از ما دوست نداریم در خانه تنها باشیم. این تنهایی به‌ویژه زمانی بدتر می‌شود که چشم‌انتظار همسرتان باشید. بسیاری از ما در این شرایط دل‌شوره می‌گیریم. ممکن است احساس کنید همسرتان دیگر شما را دوست ندارد یا در حال خیانت کردن به شما است. همه این شرایط باعث می‌شود نگرانی‌هایتان از نبودن همسر بیشتر بشود.

اما واقعیت این است که دیر آمدن همسر همیشه هم دلایل نگران‌کننده‌ای ندارد. حتی بسیاری از مواقع می‌توانید با استفاده از راهکارهای ساده این مشکل را بین خودتان برطرف کنید. اما اگر احساس می‌کنید دیر کردن‌های همسرتان در حال تبدیل شدن به یک دغدغه جدی است شاید بهتر باشد راجع به این موضوع از یک مشاور خانواده کمک بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه دیر آمدن همسر یا شوهر می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی خانواده با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

دیر آمدن همسر و شوهر

دلیل دیر آمدن همسر و شوهر

احتمالا دیده اید که برخی از خانم ها از دیر آمدن همسر یا شوهر به خانه گله مند هستند. این موضوع به خانم ها تنش وارد می‌کند که شاید همسرشان در حال خیانت است و یا علاقه ای به او ندارد. به مرور زمان این دیر آمدن ها به روابط عاطفی و جنسی زوجین اثر می‌گذارد و آینده را خطرناک می‌کند. برای جلوگیری از این رفتار، توصیه می‌کنم که در قدم اول از روانشناس کمک بگیرید و دلیل رفتار را بررسی کنید. در این مقاله دلایل و روش های جلوگیری از دیر آمدن همسر یا شوهر را توضیح داده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید. 

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو و کانال تلگرامی ذهن نو دیدن فرمایید.

دلایل دیر آمدن همسر یا شوهر

دیر آمدن همسر و شوهر می‌تواند دلایل بسیاری داشته باشد. بااین‌حال شما برای اینکه بتوانید این موضوع را حل کنید باید در نخستین قدم دلیل آن را به‌خوبی شناسایی کنید. بعضی از مهم‌ترین دلایل دیر آمدن همسر عبارتند از:

? مشغله کاری

مشغله کاری از دیگر دلایل دیر آمدن همسر و شوهر است. این روزها مشکلات اقتصادی یکی از مهم‌ترین دلایلی هستند که باعث می‌شود همسر شما دیرتر به خانه برسد. بسیاری از آقایان مجبورند بیش از یک نوبت کار کنند تا بتوانند مخارج زندگی را تأمین کنند. به‌علاوه بعضی از مشاغل مسئولیت‌های بیش‌ازحدی برای همسر شما ایجاد می‌کنند و به همین خاطر او مجبور است زمان بیشتری را در محیط کار بگذراند.

? دیر آمدن همسر به دلیل مشکلاتی که در خانه وجود دارد

دیر آمدن همسر و شوهر دلیل مشکلاتی است که در خانه به وجود می‌آید. خانه برای همه ما فضای امنی است که دوست داریم ساعت‌های زیادی از روز خود را با آرامش در آن بگذرانیم. بااین‌حال گاهی اوقات و به هر دلیلی پیش می‌آید که فضای خانه برای ما دل‌چسب نباشد. در این شرایط تا جایی که بتوانیم سعی می‌کنیم از بودن در خانه دوری کنیم. یکی از دلایل اینکه همسر شما هم شب‌ها دیر به خانه می‌آید می‌تواند فضای نامناسب درون خانه باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه اختلافات خانوادگی کلیک کنید. 

? همسرتان از چیزی ناراحت است

دیر آمدن همسر و شوهر گاهی به این دلیل است که همسرتان از چیزی ناراحت است. خانم‌ها وقتی از چیزی ناراحت هستند بیشتر راجع به آن صحبت می‌کنند. بودن در میان دوستان و صحبت کردن از ناراحتی‌ها روشی است که باعث آرامش بسیاری از زنان می‌شود. اما آقایان وقتی مشکلی دارند درست برعکس این حالت رفتار می‌کنند. آن‌ها ترجیح می‌دهند زمانی را تنها باشند و راهی برای مشکلات پیدا کنند. به همین خاطر وجود اضطراب و مشکلات را می‌توان یکی از دلایل دیر آمدن همسر دانست. پیشنهاد می‌شود مقاله پنهان کاری همسر را نیز بخوانید.

? دیر آمدن همسر به دلیل ویژگی‌های رفتاری و شخصیتی

برونگرایی و میل به بودن در کنار دوستان هم می‌تواند دلیلی برای دیر آمدن همسر و شوهر شما باشد. بسیاری از آقایان دوست دارند زمان‌هایی را در کنار دوستان بگذرانند. به همین خاطر شاید دیرتر به خانه سر بزنند. این موضوع یکی از مهم‌ترین دلایل اختلاف بین زوجین می‌شود. زیرا بسیاری از آن‌ها احساس می‌کنند همسرشان دیگران را به آن‌ها ترجیح می‌دهد و به همین خاطر کیفیت رابطه عاطفی آن‌ها تحت تأثیر این شرایط قرار می‌گیرد.

? خیانت!

شاید همیشه این‌طور نباشد اما خیانت هم می‌تواند یکی از دلایل دیر آمدن همسر و شوهر شما باشد. اگر نشانه‌های دیگری از خیانت را در رفتار همسرتان می‌بینید و در کنار آن شوهرتان بیشتر اوقات دیر به خانه می‌آید بهتر است به این موضوع هم دقت کافی داشته باشید. در این شرایط حتما مقاله نشانه های خیانت مردان را بخوانید.

? دیر آمدن همسر به دلیل بی‌مسئولیتی

اهمیت دادن به زندگی مشترک یکی از مهم‌ترین وظایف همه ما پس از ازدواج است. بااین‌حال بعضی از خانم‌ها یا آقایان به این مسئله توجهی ندارند. وقتی شما نسبت به وظایفی که در قبال همسرتان دارید بی‌توجه باشید دیر آمدن همسر و شوهر هم خیلی بعید به نظر نمی‌رسد. ویژگی‌های شخصیتی، ازدواج کردن از روی اجبار، سن پایین و بسیاری از دلایل دیگر می‌تواند باعث شود که همسر شما مسئولیت‌های زندگی مشترک را به‌درستی انجام ندهد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه دعوای زن و شوهر کلیک کنید.

? غر زدن های دائمی زن

یکی از دلایل دیر آمدن همسر یا شوهر، غر زدن های دائمی زن است. هر مردی باشد از خانه فرار می‌کند و به دنبال آرامش است. با غر زدن های دائمی همسر انگیزه ای برای بازگشت به خانه نمی‌ماند و تنها انرژی منفی است که در خانه جریان دارد. مرد به روی خوش وارد خانه می‌شود و نیاز به آرامش دارد. در این شرایط هر کسی از خانه دوری می‌کند. 

? استرس و اضطراب

از دیگر دلایل دیر آمدن همسر یا شوهر، استرس و اضطراب است. مردان معمولا کمتر از خانم ها احساسات خود را بیان می‌کنند و حتی علاقه ندارند که همسرشان از مشکلات آنها بویی ببرد. به همین جهت بیرون از خانه می‌مانند تا آرامش نسبی را دریافت کنند؛ سپس با روی خوش به منزل وارد می‌شوند. 

? جبران روزهای جوانی 

دیر آمدن همسر یا شوهر گاهی به دلیل جبران روزهای جوانی است. برخی از مردان هنوز به دوران مجردی علاقه مند هستند و لذتی که باید از آن دوران تجربه می‌کردند، به هیچ وجه تجربه نشده است. این دوران را بهترین فرصت برای سپری کردن در کنار دوستان می‌دانند و دائم در حال تفریح هستند. 

راه‌های برخورد با دیر آمدن همسر

راه‌های برخورد با دیر آمدن همسر

دیر آمدن همسر و شوهر به مرور زمان مشکلات و مسائلی را پدید می‌آورد. برای جلوگیری از این چالش ها باید راه و روش های برخورد با دیر آمدن همسر را بدانید. در این بخش مقاله به این تکنیک ها اشاره کرده ایم.

? دلایل را شناسایی کنید

یکی از راه های برخورد با دیر آمدن همسر و شوهر، شناسایی دلایل است. اولین قدم برای مبارزه با هر مشکلی این است که شما دلایل آن را شناسایی کنید. اول مشخص کنید که چرا همسرتان شب‌ها دیر به خانه می آید و بعد سعی کنید با توجه به نوع مشکل راهکار مناسبی برای آن پیدا کنید.

? با همسرتان صحبت کنید

برای برخورد با جلوگیری از دیر آمدن همسر و شوهر، باید با همسرتان صحبت کنید. در یک فرصت مناسب که همسرتان هم آمادگی شنیدن حرف‌های شما را داشته باشد با او صحبت کنید. برای اینکه صحبت‌هایتان نتیجه مناسبی داشته باشد سعی کنید حرف‌هایتان را با توجه به احساسات او شروع کنید. و پس‌ازآن خواسته‌های خودتان را مطرح کنید. از این راه شما به همسرتان نشان می‌دهید که متوجه احساسات او نیز هستید. برای مثال به همسرتان بگویید: (می‌دانم که تا دیروقت برای رفاه ما کار می‌کنی و از این بابت از تو ممنونم؛ اما من …).

? فضای خانه را تبدیل به محیطی جذاب‌تر کنید

یکی از روش های جلوگیری از دیر آمدن همسر و شوهر، تبدیل فضای خانه به محیط جذاب تر است. همان‌طور که گفتیم شرایط نامساعد خانه یکی از مهم‌ترین دلایلی است که باعث دیر آمدن همسر می‌شود. اگر شما هم درگیر این مشکلات هستید باید برای بهتر کردن فضای خانه تلاش کنید.

برای مثال سعی کنید همیشه استقبال خوبی از همسرتان داشته باشید. زمانی که او در خانه است غر زدن یا حرف‌هایی که انرژی منفی دارند را کنار بگذارید و سعی کنید یک فضای آرام و دوستانه در خانه ایجاد کنید. به‌علاوه می‌توانید شب‌هایی که او زودتر به خانه می‌آید خوشحالی‌تان را به همسرتان نشان دهید. این کار باعث می‌شود او هم برای اینکه شب‌ها زودتر به خانه بیاید ترغیب شود.

? برای خودتان برنامه ریزی داشته باشید

یکی از کارهایی که باعث جلوگیری از دیر آمدن همسر یا شوهر می‌شود؛ برنامه ریزی برای خود است. در واقع بهتر است که خودتان را سرگرم کنید و کارهای مفیدی انجام دهید. تا زمانی که همسرتان به خانه می‌آید؛ با عصبانیت و دعوا با او برخورد نکنید. 

? تنش های موجود در خانه را شناسایی کنید

برای برخورد و جلوگیری از دیر آمدن همسر یا شوهر، باید تنش های موجود در خانه را شناسایی کنید. زمانی که همسرتان بی حوصله به خانه می‌آید برای ساعاتی او را تنها بگذارید تا خستگی خود را رفع کند. سپس به دنبال مشکل ایجاد شده باشید. برقراری ارتباط و صحبت را یاد بگیرید تا در شرایط حساس با همسر خود صحبت کنید. با این کار فکر های منفی نیز به مغز شما خطور نخواهد کرد. 

? داد و فریاد نکنید

هنگام دیر آمدن همسر یا شوهر از داد و فریاد جلوگیری کنید. با غر زدن های مداوم به مرور زمان همسرتان را از خود دور تر خواهید کرد و همین موضوع دیر آمدن های او را تشدید می‌کند. بنابراین بهتر است که با آرامش برخورد کنید و صبور باشید. مشکلات زندگی خود را با روانشناس در میان بگذارید تا مسائل با راهکار بهتری حل شود. 

اهمیت مشاوره در مورد دیر آمدن شوهر

دیر آمدن همسر و شوهر موضوعی نیست که به‌سادگی از کنار آن بگذریم. بی‌توجهی به این مسئله باعث عادی شدن آن برای همسرتان می‌شود و این موضوع می‌تواند کیفیت زندگی مشترک شما را تحت تأثیر خود قرار دهد. به همین خاطر بهتر است که از همان روز اول نسبت به این ماجرا حساس باشید. با همه این‌ها، صحبت از این مسئله با اقوام یا خانواده گاهی برای ما بسیار سخت خواهد بود. اوضاع زمانی بیشتر دچار مشکل می‌شود که اطرافیان به دلیل علاقه‌ای که به شما دارند با جانب‌داری راجع به شرایط نظر می‌دهند و این‌ها می‌تواند یک مشکل ساده که به‌راحتی قابل حل کردن بود را تبدیل به ماجرایی پیچیده کند.

در این شرایط به‌ جای صحبت کردن با دیگران بهتر است از یک مشاور خانواده کمک بگیرید. مشاورین با توجه به تخصص و تجربه‌ای که دارند می‌توانند بهترین راه را برای برخورد با این مسئله به شما آموزش دهند. برای دریافت مشاوره خانواده کلیک کنید.

کلام آخر 

در این مقاله راجع به دیر آمدن همسر و شوهر صحبت کرده ایم. اما موضوع مهم این است که برخی از راهکارها برای برخی از خانواده ها جوابگو نیست و همین موضوع ناامیدی را بیشتر می‌کند. به همین جهت لازم است که از همان ابتدای مشکل حتما از روانشناس و مشاور متخصص در این زمینه راهنمایی بگیرید تا با مشکلات این چنینی کمتر مواجهه شوید. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه دیر آمدن همسر و شوهر می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی خانواده با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

سؤالات متداول

چطور به همسرم بگویم که از دیر آمدن او ناراحت هستم؟

یک فضای آرام و مناسب برای صحبت کردن انتخاب کنید و با همسرتان راجع به این شرایط صحبت کنید. بهتر است ابتدای حرف‌هایتان را با همدلی راجع به احساسات همسر شروع کنید. سپس در مورد خواسته‌های خودتان تیز به او توضیح بدهید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره