همسر رفیق باز

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

همسر رفیق باز، مشکلی است که بسیاری از خانم‌ها و آقایان را درگیر خود می‌کند. این که احساس کنیم ما اولویت دوم همسرمان هستیم و او دوستانش را بیشتر از ما دوست دارد بسیار ناراحت‌کننده است. به‌علاوه رفیق‌بازی همسر می‌تواند مشکلات بسیاری را در زندگی ما به وجود بیاورد. طلاق‌های عاطفی، هزینه‌های مالی سنگین یا حتی درگیرشدن با مشکلاتی مثل اعتیاد همگی می‌توانند از پیامدهای همسر رفیق باز باشند. به همین خاطر بسیار مهم است که شما راجع به این موضوع و راه‌های مبارزه با آن شناخت کافی داشته باشید. پس اگر شما هم درگیر مشکل همسر رفیق باز شده‌اید بهتر است در ادامه این مطلب همراه ما باشید. به‌علاوه یادتان باشد که کمک‌گرفتن از یک مشاور متخصص می‌تواند در این شرایط بسیار کمک‌کننده باشد. برای دریافت مشاوره خانواده تلفنی کلیک کنید.

همسر رفیق باز

زندگی متأهلی قطعاً تفاوت‌هایی با زندگی مجردی خواهد داشت. همه ما انتظار داریم که وقتی یک نفر ازدواج می‌کند بیشتر توجهش را برای خانه و خانواده بگذارد. اما در این میان هستند کسانی که حتی بعد از ازدواج نیز دوست دارند به عادت‌های زندگی مجردی خودشان ادامه بدهند. وقت گذراندن با دوستان دوره مجردی یکی از این عادت‌هاست. برخلاف انتظار بسیاری از ما این عادت فقط مخصوص آقایان نیست. خانم‌های بسیاری هم هستند که بیشتر زمان خود را در مهمانی‌ها می‌گذرانند؛ و توجه چندانی به زندگی مشترک خود ندارند.

جدای از اینکه خانم یا آقا دست به این کار بزند، رفیق‌بازی می‌تواند مشکل با همسر شود.. اما باید به این موضوع هم توجه داشته باشید که هر ارتباطی با دوستان را نمی‌توانیم رفیق‌بازی بدانیم. قبل از هر چیز باید به این سؤال پاسخ بدهیم که آیا واقعاً همسر شما رفیق‌باز است؟ اصلاً به چه رفتاری رفیق‌بازی می‌گوییم؟

آیا واقعاً همسرتان بیش از حد به دوستانش اهمیت می‌دهد

یک قانون در روان‌شناسی خانواده معتقد است که شما حتی بعد از ازدواج نیز باید زمان‌هایی را به خودتان اختصاص بدهید. در حقیقت قرار نیست که چون ازدواج کرده‌ایم همیشه و در همه‌جا کنار همسرمان باشیم. بلکه هرکدام از شما این حق را دارید که گاهی اوقات نیز زمانتان را جدای از هم بگذرانید و به فعالیت‌هایی که دوست دارید برسید. شاید برایتان جالب باشد اگر بگوییم که نتایج تحقیقات نیز نشان می‌دهد این سبک از زندگی مشترک موفق‌تر خواهد بود.

باتوجه‌به آنچه گفتیم تنها به این خاطر که همسرتان در هفته ساعت‌هایی را نیز با دوستانش می‌گذراند نمی‌توانید به او برچسب رفیق‌باز بودن بزنید. اما اگر همسرتان بیشتر وقت خود را با دوستانش می‌گذراند، توجهی به شما و زندگی مشترک ندارد و از همه مهم‌تر این رفتار در حال آسیب‌زدن به رابطه عاطفی شما است، می‌بایست برای تغییر شرایط اقدام کنید. پس در اولین قدم به این نکته توجه داشته باشید که هر رفتاری اسمش رفیق‌بازی نیست؛ و گاهی این خود شما هستید که باید کمی دیدگاه‌هایتان را تغییر بدهید.

راهکارهایی برای کنار آمدن با همسر رفیق‌ باز

با همسرتان صحبت کنید

همیشه اولین راه برای حل کردن مشکلات در زندگی مشترک این است که با همسرتان صحبت کنید. بهتر است در یک شرایط مناسب و در یک فضای آرام و دوستانه راجع به ناراحتی‌هایتان با او حرف بزنید. یادتان باشد که برای نتیجه داشتن صحبت‌هایتان بسیار مهم است که با همسرتان همدلی کنید. به او نشان بدهید که علاقه‌اش به دوستانش را می‌فهمید؛ اما او می‌بایست به زندگی خانوادگی خود هم توجه داشته باشد. در غیر این صورت همسرتان احساس می‌کند که شما در مقابل او قرار گرفته‌اید. و این موضوع باعث خواهد شد که صحبت‌هایتان نتیجه‌ای نداشته باشد. توصیه می کنیم مقاله صحبت کردن با همسر را مطالعه نمایید.

در مقابل همسرتان قرار نگیرید | همسر رفیق باز

اگر می‌خواهید همسر رفیق‌ بازتان بیشتر به خانه و خانواده متعهد باشد باید کاری کنید که او شما را دوست خود بداند. غرزدن، جروبحث کردن و دعوا راه‌انداختن بر سر اینکه همسرتان زمانی را با دوستانش می‌گذراند تنها باعث می‌شود که او بیشتر از شما فاصله گرفته و به سراغ دوستان خودش برود. یادتان باشد که هیچ‌کدام از ما دوست نداریم زمانمان را در کنار فردی بگذرانیم که احساس می‌کنیم همیشه در مقابل ما ایستاده است. پس سعی کنید راجع به تمام مسائل و همین‌طور ارتباط همسرتان با دوستانش کمی بهتر رفتار کنید.

مشکلات زندگی مشترک را حل کنید

یکی از دلایل اینکه همسرتان به سمت دوستانش گرایش پیدا می‌کند این است که شرایط خوبی در خانه فراهم نیست. پس یک قدم مهم این است که رابطه خود را اصلاح کنید. برای این کار به‌خوبی رابطه و رفتار خودتان را زیر نظر بگیرید. چه مسائلی وجود دارد که بهتر است آنها را تغییر بدهید؟ چه چیزهایی باید در زندگی شما بهتر شوند؟ با پاسخ‌دادن به این سؤالات می‌توانید همسرتان را به زندگی خانوادگی خود علاقمندتر کنید. توصیه می کنیم مقاله نکات همسرداری را مطالعه نمایید.

برای لحظه‌هایتان برنامه‌ریزی کنید

وقتی از همسرتان می‌خواهید که در کنار دوستانش نباشد باید این را هم مشخص کنید که به‌جای آن چه کاری باید انجام بدهد؟ به همین خاطر روان‌شناسان خانواده معتقدند یک راه‌حل این است که برای لحظه‌های کنار هم بودنتان برنامه‌ریزی داشته باشید. برای مثال از او بخواهید که آخر هفته با شما برای یک گردش بیاید. وقتی شما برای زندگی خانوادگی‌تان برنامه داشته باشید همسرتان نیز کم‌کم به سمت خانواده کشیده خواهد شد.

وارد دنیای همسرتان بشوید | همسر رفیق باز

یکی از دلایل اینکه همسر شما به سمت دوستانش کشیده می‌شود این است که علاقه‌مندی‌ها و خاطرات مشترکی با آنها دارد. پس اگر می‌خواهید جای دوستانش را برایش پر کنید باید بتوانید وارد دنیای همسرتان شوید. برای مثال دقت کنید که او چه علاقه‌مندی‌هایی دارد و چه چیزهایی برایش مهم است. سعی کنید اطلاعات خود را راجع به آن مسائل بیشتر کنید؛ از همسرتان در مورد آنها بپرسید؛ و به‌طورکلی خودتان را نسبت به این مسائل علاقه‌مند نشان دهید.

دوستی با افراد متأهل

اگر همسرتان فردی رفیق‌باز است شاید بد نباشد که شما هم همین رفتار را انجام بدهید. در واقع بهترین راهکار این است که به دنبال دوستان مشترک بگردید. پیداکردن یک گروه دوستی متأهل می‌تواند باعث شود که هم همسرتان به دوستی‌ها و روابط خود رسیده باشد و هم شما در کنار او باشید.

اهمیت مشاوره همسر رفیق باز

یک راه‌حل مناسب برای برخورد با همسر رفیق‌ باز این است که از یک مشاور متخصص کمک بگیرید. اینکه همسر شما به دوستانش بیشتر از خانواده توجه می‌کند می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد. شاید او به لحاظ شخصیتی آماده برعهده گرفتن مسئولیت یک زندگی نبوده است. یا شاید مشکلاتی در زندگی مشترک شما باعث شده که او به بیرون از خانه و خانواده گرایش پیدا کند. اصلی‌ترین راهکار برای کنترل کردن این رفتار در همسرتان این است که شما دلیل را پیدا کنید و سپس راهکاری مناسب با این دلیل انتخاب کنید. شما در هر جایی که هستید می توانید برای دریافت مشاوره تلفنی از متخصصان مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو کلیک کنید.

این موضوع آن‌قدرها که از آن صحبت می‌کنیم هم آسان نیست. خیلی اوقات فردی که از بیرون به زندگی ما نگاه می‌کند بهتر متوجه شرایط خواهد شد. خیلی وقت‌ها هم ما با اینکه مشکل را می‌شناسیم اما راه‌حل آن را نمی‌دانیم. در تمامی این شرایط متخصصان خانواده باتوجه‌به تخصص و تجربه‌ای که دارند می‌توانند به شما کمک کنند. پس اگر از رفتار همسرتان خسته شده‌اید شاید بهتر باشد صحبت‌کردن با یک مشاور را در اولویت برنامه‌های خود قرار بدهید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه همسر رفیق باز می توانید از طریق تلفن 02191002360 با متخصصان مشاوره خانواده مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس بگیرید.

 

سؤالات متداول در مورد همسر رفیق باز

چطور به همسرم بگویم که از وقت گذراندن او با دوست‌هایش ناراحتم؟

اگر همسرتان در کنار توجه به شما زمان‌هایی را هم با دوستانش می‌گذراند بهتر است او را درک کنید و راجع به این موضوع صحبتی نکنید. اما اگر وقت گذراندن با دوستانش بیش از حد زیاد شده سعی کنید با استفاده از روش‌های غیرمستقیم مثل برنامه‌ریزی برای زمان‌های بیکاری این عادت را از او دور کنید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره