محرک های طبیعی برای افزایش انرژی بدن

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

محرک های طبیعی برای افزایش انرژی بدن شامل طیف وسیعی از خوراکی ها و یا حتی تمرینات می‌شوند. در دنیای امروز، بیشتر افراد تامین انرژی خود را معطوف به انجام یک کار و یا خوردن خوراکی مخصوصی می‌کنند. در واقع ذهن آنها شرطی شده و در صورتی که نتوانند اینکارها را انجام دهند؛ دیگر انرژی کافی برای انجام کارهای خود را ندارند. اما اینکار اشتباه بوده و زمانی که افراد نکاتی را رعایت کنند و یا سبک زندگی سالمی داشته باشند؛ همواره انرژی لازم برای انجام کارهایشان را خواهند داشت. برای دریافت مشاوره فردی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه محرک های طبیعی برای افزایش انرژی بدن می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

آشنایی با محرک های طبیعی برای افزایش انرژی بدن

انواع محرک طبیعی برای افزایش انرژی

خوشبختانه محرک های طبیعی برای افزایش انرژی بدن بیشمار هستند و افراد می‌توانند به شکل صحیحی اینکار را خودشان انجام دهند. این خوراکی ها و یا حتی روش ها در دسترس بوده و به شکل های مختلفی می‌توان از آنها استفاده نمود. برای آشنایی بیشتر با سندرم خستگی مزمن کلیک کنید.

🔷مصرف خوراکی های انرژی زا

برخی از خوراکی های آماده خاصیت انرژی زایی بالایی داشته و در واقع برای همین هدف طراحی شده اند؛ مانند نوشیدنی های انرژی زا. اما آنها طبیعی نیستند و با اینکه انرژی افراد را تا حد زیادی افزایش می‌دهند؛ اما در دراز مدت پیامدهایی نیز دارند. از این رو در بیشتر موارد استفاده از آنها توصیه نمی‌شود.

🔷خوردن موز و پتاسیم از محرک های طبیعی

موز یکی از میوه هایی است که سرشار از پتاسیم است. در واقع برای تامین پتاسیم بدن یکی از موثرترین راه ها خوردن موز است. موز را می‌توان به تنهایی و یا همراه با میوه های دیگر مصرف کرد تا انرژی بدن تامین شود. به طور کلی پتاسیم نقش مهمی در افزایش انرژی بدن ایفا می‌کند و افراد می‌توانند از روش های طبیعی و یا خوردن مکمل های دارویی آن را تامین کنند. برای اطلاع از محتویات یک رژیم غذایی سالم کلیک نمایید.

🔷استفاده از مرکبات و ویتامین سی

یکی دیگر از محرک های طبیعی برای افزایش انرژی بدن، ویتامین سی است که بیشتر از هرچیزی در مرکبات وجود دارد. مرکبات شامل پرتقال، نارنگی، نارنج، توت فرنگی، کیوی و.. است که افراد می‌توان با خوردن آنها انرژی خود را تامین کنند.

🔷سیب از محرک های سالم طبیعی

همه ما این ضرب المثل معروف را شنیده ایم که خوردن یک سیب و هشت لیوان آب در روز، ما را از مراجعه به پزشک بی نیاز می‌کند. خوردن یک عدد سیب به صورت روزانه نه تنها تامین کننده انرژی است بلکه فیبر و مواد مغذی زیادی را به بدن ما می‌رساند. برای اطلاع از انواع موادغذایی سرشار از آهن کلیک نمایید.

🔷تخم مرغ و سیب زمینی

تخم مرغ و سیب زمینی معمولا غذای غالب ورزشکاران هستند. اما از محرک های طبیعی برای افزایش انرژی بدن افراد عادی نیز محسوب می‌شوند. چرا که سرشار از پروتئین و کربوهیدرات بوده و مواد مغذی دیگری را نیز به بدن می‌رسانند. همچنین به شکل های مختلفی نیز می‌توان آنها را مصرف نمود.

🔷مصرف ادویه های گرم از محرک های طبیعی

برخی از ادویه ها طبع گرمی داشته و از محرک های طبیعی برای افزایش انرژی بدن محسوب می‌شوند. چرا که میزان سوخت و ساز بدن را بالاتر برده و از این رو افراد بیشتر فعالیت می‌کنند. این ادویه های نمی‌توانند به تنهایی مصرف شوند. بلکه حتما باید از آنها داخل غذاها استفاده کرد. پودر زنجبیل، فلفل، زردچوبه و… از این قبیل هستند.

خوراکی های دیگری که در مورد افزایش انرژی بدن مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ شامل آووکادو، ماهی، دل و جگر، سبزیجات دارای برگ های تیره، جو دوسر، چای سبز، دانه کینوا و انواع حبوبات و لوبیا هستند.

هر فعالیتی که شما را سرحال کند می تواند یک محرک طبیعی برای افزایش انرژی بدن باشد. برای مثال یکی با خواندن یک رمان و دیگری با حضور در جمع به وجد می آید.

راه های افزایش انرژی بدن بدون محرک های طبیعی

استفاده از محرک طبیعی برای افزایش انرژی بدن

علاوه بر خوردن محرک های طبیعی برای افزایش انرژی بدن، اصلاح سبک زندگی و انجام کارهایی به صورت روزانه نیز در این مورد موثر هستند. در این قسمت به توضیح برخی از آنها می‌پردازیم.

🔸کنترل استرس و اضطراب

استرس و اضطراب در مورد هرچیزی میزان زیادی از انرژی ما را اتلاف می‌کند. از این رو برای حفظ و یا حتی افزایش انرژی خود در طول روز، در ابتدا باید بتوانیم هیجانات خود را کنترل کنیم.

🔸انجام رقص و ورزش به صورت روزانه

همچنین انجام فعالیت های بدنی که در این مورد بسیار موثر است. برخی تصور می‌کنند که ورزش ما را خسته می‌کند و انرژی ما را می‌گیرد. اما اصلا اینطور نبوده و افراد با رقصیدن و ورزش کردن می‌توانند انرژی خود را تا حد زیادی بالا ببرند.

🔸یادداشت کردن افکار منفی

یادداشت کردن افکار منفی و یا حتی خاطرات روزانه نیز می‌تواند انرژی ما تا حد زیادی بالا ببرد. چرا که با اینکار دیگر درگیر مسائل بیهوده نمی‌شویم. در این حالت تمرکز افراد افزایش یافته و به طور کلی  می‌توانند عملکرد بهتری داشته باشند.

🔸داشتن برنامه ای منظم برای خواب

یکی از اصلی ترین راه های تامین انرژی بدن خواب است. زمانی که افراد نتوانند به اندازه و به درستی در شب بخواند؛ در روز نمی‌توانند به درستی عمل کنند. از این رو خواب از محرک های طبیعی برای افزایش انرژی بدن محسوب شده که باید برای آن برنامه ای منظم داشت. برای اطلاع از راه های داشتن خواب راحت کلیک نمایید.

🔸آب خوردن به صورت مرتب

یکی از مواردی که بیشتر افراد از آن غفلت می‌کنند؛ آب خوردن است. زمانی که آب کافی به بدن رسیده و هیدراته شود سیستم مختلف در آن بهتر کارخواهند کرد. از این رو سعی کنید در طول روز به اندازه آب بنوشید.

🔸پرهیز از خوردن خوراکی های شیرین تا قبل از نهار

برای بهره گیری از محرک های طبیعی برای افزایش انرژی بدن تا قبل از ظهر از خوراکی های شیرین استفاده نکنید. قندهای مصنوعی برای تبدیل به قندهای ساده تر در بدن نیاز به صرف انرژی زیادی دارند. از این رو خوردن آنها در هنگام صبح می‌تواند میزان زیادی از انرژی بدن را اتلاف کند.

🔸مصرف کمتر قهوه

افراد برای تامین انرژی خود در طول روز، خود را به قهوه وابسته می‌کنند. کافئین اعتیادآور بوده و از طرفی بعد از مدتی بدن نسبت به آن مقاومت نشان می‌دهد. بدین معنا که افراد هرچه قهوه می‌خورند بازهم احساس کسلی کرده و تاثیر آن را نمی‌بینند. این نوع کافئین ها در نوشابه های انرژی زا نیز وجود دارد. توصیه می کنیم که حتما درباره عوارض نوشابه های انرژی زا مطالعه نمایید.

🔸هدف گذاری

یکی از اصلی ترین محرک های طبیعی برای افزایش انرژی بدن ، هدف گذاری است. زمانی که افراد هدفی مشخص داشته باشند؛ انرژی بدن به صورت طبیعی تامین شده و نیازی به عامل بیرونی نیست. از این رو بهتر است افراد در زندگی به دنبال هدفی برای خود باشند.

سخن پایانی

بسیاری تصور می‌کنند که محرک های طبیعی برای افزایش انرژی بدن تنها به خوردن یک سری خوراکی های مخصوص محدود می‌شود. در صورتی که عوامل روانی، بسیار در این مورد موثر هستند. زمانی که افراد بتوانند هم از لحاظ روانی و هم جسمانی خود را در شرایط سالمی قرار دهند؛ انرژی کمتری از آنها اتلاف شده و عملکردی بهتری خواهند داشت. افراد می‌توانند در این مورد با یک روانشناس و متخصص مشورت کرده و اقدامات لازم را انجام دهند.

برای دریافت مشاوره در زمینه محرک های طبیعی برای افزایش انرژی بدن می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

سوالات متداول

محرک های طبیعی شامل چه چیزهایی می شوند؟

خوراکی های انرژی زا در طبیعت مثل موز، سیب؛ هر فعالیتی که موجب شادی و طراوت شود مثل دوچرخه، جمع های خانوادگی، مطالعه کتاب؛ استراحت کافی و….

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

‫2 دیدگاه ها

  1. سلام من ۴۸ سال سن دارم مصرف کراک دارم درمشهد قص ترک دارم لطفا راهنمایی کنید میخوام قبل عید امسال پاک باشم

    1. سلام اولین قدم برای شروع درمان همین خواست و اراده خودتون هست. معمولا به کسانی که قصد شروع درمان را دارند متذکر میشیم که مسیر سختی رو در پیش دارن و ممکنه در این مسیر بارها شکست بخورن ، خوب الان تصمیم گرفتید که تا عید حتما پاک بشید ، پس برای خودتون یه محدودیت در نظر گرفتید و اگر در این بازه موفق نشید یاس و ناامیدی سراغتون میاد. پس بهتره اهدافتون رو پله پله و بر اساس واقعیت بجینید. برای شروع با شماره های درج شده می تونید تماس بگیرید و برنامه ترک اعتیاد دریافت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره