صمیمیت با همسر چه مراحلی دارد؟

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

صمیمیت با همسر یکی از چاشنی‌های ضروری برای داشتن یک ازدواج شاد و موفق است. اگر می‌خواهید در کنار همسرتان زندگی مملو از شادی داشته باشید، باید بتوانید علاوه بر همسر بودن، رابطه‌ای دوستانه با او برقرار کنید. یکی از ویژگی‌های دوستان چندین ساله، میزان صمیمیت میان آن‌هاست. این رابطه دوستانه اگر در ازدواج شکل بگیرد، می‌تواند بسیاری از خلاءهای زن و مرد را پوشش دهد و به آن‌ها برای پیشبرد زندگی مشترک‌شان نیز یاری برساند. صمیمیت با همسر به شما کمک می‌کند تا در ارتباط با همسرتان درکی بهتر، احساس همدلی، رابطه جنسی مطلوب‌تر، داشتن حامی و… را تجربه کنید. اگر نتوانسته‌اید چنین ارتباطی با همسرتان شکل دهید با دریافت مشاوره خانواده (تلفنی، آنلاین، حضوری) رابطه‌تان را بهبود دهید.

صمیمیت با همسر

حتما شما هم زوج هایی را دیده اید که همیشه با هم عاشقانه رفتار می کنند. احتمالا به حال آن ها غبطه خورده اید. و دلتان رابطه ای مشابه آن را خواسته است. باید بگوییم ساختن چنین رابطه برای هر زوجی امکان پذیر است. اگر چنین رابطه ای با همسرتان ندارید، پس حتما دارای تفاوت هایی هستید. صمیمیت با همسر یک روزه به دست نمی‌آید. شما باید نسبت به پارامترهای صمیمیت با همسر آگاهی کسب کنید. پیشنهادمی‌کنیم که حتما مقاله خوشحال بودن با شریک زندگی وجود دارد.

نشانه های صمیمیت با همسر

روانشناسان به زوج‌ها بر ایجاد صمیمیت با همسر تاکید فراوانی دارند، اما ممکن است برای بسیاری از افراد این سوال به وجود آید که احساس صمیمیت میان زوجین دقیقا به چه معناست.

در پاسخ به این سوال اینگونه می‌توان توضیح داد که صمیمیت در واقع در داشتن احساس نزدیکی معنا می‌شود؛ اینکه فرد بدون رودربایستی حتی در موارد خصوصی همسرش نیز شریک شود.

همسرانی که در میان آن‌ها احساس صمیمیت وجود دارد، سعی می‌کنند در ارتباط خود بدون کنترل کردن و یا نظارت بر رفتارهای طرف مقابل با او یک رابطه عاشقانه و در عین حال نیز دوستانه برقرار کنند.

در تعریف کامل‌تری از صمیمیت با همسر اینگونه می‌توان گفت که برقراری ارتباط صمیمانه با همسر از الزامات یک رابطه زناشویی است. صمیمیت میان زوجین را می‌توان به طور خلاصه در موارد زیر بیان کرد:

فروشگاه آرامیس
  • همکاری صمیمانه زوج‌ها با یکدیگر
  • تعهد و پایبندی زوجین نسبت به یکدیگر و زندگی مشترک
  • احساس رضایت از رابطه جنسی
  • احساس استقلال زن و شوهر در ارتباط با خانواده و دوستانشان
  • میزان اعتماد به نفس و عزت نفس طرفین
  • میزان آزادی در ابراز عقاید و نگرش‌ها
  • میزان بیان احساسات و عواطف و کمک به هم در حل اختلافات

بیشتر بخوانید : زندگی مشترک موفق

راه های افزایش میزان صمیمیت با همسر

در ادامه به برخی راهکارهای موثر در ایجاد یک رابطه صمیمی میان زن و شوهر اشاره کرده‌ایم. توجه داشته باشید که با ایجاد صمیمیت در رابطه زناشویی می‌توانید طعم یک زندگی عاشقانه و دلچسب را در کنار همسرتان تجربه کنید.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو و کانال تلگرامی ذهن نو دیدن نمایید.

1- انجام کارهای لذت بخش دو نفره

دو نفر وقتی با یکدیگر آشنا می‌شوند رفتار بسیار مودبانه و در عین حال عاشقانه با یکدیگر دارند، خوب است این نوع رابطه را در سال‌های بعدی حفظ کنید. زوج‌هایی که رفتاری توام با احترام و عشق به همسرشان دارند، با وجود گذر زمان صمیمیت بیشتری به هم پیدا می‌کنند.

برای این هدف می‌توانید کارهایی که مورد علاقه هر دو شماست را انتخاب کنید و سعی کنید وقت‌هایی را برای یکدیگر اختصاص دهید و در کنار هم به انجام کارهای مورد علاقه‌تان بپردازید.

2- وقتی کنار همسرتان هستید به چیز دیگری فکر نکنید

سعی کنید برای افزایش صمیمیت با همسرتان وقتی که در کنار او هستید، ذهن خود را در زمان حال نگه دارید و به کارهایی که قرار است انجام دهید مثل آشپزی کردن و یا رسیدگی به شغل‌تان فکر نکنید.

در واقع باید مهارت برقراری ارتباط موثر با همسرتان را بیاموزید. برای این کار باید نیازهای او را بشناسید و به آن‌ها رسیدگی کنید، حرف‌های او را گوش دهید و اصلا توجه کنید او چه خواسته‌هایی از شما دارد، انتقاد پذیر باشید، در هنگام بروز مشکلات سعی کنید با همدلی مشکلات را حل کنید.

به گونه‌ای رفتار کنید که همسرتان متوجه شود که برایتان اهمیت دارد و اولویت زندگی شما همسرتان و توجه به خواسته‌های او است. القای این احساس در او می‌تواند قدم بزرگی در جهت صمیمت با همسرتان باشد.

3- با کارهای کوچک و بدون هزینه همسرتان را خوشحال کنید

می‌توانید به سادگی با انجام برخی کارهای کوچک همسرتان را خوشحال کنید. حتما لازم نیست برای خوشحالی همسرتان کارهای بزرگ و پرهزینه‌ای انجام دهید.

انجام برخی کارها مثل درست کردن غذای مورد علاقه همسرتان، تماس گرفتن و یا ارسال پیام به او در ساعت‌های مختلف، غافلگیر کردن همسرتان، خرید یک گل یا هدیه کوچک به بهانه‌های مختلف، رفتن به رستوران و یا مسافرت و … می‌تواند تاثیر بسیاری در ایجاد صمیمیت میان زن و شوهر بگذارد.

4- برای ایجاد صمیمیت با همسر تان صحبت کنید

هرچه با همسرتان بیشتر صحبت کنید او از افکار، احساسات، نیازها و خواسته‌های شما بیشتر مطلع می‌گردد. بیان شفاف خواسته‌ها و انتظاراتی که از یکدیگر دارید، ضمن اینکه باعث می‌شود شما رابطه صمیمانه‌تری را با یکدیگر داشته باشید، کمک می‌کند نسبت به همسرتان شناخت کافی بدست آورید و خواسته‌هایش را بشناسید.

برای اینکه همسرتان نسبت به شما شناخت کافی بدست آورد، شما باید این اجازه را به او بدهید، برای این کار باید به اندازه کافی با او صحبت کنید.

حتما مقاله حرف هایی که نباید به همسر گفت را بخوانید.

5- با همسرتان مشورت و تصمیم گیری کنید

همواره به یاد داشته باشید که شما و همسرتان دو نفر در کنار یکدیگر هستید و اصطلاحا در زندگی مشترک با یکدیگر تشکیل یک تیم داده‌اید.

تیم بودن در زندگی مشترک یعنی در انجام تمامی کارها بایستی از همسرتان نظرخواهی کنید و پس از مشورت کردن با او تصمیم خود را بگیرید. تصمیمی که در نهایت برای امور زندگی مشترک‌تان می‌گیرید، باید نتیجه مشورت و تصمیم گیری هر دوی شما باشد.

6- به نیازهای همسرتان توجه کنید

شناخت نیازهای همسر و رسیدگی به آن لازمه ایجاد صمیمت در میان زوجین است. ممکن است همسرتان راجع به تمامی نیازهایی که دارد با شما صحبت نکند، اما این شما هستید که باید متناسب با شرایط متوجه شوید که او چه خواسته‌ها و انتظاراتی از شما دارد.

7- ایجاد صمیمیت با همسر و اجتناب از رفتارهای نادرست

همواره این موضوع را در نظر داشته باشید که یک رفتار نادرست و یا یک لحن بد تا چه اندازه می‌تواند رابطه میان شما و همسرتان را تحت تاثیر قرار دهد. سعی کنید از هر گونه رفتار بد و نادرست با همسرتان اجتناب کنید و شوخی‌هایی را که باعث ناراحتی و دلخوری او می‌شود را کنار بگذارید.

برای آشنایی با بهترین راه های کنترل شوهر کلیک کنید.

8- مرور خاطرات زندگی مشترک

زوجین از ابتدای آشنایی تا سال‌ها پس از ازدواج، در کنار سختی‌ها و مشکلاتی که در زندگی داشته‌اند، روزهای پر از شادی و خاطرات زیبا را هم تجربه کرده‌اند.

مرور خاطرات شیرین در زندگی مثل خاطرات دوران آشنایی، دوران نامزدی، ازدواج، خاطرات بچه دار شدن و … می‌تواند صمیمیت میان زوجین را پررنگ‌تر کند.

برای اینکار می‌توانید زمانی را به دیدن عکس و فیلم‌های مراسم ازدواج‌تان و یا دیگر اتفاق‌های خوب زندگی‌ اختصاص دهید.

9- همواره به همسرتان ابراز علاقه کنید

اظهار و ابراز علاقه میان زوجین فقط مختص به اوایل آشنایی نیست. شما باید در طول زندگی مشترک خود همواره به همسرتان عشق بورزید و علاقه خود را به زبان بیاورید.

بسیاری از زوجین گمان می‌کنند بعد از گذشت سال‌ها از زندگی مشترک، نیازی به ابراز احساسات کلامی نیست، در حالی که زن و شوهر همواره به حمایت‌های عاطفی و ابراز احساسات کلامی یکدیگر نیاز دارند. می‌توانید برای ایجاد صمیمیت همواره در شرایط مختلف به همسرتان بگویید “دوستت دارم.”

یا می‌توانید برای ابراز احساسات خود او را در آغوش بکشید و یا خود را برای یک رابطه جنسی عاشقانه با او آماده کنید. برقراری رابطه جنسی عاشقانه در ایجاد صمیمیت میان زوجین تاثیر زیادی دارد.

برای آشنایی با راه های حفظ رابطه عاشقانه بعد از بچه دار شدن کلیک کنید.

10- با خانواده همسرتان وقت بگذرانید

از دیگر مواردی که صمیمیت میان زوجین را افزایش می‌دهد، برقراری ارتباط خوب با خانواده همسر است. برای اینکار می‌توانید زمان‌های بیشتری را در کنار خانواده همسرتان وقت بگذرانید و یا در مناسبت‌های مختلف برای مادر و یا پدر همسرتان هدیه‌ای بخرید. در واقع شما با مجموعه این کارها به همسرتان نشان می‌دهید که برای خانواده‌اش ارزش و اهمیت قائل هستید.

برای دریافت مشاوره در زمینه صمیمیت با همسر می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی خانواده با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره