حرف هایی که نباید به همسر گفت | جملاتی که مردان را نابود می کند

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

آیا از حرف هایی که نباید به همسر گفت اطلاع دارید؟ کلمات نقش بسیار مهمی در روابط میان فردی دارند. با توجه به عمق رابطه زناشویی، حتما باید زن و شوهر به لحن و کلام خود در حین صحبت با همسرشان دقت کنند. بیان برخی حرف‌ها به همسر عواقب جبران‌ناپذیری به همراه دارد. علاوه بر تاثیر منفی کلام‌تان بر اعتماد به نفس و غرور همسرتان، روابط زناشویی شما را دگرگون می‌کند. با آگاهی از حرف‌های مخرب می‌توانید از بروز این اتفاقات پیشگیری نمایید و رابطه زناشویی خود را به خوبی پیش ببرید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ازدواج موفق کلیک کنید.

 

حرف هایی که زنان نباید به همسر خود بگویند

برخی از حرف‌ها برای مردان خط قرمز محسوب می‌شود که زنان باید از آن‌ها آگاه باشند و هرگز به همسر خود نگویند. این حرف‌ها عبارتند از:

1. حرف هایی که نباید به همسر گفت | اصلا با اونا فرق نداری

آیا با خانواده همسرتان اختلاف داريد و از نظرتان بسياری از رفتارهايی آن‌ها ايراد دارد؟ آیا تجربه یک خیانت عاطفی داشته‌اید و با کوچک‌ترین تلنگری، خاطرات بد خود را به یاد می‌آورید؟ جملاتی مثل “تو هم مثل مادرت زود از کوره در میری”. “فکر نکن همونطور که بابات تو سر مادرت میزنه با من حرف بزنی”. “بابات هم تو رو آدم حساب نمیکنه”. این دست جملات باعث رنجشی عمیق و از بین‌رفتن احترامات بین دو خانواده می‌شود. 

 همسرتان دوست دارد در نظر شما آدم بهتری نسبت به دیگر اعضای خانواده و اطرافیانش عمل می‌کند. پس در حین دعوا او را با دیگران و حتی غریبه‌ها مقایسه نکرده و نسبت ندهید. برای کسب اطلاع در زمینه مهارت‌های لازم برای ازدواج موفق کلیک کنید.

2. تو چقدر بی عرضه‌ای | مردان دیگر بهتر از تو این کار را انجام می‌دهند

هیچ موضوعی آنقدر مهم و بااهمیت نیست که بخاطرش شخصیت همسرتان را تحقیر کنید. و او را با افرادی که مهارت‌های خاص خود را دارند مقایسه نمایید. همسر شما نياز دارد که احساس كند از مردهاي ديگر توانمند‌تر است و حتي اگر اين‌طور نباشد، شما حق نداريد اين حس را از او بگيريد. اگر مي‌خواهيد چيزي را از كسي ياد بگيرد، بايد سراغ روش غيرمستقيم‌تري برويد. بیان‌جملات تحقیر آمیز و مقایسه‌ای مانند “شوهرخواهرم بهتر از تو این کار را انجام می‌دهد”. به همسرتان این چنین القامی‌کند که “من از ازدواج با تو خوشحال نیستم و حس خجالت دارم. خواهرم از من خوشبخت‌تراست چون با مرد بهتری ازدواج کرده”

فروشگاه آرامیس

3. همه وظایف و مسئولیت‌ها به عهده من است/ پس تو چکاره ای؟

شاید سرتان شلوغ باشد و کارهای خانه هم تمامی نداشته باشند اما همسرتان نیز کارها و مشغولیت‌های خود را دارد. خیلی از خانم‌ها به اشتباه فکر می‌کنند همه  مسئولیت‌های زندگی زناشویی بر عهده آن‌هاست و به جای اینکه به زبانی خوش از همسرشان کمک بخواهند، مدام گله و شکایت می‌کنند و کارهای همسرشان را نادیده می‌گیرند. عدم درک زحمات همسر و قدردانی از تلاش‌های او باعث می‌شود روز به روز از همسر خود فاصله بگیرید و روابط عاشقانه کم رنگ‌تری داشته باشید. این در حالیست که اگر کمی منصفانه به قضیه نگاه کنید و قدردانی‌تان را نسبت به همسرتان نشان دهید او نیز متقابلا دوست دارد شما را خوشحال و راضی کند و بیشتر تلاش خواهد کرد تا کمک حال‌تان باشد.

4. تو اصلا من را درک نمی‌کنی/ معلومه دیگه منو دوست نداری

عدم گفتگو درباره انتظارات و خواسته‌ها سبب سو تفاهم و متهم کردن همسرتان به درک نکردن شما خواهد شد. این درحالیست که باید ناراحتی‌ها یا خواسته‌های خود را به طور مستقیم و واضح به همسرتان بگویید و انتظار ذهن خوانی کار چندان درست . منطقی نیست. شوهر شما دوست‌تان دارد و مراقب شماست و به همین دلیل تمام تلاشش را می‌کند که ناراحت نباشید. اما وقتی شما چیزی نمی‌گویید او نیز فکر می‌کند که همه چیز طبق مطابق میلتان است و اینگونه دچار سوتفاهم نسبت به یکدیگر می‌شوید.

5. حرف هایی که نباید به همسر گفت | با آدم حسابیا بگرد/ از دوستات خوشم نمیاد

همسر شما یک فرد مستقل است و نیاز دارد تصمیم‌های آزدانه بگیرد. همانطور که شما دوست دارید با دوستان خود وقت بگذرانید و با تصمیم خود دوستانتان را انتخاب می‌کنید، حق ندارید در رابطه با دوستان همسرتان تصمیم بگیرید. اگر یک طرفه قضاوت کنید و به نظر شوهرتان در رابطه با انتخاب دوستانش توجهی نداشته باشید پس قطعا منتظر برخوردهای تند و مقابله‌ای او نیز باشید.

6. برای همسرتان تعيين تكليف نكنيد

دستوردادن و محدودکردن اختیارات، به مردانگی و غرور همسرتان آسیب می‌زند. بهتراست کمی سیاست داشته باشید. به صحبت‌ها و خواسته های او توجه‌کنید و با رفتارتان به او نشان‌دهید که حرف اوشنیده و اجرا می‌شود. یک نکته را هیچ وقت فراموش‌نکنید، به هیچ وجه همسرتان را نصیحت نکنید. برای ساختن‌‍زندگی مشترک باید در کنار یکدیگر باشید. هیچ کدام بر دیگری برتری ندارید. پس با تکرار اشتباهات دیگران زندگی خود را ویران نکنید.

برای آشنایی با راه های ساختن زندگی مشترک موفق کلیک کنید.

حرف هایی که مردان نباید به همسرشان بگویند

به کاربردن جملات زیر از جانب مردان به همسرشان ممنوع است. حرف‌های زیر می‌تواند روابط شما و زندگی مشترک‌تان را به طور کل تحت تاثیر قرار دهد:

1. حرف هایی که نباید به همسر گفت | پیر شده‌ای

همه خانم‌ها درمورد افزایش سن حساس هستند و این مسئله‌ای است که دست خود آن‌ها نیست. شما زمانی که با همسرتان ازدواج‌کردید سن او را می‌دانستید و حالا در کنار هم زندگی می‌کنید. پیرشدن و بالارفتن سن او امری انکار ناپذیر است. پس بیان جملاتی مانند اینکه تو داری پیر می‌شی و سنت بالا رفته لزومی ندارد و به جز اینکه همسرتان را آزرده کند و اعتماد به نفس اورا پایین بیاورد نتیجه‌ای حاصل نخواهد شد.

2. مدام نگویید عجله کن

خانم‌ها زمانی که می‌خواهند جایی بروند مخصوصا مهمانی بیشتر از آقایان نیاز به زمان برای آمادگی دارند. در این شرایط  گفتن مداوم کلمه عجله‌کن نه تنها کاری را پیش نخواهد برد؛ بلکه حس استرس  را به خانم شما القا خواهد کرد و چه بسا زمان آماده شدنش طولانی‌تر نیز شود. گفتن مداوم این جمله برای هرکاری به مرور همسرتان را دچار استرس و ناراحتی از شما می‌کند. 

3. حرف هایی که نباید به همسر گفت | طلاقت می‌دهم

بسیاری از افراد در هنگام عصبانیت و به خاطر از دست دادن کنترل از واژه‌ها و کلمات بسیار زشت و تحقیرآمیزی استفاده می‌کنند که می‌تواند نتیاج جبران ناپذیری داشته باشد. “طلاقت می‌دهم” یکی از همان واژه‌های سنگینی است که هرگز نباید بدون فکر آن را به کار ببرید. چنانچه قصد ادامه زندگی با همسرتان را ندارید، به جای اینکه او را تهدید کنید این مشکل را در فضایی آرام و منطقی و عاقلانه با او مطرح نمایید و از او بخواهید که رابطه‌تان را تمام کنید. گفتن این جملات از روی عصبانیت و بی دلیل ضربه بدی به همسر و رابطه‌تان خواهد زد.

برای آشنایی با راه های افزایش صمیمیت با همسر کلیک کنید.

4. تو تنبل هستی

با به کار بردن واژه تنبل و تحقیر کردن هیچ کسی را نمی‌توانید به اجبار زرنگ و چابک‌تر کنید. چنانچه این واژه را برای طرف مقابلتان تکرار کنید او خودش هم باور می‌کند که تنبل است و وضعیتش از اینی که هست وخیم‌تر و بدتر خواهد شد. در شرایطی که همسرتان نتوانسته کارها را آنطور که باید پیش ببرد، شرایط را بررسی کنید چراکه ممکن است دلیلی برای این مساله وجود داشته باشد. 

5. کاری نمی‌توان انجام داد

در مشکلات و مسائل سخت زندگی هیچ پیشنهادی تلخ‌تر از این نیست که شما به عنوان مرد خانواده به همسرتان بگویید که نمی‌توانیم این مشکل را حل کنیم و کاری از ما ساخته نیست. این جمله حس ناتوانی و تسلیم شدن را از سوی شما به همسرتان منتقل می‌کند و علاوه بر تاثیر منفی بر او، شما را در ذهن همسرتان فردی ضعیف نشان می‌دهد.

6. حرف هایی که نباید به همسر گفت | تو چاق هستی

با استفاده کلمه چاق برای همسرتان او نه تنها لاغر نمی‌شود بلکه با شنیدن این واژه تمسخر آمیز بیشتر تحقیر می‌شود و اعتماد به نفسش از بین می‌رود. بنابراین به جای استفاده از این کلمه او را یاری نمایید و با انرژی مثبت کاری کنید که شروع به رژیم و ورزش کند. برخی افراد بر این باورند که با تکرار این واژه کار درستی می‌کنند و با خودشان می‌گویند آنقدر می‌گویم تا به خودت بیای و لاغر شوی. در صورتی که این طور نیست و فقط لطمه روحی به طرف مقابلشان وارد می‌کنند.

7. زیبایی او را زیر سوال نبرید

خانم‌ها نسبت به ظاهر خود حساس هستند. فراموش نکنید این خانم را شما انتخاب کرده‌اید و اگر در فراز و نشیب زندگی با شما و به واسطه به دنیا آوردن فرزندانتان زیبایی ظاهر یا اندام او بهم ریخته نباید مورد سرزنش قرار بگیرد. این سخنان تحقیر آمیز حس بسیار بدی در وجود همسر شما ایجاد خواهد کرد.

 

حرف هایی که نباید به همسر گفت | سخن آخر

موارد زیادی هستند که باید به همسرتان بگویید یا نگویید؛ چه حین بحث و مشاجره باشد و یا بعد از آن. به هر حال باید مراقب حرفه‌ایی که بهم می‌زنید باشید، به همدیگر احترام بگذارید و همیشه بهترین کلام و لحن را داشته باشید. بیشتر افراد آنقدر کار و مشغله دارند که دیگر به فکر کلام خود با هسمرشان نیستند. اما اگر به لحن و کلام خوب عادت کنید، خشم‌تان را کنترل کرده و حد و مرزها را رعایت نمایید، کیفیت رابطه‌تان افزایش می‌یابد و زندگی زناشویی کمتر دچار تلاطم خواهد شد.

اگر به هر دلیلی احساس می‌کنید خشم و عصبانیت بر شما غالب می‌شود و اجازه گفتگو مسالمت آمیز همراه با احترام نسبت به همسرتان را سلب می‌کند، از راهنمایی‌ها و مشاوره‌های روانشناسان فعال در حوزه روابط خانوادگی بهره ببرید. آموزش‌های یک روانشناس خوب و حرفه‌ای باعث می‌شود تا با آرامش بیشتری همسرتان را مورد خطاب قرار دهید و روز به روز روابط عاشقانه قشنگی را رقم بزنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مشاوره ازدواج کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه حرف هایی که نباید به همسر گفت می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی ازدواج با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

 

 

سوالات متداول

گفتن اینکه (خانواده تو خوب نیستند) در رابطه زناشویی تاثیر منفی خواهد داشت؟

همه افراد روی خانواده‌ خود حساس‌اند و بدگویی از آنان باعث ناراحتی‌شان می‌شود. علاوه بر پیوند خونی با خانواده‌، احساسات و خصوصیات مشترکی نیز با آن‌ها وجود دارد و به همین دلیل افراد در مقابل بی احترامی دیگران نسبت به اعضای خانواده سریعا واکنش نشان می‌دهند. قطعا هم مردان و هم زنان به خانواده خود تعلق خاطر دارند و در مقابل بی‌احترامی دیگران حتی همسر خود سکوت نمی‌کنند. در نتیجه بهتر است در گفتار خود کمی دقت داشته باشید و الفاظی را بکار نبرید که باعث ایجاد دلخوری شود.

حرف هایی که نباید به همسر گفت کدامند؟

شما در ارتباط با همسر و رابطه تان مسئول هستید. باید به کلام و تاثیرش توجه کنید. متخصصان توصیه‌دارند به همسرتان کلاماتی که باعث تحقیر، سرزنش، بی احترامی، تنفر، نصیحت و … می‌شود، استفاده نکنید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره