حفظ رابطه عاشقانه پس از بچه دارشدن چگونه امکان پذیر است؟

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

حفظ رابطه عاشقانه پس از بچه دارشدن برای زوجین کمی مشکل است. چراکه بچه توجه بسیار زیادی می‌خواهد و شاید در این میان زن و شوهر از یکدیگر غافل شوند. معمولا زن و مرد با به دنیا آمدن بچه، تجارب لذت بخش‌تری از زندگی کسب می‌کنند و شادی مضاعفی را احساس خواهند نمود. توجه و محبت به کودک یک امر لازم و ضروری است اما نباید خللی در رابطه محبت آمیز زن و مرد ایجاد کند. لازمه روند عاشقانه زندگی این است که همچنان رابطه عاشقانه پس از بچه دار شدن مابین زن و شوهر تداوم داشته باشد. با آگاهی از راه‌های حفظ رابطه عاشقانه و خدمات مشاوره عشق و رابطه‌زناشویی خود را سرزنده نگه دارید. برای کسب اطلاع بیشتر از مشاوره جنسی کلیک کنید. 

حفظ رابطه عاشقانه

حفظ رابطه عاشقانه برای سلامت جسم و روان زن و مرد ضروری است. نیاز به محبت و توجه در هر دو جنس وجود دارد. بزرگ‌ترین منبع عشق برای برآورده کردن این نیاز، رابطه زناشویی است. همسر شما با حضور و درک شما بخشی از این نیاز را برآورده می‌کند. اما برای آنکه یک رابطه عاشقانه را حفظ کنید باید تلاش بیشتری به خرج دهید. برای بالابردن صمیمت با همسر تان کلیک کنید.

نتایج لذت بخش تداوم در ارتباط عاشقانه پس از بچه دار شدن

تداوم و حفظ روابط عاشقانه بعد از بچه دار شدن می‎تواند نتایج خوبی را در بر داشته باشد که ما به تعدادی از این موارد اشاره می‌کنیم:

1. عملکرد بهتر در نقش پدر یا مادر

زن و مرد باید در ابراز محبت به فرزند خود جانب اعتدال را رعایت نمایند. چنانچه محبت مفرط نثار بچه شده و مدت زمان زیادی به فرزند اختصاص داده شود، دیگر زن و مرد توانی برای ابراز محبت به یکدیگر ندارند. خستگی ناشی از گذراندن وقت زیاد با بچه باعث می‌شود زن و شوهر از فرط خستگی، اشتیاق کمتری به یکدیگر نشان دهند.

با این تفاسیر مشخص می‌شود که چنانچه علاوه بر صرف وقت برای ابراز محبت به فرزند، زن و شوهر ساعاتی را به روابط مملوء از عشق برای یکدیگر اختصاص دهند، لذت بیشتری از تجربه پدر یا مادر بودن خواهند برد و می‌توانند احساسات خود را نسبت به تجربه جدید با هم در میان بگذارند. انجام نقش پدر یا مادر بودن چنانچه با رضایت خاطر و آرامش روحی- روانی همراه باشد، سبب می‌گردد تا این نقش به نحو بهتری اجرا شده و اعضای خانواده در سایه مهر و عشق به یکدیگر زندگی کنند.

2. حفظ رابطه عاشقانه پس از بچه دارشدن | عاقبت نگری نسبت به آینده

زن و مرد با توجه به این رویکرد که بچه‌ها روزی بزرگ و مستقل‌می‌شوند، تصمیم گیری و برنامه‌ریزی بهتری خواهند داشت. به این ترتیب همزمان با عشق به فرزند نسبت به همدیگر نیز عشق می‌ورزند و با گذر زمان روابط عاشقانه خود را حفظ خواهند کرد. اینگونه با بزرگ‌شدن و جدایی فرزندان به واسطه رابطه عاشقانه پدر و مادر، فرزندان دچار بحران روحی نمی‌شوند. زن و مرد نیز در کمال عشق به یکدیگر با مساله جدایی بچه‌ها کنار می‌آیند.

فروشگاه آرامیس

برای آشنایی با نشانه های یک زندگی مشترک موفق کلیک کنید.

روش حفظ روابط عاشقانه پس از بچه دار شدن

برای حفظ روابط عاشقانه بعد از بچه دار شدن باید مواردی را مورد توجه قرار داد. نکات زیر را در زندگی زناشویی بکار بگیرید تا موجب حفظ رابطه عاشقانه تان بعد از بچه دار شدن بشود. در ادامه به مهم‌ترین این موارد اشاره می‌کنیم:

1. در آغوش کشیدن

هر زن و مردی به نسبت نقش‌شان دچار خستگی می‌شود. آن‌ها نیاز به تخلیه این خستگی و جایگزینی عشق، محبت و لذت دارند. پس در فواصل زمانی مختلف بلاخص زمانی که بچه در خواب است و به واسطه نیازمندی خود شما را به هم جواری نمی‌طلبد، وقتی را به در آغوش‌کشیدن یکدیگر اختصاص دهید. در آغوش‌کشیدن همسر به طرز معجزه آسایی تاثیرات مثبتی را به همراه دارد و قدرت فزاینده‌ای را به زن و مرد جهت تحمل خستگی‌های ناشی از نگهداری فرزند خواهد بخشید.

2. حفظ رابطه عاشقانه پس از بچه دارشدن | استفاده از کمک دیگران

 به منظور تداوم و حفظ روابط عاشقانه می‌توان در برخی مواقع، کودک را به شخص مورد اعتماد چون مادر خود یا مادر همسر سپرد و به دور از نگرانی، اوقاتی را به سرگرمی و تفریح پرداخت. گذراندن اوقات با همسر باعث افزایش عشق و محبت می‌شود و این تفکر منفی را از بین می‌برد که ورود بچه مانع از خوش گذرانی می‌شود. می‌توان در کنار همسر به فعالیت‌های لذت بخشی همچون تماشای یک فیلم عاشقانه یا رفتن به سینما پرداخت.

3. حفظ رابطه جنسی

قطعا برقراری رابطه جنسی در تداوم، حفظ و حتی افزایش رابطه عاشقانه زن و شوهر تاثیری بسیار مهم خواهد داشت. نباید به بهانه اینکه خسته هستید و یا کودک شما نیاز به مراقبت دارد، این امر مهم را به فراموشی بسپارید. با رعایت کردن زمان خواب کودک در ساعات مشخص می‌توان وقت مناسبی را به ایجاد روابط جنسی عاشقانه اختصاص داد. همچنین با جدا کردن اتاق کودک، نگرانی از اینکه او متوجه رابطه عاشقانه شما می‌شود، از بین خواهد رفت و با احساس آرامش بیشتر رابطه برقرار خواهید کرد.

4. تنظیم و تهیه یک فهرست از رفتار های عاشقانه

زن و مرد شخصیت‌های متفاوتی دارند و بعضا زن به دلیل حیا و شرمی که احساس می‌کند، ممکن است نتواند خواسته‌های خود را مبنی بر روابط عاشقانه پس از بچه دار شدن به طور واضح بیان کند. به همین دلیل تنظیم کردن یک فهرست عاشقانه راه حل بسیار خوبی خواهد بود. می‌توان در خواست‌ها و انتظارات خود را بر روی کاغذ نوشت و آن را به همسر داد تا با خواندن ان متوجه شود که چگونه باید در ایجاد روابط عاشقانه‌تر و برآورده کردن انتظارات شما قدم بردارد.

5. حفظ رابطه عاشقانه پس از بچه دارشدن | توجه به ظاهر و پوشش در منزل

زنان حتی پس از بچه دار شدن باید به ظاهر خود اهمیت دهند. لباس‌های زیبا بپوشند. استفاده از ادکلن و زیور آلات می‌توانند کمک دهنده‌های خوبی باشند تا شما همچنان مانند قبل زیبا و فریبنده بوده و تحریک کننده خوبی برای برقراری روابط عاشقانه باشید. قطعا مردان در مقابل همسر شیک و خوش پوش خود عنان از دست داره و تمایل زیادی به کسب رضایت شما و ایجاد روابط عاشقانه نشان خواهند داد.

6. مسائل را به کمک متخصص در حل کنید

زخم‌های درمان‌نشده روزی سرباز می‌کنند. شما باید هر مساله‌ای را در کوتاه‌ترین زمان حل بکنید. پشت گوش انداختن و گوش فرا ندادن به همسرتان اوضاع را بدتر خواهد کرد. اگر موضوعات زیادی در رابطه شماست که حل نشده، آن وقت حفظ رابطه عاشقانه کار آسانی نخواهد بود. برای دریافت خدمات مشاوره خانواده کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه حفظ رابطه عاشقانه در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

 

 

 

 

سوالات متداول

چگونه می‌توانیم روابط عاشقانه را پس از بچه دار شدن حفظ نماییم؟

حفظ روابط عاشقانه بعد از بچه دار شدن اهمیت بسزایی دارد و راهکارهای متعددی برای آن وجود دارد که می‌توان به مواردی مانند در آغوش کشیدن، پوشش شیک مخصوصا توسط خانم‌ها، وقت گذراندن با همسر بدون دغدغه بچه، گاهی سپردن بچه به فردی معتمد و تنها شدن با همسر اشاره کرد.

آیا روابط عاشقانه بعد از بچه دار شدن تداوم دارد؟

گاهی با حضور بچه روابط عاشقانه بین زن و مرد به دلایل مختلفی مانند گذراندن تمام وقت و انرژی برای بچه کاهش می‌یابد که این امر می‌تواند هم به روابط زن و شوهر و هم به رابطه با فرزندان لطمه بزند. اما این موضوع قابل حل شدن است و روابط عاشقانه می‌تواند با بهره گیری از راهکارهای بهینه همچنان تداوم داشته باشد. گاهی استفاده از راهنمایی‌های یک روانشناس جهت تداوم روابط عاشقانه بعد از بچه دار شدن کمک بسزایی به زن و شوهر می‌کند.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره