ازدواج با مرد مسن

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

ازدواج با مرد مسن انتخاب برخی دختران جوان است. امروزه بسیار دیده می‌شود که دختران بیش از پیش به ازدواج با مردان مسن علاقه نشان می‌دهند. این مساله دلایل مختلفی دارد که از آن‌ها می‌توان به مشکلات مالی و اجتماعی پسران جوان برای ازدواج اشاره کرد. تفاوت سنی دقیقی را نمی‌توان برای ازدواج مشخص کرد اما به هرحال فاصله سنی بسیار زیاد می‌تواند چالش‌هایی را برای زوجین به همراه داشته باشد. با آگاهی از مزایا و معیاب ازدواج با مرد مسن می‌توانید با آگاهی بیشتری در این زمینه تصمیم بگیرید. مشاوره قبل ازدواج می‌تواند برای شما بسیار مفید باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مشاوره ازدواج کلیک کنید. 

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج با مرد مسن می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی ازدواج با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

ازدواج با مرد مسن

دخترانی تصمیم به ازدواج با مرد مسن را دارند باید حتما ویژگی‌های مختلفی از جمله تفاوت سطح بلوغ عاطفی، وجود فرزند یا زن سابق مرد مسن، وضعیت مالی، هدف او از ازدواج یا دیدگاهش نسبت به این مسئله را مد نظر قرار داده و پیش از ورود به زندگی مشترک، این موارد را بررسی و تحلیل قرار دهند و چنانچه در این مورد به مشکل یا ناسازگاری برخورد کردند، با مراجعه به مشاور و استفاده از راهنمایی‌ها و توصیه‌های وی تصمیم به این اقدام بگیرند.

اگر دختران بخواهند با بی توجهی به این عوامل و با چشمانی بسته قدم در چنین رابطه‌ای بگذارند، ممکن است در آینده با پشیمانی بزرگی در زندگی خود روبرو شده و با خود بگویند که اگر می‌توانستند به عقب برگردند هرگز چنین انتخابی را انجام نمی‌دادند. پس لازم است که حتما مواردی که در ادامه به بحث خواهیم گذاشت را مورد توجه قرار دهند. برای کسب اطلاعات در زمینه معیارهای انتخاب همسر کلیک کنید.

 

فروشگاه آرامیس

چه عواملی باعث ایجاد تمایل در دختران به ازدواج با مرد مسن یا پیرمرد می‌شود؟

علل مختلفی برای گرفتن تصمیم ازدواج با مرد مسن در میان دختران وجود دارد که در ادامه قصد داریم به مهم‌ترین و رایج‌ترین آن‌ها اشاره کنیم. اگر چه عمده علل ازدواج دختران با مردان مسن عوامل زیر می‌باشد، اما مواردی هم دیده شده که این رابطه صرفا بر پایه علاقه و با شناخت و احترام متقابل شکل گرفته و هیچ عامل دیگری دو طرف را به قرار گرفتن در چنین رابطه‌ای سوق نداده است.

دلایل مختلف دختران برای ازدواج با مردان مسن

_حمایت و پشتیبانی ناکافی و ناقص خانواده از دختران
_نداشتن مکانی امن و سرپناهی مطمئن برای زندگی
_محرومیت از داشتن پدر در خانواده
_بی توجهی و اهمیت ندادن پدر خانواده به فرزندان دختر و پشتیبانی نکردن از آن‌ها
_عدم موفقیت در برقراری رابطه با مردان هم سن و سال یا با اختلاف سنی کم
_زندگی کردن در خانواده‌هایی با طبقه اجتماعی پایین
_نگاه کردن به ازدواج به عنوان راهی برای رهایی یافتن از خانواده
_خود کم بینی و نداشتن اعتماد به نفس کافی در دختران
_ضربه خوردن و شکست در روابط پیشین با پسران کم سن و سال
_ازدواج کردن به قصد انتقام گرفتن از شرکای پیشین، اطرافیان یا همسر سابق
_موقعیت اجتماعی و وضعیت مالی خوب مرد مسن

بیشتر بخوانید : سن ازدواج

مزایای ازدواج با مرد مسن

ازدواج با مردان مسن مزایایی برای دختران به همراه دارد که برخی از آن‌ها به شرح زیر هستند:

1. توانایی حل مشکلات

مردان مسن به دلیل تجربه‌ بیشتر خود در حل مشکلات پیش آمده در زندگی مهارت خوبی دارند. این افراد کمتر تحت تاثیر احساسات هستند و سعی می‌کنند با منطق نسبت به حل مسائل اقدام کنند و اینگونه زنان می‌توانند در زندگی آرامش خاطر بیشتری داشته باشند.

2. ازدواج با مرد مسن | امنیت مالی

امنیت مالی از عمده دلایل تمایل دختران جوان به ازدواج با مرد مسن است. مردان مسن به یک ثبات مالی رسیده‌اند و می‌توانند امنیت مالی و رفاه اقتصادی را برای همسر و فرزندان خود تامین نمایند. در واقع می‌توان گفت که ازدواج با این مردان دغدغه‌های مالی را به همراه نخواهد داشت.

3. قدردان و خانواده دوست

مردان مسن به دلیل تجربه‌های تلخ و شیرینی که در گذشته داشته‌اند، راه‌های ارتباط با خانواده و ایجاد یک محیط گرم و صمیمی‌در خانواده را بلدند. آن‌ها معمولا قدر همسر خود را می‌دانند و سعی می‌کنند زندگی معقول و بی تنشی را برای او فراهم نمایند و نیاز‌های همسر و فرزندان برای آن‌ها اهمیت دارد.

4. ازدواج با مرد مسن | شخصیت آن‌ها شکل گرفته است

مردان مسن از ثبات شخصیتی برخوردار هستند و چالش‌هایی که در زندگی با یک مرد جوان ممکن است به وجود بیاید در زندگی و ازدواج با مرد مسن وجود ندارد. شخصیت این افراد شکل گرفته و ازدواج و زندگی با آن‌ها امنیت بیشتری را نصیب زن خواهد کرد. آن‌ها مسیر درست زندگی را می‌دانند و مشکلات کمتری را در مقایسه با جوانان دارند.

5. کاهش نگرانی‌های ازدواج

به دلیل مشکلات متعددی که در سر راه جوانان امروزی وجود دارد امکان ازدواج برای آن‌ها کمتر است. این مشکلات عمدتا مسئله بی پولی و بیکاری ونداشتن مسکن است و همین امر سبب شده اکثر پسران جوان تن به ازدواج ندهند و این گونه دختران زمان خود را برای ازدواج از دست خواهند داد. در این شرایط ازدواج با مرد مسن که از لحاظ مالی و شغلی و شرایط اجتماعی به ثبات رسیده می‌تواند گزینه خوبی باشد.

موارد مورد انتظار در ازدواج با مرد مسن

اگر شکاف سنی عمیقی بین زن و شوهر وجود داشته باشد، می‌تواند منجر به تفاوت‌های فراوانی در سلایق آن‌ها، دیدگاهشان نسبت به زندگی و مسائل مختلف آن، فعالیت‌ها و موارد مورد علاقه هر دو و سایر خصوصیاتشان شود. حتی ممکن است همسری که سن بالاتری دارد از همراهی با شریک خود در تفریحات و انواع فعالیت‌ها امتناع کرده که این امر هم ممکن است به دلیل سطح پایین انرژی و انگیزه در مرد مسن باشد.

مردانی مسن تر هستند اغلب از نظر تمایلات و توانایی‌های جنسی با یک دختر جوان متفاوت بوده و ممکن است نتوانند تمام نیازها و درخواست‌های او از یک رابطه جنسی سالم و دو طرفه را برطرف کنند. این مردان عموما مشکلات بیشتری را در زندگی پشت سر گذاشته و از تجربه‌های بیشتری نسبت به یک دختر جوان برخوردارند، به همین دلیل در بیشتر مواقع ترجیح می‌دهند که خودشان تصمیم‌های بزرگ و مهم زندگی را گرفته و کنترل امور را به دست بگیرند. تکامل و بلوغ فکری در مردان مسن و تفاوت در دید آن‌ها نسبت به وقایع هم می‌تواند عاملی باشد که باعث شود روابط دو طرف رو به سردی و یکنواختی رود.

پیشنهاد می شود که حتما درباره شوگر ددی هم بخوانید.

مواردی که باید در ازدواج با مرد مسن مد نظر قرار گیرند

این روزها نگاه اکثر افراد جامعه به ازدواج یک دختر جوان با مردی مسن، یک نگاه منتقدانه و منفی است که اغلب این گونه ازدواج‌ها را نفی می‌کند. اما با این حال زوجی که چنین شرایطی را دارند باید حتما قبل از ازدواج موارد زیر را در نظر بگیرند تا بتوانند پایه‌های زندگی خود را هر چه محکم‌تر بنا نهند.

1. حتما مشاوره پیش از ازدواج را در اولویت قرار دهید

سعی کنید با مراجعه به یک مشاور، پیش از تصمیم به ازدواج از راهنمایی‌های او جهت شناخت میزان تطابق با شریک‌تان در زمینه‌های مختلف فکری، فرهنگی، اولویت‌ها، ارزش‌ها و اهداف یکدیگر از ازدواج آگاهی پیدا کرده و با بینش و بصیرت لازم در این راه قدم بگذارید. اگر دلایل شما برای ازدواج با یک مرد مسن صرفا جهت گریختن از مشکلات و مسائل زندگی باشد، یک مشاور خوب شما را جهت یافتن راه‌هایی برای حل این مشکلات یاری خواهد کرد.

2. زندگی همسرتان را بررسی کنید

ممکن است مردی که قصد ازدواج با او را دارید قبلا دست به ازدواج زده و هم اکنون صاحب فرزندانی از همسر سابق خود باشد. اگر چنین باشد لازم است ببینید که آیا می‌توانید خود را با این قضایا تطابق دهید و رفت و آمد یا حتی زندگی با فرزندان او را تحمل کنید یا این کاری خارج از توانایی‌های شماست.

3. دیدگاه اطرافیان و سایر افراد جامعه به خود و همسر آینده‎تان را ارزیابی کنید

درست است که انسان باید مطابق میل و خواسته خود و نه دیگران زندگی کند اما باید به این مساله توجه داشته باشید که خواه ناخواه در جامعه و میان افرادی زندگی می‌کنید که مجبور به تعامل و رفت و آمد با آن‌ها هستید. به همین دلیل باید بررسی کنید که تبعات ازدواج با یک فرد مسن تا چه میزان بر افکار و نظرات بقیه تاثیر گذار بوده و آیا قادر به تحمل بار حاصل از این دیدگاه‌ها و باورهای سایرین در طول زندگی مشترک خود خواهید بود یا خیر.

4. میزان تمایل دو طرف به بچه‌دار شدن را مشخص کنید

مردان مسنی که پیش از این صاحب فرزند شده‌اند ممکن است دیگر تمایلی به فرزندآوری نداشته باشند در حالی که دختر جوان بخواهد این تجربه را در زندگی مشترک خود با همسرش داشته باشد. لازم است که حتما این موارد را پیش از ازدواج با شریک زندگیتان در میان گذاشته و در صورت داشتن نظراتی متناقض و ناسازگار با یکدیگر، از راهنمایی‌ها و توصیه‌های یک مشاور استفاده کنید.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو و کانال تلگرامی ذهن نو دیدن نمایید.

پژوهشی در رابطه با ازدواج با مرد مسن

به دنبال تحقیق و مطالعات انجام گرفته توسط مریم ولدخانی، عبد الباسط محمود پور و همکاران در سال 1395 در مورد تاثیر سن ازدواج بر الگوهای همسر گزینی و تفاوت سنی زوجین بر کیفیت زندگی زناشویی زنان، نشان داده شد که تفاوت سنی (بزرگ‌تر بودن زن، کوچک‌تر بودن زن و هم سن بودن آن‌ها) تأثیری بر کیفیت زندگی زناشویی ندارد. از آنجایی که دختران زودتر از پسران به بلوغ جسمی ‌می‌رسند و به تبع آن جامعه از آن‌ها انتظار رفتار‌های بزرگ سالانه بیشتری دارد، این امر موجب شده که آن‌ها فراتر از سن تقویمی‌شان به رشد شناختی برسند. به همین دلیل واضح است که این مساله باعث می‌شود تفاوت سنی تأثیر کم رنگ‌تری بر میزان کیفیت زناشویی بگذارد.

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج با مرد مسن می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی ازدواج با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

‫3 دیدگاه ها

  1. من خودم خانمی میانسال هستم ۵۳ ساله. و مایلم با آقایی در رنج سنی خودم یا بالاتر ازدواج کنم. ساکن تهران باشند و موقعیت مالی مناسبی داشته باشند. ***********

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره