عادی شدن رابطه بعد ازدواج

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

عادی شدن رابطه و فروکش کردن عشق بعد ازدواج مشکلی است که بسیاری از زوج‌های جوان را درگیر خودش کرده است. برخلاف هیجانی که روزهای اول برای شروع زندگی مشترک دارید دیریازود ممکن است احساس کنید که زندگی مشترک شما برای‌تان عادی شده است. درگیرشدن با مشغله‌های مختلف زندگی، گذشت زمان و همین‌طور کیفیت پایین رابطه عاطفی و جنسی از جمله دلایلی هستند که باعث سردی رابطه شما می‌شوند. به همین خاطر وقتی به دنبال راهی برای تغییر شرایط هستید باید این دلایل را از بین ببرید. اما بسیاری از مواقع ما به تنهایی نمی‌توانیم از پس این شرایط بربیاییم. اگر شما هم دچار این احساس شده‌اید بهتر است راجع به آن مشاوره خانواده بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه عادی شدن رابطه می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره خانواده تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل  با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

عادی شدن رابطه بعد ازدواج

علت عادی شدن رابطه

عادی شدن و تکراری شدن رابطه در ازدواج مشکلی است که پس از چند سال زندگی برای بسیاری از ما اتفاق می‌افتد. اولین سؤالی هم که به ذهن‌مان می‌رسد این است که در این شرایط چه باید کرد؟ قدم اول برای تغییر شرایط این است که علت سرد شدن زندگی مشترک‌تان را پیدا کنید. شناختن دلایل می‌تواند به این معنی باشد که شما نصف راه را رفته‌اید. بعد از این فقط کافی است که سعی کنید دلیل سردی را برطرف کنید. از جمله دلایلی که باعث سردی در زندگی مشترک شما می‌شود به شرح زیر است. برای ساختن زندگی مشترک موفق کلیک کنید.

? مشکلات و برنامه‌های زندگی

تا قبل از اینکه زندگی مشترک را شروع کنید تقریباً به جز دیدن یکدیگر دغدغه‌ای ندارید. اما پس از ازدواج مشکلات شروع می‌شوند. مدیریت مخارج خانه، رسیدگی به کارهای منزل و همین‌طور تربیت فرزندتان در کنار سایر مشکلات و مسائلی که می‌تواند در زندگی رخ بدهد و فرصت صحبت‌کردن و رابطه‌های دونفره را از شما می‌گیرد. در حقیقت بسیاری از زوج‌ها آن‌قدر درگیر این مسائل می‌شوند که دیگر زمانی برای صحبت‌کردن با یکدیگر نخواهند داشت. همین موضوع می‌تواند منجر به عادی شدن رابطه بعد ازدواج بشود.

فروشگاه آرامیس

? عادی شدن رابطه به مرور زمان

شاید بتوانیم مرور زمان را اصلی‌ترین دلیل یکنواختی و عادی شدن رابطه بعد ازدواج بدانیم. بسیاری از ما دیریازود به حضور طرف مقابل عادت می‌کنیم. در نتیجه فراموش خواهیم کرد که چقدر به او علاقه داریم یا نبودش می‌تواند چقدر ناراحت‌کننده باشد. این شرایط به‌خصوص زمانی شدیدتر می‌شود که شما و همسرتان هیچ کاری برای ایجاد تنوع در زندگی انجام نمی‌دهید. این یکنواختی می تواند حتی در رابطه جنسی نیز رسوخ کند. و زوج را نسبت به رابطه نیز سرد نماید. 

برای آشنایی با راه های مقابله با نداشتن رابطه بعد از ازدواج کلیک کنید.

? نداشتن راهکار مناسب

گاهی اوقات می‌دانیم که رابطه‌مان به سمت یکنواخت شدن می‌رود اما نمی‌دانیم که باید چه کاری انجام بدهیم. به اعتقاد تمامی مشاوران، زندگی مشترک احتیاج به مراقبت دائمی شما دارد. طبیعتاً وقتی بلد نباشید از زندگی خود مراقبت کنید دیریازود دچار مشکلات بسیاری خواهید شد. در این شرایط شاید بهتر باشد از یک مشاور خانواده برای تغییر و جلوگیری از عادی شدن رابطه کمک بگیرید.

? عادی شدن رابطه به علت مشکل در رابطه جنسی

مشاورین خانواده معتقدند که کیفیت رابطه جنسی تأثیر مستقیمی در کیفیت زندگی عاطفی شما خواهد داشت. به همین خاطر یکی از مشکلاتی که می‌تواند باعث سرد شدن رابطه عاطفی میان شما بشود این است که از رابطه جنسی خود راضی نیستید. اگر احساس می‌کنید دچار این مشکل شده‌اید می‌توانید از مشاورین متخصص در زمینه روان‌شناسی جنسی کمک بگیرید.

? استفاده بیش از حد از موبایل

این روزها تلفن‌های همراه جای بسیاری از کارها را در زندگی ما گرفته است. شاید برای‌تان جالب باشد اگر بگوییم این تلفن‌ها و شبکه‌های اجتماعی می‌توانند یکی از دلایل سرد شدن رابطه میان شما و همسرتان باشند. در حقیقت وقتی شما دائماً با تلفن همراه مشغول هستید این پیام را به همسرتان منتقل می‌کنید که حضور او برایتان اهمیتی ندارد. به‌علاوه شما زمانی برای ارتباط با همسرتان نخواهید داشت. این موضوعات می‌تواند رابطه شما را دچار مشکلات جدی کند.

? تکراری شدن رابطه به علت بیماری‌های روحی

کسانی که از بیماری‌های روحی مانند افسردگی رنج می‌برند مشکلات بسیاری را در روابط اجتماعی خود تجربه می‌کنند. اما علاوه بر این افراد خانواده آنها نیز دچار درگیری‌های بسیاری خواهد شد. به همین خاطر یکی از مهم‌ترین دلایل سرد شدن رابطه این است که یکی از شما درگیر یک بیماری روحی باشد. این بیماری‌ها باعث می‌شود که فرد، زمان و انرژی کافی برای رابطه با همسرش نداشته باشد. و این می‌تواند زندگی شما را با مشکلات بسیاری مواجه کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره پیامدهای دلزدگی زناشویی کلیک کنید.

پیامدهای عادی شدن و تکراری شدن رابطه زن و شوهر

یکنواختگی و عادی شدن رابطه

بسیاری از ما عادی شدن رابطه زوجین پس از ازدواج را موضوعی طبیعی می‌دانیم. از نظر این گروه اینکه فرد پس از یک مدت زندگی در کنار یک نفر دیگر به او عادت کند و دیگر شور و شوق اولیه میان آن‌ها نباشد بسیار عادی است. اما بهتر است به این نکته توجه داشته باشید که عادی شدن زوج‌ها برای هم می‌تواند پیامدهای منفی بسیاری را به همراه داشته باشد. از جمله این پیامدها عبارتند از:

? خیانت

بسیاری از خانم‌ها و آقایانی که به همسرشان خیانت می‌کنند از تکراری شدن رابطه خسته شده‌اند. آن‌ها به دنبال ایجاد تنوع و هیجان روزهای اول در رابطه‌شان بوده‌اند ولی نتوانسته‌اند این هیجان را در زندگی مشترک خود ایجاد کنند. به همین خاطر به سراغ فرد دیگری رفته‌اند تا مجدداً این احساسات را به دست بیاورند.

? ارتباط عادی شدن رابطه با طلاق

سرد و یکنواخت شدن رابطه شما ممکن است تا جایی پیش برود که شما و همسرتان به طلاق عاطفی برسید. یا ممکن است موضوع از این هم جدی‌تر شده و شما به جدایی فکر کنید. در حقیقت بعضی از خانم‌ها و آقایان پس از ازدواج به این تصور می‌رسند که زندگی مشترک آنچه فکر می‌کردند نبوده؛ و این می‌تواند تبدیل به دلیلی برای آن‌ها بشود که زندگی مشترک خود را از بین ببرند.

? آسیب‌های روحی

دریافت عشق و محبت از طرف همسر یکی از مهم‌ترین نیازهای هرکدام از ما است. بی‌توجهی به این نیاز شما می‌تواند باعث شود که مشکلات روحی بسیاری را تجربه کنید. برای مثال افسردگی و یا ناامید شدن از آینده از جمله مشکلاتی است که بعضی از خانم‌ها و آقایان تجربه می‌کنند.

جلوگیری از تکراری شدن رابطه با شوهر و همسر

در زندگی‌تان تغییر ایجاد کنید

یکی از اولین و ساده‌ترین راهکارها برای اینکه زندگی‌تان را از یکنواختی و عادی شدن رابطه خارج‌کنید ایجاد تغییر است. سعی٬کنید عادت‌های جدید در زندگی مشترک‌تان شکل بدهید. برای مثال زمان‌هایی را در نظر بگیرید که با هم به پیاده‌روی بروید؛ فیلم تماشا کنید و یا هر کار دیگری که می‌تواند زندگی‌تان را از حالت یکنواختی خارج کند. داشتن خاطرات مشترک و شیرین از جمله مسائلی است که می‌تواند روح تازه‌ای به زندگی شما بدهد. برای آشنایی با راه های خوشحال بودن با شریک زندگی کلیک کنید.

رابطه دونفره داشته باشید

بسیاری از ما وقتی دارای فرزند می‌شویم رابطه دونفره با همسرمان را فراموش می‌کنیم. حتی خیلی‌ها معتقدند که داشتن این مدل روابط برای سن یا شرایط آن‌ها مناسب نیست. باید بگوییم که این راهکار یکی از بهترین روش‌هایی است که می‌تواند به شما برای ساختن دوباره زندگی‌تان کمک کند. پس برای جلوگیری از عادی شدن رابطه زمان‌هایی را برای تنهابودن با همسرتان در نظر بگیرید و درست مثل روزهای اول آشنایی با او رفتار کنید.

برای همسرتان زمان بگذارید

گفتیم یکی از دلایل اینکه زندگی مشترک شما یکنواخت شده این است که مشغله‌های زندگی اجازه نمی‌دهد با هم در ارتباط باشید. به همین خاطر یکی از راهکارها این است که هر روز زمانی را به صحبت با همسرتان اختصاص بدهید. از او بپرسید روزش را چگونه گذرانده و چه احساسی دارد. گاهی اوقات فرستادن یک پیام ساده زمانی که همسرتان در محل کارش است می‌تواند صمیمیت میان شما را بیشتر کند و مانع از عادی شدن رابطه بعد از ازدواج شود. برای ایجاد صمیمیت با همسر کلیک کنید.

بهبود کیفیت رابطه جنسی

یادتان باشد که رابطه جنسی نقش بسیار مهمی در زندگی مشترک شما دارد. پس سعی کنید این ارتباط را جدی بگیرید. برای مثال هر از گاهی در این رابطه تنوع ایجاد کنید. یا اگر احساس می‌کنید که مشکلی در رابطه جنسی شما وجود دارد برای برطرف‌کردن آن اقدام کنید. بنابراین حتما همین حالا برای دریافت خدمات زوج درمانی کلیک کنید.

مشاوره درباره عادی شدن رابطه

گاهی اوقات ما می‌دانیم که زندگی‌مان دچار مشکل شده اما نمی‌توانیم راهکاری برای آن پیدا کنیم. این شرایط اگر ادامه پیدا کند می‌تواند خطرات بسیاری برای زندگی مشترک ما داشته باشد. به همین خاطر بهتر است در این شرایط از یک مشاور خانواده یا زوج درمانگر کمک بگیرید. مشاورین با تخصص و تجربه‌ای که دارند می‌توانند راه‌های مفیدی را برای تغییر شرایط به شما پیشنهاد کنند.

سخن آخر

هر زوجی یکنواختی و عادی شدن رابطه را در دوره‌ای از ازدواج تجربه می‌کند. معمولا زن و شوهرهایی که مهارتهای ارتباطی خوبی دارند، به راحتی از این برهه عبور کرده و شادی را به خانواده برمی‌گردانند. اما خیلی از زوج های دیگر نیز قدر به حل این مساله نیستند. اگر شما هم دچار یکنواختی و عادی شدن رابطه شده‌اید؛ هیچ ایرادی ندارد. چرا که برای تغییر و بهبود اوضاع راهکارهای زیادی هست. اما باید بدانید که بی توجهی به این مساله دیر یا زود به رابطه‌تان آسیب خواهد زد. پس حتما هر چه زودتر نشانه ها را جدی گرفته و برای درمان به متخصص روانشناسی مراجعه نمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه عادی شدن رابطه می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره خانواده تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل  با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

سؤالات متداول

وقتی همسرم هیچ همراهی با من ندارد چطور سردی رابطه را برطرف کنم؟

بهتر است تغییر را از خودتان شروع کنید؛ و مطمئن باشید که دیریازود همسرتان نیز تغییر خواهد کرد. به‌علاوه می‌توانید با او صحبت کنید و اگر از نظر او مشکل خاصی در رابطه وجود دارد با کمک هم آن را برطرف کنید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو
دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره