عدم تفاهم جنسی با همسر

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

آیا می‌دانید عدم تفاهم جنسی به چه معناست؟ رابطه جنسی یکی از مهم‌ترین ابعاد زندگی مشترک و زناشویی است که مشکل در آن می‌تواند کل زندگی و رابطه عاطفی زوجین را تحت تاثیر قرار دهد. تفاهم جنسی لازمه داشتن یک رابطه جنسی سالم و لذت بخش است. برای رسیدن به تفاهم جنسی لازم است که زوجین از دلایل عدم تفاهم آگاهی داشته باشند و با انجام راهکارهای صحیح، این تفاهم را میان خود ایجاد کنند. همچنین کمک گرفتن از یک فرد متخصص نیز به شما کمک می‌کند تا کیفیت رابطه جنسی خود را ارتقا دهید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مشاوره جنسی کلیک کنید.

عدم تفاهم جنسی به چه معناست؟

اساس عدم تفاهم به معنای این است که دو طرف در یک مسئله واحد، دیدگاه‌های متفاوت دارند و نمی‌­توانند در مورد آن مسئله به توافق برسند. از مثال‌های ساده برای عدم تفاهم، این است که زن اصرار دارد به سر کار برود و مرد اصرار دارد که نباید این اتفاق بیفتد و دو طرف نمی­‌توانند سر این مسئله باهم به توافق برسند. عدم تفاهم در رابطه با مسائل جنسی به عنوان یکی از مهم‌ترین بحران‌های زندگی زناشویی، می‌­تواند زمینه ساز مشکلات جدی‌تر و حتی جدایی شود. اینکه زن و مرد بر سر اینکه چه زمانی، به چه تعداد، در چه موقعیت‌هایی و با چه روش‌هایی باهم رابطه داشته باشند، مسئله‌ایست که نباید به صورت غریزی و خودکار حل شده باشد و زن و مرد باید سر این مسائل با هم صحبت کرده و به توافق برسند.

علل و علائم عدم تفاهم جنسی

نداشتن تفاهم در مسائل جنسی، یکی از شایع‌ترین و بدیهی‌ترین مشکلات زوجین در شروع زندگی است. مخصوصا در جوامعی که صحبت درباره مسائل جنسی پیش از ازدواج معمولا ناشایست دانسته می‌­شود، به این اختلافات و عدم تفاهم‌ها منجر خواهد شد. در ادامه برخی از علل عدم تفاهم جنسی را بررسی می­‌کنیم:

1. سوءتفاهم

مسائلی مانند اینکه زن به دلیلی حس کند همسرش از اندام او یا نحوه برقراری رابطه راضی نیست و با خودخوری این افکار منفی را در خود تقویت کند، باعث ایجاد سوءتفاهم می‌­شود. برعکس این اتفاق نیز ممکن است؛ جایی که مرد در خیالات خود فکر کند همسرش از او راضی نیست یا خودش مشکلی در رابطه دارد. در صورتی که ممکن است تمام این افکار اشتباه و سوءتفاهم و برداشت نادرست از رفتار همسر بوده باشد.

2. شناخت کم از همدیگر

شناخت ناکافی زن و مرد از همدیگر، مخصوصا برای زوجین تازه ازدواج کرده باعث می‌شود که آن‌ها به عدم تفاهم جنسی برسند. خجا‌لت کشیدن، نداشتن اعتماد به نفس، شرم و حیا یا هر چیزی که مانع صحبت درباره خواسته‌های جنسی شود باعث این مشکل می‌گردد.

3. اختلاف در خود رابطه جنسی

اختلاف در تعداد رابطه، مکان و زمان برقراری رابطه، خدمات جنسی ارائه شده توسط همسر و حتی حالت‌های رابطه می­‌تواند باعث اختلاف شود. ممکن است مرد از سکس دهانی لذت ببرد و زن اصلا از این مسئله خوشش نیاید، یا مثلا برقراری رابطه در ساعات خاصی از شبانه روز و یا حالت‌های خاص رابطه مورد رضایت دو طرف نباشد و در صورت عدم صحبت و توافق، می‌­تواند باعث بروز مشکل شود. برای پی بردن به علت و رفع مشکل نداشتن رابطه جنسی بعد ازدواج کلیک کنید.

4. عدم تفاهم جنسی | فانتزی‌ها و خیالبافی‌ها درباره رابطه

تاثیرات منفی صنعت مد، سینما و پورنوگرافی، باعث ایجاد تصورات و توقعات غلط زن و مرد از رابطه جنسی و اندام ایده آل می‌­شود، در صورتی که باید بدانید دنیای واقعی کاملا با دنیای نمایش متفاوت است و توقعات خود را باید متعادل کنید.

5. اخلافات زناشویی

اختلافات در دیگر مسائل زندگی مشترک، می‌­تواند تاثیر منفی روی رابطه جنسی نیز بگذارد و باعث ایجاد اختلاف شود. خانواده یک سیستم است که تمام اجزای آن به هم متصل هستند.

6. مشکلات جسمی یا عدم تناسب اندام

یکی دیگر از مسائلی که باعث عدم تفاهم جنسی می­‌شود، بیماری‌ها و آزردگی‌های جسمی و یا اضافه وزن و کمبود وزن بیش از حد یکی از طرفین است که باعث ایجاد محدودیت‌هایی در رابطه جنسی شده و باعث اختلاف می‌­شوند.

بیشتر بخوانید : درمان دلزدگی زناشویی

راه­ های رسیدن به تفاهم جنسی

برای رسیدن به تفاهم جنسی، اولین و مهم‌ترین کار این است که زن و مرد، مخصوصا پس از شروع زندگی تعارف را کنارگذاشته و حتما درمورد نیازهای جنسی و نظرشان در مورد روابط جنسی باهم صحبت کرده و توافق کنند. میل جنسی و شهوانی، یکی از سه ضلع مثلث عشق بوده و اهمیت آن بیشتر از چیزی است که تصور می‌­کنید. بنابراین باید بتوانید در مورد توقعات و نیازهای خود با هم صحبت کنید و اگر به مشکل خوردید از روانشناس و متخصص کمک بگیرید. برخی از راهکارهای رسیدن به تفاهم جنسی به شرح زیر می‌باشد:

1. عدم تفاهم جنسی | کم کردن توقعات جنسی

سعی کنید توقعات بیش از حدی از رابطه جنسی نداشته باشید و توانایی‌های جسمی همسرتان را درک کنید. رابطه‌های طولانی مدت، خشن و فانتزی‌های بیمارگونه را از خود دور کرده و واقعیت رابطه جنسی را درک کرده و به خواسته‌های جنسی همسرتان احترام بگذارید.

2. در نظر گرفتن شرایط روحی همسر

یکی از لازمه‌های رابطه جنسی، داشتن آمادگی ذهنی و روانی است. بنابراین برای اینکه بتوانید در مورد اختلافات خود به تفاهم برسید، لازم است که شرایطی مانند خستگی، غم، نگرانی، اضطراب‌ها و دیگر شرایط روحی همدیگر را درک کنید. بسیار مهم است که به خواسته‌های همدیگر احترام بگذارید و اجازه دهید همسرتان نه از روی ترس و اجبار، بلکه با میل خود رابطه برقرار کند.

3. عدم تفاهم جنسی | فراموش کردن گذشته پرهیجان

معمولا پس از گذشتن مدتی از ازدواج، میل جنسی زن و مرد به هم کاهش پیدا می‌­کند. اینکه مدام در گذشته‌ها و دوران نامزدی یا ماه عسل سیر کنید، کمکی به شما نمی­‌کند. باید بدانید که با گذشت زمان رابطه جنسی از حالت هیجانی خود خارج شده و بخشی از زندگی زناشویی می‌­شود.

4. شوخی‌های نامناسب و تهدید ممنوع

این مسئله بیشتر در مردان شایع است و آن‌ها به راحتی درباره اینکه همسر خود را ترک کرده و جای دیگری نیاز خود را برطرف خواهند کرد شوخیکرده یا حتی تهدید به ترک رابطه می­‌کنند. این یکی از ساده‌ترین اصول همسرداری است که مرد باید روحیات یک زن را بشناسد و بداند که این شوخ‌ ها، باعث آسیب‌های جدی به احساس و تعهد همسرتان می‌شود.

در نهایت باید بدانید که بسیاری از این مشکلات در زندگی زناشویی کاملا طبیعی است و نباید خود یا همسرتان را سرزنش کنید. اگر نتوانستید این مسائل را حل کنید، قبل از صحبت با دوست و فامیل و عمل به توصیه‌های گهگاه ناشیانه آن‌ها، با متخصصان در این زمینه صحبت نمایید و سعی کنید با دید باز و ذهنی روشن به حل این مسائل بپردازید. برای دریافت مشاوره زوج درمانی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه مسائل جنسی می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره جنسی تلفنی از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

‫3 دیدگاه ها

    1. شما با دریافت مشاوره های پیش از ازدواج می توانستید از مساله نیز خبر دار بشوید. حال با دریافت خدمات زوج درمانی متخصص به شما برای رسیدن به یک تفاهم کمک خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره