از سکس شوهرم راضی نیستم (شوهرم تو رابطه ارضام نمیکنه)

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

راضی نبودن از سکس همسر از چالش های اساسی بعد از ازدواج محسوب می‌شود. با شروع زندگی مشترک زندگی جنسی زن و مرد شکل دیگری به خود گرفته و زوجین باید به هم تعهد داشته و نیازهای یکدیگر را رفع کنند. پس بهتر است علایق خود را با همسر در میان گذاشته و در صورت رضایت به انجام آن مبادرت ورزند.

اما اگر مرد/زن به هر دلیل نتواند نیازهای همسر را برطرف کند؛ مشکلات زیادی ایجاد می‌شود. امروزه آمار جدایی به دلیل مشکلات جنسی رو به افزایش است. و همین موضوع خبر از اهمیت درمان ها و مداخلات حوزه جنسی می‌دهد. حتی در صورت وجود اشکالاتی، افراد باید در قدم اول سعی در برطرف کردن آن با کمک یکدیگر داشته باشند.

برای دریافت مشاوره در زمینه عدم ارگاسم همسر می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

شوهرم تو رابطه ارضام نمیکنه

فراموش نکنید که رابطه جنسی یک ارتباط دو طرفه است و بخشی از راضی نبودن از سکس همسر به دلیل مسائلی است که مربوط به خودتان می‌شود. زنان معمولا از صحبت کردن در این مورد با همسر خود خجالت می‌کشند و یا از ان امتناع می‌کنند. آنها احتمالا برای برطرف کردن نیاز جنسی خود بدون اطلاع همسر دست به روش هایی مثل خودارضایی یا ارگاسم نمایشی می‌زنند.

مردان معمولا در این مورد بسیار حساس بوده و ناتوانی جنسی حتی بر روابط میان فردی آنها نیز موثر است. به همین دلیل بهتر است زوجین در این مورد با یکدیگر صحبت کرده و صادق باشند. برای اطلاع از راه ها و انواع ارگاسم زنان کلیک کنید.

دلایل راضی نبودن از سکس همسر

دلایل راضی نبودن از سکس همسر

راضی نبودن از سکس همسر دلایل مختلفی دارد که میان زوجین متفاوت است. اما به دلیل اینکه معمولا زنان این موارد را از همسر خود پنهان می‌کنند؛ مشکلات بزرگتر شده و جنبه های دیگر از زندگی مشترک را نیز درگیر می‌کنند. برخی از دلایل این مشکل، شامل موارد زیر می‌شود.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو و کانال تلگرامی ذهن نو دیدن نمایید.

?نداشتن شناخت کافی از بدن و علایق جنسی خود

همانطور که گفته شد؛ بخشی از راضی نبودن از سکس همسر به ویژگی های خود افراد برمی‌گردد. برخی از زنان قبل از ازدواج به هیچ عنوان تجربه ای در زمینه فعالیت های جنسی نداشته و طبیعی است که شناخت کافی از بدن و علایق جنسی خود نیز نداشته باشند. به این معنا که آنها دقیقا نمی‌دانند با چه روشی ارگاسم را تجربه می‌کنند. و یا در رابطه جنسی همسرشان چه کارهایی می‌تواند برای شان انجام دهد.

در برخی از فرهنگ ها، زنان همواره نیازهای جنسی خود را سرکوب کرده و یا آنها را نادیده می‌گیرند. به همین دلیل در ازدواج دچار مشکل شده و با همسر خود نیز نمی‌توانند رابطه جنسی خوبی برقرار کنند. برای اطلاع از راه های شناخت بدن همسر کلیک کنید.

?عدم شناخت کافی از همسر | راضی نبودن از سکس همسر

داشتن شناخت کافی از همسر نیز در میزان رضایت از رابطه جنسی و همچنین به ارگاسم رسیدن موثر است. افراد با شناخت از یکدیگر، احساس صمیمیت بیشتری با یکدیگر کرده، و می‌توانید در مورد مسائل راحت تر با یکدیگر صحبت کنید. به همین دلیل برخی از زوجین در روزهای اول ازدواج، در رابطه جنسی، لذت کافی را نمی‌برند. افراد باید قبل از رابطه جنسی تلاش کنند تا به درستی یکدیگر را شناخته و در مورد رابطه جنسی نیز صحبت کنند.

?عدم توانایی حل مساله

وقتی زنان از توانایی حل مساله برخوردار نیستند؛ در رابطه جنسی نیز چالش هایی را تجربه می‌کنند. در چنین شرایطی نمی‌توانند به درستی فکر کرده و احتمالا اضطراب زیادی تجربه خواهند کرد. بهتر است خواسته های خود را به طور مستقیم با همسرتان بیان کرده و به جای استفاده کردن از روش های غیرمعقول، برای بالابردن کیفیت رابطه جنسی با همسر تلاش کنید.

حتما درباره ارتباط صحیح با همسر بخوانید.

?ابتلا به اختلالات جنسی یا روانی

گاهی راضی نبودن از سکس همسر به دلیل ابتلا به اختلالات جنسی مختلف و حتی بیماری های روانی است. برای مثال اگر زن به انورگاسمیا مبتلا باشد؛ حتی با وجود امتحان کردن روش های مختلف نیز باز هم با همسر خود ارضا نمی‌شود. یا اگر همسر به زودانزالی مبتلا باشد؛ طبیعی است که قبل از به ارگاسم رسیدن شما، رابطه به پایان می‌رسد.

برخی از اختلالات روانی نیز باعث بروز مشکلاتی در رابطه جنسی می‌شوند. ابتلای زوجین به افسردگی و یا اضطراب، در ارگاسم آنها و حتی عملکردی جنسی شان موثر خواهد بود. به همین دلیل بهتر است قبل از ازدواج افراد از سلامت روان و جنسی خود اطمینان حاصل کنند.

?عدم معاشقه و پیش نوازی

فراموش نکنید که زنان برای شروع رابطه جنسی و حتی به ارگاسم رسیدن، نیاز به تحریک بیشتری دارند. گاهی مردان این مورد را نادیده گرفته و به سرعت سراغ دخول می‌روند. زنان در چنین شرایطی به اندازه کافی برانگیخته نمی‌شوند و تمایلی برای ادامه دادن رابطه ندارند.

معاشقه، خود شامل فعالیت های مختلفی می‌شود که زوجین باید برای آن زمان کافی گذاشته و تحریک شوند. تنها گروه کوچکی از زنان از طریق رابطه واژینال و دخول به ارگاسم می‌رسند. به همین دلیلی باید راه های مختلفی را امتحان کرده و از راه ارضا شدن همسرتان مطلع شوید. برای اطلاع از فواید عشق بازی با همسر کلیک کنید.

?خیانت یا طلاق عاطفی | راضی نبودن از سکس همسر

با وجود خیانت یا طلاق عاطفی، مشکلات جنسی نیز ظهور پیدا می‌کنند. طبیعی است که در چنین شرایطی زوجین دیگر علاقه و صمیمیت سابق را به یکدیگر نداشته و احتمالا در رابطه جنسی نیز ارگاسم را تجربه نخواهند کرد. حتی برای اینکار پیش قدم نیز نمی‌شوند و یا از آن اجتناب می‌کنند. در واقع یکی از نشانه های خیانت دوری از رابطه جنسی با همسر و یا بروز اختلالاتی در آن است. برای مثال فرد تنها با همسر خود نمی‌تواند لذت جنسی را تجربه کند؛ اما در خودارضایی و یا شخص سوم رابطه به راحتی به ارگاسم می‌رسد.

برای بالابردن میزان رضایت از رابطه جنسی با همسر چه کنیم؟ | راضی نبودن از سکس همسر

پیشگیری از راضی نبودن از سکس همسر

زنان زیادی از این مشکل رنج می‌برند. آنها با همسر خود رابطه جنسی با کیفیتی نداشته به همین دلیل نه تنها در این مورد دچار سرخوردگی شده بلکه حتی در رابطه با همسر، خارج از اتاق خواب نیز تعارضاتی را تجربه می‌کنند. به همین دلیل بهتر است در این مورد اقدامات لازم را انجام داده و هرچه سریعتر این مشکل را حل کنند. برای اطلاع از راه های به اوج لذت رساندن زنان کلیک کنید.

?صحبت کردن به صورت مستقیم با همسر

اگر از رابطه جنسی با همسر خود رضایت ندارید؛ بهتر است به طور مستقیم این موضوع را با خود او مطرح کنید. با اینکه مشورت کردن با دیگران در بسیاری از مسائل به ما کمک می‌کند. اما رابطه جنسی جزو شخصی ترین مسائل زندگی هر فردی است و نمی‌توان آن را با همه در میان گذاشت.

از طرف دیگر اطرافیان متخصص نبوده و با دادن راهکارهای غیرمنطقی اوضاع را بدتر خواهند کرد. به همین دلیل در مورد هر چیزی که باعث آزاردگی شما در رابطه می‌شود؛ با همسر خود صحبت کرده و اجازه دهید او نیز دلایل خود را مطرح کند. همچنین اینکار را به صورت خصوصی انجام داده و با لحنی آرام و دوستانه مشکل خود را مطرح کنید.

حتما درباره نحوه صحبت درباره رابطه جنسی با همسر کلیک کنید.

?کمک گرفتن از مشاور جنسی | راضی نبودن از سکس همسر

در قدم بعدی اگر صحبت کردن با همسر موثر واقع نشد؛ بهتر است در مورد راضی نبودن از سکس همسر، با یک مشاور جنسی مشورت کنید. روانشناس با پیدا کردن علت مشکل به صورت دقیق و همچنین صحبت کردن با دو طرف، به افراد کمک کرده تا با این مشکل به روش درست تری برخورد کرده و همچنین آن را به یک بحران تبدیل نکنید. بهتر است دو نفر در این مسیر در کنار یکدیگر بوده و برای درمان به هم کمک کنند.

سخن پایانی

برخی از زنان به دلیل اینکه به طور طبیعی از میل جنسی کمتری برخوردار هستند و یا به دلیل ویژگی های شخصیتی از صحبت کردن در مورد مسائل جنسی خجالت می‌کشند. احتمالا در زندگی جنسی خود چالش های زیادی را تجربه کنند. عمدتا زنان دیرتر از مردان به ارگاسم رسیده؛ به همین دلیل مردان نباید رابطه را به صورت نصفه کاره رها کنند یا فقط به دنبال لذت خود باشند.

همچنین زنان نیز باید از بدن و فانتزی های جنسی خود اطلاع پیدا کرده و از لحاظ ذهنی نیز خود را برای این موضوع آماده کنند. کمک گرفتن از روانشناس جنسی نیز کمک بزرگی به زوجین در این زمینه خواهد کرد.

برای دریافت مشاوره در زمینه عدم ارگاسم همسر می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

‫4 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره