شناخت بدن همسر چه ضرورتی دارد؟

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

شناخت بدن همسر چه ضرورتی دارد؟ چرا باید بدن همسر خود را بشناسیم؟ همانطورکه می‌دانید رابطه عاطفی و آمیزش جنسی در زندگی مشترک زوجین اهمیت بسیار زیادی دارد. در اکثر مواقع مشکلاتی که در روابط جنسی زوجین پیش می‌آید ناشی از همین عدم شناخت بدن همسر است و بسیاری از زوجین خجالت می‌کشند که در ارتباط با این مسئله با همسر خود گفتگو کنند. بدن مردان و زنان تفاوت‌های زیادی با یکدیگر دارد و شناخت بدن همسر می‌تواند تضمین کننده یک رابطه خوب و گرم میان زوجین شود. با خواندن این مقاله و دریافت مشاوره جنسی می‌توانید گرمای رابطه خود را بیشتر کنید.

اهمیت شناخت بدن همسر

اهمیت شناخت بدن همسر

همانطور که در مقدمه مقاله گفته شد، شناخت بدن همسر نقش تاثیرگذاری در روابط جنسی و زندگی زناشویی دارد. مسئله حائز اهمیت این است که زوجین باید به تفاوت‌های یکدیگر احترام بگذارند و هر یک برای رضایت طرف مقابل تلاش کنند. آگاهی از تفاوت‌های بدن زن و مرد به زوجین کمک می‌کند تا ارتباط موثرتری با یکدیگر برقرار کنند. در ادامه توضیحاتی کامل تر درباره لزوم شناخت بدن همسر داده ایم.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو و کانال تلگرامی ذهن نو دیدن نمایید.

لذت بیشتر در رابطه

هر چه شناخت بدن همسر بیشتر باشد، زن و مرد لذت بیشتری از رابطه با هم خواهند برد. این لذت فقط جنبه جسمی ندارد، بلکه آن ها با توجه و نکته بینی که نسبت به یکدیگر پیدا می کنند از نظر روانی نیز به لذت خواهند رسید. هر چه همسرتان لذت بیشتری ببرد، به شما نزدیک تر شده و خواهان رابطه بیشتری با شما خواهد بود. با شناخت بدن همسر تان او را غرق در لذت کنید. به او نشان دهید که در کنار شما می توانید بهترین حس ها را تجربه کند. پس از مدتی خواهید دید که او بیش از روز قبل به شما و خانواده اهمیت می‌دهد.

برای آشنایی با روش های به اوج لذت رساندن زنان کلیک کنید.

فروشگاه آرامیس

پی بردن به نیازها و علایق همسر

هر زن و مردی علایق منحصر به فردی در رابطه دارد. به عنوان همسر اگر در پی شناخت بدن همسر خود باشید، به این علایق پی خواهید برد. متقابلا همسرتان نیز بدن شما را خواهد شناخت و این گونه هر دو می توانید لذت بیشتری برای هم ایجاد بکنید. لذت و آرامشی که در کنار همسرتان به دست می‌آورید با هیچ چیز قابل جایگزین نیست.

صمیمیت بیشتر و از بین رفتن سوء تفاهم ها

توجه و تلاش شما برای شناخت بدن همسر به او نشان می‌دهد که چقدر نسبت به او کنجکاو هستید. پس روز به روز بهم نزدیک‌تر شده و صمیمیت شما بیشتر خواهد شد. پس واکنش های مناسب تری به همسرتان نشان می‌دهید. و می توانید سوء تفاهم ها را از بین ببرید. برای مثال وقتی مردی نتواند همسرش را به ارگاسم برساند، عملکرد جنسی خودش را ضعیف می‌پندارد. اما اگر شناخت کافی از بدن همسرش داشته باشد، با تحریک مناسب هر دو از رابطه لذت خواهند برد.

شناخت بدن زنان

مهم‌ترین نکته‌ای که مردان در شناخت بدن همسرشان باید در نظر بگیرند این است که زنان به مدت زمان بیشتری برای رسیدن به سطح برانگیختی نیاز دارند به همین جهت نقش عواملی مانند پیش‌نوازی و معاشقه در شروع رابطه جنسی برای زنان بسیار اهمیت دارد و همین پیش‌نوازی است که به همسر کمک می‌کند تا به یک رابطه جنسی رضایت بخش دست یابد. این عامل می‌تواند برای زوجین بسیار مفید باشد.

جهت دریافت اطلاعات بیشتر درباره آشنایی با بدن زن کلیک کنید.

شناخت بدن همسر | نقاط حساس بدن زنان 

نکات‌ دیگر در ارتباط با شناخت بدن همسر (زن) این است که آشنایی و رعایت این نکات می‌تواند منجر به یک رابطه جنسی رضایت بخش در زوجین شود. به عنوان مثال می‌توان به شناخت نقاط حساس بدن، نحوه تحریک و چرخه پاسخ جنسی اشاره کرد. نکته‌ای که مردان باید آن را در نظر بگیرند این است که آشنایی و رعایت این نکات در روابط جنسی می‌تواند برای خود و همسرشان مفید و لذت بخش باشد.

به طور کلی نقاط حساس بدن زنان شامل، سر و گردن، لاله گوش، لب، سینه و اندام جنسی می‌باشد. همچنین دست‌ها، شکم، کمر، و پاها نقاط مهم حساسی هستند که در درجه بعدی اهمیت زیادی در برانگیختگی جنسی بانوان دارند.

شناخت بدن مردان

یک باور اشتباه که در بسیاری از زوجین وجود دارد این است که فکر می‌کنند مردان به معاشقه و پیش‌نوازی نیازی ندارند یا اینکه این عمل حتماً باید توسط مردان انجام شود. اما همانطور که گفته شد این یک باور اشتباه است؛ هم مردان و هم زنان در روابط جنسی و زناشویی به پیش‌نوازی و معاشقه نیاز دارند. عدم رعایت این مسئله می‌تواند منجر به زودانزالی در مردان شود که یک مسئله رایج در نارضایتی روابط جنسی میان زوجین است.

بیشتر بخوانید : نقاط تحریک پذیر آقایان

شناخت بدن همسر | نقش معاشقه در عملکرد جنسی مردان

معاشقه و پیش‌نوازی همانطور که می‌تواند عامل موثری برای برانگیختگی زنان محسوب شود، فرصت کافی برای مردانی که زودانزالی دارند را نیز فراهم می‌کند تا به آمادگی کافی برای برقراری رابطه جنسی برسند و طول رابطه جنسی افزایش پیدا کند. از جمله نقاط حساس بدن مردان می‌توان به گردن، لب‌، لاله گوش، بیضه‌ها، نوک سینه، ران پا و آلت تناسلی اشاره کرد.

تغییرات جسمی بعد از ارگاسم در بدن خانم ها

یکی از مهمترین مسائل در شناخت بدن همسر، تغییرات فیزیولوژیکی بعد از ارگاسم است که این فرایند در زنان و مردان به طور متفاوتی رخ می‌دهد. زنان بعد از تجربه رسیدن به ارگاسم هورمون پرولاکتین ترشح می‌کنند، ترشح این هورمون باعث می‌شود که انرژی و حالت سرخوشی زیادی در زنان به وجود آید.  یکی از مسائل بسیار مهم برای زنان، این است که تمایل دارند بعد از تجربه ارگاسم درباره رابطه جنسی صحبت کنند یا در آغوش گرفته شوند.

تغییرات فیزیکی بعد از ارگاسم در بدن مردان

مردان بعد از تجربه ارگاسم به دلیل ترشح هورمون‌های خاص، خواب آلود شده و تمایل زیادی به خوابیدن پیدا می‌کنند. این مسئله می‌تواند با رفتار زنان بعد از ارگاسم در تضاد باشد. زوجین باید بدانند که این تغییرات به صورت فیزیولوژیکی رخ می‌دهد ولازم است که نسبت به این مسائل شناخت داشته باشند. در نتیجه باید به شناخت بدن همسر پرداخته و با درک یکدیگر به تفاوت‌های هم احترام بگذارند.

آیا مردان و زنان همیشه برای رابطه جنسی آمادگی دارند؟

هم مردان و هم مانند زنان طی دوره‌هایی در ماه تغییرات هورمونی را تجربه می‌کنند. زنان دچار قاعدگی یا پریود می‌شوند که خلق‌ و میلشان نسبت به رابطه جنسی را تحت تاثیر قرار می‌دهد. از طرف دیگر مردان هم دچار این تغییرات می‌شوند؛ درست است که آنان همچون زنان دوره و علائم مشخصی ندارند اما تستوسترون در بدن‌شان کاهش پیدا می‌کند که این تغییرات می‌تواند روان و وضعیت رابطه جنسی مردان را تحت تاثیر قرار دهد. در این شرایط بهتر است هیچ یک از زوجین برای رابطه جنسی به دیگری فشار نیاورد چراکه در این صورت در زندگی زناشویی مشکلات متعددی به وجود می‌آید. 

سخن آخر

شناخت بدن همسر از مهم ترین کارهایی است که هر مردی و زنی بعد ازدواج باید برای آن تلاش کنند. شاید برقراری رابطه جنسی یک نیاز ذاتی باشد، اما نحوه انجام آن به روش های مختلفی صورت میگیرد. پس شما باید ابتدا شناخت کافی نسبت به بدن خود و همسرتان پیدا کنید و سپس برای کسب لذت جنسی به او نزدیک بشوید. همانطور که بدن زنان دارای پیچیدگی هایی است، بدن مردان نیز دارای پیچیدگی های منحصر به فردی است. پس خانم ها هم باید این تفاوت ها را درک کرده و برای ارتقای کیفیت رابطه شان تلاش کنند.

متاسفانه زوج های زیادی به خاطر عدم توجه به اهمیت رابطه زناشویی به این بخش از زندگی مشترک شان توجهی نکرده و آن را به دست تقدیر می سپارند. حال آن که ریشه بسیاری از اختلافات زوجین در عدم رضایت از رابطه است. متخصصین ازدواج و خانواده شناخت بدن همسر را برای هر زن و شوهری ضروری میدانند. چرا که در آن صورت زن و مرد نسبت به هم رئوف تر، با گذشت تر، صبور تر و حامی تر خواهند شد.

بنابراین اگر در مشکلی در حیطه روابط زناشویی تان دارید، بدون شرم برای درمان اقدام کنید. در این خصوص می توانید با خیال آسوده به درمانگران ازدواج و خانواده اعتماد کنید. پس با شماره های درج شده تماس بگیرید. و برای دریافت خدمات مشاوره جنسی از سکستراپیست های ذهن نو با اپراتور هماهنگ نمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه شناخت بدن همسر می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره جنسی تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

سوالات متداول

شناخت بدن همسر چه تاثیری در زندگی زناشویی دارد؟

با شناخت بدن همسر و اگاهی از تفاوت‌های بدن زنان و مردان، می‌توانید همسرتان را بهتر درک کرده و در رابطه جنسی بهتر عمل کنید. رابطه جنسی نقش بسیار زیادی در کیفیت رابطه عاطفی زوجین دارد. با کمک گرفتن از روانشناس می‌توانید این شناخت و آگاهی را در خود ایجاد کنید. 

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

‫5 دیدگاه ها

  1. من واقعا توصیه میکنم که مقاله آشنایی با بدن زنان رو هم بخونید. اگه میخواهید همسرتون رو درک کنید حتما کرد ها باید با بدن زنشون آشنایی داشته باشم. ما زن ها هم خیلی اوقات خودمون خودمون و درک نمی‌کنیم ولی هر چی بیشتر بخونید بهتر میتونید با یه خانم درست رفتار کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره