اشتباهاتی که باعث طلاق می شوند چیست ؟

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

هرچقدر بتوانید آگاهی خود را نسبت به اشتباهاتی که باعث طلاق ختم می شوند را بالاتر ببرید می‌توانید تنش و مشکلات را در رابطه‌تان کاهش دهید. در ابتدای زندگی مشترک و قرار گرفتن دختر و پسر با دو دنیای متفاوت در کنار هم، اختلاف نظر و عدم تفاهم درباره مسائل مختلف امری کاملا طبیعی است. این تفاوت فکری در ابتدای امر چندان مشکل ساز نخواهد بود اما به مرور زمان به یک تهدید جدی برای ادامه زندگی زناشویی تبدیل خواهد شد. اگر در گذشته عدم درک مشترک و تفاوت برداشت‌ها در مورد یک موضوع خاص، چندان مسئله‌ساز نبود و کمتر موجب جدایی می‌شد، امروزه به دلیل فشارهای روانی ناشی از کار، مشکلات مالی و ….آستانه تحمل زوجین بسیار پایین آمده است. در این مقاله به یکسری از اشتباهاتی پرداخته خواهد شد که در ظاهر ساده و پیش پا افتاده‌اند، اما در حقیقت تهدید جدی برای پایان زندگی مشترک می‌باشند.

 

انواع اشتباهاتی که باعث طلاق می شوند

بسیاری از زوجین با انجام رفتارهایی باعث می‌شوند که زندگی‌شان در مسیر طلاق جریان پیدا کند. آگاهی از انواع اشتباهاتی که باعث طلاق می‌شود به زن و شوهرها کمک می‌کند تا زندگی بادوام تری داشته و رضایت زناشویی داشته باشند. در ادامه به مهم‌ترین رفتارهایی که می‌تواند منجر به طلاق شود اشاره می‌کنیم. برای آشنایی بیشتر با عوامل و علت طلاق کلیک کنید.

1. درگیری‌های مالی

عدم درک وضعیت اقتصادی همسر و توقعات نابجا یک تهدید بسیار جدی برای نابودی زندگی زناشویی به حساب می‌آید که به دلیل تجمل گرایی جامعه امروز، هر روزه تعداد زیادی از زوجین را به سمت جدایی و طلاق می‌کشاند و آن‌ها را به سمت دادگاه‌های خانواده روانه می‌سازد. وقتی زن و شوهر دائما بر سر خرید و عدم خرید لوازم مختلف به دلیل مسائل مالی اختلاف نظر دارند و با هم درگیر هستند، دور از انتظار نخواهد بود که یکدیگر را به خود خواهی و عدم درک متقابل متهم سازند. این اتهام‌های نابجا سبب فاصله عاطفی و به دنبال آن طلاق و جدایی خواهند شد.

2. اشتباهاتی که باعث طلاق می شوند | فخر فروشی

دختر و پسر در ابتدای آشنایی با وضعیت خانوادگی و اجتماعی یکدیگر آشنا می‌شوند. آن‌ها می‌دانند که سطح تحصیلاتشان چقدر با هم تفاوت دارد، هر کدام به طبقه خاصی تعلق دارند و وضعیت مالی طرف مقابل چگونه خواهد بود. اما به دلیل عشق آتشین خود همه چیز را نادیده می‌گیرند و به رغم وجود تفاوت‌های زیاد تحصیلی، خانوادگی و مالی با یکدیگر ازدواج می‌کنند. پس از مدتی با فروکش کردن عشق اولیه، کم کم تفاوت‌ها خودنمایی می‌کنند و هر یک داشته‌های خود را به رخ دیگری می‌کشاند. این آغاز راه جدایی و طلاق خواهد بود.

بیشتر بخوانید : راه های پیشگیری از طلاق

3. خیانت همسر

منظور از خیانت الزاما ورود شخص ثالث در یک رابطه زناشویی نیست. دروغ یک خیانت بزرگ به اعتماد همسر می‌باشد. وقت گذراندن با دوستان و عدم اختصاص دادن وقت کافی برای همسر یک خیانت بزرگ به حقوق همسر می‌باشد. زن و شوهر در زمان عقد و امضا کردن سند ازدواج خود را متعهد به انجام تعهداتی می‌دانند که در مقابل همسر خویش بر عهده گرفته‌اند.

با گذر زمان و شروع فراز و نشیب‌های زندگی ممکن است این تعهدات نادیده گرفته شوند و خیانت‌ها به شکل‌های مختلف بروز کنند. این رفتارهای اشتباه شاید توجیه‌های به ظاهر منطقی داشته باشند اما به هر حال خیانت محسوب می‌شوند که زندگی زناشویی را در آستانه طلاق قرار می‌دهند.

4. اشتباهاتی که باعث طلاق می شوند | اولویت دادن به کار و شغل

کار و پول در آوردن بخشی از زندگی است نه همه آن. بخش دیگر زندگی فرد مربوط به زندگی شخصی و خانوادگی می‌باشد. همسر حق دارد که از شریک زندگی‌اش بخواهد وقتی برای او اختصاص دهد و به او توجه نماید. اگر تمامی توجه همسر به مسائل کاری مبذول شود، سردی و جدایی عاطفی شکل می‌گیرد و در نگاه خوش بینانه زن و شوهر تنها به دو هم خانه تبدیل خواهند شد.

5. خودداری از برقراری رابطه جنسی

زن و مرد شریک احساسات همدیگر هستند و تداوم رابطه بین آن‌ها به شکلی اجتناب ناپذیر به احترام گذاشتن به خواسته‌های یکدیگر بستگی دارد. زنان و مردان دارای ویژگی‌های متفاوتی هستند در حالی که زنان بیشتر به توجه نیاز دارند و خواستار این هستند که مورد نوازش قرار بگیرند، مردان دوست دارند با همسران خود رابطه جنسی برقرار نمایند. این یک خواسته طبیعی است و چنانچه از طرف همسر به درستی پاسخ داده نشود، به نوعی به خواسته آن‌ها احترام گذاشته نشده است. عدم ارضای نیاز جنسی به عنوان مهم‌ترین علت تداوم یک زندگی زناشویی عواقب تلخی را به دنبال خواهد داشت.

6. اشتباهاتی که باعث طلاق می شوند | بیان کلمات کنایه آمیز

هر انسانی به واسطه شنیدن کلمات محبت آمیز تحت تاثیر قرار می‌گیرد و به گوینده سخن میل پیدا می‌کند. این امر به ویژه در مورد زن و شوهر بیشتر صدق می‌کند. چنانچه آن‌ها با کلمات زیبا و متین با یکدیگر صحبت کنند هر روز عشق و علاقه بیشتری را در رابطه زناشویی خود تجربه خواهند کرد. بر عکس این حالت زمانی اتفاق می‌افتد که زن و مرد برای آزردگی خاطر همدیگر از کلمات نیش دار و سنگین استفاده می‌کنند و به واسطه این جملات کنایه آمیز از یکدیگر فاصله می‌گیرند.

7. مداخله بیش از حد خانواده‌ها

زن و مرد امروز اگرچه دختر و پسر دیروز هستند و هر کدام به خانواده‌ای تعلق داشته که با اعضای آن احساس صمیمت زیادی دارند اما این دلیل نمی‌شود که مسائل زندگی زناشویی را از حریم خانه خارج کنند و با اعضای خانواده خود در میان بگذارند. این اتفاق باعث می‌شود که اعضای خانواده زوجین هنگامی که مشکلی پیش بیاید به جانبداری از فرزند خود بپردازند و در نتیجه مشکلات افزایش پیدا کند. در صورتی که به فکر طلاق هستید و یا نشانه‌های آن در رابطه‌تان ظاهر شده، حتما مشاوره طلاق دریافت کنید.

نقش مشاور در جلوگیری از اشتباهاتی که منجر به طلاق می شود

طلاق به خودی خود و یکباره به وجود نمی‌آید، هر رابطه‌ای مانند یک خانه دارای پایه هایی است؛ هر چه شما این پایه ها را محکم تر بسازید استحکام آن بیشتر خواهد بود. زوجین با رفتارهای اشتباه‌شان زمینه های نفاق را فراهم می کنند، هرچه به این رفتارها بی توجهی بکنید در واقع خشت های خانه تان را خالی و سست بالا می‌برید. با دریافت مشاور های خانواده و ازدواج می‌توانید پایه های زندگی مشترکتان را تقویت کرده و مانع از سقوط آن بشوید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج و طلاق می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی ازدواج با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

 

عدم پاسخگویی به نیاز جنسی همسر برای رسیدن به خواسته‌های خود با چه مشکلاتی همراه خواهد شد؟

به طور قطع نباید مسائل زندگی زناشویی را زمینه‌ای برای جبران عدم تحقق خواسته‌های خود قرار داد. برای مثال اگر همسر نیاز به خرید وسیله‌ای دارد ولیکن از سمت شریک زندگی اش امکان پرداخت هزینه آن نیست نباید آن را بهانه‌ای برای عدم پاسخگویی جنسی قرار داد. به مرور این مسئله می‌تواند باعث روابط فرازناشویی و طلاق شود.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

‫2 دیدگاه ها

  1. دقیقا من زنمو خیلی دوست داشتم هنوز هم دارم ولی یه خبطی کردم شیطنت کردم اونم دیگه منو نبخشید ازون روز که فهمید هی سرد تر شد باهام تا ابنکه درخواست طلاق کرد هرک اری بگید کردم که نره ولی میگفت نمیتونه ببخشتم منم ازون موقع زندگبم سیاه سده یعنی هیچی برام اهمیت نداره همش مشروب میخورم کاش بمیرم راحت شم همه کرونا گرفتن نمیدونم چرا کرونا هم نگرفتم

    1. سلام دوست عزیز این که همسرتون ترکتون کرده مسلما اخر دنیا نیست، شما در ازدواج شکست خوردید و این چیزی نیست که برای کس دیگه ای پیش نیمده باشه اینو به یاد داشته باشید که هر هدفی ادم داشته باشه میتونه بهش دست پیدا کنه این که نمیتونید به اون هدف برسید به خاطر هدف تون نیست به خاطر راه اشتباهه. شما هدفتون از ازدواج چی بود؟ مثلا میگید آرامش و داشتن خانواده ، خوب حالا چه مسیرهایی میتونید برای به دست اوردن این هدف برای خودتون ترسیم کنید…..؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره