جلوگیری از طلاق

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

راه‌های جلوگیری از طلاق چیست؟ خراب کردن همیشه آسان‌تر از ساختن است؛ طلاق شاید اولین راه حل باشد اما بهترین راه حل نیست. چه بسا زندگی‌های مشترکی که تنها به علت سوتفاهم  و عدم درک درست متلاشی می‌گردد و دنیایی از حسرت را برجای می‌گذارد. در یک رابطه زناشویی هر کدام از زن و مرد موظف به انجام تعهداتی هستند که در قبال همسر خود بر عهده گرفته‌اند.

اگر خدشه‌ای بر این رابطه ایجاد شود قطعا انجام این تعهدات به درستی صورت نگرفته است. بنابراین خوب است که قبل از تصمیم به طلاق اندکی به رفتارها و گفتارهای خود دقت داشته باشید تا مانع از جدایی و طلاق شوید. با آگاهی از روش‌‌‌های جلوگیری از طلاق و کمک گرفتن از یک فرد متخصص می‌توانید از طلاق جلوگیری نمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مشاوره طلاق کلیک کنید. 

برای دریافت مشاوره در زمینه جلوگیری از طلاق می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

مهارت های لازم برای جلوگیری از طلاق

خیلی اوقات ناتوانی زن و مرد در حل بحران‌هاست که آن‌ها را به سمت طلاق می‌برد، این همان تیپ آدم‌هایی هستند که بعد از طلاق متوجه می‌شوند که مسائل و مشکلات بعد از طلاق به مراتب دشوارتر بوده و ای کاش قبل از جدایی رفتار دیگری را در پیش می‌گرفتند. با توجه به مطالعاتی که در دادگاه‌های خانواده انجام شده، مشخص گردید که با آموزش و فراگیری سه مهارت زیر می‌توان از بیش از 50درصد طلاق‌ها پیشگیری کرد. برای آشنایی با عمده عوامل طلاق در ایران کلیک کنید.

  • مهارت کنترل خشم و عصبانیت
  • مشورت و گفتگو کردن با همسر
  • تمرین بیان جملات مثبت و روحیه بخش به همسر

 

فروشگاه آرامیس

جلوگیری از طلاق با انجام اقدامات صحیح

وقتی یکی از زوجین به ناگاه بحث جدایی و طلاق را به میان آورد، قطعا با شوکه شدن همسر روبه رو خواهد شد. شاید در این هنگام اولین واکنش ناراحتی و اشک ریختن باشد اما بهترین واکنش این است که به خود مسلط شده و برای جلوگیری از طلاق اقدامات درستی انجام دهد که در ادامه به مهم‌ترین این اقدامات اشاره خواهد شد.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو و کانال تلگرامی ذهن نو دیدن نمایید.
 

1. به همسرتان احساس گناه ندهید

نباید با اشک ریختن و گفتن جملات احساسی همسر را به بازگشت مجبور سازید زیرا این امر فقط به طور موقتی کارساز است و این احساس را در همسر بر می‌انگیزد که وی فقط بخاطر ترحم با شما ادامه می‌دهد واما رابطه عاطفی وجود نخواهد داشت.

2. حفظ خونسردی

با وجود اینکه بروز برخی مشکلات در مسیر زندگی زناشویی باعث اختلاف و درگیری شده و این تفکر را به جود آورده است که بهترین راه نجات از این مشکلات، طلاق و جدایی است اما باید خونسردی خود را حفظ نمایید. باید کمی به خود فرصت فکر کردن بدهید و به این موضوع بیندیشید که در یک رابطه دو طرفه همیشه یک طرف مقصر نیست و شما هم سهمی در ایجاد مشکل داشته‌اید.

3. جلوگیری از طلاق | اصلاح رفتار

زوجین باید به رفتار خود دقت بیشتری داشته باشند و ببینند کجای این زندگی رفتار ناشایستی نشان داده‌اند که از طرف همسر مورد نارضایتی قرار گرفته‌اند. می‌توان لیستی از رفتارهای نا درست خود تهیه کرده و به اصلاح هر کدام از آن‌ها بپردازید.

ازدواج رابطه‌ای دو طرفه است بنابراین یک تنه نمی‌توانید جلوی طلاق را بگیرید، اما شما یک سر این رابطه هستید و می‌توانید بر واکنش و رفتار همسرتان تاثیر داشته باشید. با تغییر خودتان، او را هم تغییر خواهید داد.

4. حفظ آراستگی

یکی از مهم‌ترین علت‌های جلوگیری از طلاق و جدایی این است که زن و مرد مورد پذیرش از طرف همسر قرار بگیرند. اگر می‌دانید که همسرتان دوست دارد شما وزن خاصی داشته باشد یا طر خاصی لباس بپوشید، بهتر است به نظر وی احترام گذاشته شود و سبک جدیدی را برگزینید. با این تغییر ظاهری متوجه خواهید شد که چقدر وضعیت ظاهری در حفظ رابطه زناشویی و تداوم آن موثر است.

برای آشنایی با نشانه های قبل از طلاق کلیک کنید.

5. عدم بازگویی مشکلات گذشته

اگر عادت دارید دائما از مشکلات صحبت کنید و کمبودهایی را که در زندگی داشته‌اید بازگو نمایید، باید بدانید این کار جز دامن زدن بر مشکلات موجود فایده‌ای نخواهد داشت. بهتر است با همسرتان به گفتگو نشسته و در مورد رفتارهای نادرستی که داشته‌اید عذرخواهی کنید.

6. جملات تاکیدی

نباید خود را ببازید و میدان را خالی کنید. برای اینکه هر روز روحیه خود را تقویت نمایید و با انگیزه بیشتری از شکل گیری طلاق جلو گیری کنید، بهتر است دائما با خود جملات مثبتی مانند” من می‌توانم” را تکرار نمایید.

7. جلوگیری از طلاق | عدم مقایسه کردن همسر

هیچکس به دیگری شباهت ندارد پس نباید دائما همسر خود را با دیگری مقایسه کنید. این عمل هم باعث فاصله گرفتن شما از همسرتان می‌شود و هم اینکه عزت نفس وی را پایین می‌آورد.

8. راستگویی

دروغ گفتن هر چند مصلحتی باشد و در مورد موضوعات پیش پا افتاده گفته شود، باز هم شما را یک انسان دروغگو نشان می‌دهد و باعث سلب اعتماد همسرتان نسبت به شما خواهد شد. 

 

جلوگیری از طلاق | فرصت بخشیدن به رابطه زناشویی

قطعا وجود برخی اختلافات و عدم احساس رضایت از زندگی مشترک، باعث فکر کردن به جدایی و طلاق شده است اما با نگاهی به سالن‌های دادگاه خانواده و مشاهده زن و مردهایی که با هزاران امید ازدواج کرده‌اند و اکنون منتظر جدایی و آینده‌ای نامعلوم هستند، متوجه خواهید شد که گاهی اوقات فرصت دادن به یک رابطه می‌تواند نتیجه بخش باشد و بیشتر مشکلات را بر طرف نماید. اگر هنوز در مورد طلاق تردید دارید، حتما مقاله طلاق بگیرم یا نه را مطالعه نمایید.

 

جمع بندی نهایی

عدم درک صحیح زوجین از یکدیگر و بی توجهی نشان دادن به خواسته‌های همدیگر، آن‌ها را به سمت طلاق سوق می‌دهد، در حالی که می‌توان با کمک گرفتن از روانشناس خانواده و مشاورین با تجربه، مهارت‌های لازم را کسب نمود و زندگی مشترک را حفظ کرد. همچنین شما می‌توانید با کمک گرفتن از مشاوره طلاق، درستی تصمیم خود را در این مورد بررسی نمایید. از آنجا که بسیاری از طلاق‌ها در سال‌های اول زندگی مشترک اتفاق می‌افتد، حتما برای جلوگیری از طلاق و بالا بردن آگاهی خود مقاله طلاق در سال اول زندگی را مطالعه نمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه جلوگیری از طلاق می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

 

 

سوالات متداول

آیا در جهت جلوگیری از طلاق باید یک همسر کامل بود؟

خیر هیچ انسانی کامل نخواهد بود و زن و مرد هر کدام به نوبه خود کمبودهای رفتاری و شناختی دارند. اما نکته اینجاست که باید زن و مرد در کنار هم رشد نمایند و نقص‌های یکدیگر را تکمیل کنند.

آیا همسر باید تمامی نیاز های زوج مقابل را برطرف کند؟

خیر. زن و مرد در عین زندگی مشترک و توجه به نیازهای هم نباید خود را فراموش کرده و صرفا در جهت تحقق نیازهای همسر عمل کنند. این یک توقع کاملا نابجاست و باعث بروز مشکل در روابط آنان می‌شود. 

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره