خصوصیات افراد بی خیال و بی تفاوت

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

خصوصیات افراد بی خیال و بی تفاوت در رهایی و بی مسئولیتی خلاصه می‌شود. این افراد خود را اذیت نمی‌کنند و زندگی را مانند بازی در نظر می‌گیرند. به چیزی اهمیت نمی‌دهند و سر قول خود نمی‌مانند. اولویت این افراد خواب و استراحت است. پاپیچ شدن باعث عصبانیت آن‌ها می‌شود. هرچقدر شما مسئولیت کارهای آنها را گردن بگیرید، بد عادت تر و بی خیال تر خواهند شد. زندگی با افراد بی مسئولیت بسیار طاقت فرسا است و همسران آنها به تدریج دچار افسردگی و استرس خواهند شد. قبل از ازدواج به این موضوع دقت کنید و از مشاور ازدواج کمک بگیرید. برای دریافت مشاوره ازدواج کلیک کنید.

خصوصیات افراد بی خیال و بی تفاوت

افراد بی خیال و بی تفاوت مورد خوبی برای دوستی، ازدواج، روابط و کار نیستند. این افراد فوق العاده بی مسئولیت‌اند و خواب را به کار ترجیح می‌دهند. این افراد بی خیالی را زمانی بیشتر می‌کنند که یک فردی تمام کارهای آنها را انجام دهد. زندگی با این افراد بسیار دشوار است و شما باید تمام وظایف و مسئولیت های او را به دوش بکشید. این افراد به احساسات شما توجهی نمی‌کنند و ارزشی برای اطرافیان خود قائل نیستند. نشانه های زیادی از جمله وقت نشناسی، خواب آلودگی، تن پروری و … دارند. تنها راه درمانی این افراد بی خیال بودن در برابر خودشان است تا مسئولیت کارهایشان را گردن بگیرند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مردان بی مسئولیت کلیک کنید.

نشانه های افراد بی خیال و بی تفاوت

افراد بی خیال به صورت کلی اعصاب آدم های مسئولیت پذیر و وقت شناس را بهم می‌ریزند. ازدواج فرد عجول با فرد بی خیال هرگز با آرامش همراه نخواهد بود. در ادامه خصوصیات افراد بی خیال و بی تفاوت را نام برده ایم.

  • اهدافی در زندگی ندارند
  • بی مسئولیت هستند
  • نیازهای خانو‌اده را بر طرف نمی‌کنند.
  • در کار و فعالیت های روزانه بی انگیزه و خسته هستند
  • تمایل زیادی به استراحت و خواب در طول روز دارند
  • فوق العاده صبور هستند
  • هیچ چیزی را مهم نمی‌دانند
  • لوس و ناپخته هستند
  • وابستگی افراطی به خانواده دارند
  • وقت شناس نیستند
  • اهداف و برنامه ریزی برای رسیدن به زندگی ایده‌آل ندارند
  • بی محبت و بی توجه به همسر هستند
  • نیازهای جنسی همسر خود را برطرف نمی‌کنند
  • در جایگاه پدر و مادر وظیفه خود را به خوبی انجام نمی‌دهند
  • بیش از اندازه خونسرد هستند
  • نیازها و مشکلات فرزندان خود را برطرف نمی‌کنند
  • همیشه تنبل و خواب آلوده هستند
  • اهمیتی به موقعیت های مهم زندگی نمی‌دهند
  • برای کار کردن وقت کشی می‌کنند

راه های برخورد با افراد بی خیال و بی تفاوت

افراد بی خیال و بی تفاوت، اطرافیان خود را آزار می‌دهند. مخصوص اگر این فرد بیخیال، مرد خانه باشد. مردان بی خیال سبب فروپاشی زندگی خود می‌شوند. در ادامه راهکارهایی برای برخورد با مردان بی خیال و بی تفاوت در نظر گرفته ایم که به شرح زیر هستند.

1. با آن‌ها بحث نکنید

مردان (یا شاید زنان) بی خیال و بی تفاوت به دنبال آرامش هستند و اگر با آنها بحث کنید به شدت عصبی و خشمگین می‌شوند. زمانی که شما دست بر نقطه ضعف او بگذارید، بدتر بی خیال رفتار می‌کند. اعتقاد این افراد بر این است که من با تو کاری ندارم، پس توام پاپیچ من نشو! در واقع آنقدر خسته هستند که حوصله بحث را نیز ندارند.  برای آگاهی از نحوه رفتار با همسر کلیک کنید.

2. خصوصیات افراد بی خیال | لجبازی نکنید

لجبازی با افراد و مردان بی خیال کاری را راه نمی‌اندازد. نقاط قوت کسانی که بی تفاوت و بی خیال هستند را شناسایی کنید و به جای دعوا و لجبازی با او همراه شوید. با تعریف و تشکر از همسر بی خیال به او احساس حامی و پشتیبان بودن می‌دهید.

فروشگاه آرامیس

3. اجازه ندهید از دیگران پول قرض بگیرند

مردان بی خیال و بی تفاوت با توجه به اهمال کاری که دارند کار نمی‌کنند و توقعات بالایی از دیگران دارند. و پس از اینکه از دیگران پول قرض گرفتند توان برگرداندن پول را ندارند، بنابراین شما مجبور به پرداخت قرض او خواهید شد.

4. خصوصیات افراد بی خیال | اگر شاغل هستید به همسر خود پول ندهید

مردان بی خیال و بی تفاوت علاقه ای به کارکردن ندارند. بنابراین خانم های این افراد به دنبال کار کردن می‌روند تا مخارج و نیازهای خانه را رفع کنند. درست است که زندگی مشترک یعنی همه چی مشترک باشد اما با پول دادن به همسر باعث تن پروری بیشترش خواهید شد. کمک مالی با اینکه تمام پول خود را به او واگذار کنید، فرق دارد.

5. از استعدادهایش تعریف کنید

مردان نیز مانند خانم ها نیاز به تعریف و تمجید دارند. با تعریف از استعدادها و مهارت های همسرتان، او را به سمت فعالیت و انجام کار سوق دهید.

6. به او مسئولیت بدهید

یکی از بزرگترین اشتباهات خانم ها مسئولیت ندادن به همسر است. از او بخواهید در زندگی مشترک، کارهای خونه و فعالیت های فرزندان کمک کند. برخی از خانم ها با مسئولیت ندادن به همسر خود سبب تن پروری و بی خیالی او می‌شوند. برای دریافت راه های افزایش مسئولیت پذیری کلیک کنید.

7. وظایف او را انجام ندهید

افراد بی تفاوت و بی خیال ، خیلی بی مسئولیت و ریلکس رفتار می‌کنند. اگر وظیفه ای به آنها داده شود به درستی انجام نمی‌دهند. بنابراین همسران این افراد بجایشان وظایف آن‌ها را انجام می‌دهند تا شرمنده نشوند. با این کار او را بد عادت کرده اید و انتظار مسئولیت پذیربودن از او نداشته باشید.

8. از روانشناس کمک بگیرید

گاهی اوقات مشکلات بی خیالی همسران خیلی شدیدتر از آن است که خودتان بخواهید آن را حل کنید. بنابراین نیاز به هدایت کننده و آموزش های لازم دارید. مشورت با روانشناسان مجرب در این زمینه به شما کمک بزرگی خواهد کرد. برای هدایت زندگی خود از مشاوره خانواده کمک بگیرید.

کلام آخر

همه افراد به دنبال راهکارهایی برای بی خیال بودن هستند. اما اگر این رفتار به طور افراطی پیش برود به شدت به زندگی خود و اطرافیان لطمه وارد می‌کند. زندگی با فرد بی خیال، بی توجه، بی تفاوت و بی مسئولیت سرشار از دردسر و استرس است. هر انساتی لایق زندگی خوب و پر تلاش است. برای کمک به زندگی خود از روانشناس مشورت بگیرید. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت حضوری و تلفنی به مراجعان خدمات ارائه می‎دهد. برای‌کسب اطلاعات بیشتر با شماره درج شده تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه خصوصیات افراد بی خیال و بی تفاوت می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره