خیانت دوست پسر | با خیانت دوست پسرم چیکار کنم

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

خیانت دوست پسر یکی از دغدغه های امروزی دختران است. خیانت کردن یک امر زشت و ناپسند است. وقت دختری مورد خیانت دوست پسر خود قرار می‎گیرد زندگی برایش تیره و تار می‎شود. در چنین شرایطی افراد واکنتش های مختلفی از خود نشان می دهند. برخی به این فکر می کنند که آیا کاری می توانستد بکنند تا جلو اتفاق افتادن خیانت را بگیرند. برخی دیگر شروع به خود خوری می کنند. اما مسئله مهم این است که اکنون باید چه کاری انجام دهید. در چنین شرایطی که با خیانت روبرو هستید، بهترین راهکار چیست ؟ توصیه می کنیم حتما در این شرایط از یک متخصص در زمینه روانشناسی و مشاوره خیانت کمک بگیرید. توصیه می کنیم تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

خیانت دوست پسر چیست

خیانت مسئله ای است که افراد مختلف دیدگاه های مختلفی نسبت به آن دارند. برخی افراد خیانت را فقط رابطه جنسی می‎دانند. اما عده ای دیگر صحبت کردن با جنس مخالف را هم خیانت تلقی می‎کنند. از منظر علم روانشناسی خیانت یعنی: هر بی تعهدی و بی وفایی که نسبت به آن دو نفر عهد و پیمان بسته اند. و طرف مقابل از آن بی خبر است، خیانت محسوب می‎شود. فکر کردن به جنس مخالف دیگر، چت کردن با جنس مخالف، قرار گذاشتن با فردی دیگر و هر نوع رابطه عاطفی حتی اگر رابطه جنسی نداشته باشد بدون شک خیانت محسوب می ‎شود. در رابطه عاطفی هیچ بی وفایی و بی تعهدی حتی به صورت فکر کردن قابل پذیرش نیست.

نشانه های خیانت دوست پسر

نشانه های زیادی وجود دارد. که باعث شک و شبه در شما می‎شود. گاهی افراد فقط به صورت بی توجهی نشانه های خیانت را بروز نمی‎دهند. به صورت توجه بیش از حد هم امکان دارد (بگیم برای کم کردن عذاب وجدان خودش بهتره). در ادامه به نشانه های خیانت دوست پسر اشاره کرده‎ایم.

  • بیشتر از گذشته به شما توجه می‎کند.
  • راه جدیدی را در رابطه پیش گرفته است.
  • بدون دلیل و منطق برای شما هدیه می‎خرد.
  • با کوچکترین بهانه ها داد و بیداد راه می‎اندازد.
  • با هر مشکل کوچکی حرف از تمام شن می‎زند.
  • دیدارها را محدود می‎کند.
  • پنهان کاری می‎کند.
  • به دنبال دعوا است.
  • کمتر به شما ابراز علاقه می‎کند.
  • کمتر با شما صحبت می‎کند.
  • دچار نوسانات خلقی است.
  • برای پاک کردن گناه خود، به شما اتهام خیانت می‎زند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با نشانه های خیانت به همسر کلیک کنید.

علل خیانت دوست پسر

احتمالا برای شما نیز سوال پیش آمده که علت خیانت دوست پسرتان چیست؟ علل و دلایل متفاوتی برای خیانت وجود دارد که به دسته های زیستی، شخصیت، اجتماعی و خانوادگی تقسیم می‎شود. در ادامه به علل خیانت دوست پسر اشاره کرده‌ایم.

  • اختلال دو قطبی
  • اختلال شخصیت خودشیفته
  • اعتیاد به رابطه جنسی
  • نبود احترام در رابطه
  • نارضایتی عاطفی
  • نبود رابطه کلامی
  • انتقام به دلیل شکست در گذشته
  • عزت نفس پایین
  • اعتماد به نفس پایین
  • خشونت خانگی
  • اختلافات خانوادگی
  • هیجان خواهی اشتباه

در رابطه تعهد دارید؟

هنگام وارد شدن در یک رابطه باید میزان تعهد، جدیت رابطه و تعریف خیانت را مشخص کنید. با یکدیگر در رابطه با این موضوع صحبت کنید. تعریف هر انسانی از خیانت متفاوت از دیگری است. در ازدواج شما با یکدیگر عهد و پیمان بسته اید و خیانت هیگونه قابل توجیه نیست. زمانی که وارد رابطه می‎شوید مشخص کنید که آیا این در رابطه تعهد و وفاداری به چه معنی و تا چه اندازه ای است. از همان شروع برای رابطه خودتان چهارچوب مشخص کنید. گاهی افراد هنگام ورود به یک رابطه فقط برای وقت گذراندن دوست می‎شوند. و هیچگونه تعهد و پایبندی به رابطه ندارند. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با وفاداری به همسر کلیک کنید.

واکنش درست در برابر خیانت دوست پسر

برای اینکه رفتار درستی در مقابل خیانت دوست پسرتان داشته باشید. باید سوال ها و مسائلی را برای خودتان حل کنید. در ادامه توضیحاتی در رابطه با رفتار درست داده‎ایم.

از خیانت مطمئن هستید؟

آیا از خیانت مطمئن هستید؟ گاهی افراد با خستگی روحی و جسمی در زندگی رو به رو می‎شوند. همین امر باعث می‎شود که فکر کنید بی توجهی به شما یعنی خیانت. از اینکه او واقعا خیانت می‎کند یا خیر اطمینان حاصل کنید. کورکورانه در رابطه با این موضوع تصمیم نگیرید. تهمت نزنید، صبوری کنید و با اطمینان پیدا کردن حرف خود را بزنید.

لیست از مواردی که اذیتتان کرده تهیه کنید

اگر در رابطه مشکلاتی دارید که شما را آزار می‎دهد. یک دفترچه بردارید و تمام اذیت ها را داخل آن یادداشت کنید. لیستی از شکیات شما نسبت به خیانت دوست پسرتان تهیه کنید. با این کار به ذهن خود آرامش می‎اورید. و افکار منفی را از خودتان دور می‎کنید. با یادداشت کردن مسائل حتی بهتر و منطقی تر تصمیم می‎گیرید.

بازگشت به رابطه با وجود خیانت

خیانت برای هیچ فردی قابل قبول نیست. به این مسئله فکر کنید که آیا واقعا او را دوست دارید؟ آیا بدون او زندگی برایتان مشکل است؟ و تمامی سوال هایی که بدون حضور دوست پسرتان با وجود خیانت برایتان پیش می‎آید. اگر شما از علاقه خودتان اطمینان دارید باید برای ادامه رابطه حد و مرزی مشخص کنید. به دنبال یک رابطه امن و سالم باشید. به دنبال ریشه و دلیل خیانت دوست پسر در رابطه باشید. بازگشت به رابطه دلیل بر چشم پوشی بر هر چیزی نیست. تکلیف خودتان با دوست پسرتان را مشخص کنید و رابطه را پیش ببرید.

رابطه در چه حد جدی است؟

جدیت رابطه را مشخص کنید. آیا رابطه برای شما مهم است اما دوست پسرتان اهمیتی به رابطه نمی‎دهد؟ آیا شما به او علاقه مند هستید اما او شما را گذرا می‎خواهد؟ تمامی این مسائل باید بررسی شود. شما باید تصمیم گیرنده باشید که آیا رابطه بدون هدف را می‎خواهید یا به دنبال رابطه هدفمند هستید. شما در هر جایی که هستید می توانید برای دریافت مشاوره خیانت تلفنی با متخصصان مرکز مشاوره ذهن نو تماس بگیرید.

می‎خواهم خیانت دوست پسرم را ببخشم

زمانی که شما تصمیم می‎گیرید که خیانت دوست پسرتان را ببخشید باید آمادگی لازم برای حفظ خونسردی و آرامش را در خود داشته باشید. در ادامه راه حل هایی برای کمک به شما اشاره کرده ایم.

فرصت به خود | خیانت دوست پسر

با خود مهربان و رو راست باشید. بخشش در چند روز و چند هفته امکان پذیر نیست. برای بخشش لازم نیست که حتما تمام جوانب را ببخشید. و همه جوره آرامش را به رابطه برگردانید. شما لزوما نباید همیشه آرامش داشته باشید. حق دارید که مقداری عصبانی باشید. جدا از همه این شرایط، بخشش حال روحی خودتان را خوب می‎کند. با بخشیدن، به روان و برگشت آرامش به زندگیتان کمک می‎کنید.

بررسی ویژگی های مثبت دوست پسر

ویزگی های خوب و مورد پسند دوست پسرتان را الویت قرار دهید. ویژگی های خوب رابطه و دوست پسرتان را یادداشت کنید. اگر رفتارهایی دارد که خیانت را جبران می‌کند به او فرصت جبران بدهید. اما در هر صورت حال دل شما مهترین الویت است.

خط قرمزها را مشخص کنید

بعد از اینکه تصمیم گرفتید به رابطه برگردید، خط قرمزها و حد و مرزها را برای خودتان و رابطه تان مشخص کنید. به دوست پسرتان بفهمانید که ماندن در رابطه تعهد و وفاداری می‎خواهد. به او اجازه جبران دهید و دائما خیانت را به او گوشزد نکنید.

فراموش نکنید

خیانت را ببخشید اما فراموش نکنید. اگر دوست پسر شما رفتاری خوخواهانه داشت و از کار کرده اش پشیمان نبود. او را ببخشید اما آشتی نکنید. ارزش، تعهد و احترام در رابطه باید وجود داشته باشد تا موجب اعتماد شود.

نکاتی برای دخترانی که مورد خیانت قرار گرفته اند

دخترانی که مورد خیانت دوست پسر قرار گرفته اند باید نکاتی را رعایت کنند. در ادامه نکات مهمی را اشاره کرده ایم.

احساسات خود را بپذیرید

خشم، غمگینی، فریاد، شوک، نگرانی، پرخاشگری و احساس ناتوانی حق شما است. احساسات خود را بپذیرید. از روانشناس کمک بگیرید تا احساس شما بهبود یابد.

به دنبال انتقام نباشید | خیانت دوست پسر

بسیاری از دختران با انتقام از دوست پسرشان به دنبال تلافی هستند. گاهی وارد رابطه ای می‎شوند که اصلا دوسش ندارند تا بتوانند پسر مورد علاقه شان را جذب خودشان کنند. اما با این کار تنها ارزش خو را پایین آورده اید.

مراقب خود باشید

برای کاهش اضطراب ناشی از خیانت حواستان به خودتان باشد. ورزش کردن، رفتن به کلاس مورد علاقه، کتاب خواندن، مدیتیشن و کمک از روانشناس به شما کمک بزرگی خواهد کرد.

مجبور به تحمل گناه نیستید | خیانت دوست پسر

افرادی که تحت تاثیر خیانت دوست پسر قرار می‎گیرند فکر اینکه شاید خودشان مقصر بودند دائما در سرشان است. شما مجبور به تحمل کردن گناه دیگران نیستید. به خود اهمیت بدهید و به دنبال آرزوهای خود بروید.

ببخشید و فراموش کنید

با بخشش حال دل خودتان را خوب خواهید کرد. با کمک از روانشناس ببخشید، فراموش کنید تا آرامش به زندگیتان برگردد. هیچکس آنقدر ارزش ندارد که زندگی شما را برای همیشه بهم بریزد.

با مردی که قبلا خیانت کرده وارد رابطه نشوید

امکان اینکه فرد خائن دوباره خیانت کند زیاد است. برای آرامش روح و روان خود با فرد خائن وارد رابطه نشوید.هزاران هزار آدم وفادار و متعهد وجود دارد که شما را خوشبخت کند. ماندن با یک فرد خائن تنها اسیب روحی برای شما به همراه دارد.

کلام آخر در مورد خیانت دوست پسر

زمانی که به شما خیانت می‎شود بدون شک احساسات بدی را تجربه خواهید کرد. امروزه حدود 20 درصد افراد خیانت دیده اند. مراجعه به روانشناس و متخصص به شما کمک می‎کند که بر احساسات خود مدیریت داشته باشید. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت حضوری و تلفنی به مراجعان خدمات ارائه می‎دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره درج شده تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه خیانت دوست پسر می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

 

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره