جواب خیانت با خیانت چه خطراتی دارد؟

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

جواب خیانت با خیانت یا انتقام گرفتن از همسری که به شما خیانت کرده آن‌هم با رفتاری مشابه، یکی از اولین و البته بدترین گزینه‌هایی است که بعد از فهمیدن خیانت همسرتان به ذهن‌تان خطور می‌کند. شاید حس کنید که نباید در این مسابقه عقب بمانید و مثل او برای این رابطه ارزشی قائل نباشید و خیانت را تنها راه برای برگرداندن عزت نفس‌تان بدانید. صرف‌نظر از دلایلی که برای این رفتار دارید، باید بدانید جواب خیانت با خیانت علاوه بر اینکه زندگی شما را در آستانه نابودی قرار می‌دهد، حتی باعث آرامش خاطرتان هم نخواهد شد.

پس به‌جای تلافی کردن به دنبال راه‌حل بهتری برای شرایط پیش‌آمده باشید. اگر احساس می‌کنید شرایط روحی‌تان به حدی بهم ریخته که تحمل آن برایتان سخت شده و نمی‌دانید چه تصمیمی باید بگیرید، حتما مشاوره خیانت همسر دریافت نمایید.

چرا دنبال جواب خیانت با خیانت هستید؟

وقتی می‌فهمید درحالی‌که به همسرتان وفادار بودید او به شما خیانت کرده، احتمالا بدترین حس‌های دنیا را تجربه خواهید کرد. مجموعه‌ای از احساسات منفی مثل خشم، نفرت و همین‌طور احساس غمگینی و تنهایی به‌یک‌باره شما را در برخواهند گرفت. در چنین شرایطی اکثر مردان/زنان به رابطه خود پایان می‌دهند و اما گروه دیگر نیز تصمیم می‌گیرند زندگی خود را ادامه دهند. اما در این میان بعضی‌ها هم تصمیم می‌گیرند که رفتار همسرشان را تلافی کنند. درواقع شروع به خیانت می‌کنند تا رفتار همسرشان را تلافی کرده باشند.

بیشتر بخوانید : خیانت به همسر  

خیانت اغلب برای پاسخ به احساس تنهایی و بی‌پناهی که از درون احساس می‌کنیم شروع می‌شود. در چنین شرایطی همسرتان قدم اول را برای آسیب زدن به پایه‌های زندگی برداشته و ممکن است شما با خود به این موضوع فکر کنید که دیگر دلیلی برای تعهد وجود ندارد و شما نیز می‌توانید درست مانند خودش شریک عاطفی دیگری انتخاب کنید. قرار گرفتن در این شرایط آسیب‌های بسیاری را برای زندگی شما و به‌خصوص فرزندانتان به بار خواهد آورد. به همین خاطر متخصصان سلامت روان توصیه می‌کنند پیش از اینکه در این زمینه هر تصمیمی بگیرید ابتدا با یک مشاور خانواده صحبت کنید.

برای عضویت در کانال تلگرامی ذهن نو کلیک نمایید.

پیامدهای خیانت تلافی جویانه | عواقب جواب خیانت با خیانت

خطرات جواب خیانت با خیانت

فروشگاه آرامیس

صرف‌نظر از اینکه با چه هدفی در مقابل خیانت همسرتان دست به رفتار متقابل زده‌اید، این مسئله پیامدهایی را در زندگی شما به همراه خواهد داشت. ازجمله آن‌ها می‌توان به این موارد اشاره کرد:

1- از دست دادن شانس بهبود رابطه

خیانت ضربه محکمی به زندگی شما وارد می‌کند که اثرات منفی آن تا مدت‌ها در روان هر دو طرف باقی خواهد ماند. در مقابل خیانت می‌توانید بین ترمیم آسیب‌ها و یا بیشتر کردن آن‌ها یک مورد را انتخاب کنید. هنگامی‌که تصمیم می‌گیرید رفتار او را تلافی کنید، درواقع نه‌تنها شانس بهبود رابطه را از بین می‌برید بلکه باعث آسیب دیدن بیشتر آن نیز خواهید شد. به عبارتی اگر به دنبال تلافی رفتار همسرتان هستید، ابتدا باید با این واقعیت کنار بیایید که رابطه شما دیگر هرگز بهبود نمی‌یابد و به‌عبارت‌دیگر شما فرصت بودن در کنار شریک عاطفی‌تان را با احتمال زیاد از دست خواهید داد.

بیشتر بخوانید : روابط فرازناشویی

2- جواب خیانت با خیانت | انگیزه بیشتر برای خیانت

رفتارهایمان معمولاً باعث ایجاد عکس‌العمل می‌شوند. به همین خاطر اینکه واکنش شما به خیانت همسرتان، موضوع بسیار مهمی در تعیین رفتارهای بعدی او است. اگر انتخاب شما جواب خیانت با خیانت باشد، باید بدانید که در اکثر مواقع این رفتار باعث می‌شود تا همسرتان به خودش بابت خیانت به شما و کنار گذاشتنتان حق بدهد و به عبارتی هردوی شما مسیر خیانت را برای یکدیگر تسهیل می‌کنید. درنتیجه اگر به دنبال رفتاری هستید که باعث شود شریک عاطفی شما دست از این رفتار خود بردارد، بهتر است گزینه دیگری را انتخاب کنید.

3- آسیب دیدن فرزندان

اگر از ازدواج خود با همسرتان بچه دارید بهتر است در تعیین عکس‌العمل مناسب به خیانت همسرتان به شرایط روحی فرزندان‌تان هم توجه داشته باشید. خانواده‌ای که در آن والدین هر دو به یکدیگر خیانت می‌کنند، شرایط مطلوبی برای رشد کودکان ندارند و علاوه بر اینکه کودک ارزش و جایگاه خانواده را درک نخواهند کرد، آسیب‌های روحی بسیاری را نیز تجربه می‌کنند.

4- جواب خیانت با خیانت | آرام نشدن شرایط روحی

اگر فکر می‌کنید تلافی خیانت شریک احساسی‌تان باعث خواهد شد تا به آرامش دست پیدا کنید، باید بگوییم در اکثر مواقع شما با خیانت به این آرامش دست پیدا نخواهید کرد. احساسات منفی درون شما تنها زمانی پایان پیدا می‌کنند که با طرف مقابل راجع به آن‌ها صحبت کنید و پرونده ناتمام این شرایط را در ذهن خود ببندید. تا زمانی که شما به همسرتان خیانت می‌کنید درواقع در حال یادآوری دائم این موضوع به خود هستید که او روزی شما را تنها گذاشته است و این موضوع نمی‌تواند باعث آرامش روحی‌تان باشد.

برای آشنایی با چگونگی شکل گیری و راه های از بین بردن تنفر بعد خیانت کلیک کنید.

5- پیامدهای منفی جبران‌ناپذیر

جواب خیانت با خیانت باعث می‌شود که شما و شریک احساسی‌تان خود را در یک مسابقه برای آزار دادن قرار دهید و به عبارتی هرکدام از شما در حال تلاش برای این هستید که به دیگری ثابت کنید توانایی بیشتری برای ضربه زدن دارید. اما به خاطر داشته باشید، این شیوه تنها به خیانت ختم نمی‌شود. دعوا و درگیری، ضرب و شتم و حتی ایجاد مشکلات قانونی ازجمله پیامدهایی هستند که ممکن است به دنبال این وضعیت ایجاد شود.

برای آگاهی بیشتر حتما مقاله انتقام از خیانت را بخوانید.

واکنش مناسب به جای جواب خیانت با خیانت چیست؟

هنگامی‌که شریک احساسی‌تان به شما خیانت می‌کند احساسات منفی بسیاری را تجربه می‌کنید. در این شرایط بهتر است مدتی به خودتان فرصت بدهید و با احساسات منفی‌تان کنار بیایید. سپس زمانی را برای شنیدن صحبت‌های او و تصمیم‌گیری منطقی اختصاص دهید. ممکن است نتیجه تصمیم شما ادامه و یا پایان دادن به زندگی باشد. در هر دو صورت توصیه می‌شود تصمیم خود را با یک مشاور متخصص در میان بگذارید تا در آینده از آن پشیمان نشوید. برای درمان زخم خیانت کلیک کنید.

اهمیت مشاوره

هنگامی‌که متوجه خیانت همسرتان می‌شوید شوک روحی سنگینی را تجربه خواهید کرد و احتمالاً برای مدتی نمی‌دانید راه درست کدام است. در چنین شرایطی مشورت با اطرافیان به دلیل علاقه‌ای که آن‌ها به شما دارند گاهی اوقات باعث بدتر شدن اوضاع می‌شود و گاهی اوقات نیز آن‌ها علی‌رغم ناراحتی برای شرایط شما نمی‌دانند چطور می‌توانند کمک کنند. به همین خاطر بهتر است راجع به شرایط پیش‌آمده از یک مشاور کمک بگیرید. مشاورین می‌توانند به شما در کنترل احساسات منفی که تجربه می‌کنید و همین‌طور تصمیم‌گیری برای ادامه زندگی کمک کنند.

اگر به هر دلیلی شما نیز جواب خیانت همسرتان را با رفتار مشابهی داده‌اید این به معنای آن است که زندگی شما در خطر از بین رفتن قرار گرفته است. در چنین شرایطی مشاورین می‌توانند به شما و همسرتان کمک کنند تا مشکلات را شناسایی کرده و برای برطرف کردن آن‌ها تلاش کنید. حتی در شرایطی که شما تصمیمی برای ادامه یک زندگی ندارید مشاوره می‌تواند از شدت پیدا کردن پیامدهای منفی این وضعیت به‌خصوص احتمال بروز بیماری‌های روحی مانند افسردگی جلوگیری کند.

برای دریافت مشاوره در زمینه جواب خیانت با خیانت می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

 

سؤالات متداول

تلافی کردن خیانت همسر یا جواب خیانت با خیانت چه پیامدهایی دارد؟

از دست دادن شانس‌ترمیم رابطه، آسیب روحی فرزندان، بیشتر شدن این رفتار در همسر و همین‌طور مشکلات قانونی یا ضرب و شتم ازجمله پیامدهای دادن جواب خیانت با خیانت است.

آیا با تلافی کردن خیانت همسرم، او از این کار دست برمی‌دارد؟

در بسیاری از مواقع دادن جواب خیانت با خیانت نتیجه عکس می‌دهد و همسر شما درواقع چراغ سبزی برای ادامه این رفتار خود دریافت خواهد کرد.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره