تنفر بعد خیانت

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

تنفر بعد خیانت یکی از احساسات طبیعی است که به احتمال زیاد آن را تجربه خواهید کرد. خیانت یکی از جدی‌ترین مشکلاتی است که می‌تواند در زندگی مشترک شما به وجود بیاید. به همین خاطر احساس تنفر از همسر به خاطر خیانتی که مرتکب شده موضوع غیرعادی نیست. اما اگر قرار باشد این تنفر ادامه پیدا کند رنج‌های بسیاری را تجربه خواهید کرد. به‌هم‌ریختن زندگی مشترک و ازبین‌رفتن آرامش روحی خودتان از جمله پیامدهایی هستند که حتماً با آن‌ها مواجه می‌شوید. به همین خاطر لازم است تا کمی بیشتر راجع به این احساس و راه‌های ازبین‌بردن آن صحبت کنیم. به‌علاوه توصیه می‌کنیم درصورتی‌که درگیر خیانت همسر شده‌اید حتما برای مشاوره خیانت همسر اقدام کنید.

تنفر بعد خیانت

ازدواج یکی از عمیق‌ترین پیوندهایی است که میان شما و یک نفر دیگر برقرار می‌شود. شما و همسرتان با ازدواج متعهد می‌شوید که در تمامی شرایط کنار هم باشید؛ و برای ساختن یک زندگی ایده‌آل تلاش کنید. اما وقتی متوجه می‌شوید که همسرتان به شما خیانت کرده تمامی احساسات خوبی که به او داشته‌اید از بین خواهند رفت. در این شرایط مجموعه‌ای از احساسات منفی را تجربه خواهید کرد. اما احتمالاً بیش از هر چیز از همسرتان عصبانی و متنفر خواهید شد. همان‌طور که گفتیم این احساس برای مدتی طبیعی است. اما اگر نتوانید با آن کنار بیایید گره‌های بیشتری در رابطه‌تان ایجاد خواهد شد.

در صورتی که نگران تکرار این مساله هستید، مقاله نشانه های خیانت همسر را بخوانید.

تجربه احساسات متضاد بعد خیانت

پس از خیانت همسر شما احساسات متضادی را تجربه خواهید کرد. ممکن است درعین‌حال که از همسرتان عصبانی و متنفر هستید، دلتان برای زندگی مشترک‌تان تنگ شود. یا شاید گاهی اوقات احساس کنید شما هم در این موضوع بی‌تقصیر نبوده‌اید. این احساسات شما را آشفته‌تر می‌کنند. و باعث می‌شوند نتوانید به‌درستی تصمیم بگیرید. گاهی اوقات هم ممکن است از دست خودتان برای چنین احساساتی عصبانی باشید.

اما بهتر است بدانید شما تنها کسی نیستید که این شرایط را تجربه می‌کند. و نکته مهم‌تر اینکه هرگز احساسات خود را سرکوب نکنید. اجازه بدهید تمامی این احساسات در شما جریان داشته باشند. تنها چیزی که باید بدانید این است که در این شرایط هیچ تصمیم جدی برای زندگی‌تان نگیرید. برای اطلاع از عوارض جواب خیانت با خیانت کلیک کنید.

با تنفر بعد خیانت چه کنیم؟

همان‌طور که گفتیم تنفر بعد خیانت می‌تواند مشکلات بسیاری را به همراه داشته باشد. این شرایط به‌ویژه وقتی به شما آسیب می‌زنند که تصمیم می‌گیرید زندگی مشترک خود را ادامه بدهید. به همین خاطر شما می‌بایست راهی برای حل این تنفر پیدا کنید. از جمله راهکارهایی که می‌توانیم از آن‌ها صحبت کنیم به شرح زیر هستند.

به خودتان حق بدهید

فکر نکنید چون تصمیم گرفته‌اید زندگی خود را ادامه بدهید باید بلافاصله همه چیز را فراموش کنید. یادتان باشد که خیانت درست مانند یک زخم عمیق است. در نتیجه شما باید به خودتان برای بهبود شرایط زمان بدهید. پس سعی کنید تا جای ممکن از سرکوب احساسات‌تان خودداری کنید.

با همسرتان صحبت کنید

یکی از بهترین راهکارها برای حل مشکلات صحبت‌کردن است. راجع به احساسی که دارید با همسرتان صحبت کنید. سعی کنید دلیل مشکلی که پیش آمده را پیدا کنید و برای برطرف‌کردن آن با کمک یکدیگر راهی پیدا کنید.

در نفرت تصمیم نگیرید

تا وقتی که درگیر احساسات منفی مثل نفرت هستید هیچ تصمیمی نگیرید. بسیاری از خانم‌ها یا آقایان هنگامی که در شرایط خشم و نفرت از همسرشان هستند تصمیم می‌گیرند که به زندگی مشترک‌شان پایان بدهند. اما بسیاری از مواقع وقتی این احساسات فروکش می‌کند شما نکاتی را می‌بینید که شاید قبل از این به آن‌ها توجه نداشته‌اید. به همین خاطر مشاورین توصیه می‌کنند که تا قبل از  آرام شدن شرایط روحی‌تان هیچ تصمیمی برای ادامه زندگی نگیرید.

جلوی افکار منفی را بگیرید

احتمالاً متوجه این موضوع شده‌اید که وقتی به احساسات منفی پروبال می‌دهید آن‌ها شما را همراه خود می‌کشند. این شرایط باعث می‌شود که زمان زیادی را درگیر احساسات منفی باشید. به همین خاطر توصیه می‌کنیم وقتی درگیر افکار و احساسات منفی می‌شوید بدون بها دادن بیش از حد به آن‌ها از کنارشان عبور کنید.

توجه بیشتر به احساس نفرتی که از همسرتان دارید باعث می‌شود که دائماً راجع به این موضوع نشخوار فکری داشته باشید. و این می‌تواند فراموش‌کردن اتفاقی که افتاده را برایتان غیرممکن کند. اگر این کار سخت هست، حتما برای درمان خیانت کلیک کنید.

خوبی‌های همسرتان را ببینید

شروع مجدد زندگی مشترک به این معناست که شما به همسرتان یک فرصت مجدد داده‌اید. در این شرایط بهتر است خوبی‌های او و تلاشش برای تغییر شرایط را ببینید. یادتان باشد که بی‌توجهی شما به این موضوع می‌تواند باعث دلسردی همسرتان بشود و زندگی شما را مجدداً به سمت همان خطرها حرکت بدهد. به همین خاطر سعی کنید زندگی جدیدی را در کنار همسرتان شروع کنید. اگرچه شما نمی‌توانید خیلی سریع و ساده همسرتان را ببخشید اما توجه به تلاش‌هایی که او برای تغییر می‌کند نیز در بهترشدن جریان زندگی بی‌تأثیر نخواهد بود.

تنفر بعد خیانت و اهمیت مشاوره

یکی از مهم‌ترین راهکارهایی که پس از خیانت همسر باید به آن دقت داشته باشید کمک‌گرفتن از مشاورین خانواده است. احساس تنفر بعد از خیانت مشکلی است که شما باید آن را برطرف کنید. مشاورین با استفاده از روش‌هایی مثل درمان مبتنی بر بخشش یا شفقت به شما کمک می‌کنند که راحت‌تر بتوانید شرایط پیش‌آمده را هضم کنید. به‌علاوه درگیرشدن با احساس نفرت تصمیم‌گیری راجع به ادامه زندگی را برای شما سخت خواهد کرد. در این شرایط بهتر است برای پیداکردن تعادل روحی و همین‌طور تصمیم‌گیری صحیح از مشاورین کمک بخواهید.

برای دریافت مشاوره در زمینه خیانت می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی خیانت با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

سؤالات متداول

آیا احساس تنفر بعد از خیانت همسر برطرف خواهد شد؟

اگر برای برطرف‌شدن این احساس کاری انجام ندهید برطرف نخواهد شد. اما شما می‌توانید با کمک‌گرفتن از مشاور خانواده و همین‌طور صبوری برای گذشت زمان این احساس را برطرف کنید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو
دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره