آشتی با پدر و مادر

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

آشتی با پدر و مادر آن هم وقتی که حسابی از دست رفتار والدینتان دلخور هستید و دلتان نمی‌خواهد برای آشتی پیش‌قدم شوید، کار آسانی نیست. اما درعین‌حال ادامه دادن قهر و دعوا هم مورد دلخواه‌تان نیست. پدر و مادر یکی از باارزش‌ترین داده‌های هرکدام از ما در جهان هستند. به همین خاطر ناراحتی و قهر با آن‌ها شرایط روحی خودمان را هم به هم می‌ریزد. در این شرایط از طرفی از دست آن‌ها ناراحت هستیم و از طرف دیگر دلمان نمی‌خواهد اختلاف در خانواده ادامه پیدا کند.

پس بهترین راهکار این است که برای آشتی قدم برداریم. اما باید به این نکته هم توجه داشته باشید که آشتی کردن با پدر و مادر راه و رسم خودش را دارد. رعایت نکردن بعضی از نکات باعث می‌شود که شما نتوانید رابطه با والدینتان را اصلاح کنید. اگر روش‌های زیر به شما کمک نکرد حتما مشاوره خانواده دریافت نمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه آشتی با پدر و مادر می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره خانواده تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

آشتی با پدر و مادر

آشتی با پدر

اگر در حال خواندن این مقاله هستید، پس به احتمال زیاد از روش های پیشین خود برای آشتی با پدر و مادر مایوس شده و به دنبال روش های جدیدی هستید. اما پیش از این کار شما باید نسبت به احساس و افکار خودتان آگاهی کافی داشته باشید. پس به این سوالات جواب دهید؛ چرا با آن ها دعوا یا قهر کرده اید؟ آیا هنوز احساس می کنید که آن ها باید متوجه خطاهایشان بشوند؟ آیا هنوز آن ها را درباره موضوعی مقصر می دانید؟ این جدایی چه آسیب هایی برای شما داشته است؟ علت نیازتان به آشتی با پدر و مادر چیست؟ آیا در آینده باز هم ممکن است بابت موضوعات مشابهی اختلاف پیش بیاید؟

شما با پاسخ به این سوالات می توانید هم نسبت به خود و هم نسبت به مشکلات تان با والدین درک بهتری داشته باشید. با این آگاهی راهکار مناسب تری برای حل مساله خواهید یافت.

فروشگاه آرامیس

برای آشنایی با راه های جلوگیری از طولانی شدن قهر با پدر و مادر کلیک کنید.

چرا باید برای آشتی با پدر و مادر پیش‌قدم شویم؟

وقتی از دست کسی ناراحت هستیم سخت‌ترین کار این است که بخواهیم برای آشتی جلو برویم. در این شرایط احساس خواهیم کرد کسی متوجه خواسته و ناراحتی ما نیست و انگار با معذرت‌خواهی کردن خودمان هم از خودمان دفاع نکرده‌ایم. با همه این‌ها پیش‌قدم شدن برای آشتی با پدر و مادر یکی از بهترین تصمیم‌هایی است که می‌توانید بگیرید. زیرا:

?قهر و دعوا چیزی را حل نمی‌کند

اگر می‌خواهید خانواده را متوجه احساس و خواسته خود بکنید اول باید بتوانید با آن‌ها صحبت کنید. قهر کردن هرگز شما را به خواسته‌تان نمی‌رساند. درواقع شما با قهر فقط اختلاف‌ها را برای مدت بیشتری ادامه می‌دهید. پس بهتر است به‌جای این کار با والدینتان آشتی کنید و در یک شرایط سالم باهم گفت‌وگو کنید. برای آشنایی با راه‌های جلوگیری از دعوا با پدر و مادر کلیک کنید.

?احساس آرامش با آشتی با مادر و پدر

احتمالاً شما هم این موضوع را تجربه کرده‌اید که وقتی با والدین‌مان قهر می‌کنیم احساس عذاب وجدان می‌گیریم. از یک‌سو شما نمی‌خواهید از خواسته خود کوتاه بیایید و از رفتار آن‌ها ناراحت هستید. اما از سوی دیگر بدرفتاری با والدین برای همه ما ناراحتی و عذاب وجدان به همراه دارد. این شرایط شما را در تعارض قرار می‌دهد. علاوه بر این قهر و دعوا فضای خانه را در شرایط نامناسبی قرار می‌دهد. به همین خاطر بهتر است برای آرامش خودتان هم که شده دست از دعوا بردارید و برای آشتی با پدر و مادر پیش‌قدم شوید.

?ایجاد فضای آشتی در خانه

رفتار همه اعضای خانواده روی‌هم تأثیر می‌گذارد. وقتی شما به‌جای پیش گرفتن اختلاف و دعوا برای آشتی با پدر و مادر قدم برمی‌دارید این رفتار را به سایر اعضای خانواده‌تان هم یاد می‌دهید. درنتیجه در مواقع دیگری که اختلاف میان شما پیش بیاید آن‌ها هم مثل شما رفتار خواهند کرد؛ و برای آشتی پیش‌قدم می‌شوند. برای حل ریشه اختلافات خانوادگی کلیک کنید.

چطور با پدر و مادرم آشتی کنم؟

راه های آشتی با مادر و پدر

همین که برای آشتی با پدر و مادر خود تصمیم جدی گرفته اید کافی نیست. این اختلاف و ناراحتی هر علتی هم که داشته باشد شما باید این احتمال را هم در نظر بگیرید که آن ها قصد یا آمادگی لازم برای آشتی با شما را ندارند. پس اگر با وجود اقدامات زیر به موفقیت نرسیدید خشمگین نشده و به کمک متخصصین خانواده روش های دیگر را امتحان کنید. در ادامه به برخی از کابردی ترین روش های برای آشتی با پدر و مادر اشاره کرده‌ایم.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو و کانال تلگرامی ذهن نو دیدن نمایید.

✅اجازه دهید کمی زمان بگذرد

طبیعتاً بعد از هر دعوایی هم شما و هم پدر و مادرتان عصبانی هستید. صحبت کردن در این شرایط تنها می‌تواند اوضاع را بدتر کند. به همین خاطر اولین قدم برای آشتی این است که اجازه بدهید فضای خانه کمی آرام شود. در این مدت سعی کنید کارهایی انجام بدهید که به شما کمک می‌کنند حال بهتری داشته باشید. از مرور کردن صحبت‌هایی که در دعوا شنیده‌اید یا هر فکر منفی دیگر خودداری کنید.

✅ آشتی با پدر و مادر با یک عذرخواهی

بسیاری از ما عذرخواهی کردن را نشانه ضعف می‌دانیم. حتی ممکن است پیش خودتان بگویید این شما نیستید که باعث این شرایط شده‌اید؛ و به همین خاطر دلیلی ندارد از والدین‌تان عذرخواهی کنید. به این نکته توجه داشته باشید که همیشه در اختلاف‌ها هر دو طرف مقصر هستند. هنگامی‌که شما از والدین‌تان عذرخواهی می‌کنید درواقع بابت سهم خود در اختلاف پیش‌آمده معذرت می‌خواهید. به‌علاوه شما برای شروع آشتی با والدین باید به آن‌ها نشان دهید که متوجه احساسات‌شان هستید. عذرخواهی کردن یکی از اولین قدم‌هایی است که برای فهماندن این موضوع به والدین برمی‌دارید.

برای آشنایی با روش های معذرت خواهی از مادر و مادر شوهر کلیک کنید.

✅با پدر و مادرتان صحبت کنید

گفت‌وگو همیشه بهترین راه‌حل برای از بین بردن اختلاف‌ها است. پس اگر می‌خواهید هم برای آشتی با پدر و مادر تان قدم بردارید و هم به خواسته‌های خود برسید از گفت‌وگو غافل نشوید. در یک فضای آرام و دوستانه پدر و مادرتان را به گفت‌وگو دعوت کنید. در ابتدای صحبت‌های‌تان به آن‌ها نشان دهید که احساسات‌شان را درک می‌کنید. پس‌ازاینکه با آن‌ها همدلی کردید و نشان دادید متوجه احساساتشان هستید از خواسته خود صحبت کنید. اما یادتان باشد هر زمان که احساس کردید فضا مجدداً به سمت دعوا و اختلاف حرکت می‌کند از ادامه بحث خودداری کنید و پدر و مادرتان را هم به آرامش دعوت کنید.

✅برای آشتی با پدر و مادر دنیا را از دریچه دید آن‌ها نگاه کنید

گاهی اوقات هم بهتر است به این فکر کنید که پدر یا مادر شما چه فکر می‌کند؟ یا چه احساسی دارد؟ اصلاً چرا با شما درگیر می‌شود؟ وقتی بتوانید احساسات و افکار والدینتان را درک کنید پذیرش رفتار آن‌ها برایتان ساده‌تر می‌شود. درنتیجه اختلاف‌های مابینتان هم کمتر می‌شود.

✅از کنار بعضی مسائل عبور کنید

اگر قرار باشد در یک دعوا و اختلاف هرکسی روی خواسته‌های خودش پافشاری کند هرگز به توافق نمی‌رسید. به همین خاطر اگر به دنبال دستیابی به یک توافق دوستانه هستید از کنار بعضی مسائل عبور کنید. قطعاً والدین شما هم ضعف‌هایی دارند و در اختلاف پیش‌آمده مقصر هستند. اما اگر قرار باشد به این تقصیرها بچسبید هرگز نمی‌توانید شرایط را به سمت آشتی و دوستی پیش ببرید.

✅ آشتی با پدر و مادر با استفاده از روش‌های غیرمستقیم

اگر رابطه میان شما و والدین‌تان آن‌قدر به‌هم‌ریخته است که نمی‌توانید با آن‌ها صحبت کنید بهتر است از روش‌های غیرمستقیم استفاده کنید. برای مثال می‌توانید برای آن‌ها نامه بنویسید و یا با یک هدیه کوچک مثل یک شاخه گل معذرت‌خواهی خود را بیان کنید.

آشتی با پدر و مادر و اهمیت مشاوره

گاهی اوقات اختلاف میان ما و والدین‌مان به این سادگی‌ها قابل حل شدن نیست. برای مثال ممکن است پدر یا مادر شما دچار بیماری‌های روحی باشند. این شرایط آن‌ها را تحریک‌پذیرتر می‌کند و احتمالاً زمینه برای دعوا و اختلاف در محیط خانه شما پیش می‌آید. گاهی اوقات هم ما یک اختلاف کهنه و حل‌نشده با والدینمان داریم که هر بار و با هر بحثی مجدداً سر باز می‌کند. در چنین شرایطی بهتر است از یک مشاور خانواده کمک بگیرید. مشاورین با بررسی شرایط به شما کمک می‌کنند دلیل اختلافات درون خانواده را بفهمید و بتوانید برای برطرف کردن آن‌ها برنامه‌ریزی کنید. پیشنهاد می‌شود مقاله اختلاف با پدر و مادر را هم بخوانید.

سخن آخر

قهر و دعوا در هر خانه ای پیش می‌آید. اما وقتی اعضا از روش های مناسبی برای رفع اختلافات شان استفاده می‌کنند، آن خانه تبدیل به مکانی برای پیشرفت و رشد می‌شود. برعکس این قضیه نیز آشفتگی های روانی زیادی برای تک تک اعضای خانواده می تواند ایجاد کند. به همین دلیل آشتی با پدر و مادر و استفاده از روش هایی برای رفع مشکل نیاز به آموزش و اطلاع رسانی متخصصین خانواده و ازدواج دارد. دانش خانواده در شرایط بحرانی به خوبی تاثیراتش را نشان خواهد داد. بنابراین توصیه می کنیم که برای حل و فصل موضوعات مختلف خانوادگی از خدمات مشاوره روانشناختی استفاده نمایید. برای آگاهی از نشانه های خانواده سالم کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه آشتی با پدر و مادر می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره خانواده تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

سؤالات متداول

چطور برای آشتی با پدر و مادرم پیش‌قدم بشوم؟

ابتدا اجازه بدهید کمی زمان بگذرد و هر دو طرف آرام‌تر شوید. سپس از پدر و مادرتان عذرخواهی کنید و سعی کنید در یک فضای دوستانه با آن‌ها صحبت کنید.

وقتی پدر و مادرم حاضر نیستند به صحبت‌های من گوش کنند چطور با آن‌ها آشتی کنم؟

در این شرایط بهتر است از روش‌های غیرمستقیم مثل نوشتن نامه یا واسطه کردن یکی از نزدیکان استفاده کنید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

‫29 دیدگاه ها

  1. چه یکطرفه و جالب فقط کوتاه اومدن جوانان مقابل پدر مادرها . معمولا برعکس نباید باشه این بزرگترها باشن ک تمام این نکات رو رعایت کنند تا اخترامشون حفظ بشه !!

    1. تو این مقاله آشتی با پدر و مادر از جانب فرزندان به موضوع نگاه کرده ایم و تلاش شده به خانم ها و آقایونی که با والدینشان تعارض دارن راهکار ارائه بشه. مقالات
      رفتار با نوجوانان
      آموزش پدر و مادر
      توجه به فرزندان
      روانشناسی نوجوانان برای آگاهی دادن به والدین در سایت ذهن نو نشر داده شده.

    2. دقیقا خوب شاید اشتباه از اونا بوده همیشه باید ما پا رو غرور مون بزاریم زشته واقعا …….
      ولش کن اصلا من آنقدر دلم پره که نمیدونم کدومشو بگم به درود

    3. من با مامانم قهر کردیم هرچه میخواهم باهاش آشتی کنم با سردی جوابمو میده اصلا اجازه ی صحبت رو به من نمیده که بخوام عذر خواهی کنم لطفا زود منو راهنمایی کنید توی بد ترین لحظه ی زندگیمم و دستام بهشدت میلرزه
      باید چه کار کنم
      من یه بچه ۱۱ سالم و شاید این قهر حتی تا آخر عمزم طول بکشه

  2. سلام منو مادرم با هم دعوا کردیم و بار اوله و همش تقصیر من بود و الان مامانم با هام قهره و من نمی تونم تحمل کنم همش گریه می یکنم و تا باهام اشتی نکنه غذا نمی خورم من فقط می خوام بقلم کنه هیچی حالمو خوب نمی کنه می خوام فقط با هام اشتی کنه

    1. ای جان عزیزم که تو چقد خوبی قدر خودتو بدون ، به نظر من بیشترین چیزی که داره اذیتت می کنه عذاب وجدانیه که داری ببین چی باعث شد دعوا رو شروع کنی و چی کار باید بکنی که دیگه مامانت رو ناراحت نکنی اینجوری حال خودت بهتر میشه . حتما هم برو پیش مامانت باهاش حرف بزن و عذرخواهی کن مامانا خیلی مهربونن زود میبخشن ولی بیشتر دوست دارن خودت بری پیشش و خودت بفهمی که چقد ناراحتش کردی

  3. من سر یه موضوعی با مامانام دعوام شده الان حتی به من نگاه هم نمیکنه چه برسه که باهام حرف بزنه اینم بگم که همش تقصیر من بود و این دومین باره که یه اشتباه رو میکنم و بیشتر از این ناراحته که چرا بهش نگفتم و چرا بار اول برام درس عبرت نشده الان هم خیلی اوضاع خیته حتی حاضر نیست با من تو یه اتاق باشه و از من یه لیوان آب هم بخواد و واقیعتش من خیلی دارم عذاب میکشم اصلا تحمل قهر با اون رو ندارم و الان هم خیلی خیلی عذاب وجدان دارم میشه راهنماییم کنین؟

    1. سلام عزیزم مشکل و دعوا تو هر رابطه چه دوستی چه مادر فرزندی پیش میاد اون این واکنش رو از خودش نشون میده تا تو متوجه اشتباهت بشی و دربارش فکر کنی کمی صبور باش و زمان بده

  4. سلام من با مامانم قهرم از یه طرف تقصیر منه از یه طرف باهام حرف نمیزنه از چشمش افتادم دوست دارم فقط بغلم کنه حتی نگاهم نمیکنه میخوام برم عذر خواهی کنم اصلا بهم گوش نمیده حاضر نیست به حرفام گوش بده دارم دیوونه میشم لطفا یه راهکار بهم بدید

    1. سلام عسل خانم عزیز، همانطورکه خودتان گفتید خشم و ناراحتی مادرتون به حق هست. پس برای طلب بخشش باید ابتدا صبوری به خرج دهید. جبران اشتباه و تغییر رفتارتان بیش از هر چیز دل مادرتان را نرم می کند. پس نه فقط در زبان بلکه در عمل نیز به او نشان دهید پشیمان هستید.

  5. سلام مادر م از دست من عصبانی هست و حاضر نیست با هام حرف بزنه
    هزار بار معذرت خواهی و التماس کردم من رو ببخشه اما جواب نداد
    لطفا راه نماییم کنید

    1. سلام بهتره کمی صبور باشید. ایشون رو درک کنید و برای جبران اشتباهتان به دنبال یک راهکار باشید.

  6. سلام من امروز مشق هامو ننوشتم مادرم با من قهر کرده میگه من وسالمو جمع میکنم میرم من چیکار کنم ؟

    1. سلام انجام تکالیف مدرسه برای مادرتون اهمیت زیادی داره. مسلما برای به دست آوردن دلشون کافیه وظایفتون رو به درستی انجام بدهید. مطمئن باشید خیلی زود با شما آشتی می کنه

  7. سلام من برادرم با پدرم قهر کرده است برادر منم خیلییییییی مغروره و همش حرف های رکیک به پدرم میزنه و داد میزنه و همش تو‌ اتاقش است اون یک نوجوان هست خواهشمندم یه راهنمایی بفرمایید

    1. سلام دوره نوجوانی برای همه دوره ای پر از تنش و فشار هست و اگر شرایط محیطی هم به این تنش اضافه بشه برای نوجوان دوران سخت تری خواهد بود. پیشنهاد می کنیم که از والدین بخواهید در این باره با مشاوره صحبت کنن تا آرامش هم برای شما و هم برای برادرتون برقرار بشه.

  8. سلام من اکثرا در حال دعوا با مادرم هستم همیشه هم وقتی دعوا می کنم بعدش پشیمان میشم از بچه گی دنبال راه چاره بودم و از بچه گی می رفتم بغلش میکردم و ابراز احساسات می کردم اما الان دیگه قلقم رو یاد گرفته همش میشگه دعوا کن بعد بیا بغلم کن دیگه نگام نمی کنه من حتی یک روزم نمی تونم تحمل کنم میشه یک راهکار بدید لططططططططططططططططططفااااااااا

    1. سلام و وقت به خیر برای بیان خواسته هاتون بهتره راه های دیگری رو هم امتحان بکنید. مادرتون با توجه به شناختی که از شما دارن میتونن کمک زیادی بهتون بکنن. پس کافیه روش تون رو برای بیان خواسته ها تغییر بدید. (البته باید در نظر داشته باشید که همه آن چه که میخواهیم دست یافتنی نیست. پس با توجه به شرایط و امکانات در رفع آن ها تلاش کنید.)

    2. من هم همینطورم
      ببین راهکار های زیادی هست که میتونی انجام بدی یکی اینه که ببینی برای چی با انها دعوا کردی بعد ببین بیشتر تقصیر ها از تو عه یا نه بعد اگر خواستی اشتی کنی باید حداقل ۴ ساعت زمان بدی که یکم اون خشم پدر یا مادرت یا حتی خودت کم بشه
      بعد برو پیششون و از راه های غیر مستقیم عزرخواهیت رو نشون بده و این احتمال داره که مادر یا پدرت هم اشتی کنن هم چند تا از نیاز هات رو برطرف کنن❤️?

  9. سلام من اکثرا در حال دعوا با مادرم هستم همیشه هم وقتی دعوا می کنم بعدش پشیمان میشم از بچه گی دنبال راه چاره بودم و از بچه گی می رفتم بغلش میکردم و ابراز احساسات می کردم اما الان دیگه قلقم رو یاد گرفته همش میشگه دعوا کن بعد بیا بغلم کن دیگه نگام نمی کنه من حتی یک روزم نمی تونم تحمل کنم میشه یک راهکار بدید لططططططططططططططططططفااااااااا

  10. سلام
    من با مادرم به اینکه یه لحظه سرش داد زدم باهام قهر کرده و اصلا هم به روم نگا کنه چه برسه به اینکه ب حرفم گوش کنه،ب منم یکی دو بار گفته منصرفه از به دنیا آمدن من، میگه لعنت به اون روزی که تو به دنیا اومدی،واقعا کاش یکمی درکم می‌کرد و میفهمید به اون حرفاش بی نهایت ناراحت شدم،وهیچ وقت نمیبخشمش،فقط نیاز دارم بهم بگه بیا بغلم
    لطفا کمکم کنید

    1. سلام و درود حرف هایی که مادر به شما زده قطعا براتون سنگینه و شنیدنش به شدت آزارتون میده. اما مادر هر چقدر هم که از دست شما عصبانی باشه و دلتون رو بشکونه باید بدونید که در نهایت همیشه یار و یاورتونه. به خاطراتتون مراجعه کنید ببینید که وقتی با مشکلی روبرو شدید یا مساله ای شما رو تهدید میکرده مادر چطور پشتتون وایستاده. پس قبل از تلاش برای آشتی سعی کنید که نگرانی ها و ناراحتی های او را کم کنید وبا رفتار و کردارتان تا حد امکان باری از دوشش بردارید.

  11. سلام
    من با مادرم به اینکه یه لحظه سرش داد زدم باهام قهر کرده و اصلا هم به روم نگا کنه چه برسه به اینکه ب حرفم گوش کنه،ب منم یکی دو بار گفته منصرفه از به دنیا آمدن من، میگه لعنت به اون روزی که تو به دنیا اومدی،واقعا کاش یکمی درکم می‌کرد و میفهمید به اون حرفاش بی نهایت ناراحت شدم،وهیچ وقت نمیبخشمش،فقط نیاز دارم بهم بگه بیا بغلم
    لطفا کمکم کنید

    1. عزیزم گاهی وقتا مادرامون یه حرفایی میزنن ولی از ته دلشون نیست شاید عصبی بوده فقط خواسته یچیزی بگه که اون کارو دوباره تکرار نکنی تو دعوا خیلی حرفا زده میشه که بده به دل نگیر ازش معذرت خواهی کن و ازین به بعد سعی کن حرفاتو آروم بزنی چون تاثیرش بیشتره

    2. من با مامانم قهر کردیم هرچه میخواهم باهاش آشتی کنم با سردی جوابمو میده اصلا اجازه ی صحبت رو به من نمیده که بخوام عذر خواهی کنم لطفا زود منو راهنمایی کنید توی بد ترین لحظه ی زندگیمم و دستام بهشدت میلرزه
      باید چه کار کنم
      من یه بچه ۱۱ سالم و شاید این قهر حتی تا آخر عمزم طول بکشه

  12. مطالب خوبی بودن ولی برا 1تا 3 بار کار آمده بعدش تبدیل میشه ب وظیفه با همیشه کوتاه اومدن موافق نیستم گاهی باید پدرو مادرا یه قدمی بیان جلو حتی شده قدم کوچیک الانا دیگه باید همه قبل والد شدن اطلاعاتی در مورد تربیت و نحوه برخورد صحیح کسب کنند بعد تمرین کنند و بعدش والد بشن توصیم به دوستان عزیزی که این مطالب رو میخونن اینه که سعی کنید زیاد با والدین وارد بحث نشید چون عقاید هیچکس بدون خواسته خودش تغییر نخواهد کرد به جاش ترغیبشون کنید که مشاوره روانشناسی بگیرن. من گرفتم خیلی خوب تونستم نتیجه بگیرم.

  13. سلام من تو مدرسه با دوستم داشتیم تو برگه صحبت میکردیم بعضی وقتا کلمات خیلی زشت و رکیک میزد منم همینطور ولی کم. بعد من اون برگه رو پاره کردم و گذاشتم تو کیفمو بابام برگه رو پیدا کرد و بهم چسبوند همه فحشا رو خوند و همه چیزو فهمید. الان میگه دیگه رابطه ای که بینمون هست تموم شده و دیگه بهم پدر نگو.
    گفته اسم اونیکی کیه اما من نمیتونم اسم دوستمو بگم اگه بگم دوستیمون خراب میشه و اگه نگم رابطه بین من و پدرم تموم میشه. لطفا بگین چیکار کنم که هیچکدوم رو از دست ندم و به خوبی تموم شه این موضوع

  14. من و مادرم زیاد دعوا می کنیم. اما اکثر اوقات با هم آشتی می کنیم و همو دوست داریم حتی اگه دعوامون بشه. مثلا همین امروز سر یه قضیه باهاش دعوام شد و الان تقریبا یه ساعت از دعوا می گذره. این مقاله رو خوندم، و دیدم که این دفعه واقعا تقصیر من بوده. دفعاتی هم که توی دعوا تقصیر مادرم بوده، تقریبا چند ساعت تا یک روز بعد ازم عذرخواهی کرده.
    سعی کردم خودمو جاش بذارم، و دیدم که این دفعه واقعا رفتار من زشت بوده. من هم چنین رفتاری رو نمیتونستم از بچه ام (اگه بچه داشتم!) تحمل کنم.
    میخوام چند ساعت دیگه بگذره و جفتمون آروم شیم، و بعد برم از دلش در بیارم. برام دعا کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره