شوهرم با زنان دیگر چت می کند | تو گوشی شوهرم پیام دیدم

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

شوهرم با زنان دیگر چت می کند ! احتمالاً این یکی از تلخ‌ترین جمله‌هایی است که یک خانم به زبان می‌آورد. درواقع هیچ‌کدام از ما دوست نداریم که احساس و توجه همسرمان را با زن دیگری شریک بشویم. چت کردن از یک گفت‌وگوی ساده تا هر صحبت عاشقانه یا جنسی که باشد به‌هرحال می‌تواند برای یک خانم زنگ خطری باشد از اینکه چیزی سر جای خودش نیست. شاید برایتان جالب باشد اگر بگوییم بسیاری از مشکلات جدی‌تر مثل خیانت و طلاق از همین رابطه‌ها و چت‌های ساده شروع شده‌اند. درعین‌حال خیلی وقت‌ها هم پیش آمده که یک خانم بی‌دلیل و بیش از حد به همسرش شک داشته است. پس در این شرایط چه باید کرد؟ اگر این سؤال برای شما یا هر یک از اطرافیان‌تان نیز پیش آمده، بهتر است در ادامه همراه ما باشید یا برای مشاوره خیانت همسر کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره خیانت وقتی که ” شوهرم با زنان دیگر چت می کند ” می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

شوهرم با زنان دیگر چت می کند یعنی خیانت می کند؟

بسیاری از خانم‌ها و آقایان خیانت را برقراری رابطه جنسی فیزیکی می‌دانند. به همین خاطر شاید وقتی از شوهرتان راجع به این چت‌ها سؤال کرده باشید او جواب داده باشد که این‌ها خیانت حساب نمی‌شوند! اما بهتر است بدانید هر کاری که ما در غیاب همسرمان و بدون اطلاع او انجام می‌دهیم و همچنین می‌دانیم که آن کار باعث رنجش و عبور از خط قرمزهای همسرمان هست خیانت محسوب می‌شود. این روزها فضای مجازی فاصله‌های فیزیکی را از بین برده است؛ اما این اصلاً به معنای آن نیست که رابطه‌های مجازی آزاد هستند و خیانت محسوب نمی‌شوند.

برای آشنایی با راه های تشخیص خیانت کلیک کنید.

وقتی شوهرم با زنان دیگر چت می کند چیکار کنم؟

وقتی پیام‌های خانم دیگری را در گوشی همسرتان پیدا می‌کنید قطعاً احساس خیلی بدی پیدا می‌کنید. اما سؤال اصلی این است که چطور باید این شرایط را مدیریت کنیم؟ شما و شوهرتان یک خانواده تشکیل داده‌اید و باید از رابطه‌تان در مقابل هر نوع آسیبی محافظت کنید. یکی از جدی‌ترین این آسیب‌ها خیانت است. حالا به این فکر کنید که چطور می‌خواهید زندگی‌تان را از خطر خیانت نجات بدهید؟ در ادامه به راهکارهایی اشاره کرده ایم. اگر مدرک قطعی هنوز ندارید حتما مقاله نشانه های خیانت مردان را بخوانید.

✒️ مسئله را واضح ببینید

اولین قدم این است که قبل از هر کاری به احساسات خودتان مسلط بشوید. در واقع درست مثل آن ضرب‌المثل قدیمی که می‌گوید در زمان عصبانیت تصمیم نگیرید! شما هم تا زمانی که آرام نشده‌اید هیچ کاری نکنید. یادتان باشد تا قبل از اینکه کاری بکنید یا حرفی بزنید همیشه برای انجام‌دادن آن وقت هست.

زمانی که آرام‌تر شدید سعی کنید شرایط را به‌صورت همه‌جانبه بررسی کنید. شوهرتان با چه کسی چت می‌کرده است؟ آیا او فقط جواب پیام‌های یکی از خانم‌های فامیل مثل دخترعمه یا همسر برادرش را داده است؟ یا اینکه با یک فرد غریبه از طریق فضای مجازی آشنا شده؟ سؤال دوم این است که محتوای پیام‌ها چیست؟ آیا همسرتان واقعاً صحبت‌هایی با طرف مقابل داشته که نباید؟ یا به یک درخواست یا احوالپرسی پاسخ داده است؟ ذهن ما تا حدودی تمایل دارد تا از اتفاقات منفی فاجعه‌سازی کند. به همین خاطر شاید شما واقعاً دارید اوضاع را از آنچه که هست بدتر می‌بینید. جواب‌دادن به این سؤال‌ها و سؤال‌های مشابه کمک می‌کند تا شرایط را آن‌طور که هست بررسی کنید.

✒️ در مورد علت شروع چت ها با همسرتان صحبت کنید

اگر به این نتیجه رسیدید که رفتار همسرتان موضوع ساده‌ای نیست و نمی‌شود که از کنار آن عبور کرد باید کمی جدی‌تر آن را بررسی کنید. در این شرایط اولین قدم و البته بهترین راهکار این است که با همسرتان صحبت کنید. البته برای اینکه این گفت‌وگو نتیجه داشته باشد شما باید آداب صحبت‌کردن را رعایت کنید. یک فضای مناسب و زمان مناسب را انتخاب کنید. سپس با رعایت آرامش با همسرتان صحبت کنید.

اتفاقی که افتاده و احساسی که  شما را اذیت می‌کند را برای شوهرتان توضیح بدهید و سپس به او نیز فرصت بدهید که حرف‌هایش را بزند و دلایلش را بیان کند. یادتان باشد که بسیار مهم است همسرتان احساس کند نیازهای او نیز در این گفت‌وگو در نظر گرفته شده‌اند و شما یک‌طرفه به قاضی نمی‌روید. پس حتماً اجازه بدهید که شوهرتان صحبت کرده و با آرامش به حرف‌هایش گوش کنید.

یادتان باشد صحبت‌های شما دو نفر جلسه‌ای نیست که قرار است به نفع شما تمام بشود. بلکه قرار است در این جلسه شما به یک توافق دونفره برسید. توافق دونفره به این معناست که هر دو با هم به یک تصمیم مشترک برسید و قوانین و حد و مرزهایی برای این مسئله پیدا کنید.

✒️ بدون وجود شواهد کافی قضاوت نکنید

یکی از اشتباهات بسیاری از خانم‌ها این است که در ذهنشان چیزی را می‌سازند که در دنیای بیرون اصلاً وجود ندارد. ممکن است شما از چت‌های معمولی همسرتان با یک همکار بر سر یک موضوع کاری احساس خیانت کنید. به همین خاطر یک توصیه دیگر این است که همیشه از خودتان بپرسید چه مدارک یا شواهدی دارید که تصورات شما را تأیید می‌کنند؟

یکی دیگر از جاهایی که باید این سؤال را از خودتان بپرسید روزهای بعد از بخشیدن همسرتان است. خیلی از اوقات پیش می‌آید که خانم و آقا به زندگی‌شان برمی‌گردند اما خانم اعتمادش را از دست می‌دهد؛ و دیگر توانایی اعتمادکردن ندارد. در واقع این افراد تصور می‌کنند که هر لحظه که همسرشان تلفن همراه را دست می‌گیرد احتمال دارد مشغول چت کردن با کسی باشد. یادتان باشد این رفتار علاوه بر فشار روانی که برای خودتان دارد به همسرتان نیز آسیب بسیاری می‌زند. پس هرگز قبل از اینکه شواهد کافی برای اثبات خیانت همسرتان داشته باشید دوباره او را متهم نکنید.

برای آشنایی با نحوه شکل گیری و تعریف روابط فرازناشویی کلیک کنید.

✒️ تکرار شرایط به معنی اشتباه خود شماست

بسیاری از خانم‌هایی که به مراکز مشاوره مراجعه می‌کنند از این شکایت دارند که همسرشان قبول نمی‌کند که چت کردنش با زن‌های دیگر خیانت بوده و به زندگی‌شان آسیب می‌زند. در نتیجه این رفتار را کنار نمی‌گذارند. گروه دیگری هم هستند که می‌گویند شوهرشان قبول دارد رفتارش اشتباه است و هر بار نیز معذرت‌خواهی کرده و قول می‌دهد به زندگی‌اش وفادار باشد اما بعد از مدتی دوباره رفتارهای قبلی شروع می‌شوند.

در چنین شرایطی توصیه مشاوره‌های خانواده این است که شما باید برای زندگی خودتان تصمیم جدی بگیرید. این نکته را همیشه به خاطر داشته باشید که ما روی رفتار هیچ‌کس به جز خودمان کنترلی نداریم. پس شما نمی‌توانید صبر کنید و امیدوار باشید که همسرتان بالاخره راه درست را پیدا کند. بلکه اکنون نوبت شماست که در مقابل رفتار همسرتان دست به واکنش بزنید. پس کمی با خودتان فکر کنید و واکنشی که احساس می‌کنید برای زندگی و شرایط شما بهتر است را انتخاب کنید.

وقتی شوهر تان با زنان دیگر چت می کند مشاوره بگیرید

اگر شما هم متوجه چت کردن شوهرتان با زن دیگری شده‌اید و این موضوع آزارتان می‌دهد بهتر است از یک مشاور برای زوج درمانی کمک بخواهید. ما در هر کاری از متخصص آن موضوع کمک می‌گیریم. آیا اگر همسرتان دچار یک بیماری جسمی شده بود از یک متخصص کمک نمی‌گرفتید؟ پس چرا اکنون که همسر و خانواده‌تان بیمار شده نباید از یک مشاور رابطه کمک بخواهید؟ مشاورین با دانشی که دارند به‌دقت شرایط شما را بررسی کرده و بهترین راهکارها را برای بیرون آمدن از این شرایط به شما آموزش می‌دهند.

سخن آخر

“شوهرم با زنان دیگر چت می کند” ، “مسیج مشکوک دیدم تو گوشی همسرم”، ” شوهرم همش با یکی داره چت می کنه”؛ اگر با این دست مشکلات روبرو شده‌اید، بهتر است پیش از هر اقدام هیجانی که اوضاع را بدتر کند؛ به دنبال راهی برای حل مشکل کنید. این رفتارهای همسرتان شاید به معنای خیانت باشد، اما آیا پایان خط است؟ آیا اثبات خیانت مجازی او دلیلی بر جدایی و رفتن است؟ قطعا نه. وقتی منطقی فکر کنید می بینید که هنوز هم راهی برای درست کردن وجود دارد. برای تصمیم گیری و رفتار درست حتما از خدمات مشاوره ازدواج و خانواده استفاده کنید.

برای دریافت مشاوره خیانت وقتی که ” شوهرم با زنان دیگر چت می کند ” می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

 

سؤالات متداول

چطور به همسرم بگویم صحبت‌کردن او با دوستان اجتماعی دخترش را دوست ندارم؟

بهتر بود این موضوع را پیش از ازدواج مطرح می‌کردید. اکنون تصور همسرتان این است که شما با این موضوع مشکلی ندارید. بااین‌حال بهترین راهکار همیشه و در درجه اول صحبت‌کردن است. در یک فضای آرام با همسرتان صحبت کنید و احساسات خودتان را برای او بیان کنید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره