اهمیت زیبایی در ازدواج | 3 نکته درباره قیافه و هیکل

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

اهمیت زیبایی در ازدواج برای هر کس متفاوت است. ازدواج به منزله برعهده گرفتن نقش و مسئولیت‌های مهم در زندگی است که باید با در نظر داشتن معیارهای مهم همراه شود. تدین، اخلاق، مادیات، اصالت خانواده و سلامت جسمی و روحی از جمله معیار‌های مهم انتخاب همسر هستند.

اما در کنار این معیارها، باید توجهی به معیار زیبایی نیز داشت، چرا که علاقه به چهره و زیبایی همسر از همان اولین برخورد بر روی رفتار و نگرش‌تان تاثیر دارد. بنابر اینکه هر انسانی به طور ذاتی به زیبایی گرایش دارد، پس می‌توان گفت زیبایی نیز در بین معیارهای مربوط به انتخاب همسر نقش مهمی ایفا می‌کند. در ادامه مقاله به بررسی کامل اهمیت زیبایی در ازدواج می‌پردازیم. برای نتیجه گیری صحیح حتما درباره معیار انتخاب همسر مطالعه کنید.

از صفحه اینستاگرام ذهن نو هم دیدن کنید.

اهمیت زیبایی در ازدواج

اگر همسر از زیبایی ظاهر برخوردار باشد و چهره جذاب و دلنشینی داشته باشد، تمامی توجه و افکار طرف مقابل را به خود جلب می‌کند. منظور از زیبایی داشتن چهره‌ای بی عیب و نقص نیست بلکه داشتن حدی از زیبایی است که به دل همسر بنشیند. هر چند ظاهر و زیبایی پس از گذشت مدت زمانی، اهمیت اولیه زیبایی در ازدواج را ندارد و به تدریج تکراری می‌شود اما با این وجود در مراحل اولیه آشنایی و شروع ازدواج نقش مهمی دارد. برای آشنایی با اهمیت ظاهر در ازدواج کلیک کنید.

زیبایی برای ازدواج

اهمیت زیبایی در ازدواج | تفاوت دیدگاه زن و مرد در مورد زیبایی

اهمیت و معیارهای زیبایی دو جنس در ازدواج تفاوت هایی دارد. از دیدگاه مرد زیبایی زن در مواردی چون تناسب اندام، زیبایی چهره، طنین دلنواز صدا، عفت و پاکدامنی خلاصه می‌شود. در حالی که زنان زیبایی مرد را در موضوعاتی چون قدرت، غیرت، توانمندی، صدای مردانه، چشم پاکی، قد بلند، هیکل چهار شانه و پرستیژ اجتماعی تعریف می‌کنند.

 

اهمیت به زیبایی در ازدواج از دیدگاه اسلام

اسلام به نوبه خود برای داشتن یک زندگی موفق و ازدواج نتیجه بخش معیارهایی را مد نظر قرار می‌دهد. و به جوانان توصیه‌می‌کند در انتخاب شریک زندگی خود به این معیارها توجه نمایند. معیارهایی چون اصالت خانواده، دینداری، فضیلت‌های اخلاقی، عفت و پاکدامنی از مهم‌ترین این معیارها هستند. در کنار این معیارهای اصلی به زیبایی ظاهری نیز توجه شده است اما در اولویت‌های بعدی قرار می‌گیرد. اهمیت زیبایی در ازدواج اگر زیاد باشد، باعث اشتباه خواهد شد.

اهمیت زیبایی مردان

مردان زیبا برای ازدواج

اگر چه زیبایی مرد باعث می‌شود که خانم‌ها به همسر خود گرایش بیشتری داشته باشند و خیانت کمتری اتفاق بیفتد. اما نباید تنها معیار ازدواج قرار بگیرد. اهمیت زیبایی در ازدواج از نظر زنان نیز بالاست. اما برخی از دختران در انتخاب‌همسر تمامی توجه خود را بر زیبایی همسر متمرکز می‌سازند. چه بسا مردان خوش چهره‌ای که اخلاق بسیار بدی دارند و با بداخلاقی خود زندگی را به کام همسرشان تلخ می‌کنند. گاهی پیش می‌آید مردان به واسطه چهره و اندام زیبای خود دچار نوعی غرور و خود شیفتگی شوند.

مردان متکبر خود را از تمامی اطرافیان خویش حتی همسر خود برتر و بالاتر می‌بینند و در نتیجه روابط زناشویی آنچنان که باید پیش نمی‌رود و دچار فراز و نشیب‌هایی خواهد شد. برخی دیگر از مردان به دلیل زیبایی خود توسط خانم‌های دیگر مورد پذیرش قرار می‌گیرند و این موضوع زمینه میل به سمت دیگر زنان را فراهم می‌آورد. با توجه به این تفاسیر مشخص می‌شود که زیبایی زیاد مردان می‌تواند دردسرهایی به همراه داشته باشد. اهمیت زیبایی در ازدواج نباید بیش از حد معقول باشد.

برای آشنایی با نشانه های مردان مناسب ازدواج کلیک کنید.

اهمیت زیبایی زنان در ازدواج

زنان زیبا برای ازدواج

زیبایی یک قانون و اندازه مشخص ندارد بلکه به سلیقه و علائق افراد بستگی دارد. زیبایی برای زنان یک امتیاز ویژه به حساب می‌آید و باعث می‌شود برای همسرش جذاب به نظر آید. هوش و حواس همسر را به خود جلب نماید و از گرایش همسر به زنان زیبا جلوگیری کند. به ویژه وقتی این زیبایی ظاهری با زیبایی اخلاق و رفتار نیز همراه شود در نگاه همسر، ارزشمندی زیادی می‌یابند.

برای آشنایی با نشانه های دختر خوب برای ازدواج کلیک کنید.

آیا کسانی که خوشگل هستند، خودشیفته‌اند؟

اختلال شخصیت‌خودشیفته با نام نارسیستیک نیز شناخته می شود. این نام برگرفته از یک افسانه یونانی است. نارسیس نام فردی بود که چهره خود را در آب می بیند و عاشق خودش می شود. به خاطر همین افسانه برخی از مردم زیبایی ظاهری را دلیلی بر اختلال شخصیت‌خودشیفته می‌دانند. در حالی که نارسیس به دلیل خلاء شخصیتی و رنجی که از درون داشت، دچار خودشیفتگی گشت. بسیاری از نارسیست ها نیز معیارهای زیبایی را برآورده نمیکنند. اهمیت زیبایی در ازدواج را نباید به دلیل احتمال ابتلا به اختلال‌خودشیفتگی نادیده گرفت.

زیبایی دائمی نیست

اهمیت زیبایی در ازدواج انکار نشدنی است. اما اگر تنها انتخاب تان به خاطر زیبایی باشد، دیر یا زود پشیمان خواهید شد. شما باید غیر از ملاک زیبایی به بقیه پارامترها توجه کنید. زیبایی همسر شما با بالارفتن سن کمتر شده و یا تغییراتی خواهد داشت. همچنین ما تحت تاثیر مد نظرمان درباره زیبایی تغییر می کند. پس اهمیت زیبایی در ازدواج یک پارامتر ثابت و قابل اطمنیان نیست.

زیبایی یک معیار است پس خجالت نکشید

برخی افراد با وجود آنکه از چهره و ظاهر طرف مقابل خوششان نمی‌آید، به رابطه ادامه داده و حتی وارد ازدواج می شوند. شما بایدبدانید که علاوه بر شخصیت ظاهر همسرتان اهمیت دارد. اگر امروز با ظاهر او مشکل دارید، نظرتان تغییر نخواهد کرد. پس با خود صادق باشید. ازدواج مساله ای نیست که در آن رودربایستی یا دلسوزی داشته باشید. باید منطق و احساس شما با این ازدواج همسو شود.

نکات کلیدی درباره معیار زیبایی

_تاثیر زیبایی اندام و چهره در انتخاب همسر قابل انکار نیست اما با این وجود نباید به عنوان معیار اصلی ازدواج قرار بگیرد. این ویژگی باید در سایه معیارهای مهم دیگر مورد اهمیت واقع گردد.

_توجه به زیبایی نباید از حد مجاز و معمول فراتر رود و به مشکل سخت پسندی تبدیل گردد.

_ازدواج نباید مانند گذشته بدون دیدن هم دیگر اتفاق بیفتد. باید در جلسه خواستگاری فرصتی برای دختر و پسر اختصاص داده شود تا چهره یکدیگر را ببیند و ازدواجی کور کورانه نداشته باشند. مشاوره ازدواج کمک زیادی در انتخاب بهتر به زوجین می‌کند. برای کسب اطلاعات در زمینه مشاوره ازدواج کلیک کنید. 

میزان رضایت زنان از داشتن همسرانی با چهره زیبا

آمارهای رو به افزایش طلاق و شکایت‌های ارجاع داده شده به دادگاه خانواده اگر چه نه به طور کامل اما تا حد زیادی حاکی از خیانت همسر می‌باشد. زنان معمولا از این موضوع شکایت دارند که همسرانشان به واسطه زیبایی اندام و چهره به آن‌ها خیانت می‌کنند و با خانم‌های دیگر رابطه دارند. پس اهمیت زیبایی در ازدواج می‌تواند برعکس نیز باشد. 

سخن آخر

اهمیت زیبایی در ازدواج در هر دو جنس وجود دارد. اما با کسب تجربه های مختلف ممکن است نظرات متفاوتی درباره زیبایی در ازدواج داشته باشید. در هر صورت شما باید بدانید که چهره و ظاهر همسرتان همان چیزی است که هر روز هنگام بیدارشدن وخوابیدن خواهید دید. پس در این باره باید خوب بیاندیشید. اگر شک و تردیدی دارید، آن را حل کنید. طبق نظرسنجی ها بیش از 70 درصد افراد زیبایی را جزء ملاک‌های ازدواج دانسته اند. پس آن را نادیده نگیرید.

از طرفی ممکن‌است اهمیت بیش از حد شما به زیبایی در ازدواج تصمیم گیری را برای تان دشوار کرده باشد. در این میان باید به سایر ملاک‌هایتان نگاهی بیاندازید. همه آن ها را لیست کنید. از یک تا ده به هر ملاک بر اساس میزان اهمیتش نمره دهید. اینگونه می‌توانید دیدگاه خود را مشخص کنید. آن وقت از سردرگمی در خواهید آمد. اگر موفق نشدید، حتما با شماره های درج شده تماس گرفته و با مشاوران ذهن نو مشورت نمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه اهمیت زیبایی در ازدواج و می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره ازدواج تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

آیا توجه به معیار زیبایی می تواند باعث تداوم زندگی زناشویی شود؟

این موضوع بستگی به شخصیت زن و مرد دارد. یعنی زمانی که این معیار جزء پارامترهای اصلی در انتخاب‌شان باشد، می‌تواند در میزان علاقه و برخورد آن‌ها تاثیر می‌گذارد.

اهمیت زیبایی در ازدواج چقدر است؟

زیبایی در ازدواج مهم است. اما معیارهای دیگر مهمتر هستند. چهره همسرتان با توجه به رفتار و شخصیت او در ضمیر ناخودآگاه شما خواهد نشست.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره