اختلاف قد در ازدواج چقدر اهمیت دارد

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

اختلاف قد در ازدواج به صورت هشیار و ناهشیار بر روی انتخاب زن و مرد برای شروع رابطه تاثیر دارد. طبق کهن الگوها مردانی که جسه قوی‌تری داشتند در برابر ناملایمات زندگی قادر بودند از خانواده و هم نوعان محافظت کنند، بنابراین زنان تمایلی بیشتری به مردانی با جسه بزرگ‌تر پیدا می‌کردند. شاید در دنیای امروزی دیگر زور بازو برای محافظت از خانواده اهمیت نداشته باشد، اما این باور از اجدادمان به ما رسیده که مردانی مناسب ازدواج هستند که جسه‌ای بزرگ‌تر و قوی از زنان داشته باشند. در ادامه به طور علمی اهمیت قد و اختلاف قدی مناسب را شرح داده‌ایم. برای اشنایی با سایر ملاک ها و معیارهای انتخاب همسر کلیک کنید

برای دریافت مشاوره در زمینه اختلاف قد در ازدواج می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

آیا اختلاف قد در ازدواج ملاک مهمی هست؟

اختلاف قد در ازدواج

اختلاف قد در ازدواج یکی از ملاک‌های افراد برای شروع زندگی مشترک است که در کنار زیبایی صورت، اندام، جنس و لحن صدا به عنوان یک ملاک ظاهری تعریف می‌شود. بررسی‌ها نشان می‌دهند که ملاک‌های ظاهری در جذب دو جنس به یکدیگر تاثیر بسزایی دارند، اما نقش آن‌ها در تداوم رابطه کمتر است.

از همین رو اگر قصد ازدواج دارید باید در کنار ملاک‌های ظاهری معیارهای دیگری را نیز برای خود تعریف کرده و آن‌ها را هم بسنجید. از جمله این ملاک‌ها می‌توان شباهت‌های شخصیتی، ویژگی‌های اخلاقی، اعتقادات مذهبی، زمینه فرهنگی و تربیت خانوادگی را مثال زد. برای آشنایی با میزان اهمیت ظاهر در ازدواج کلیک کنید.

بهترین اختلاف قد در ازدواج

زنان معمولا تمایل دارند که همسرشان از آن ها کمی بلندتر باشد. بررسی‌ها نشان می‌دهد اختلاف قدی در حدود 15 سانتی‌متر به طوری که مرد بلندتر باشد برای اکثر بانوان رضایت بخش است. با این حال این مسئله امری نسبی است و نمی‌تواند در مورد همه صدق کند.

برای مثال ممکن است یک نفر از ازدواج با مرد هم قد یا حتی کوتاه‌تر از خود نیز مشکلی نداشته باشد. در نتیجه برای اینکه ببینید بهترین اختلاف قد در ازدواج چقد است باید به شناخت بیشتری از معیارهای خود برسید و به این سوال پاسخ دهید که از مرد ایده آل زندگی‌تان چه تصویری در ذهن دارید.

تصمیم گیری برای ازدواج با مرد کوتاه تر

در بسیاری از موارد این چالش برای دختر خانم‌ها پیش می‌آید که با مردی مواجه می‌شوند که از بسیاری جهات مورد قبول است و تنها موردی که در آن شک و تردید دارند، کوتاه‌تر بودن آقا است. در این شرایط اگر به یک متخصص مراجعه کنید از شما می‌خواهد ویژگی‌های مثبت و منفی خواستگار را به طور ذهنی در دو کفه ترازو قرار دهید و ببینید آیا کوتاه‌تر بودن مرد آنقدر سنگینی می‌کند که بتواند تصمیم گیری شما را تحت تاثیر خود قرار دهد؟

در این شرایط برای اینکه بتوانید به طور قاطع‌تری در مورد اختلاف قد در ازدواج دست به انتخاب بزنید، بهتر است به یک روانشاس مراجعه کرده و خدمات مشاوره پیش از ازدواج دریافت کنید.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو و کانال تلگرامی ذهن نو دیدن نمایید.

 ازدواج با دختران قد بلند

همانطور که اختلاف قد برای دختران مهم است، برای بسیاری از پسران نیز اهمیت دارد. آن‌ها اکثرا ترجیح می‌دهند که همسرشان از آن‌ها بلندتر نباشد. این ویژگی به خصوص در مردانی که از نظر شخصیتی سلطه گری بالاتری دارند و نمی‌خواهند در مقایسه با همسر خود احساس ضعف نمایند، بیشتر دیده می‌شود. در این شرایط اگر احساس می ‌نید قد همسرتان بسیار مهم است و نمی‌توانید به راحتی با بلندتر بودن همسر خود کنار بیایید، ساده از ملاک اختلاف قد در ازدواج نگذرید.

چراکه ممکن است این موضوع بعدها در روحیه شما تاثیر گذاشته و کیفیت رابطه زناشویی‌تان را نیز تحت تاثیر قرار دهد. در نتیجه ابتدا سایر ملاک‌ها را به خوبی ارزیابی کرده و ببینید آنقدر برایتان پررنگ هستند که بتوانند این اختلاف قدی را جبران کنند یا خیر. در نهایت برای ارزیابی بهتر شرایط توصیه می‌شود که به روانشناس مراجعه کرده و مشاوره پیش از ازدواج دریافت نمایید. برای دریافت مشاوره ازدواج کلیک کنید.

 آیا ازدواج با مرد کوتاه تر ( زن بلندتر) ریسک شکست را افزایش می دهد؟

پژوهش‌هایی که در مورد موفقیت روابط زناشویی انجام شده رابطه معناداری بین اختلاف قد و تداوم رابطه زن و شوهرها نشان نمی‌دهد. بلکه بالعکس در برخی مطالعات مشخص شده ازدواج با مردان کوتاه‌تر (زنان بلندتر) با موفقیت بیشتری همراه است. پس نباید فکر کنید که این ازدواج از اساس اشتباه بوده یا محکوم به شکست می‌باشد. همچنین اختلاف قد در ازدواج نمی‌تواند تعیین کننده موفقیت یا شکست رابطه زناشویی باشد.

ازدواج مردان قد بلند | اختلاف قد در ازدواج

به طور کلی مردانی که قد کوتاه تری نسبت به زنان دارند؛ تمایل دارند تا این ضعف خود را با مسائل دیگری جبران کنند. برای مثال آنها تمایل دارند با زنانی ازدواج کنند که سطح مالی آنها پایین تر و یا تحصیلات کمتری دارند. برخلاف چنین مردانی، کسانی که قد بلندی دارند؛ از همسر خود انتظار دارند که از ویژگی های ظاهری و موقعیت اجتماعی، اقتصادی بالایی برخوردار باشد.

به طور کلی اختلاف قد در ازدواج را می‌توان با موارد دیگری جبران کرد. مردان و زنان می‌توانند با یکدیگر در این مورد تصمیم گیری کرده و یا در مورد آن فکر کنند.

نکات مربوط به اختلاف قد در ازدواج

نکات مربوط به اختلاف قد در ازدواج

با اینکه اصولا اختلاف قد در ازدواج ملاک مهمی محسوب نمی‌شود؛ اما گاهی برخی از زوجین بسیار نسبت به آن حساس می‌شوند. در چنین شرایطی آنها باید نکات دیگری را نیز در نظر داشته باشند.

طبیعی است که افراد قد بلند از اعتماد به نفس و گاها هوش بالاتری برخوردار بوده و در موقعیت های مختلف کاری و اجتماعی به روش بهتری عمل می‌کنند.

افرادی که کوتاه قد هستند به دلیل اینکه از امنیت روانی پایین تری برخوردارند؛ بیشتر به اختلالات روان مبتلا می‌شوند. آنان احتمالا به دلیل کمبود اعتماد به نفس، اضطراب زیادی را تجربه کرده و بیشتر به افسردگی مبتلا می‌گردند.

برخی از تحقیقات حاکی از آنند که حجم ریه های افراد قدبلند از ظرفیت بیشتری برخوردار است؛ به همین دلیل صدای بهتری دارند. زنان بیشتری را به خود جذب می‌کنند؛ به همین دلیل شانس بیشتری برای پیدا کردن همسر را دارند.

از طرفی دیگر افراد کوتاه قد خوش اخلاق تر و مهربان تر هستند و در زندگی مشترک، سازگاری بیشتری از خود نشان می‌دهند. همچنین از صبر و ملایمت بالاتری برخوردارند.

قد مطلوب برای مردان و زنان

با اینکه به طور کلی زنان علاقه دارند تا با مردی بلندتر از خود ازدواج کنند و مردان نیز همسری کوتاه تر از خود می‌خواهند؛ اما میزان اختلاف قد در ازدواج نیز اهمیت دارد. بر اساس تحقیقات انجام شده زنان تمایل دارند تا با مردی که 12 تا 14 سانتی متر از آنان بلندتر است؛ ازدواج کنند. مردان نیز اختلاف قدی 15 تا 20 سانتی را می‌پسندند.

سخن پایانی

افراد برای ازدواج و همسرگزینی، ملاک های متفاوتی دارند. اختلاف قد در ازدواج برای عده ای مسئله ای مهم و تاثیرگذار است. اما به طور کلی موفقیت یک زندگی مشترک بر اساس آن تعیین نمی‌شود. به طور کلی ویژگی های ظاهری افراد در امر ازدواج مهم است. اما نباید بیش اندازه به آنها اهمیت داد. همچنین ویژگی های رفتاری افراد نیز براساس قد آنان تعیین نمی‌شود. در واقع نمی‌توان این ویژگی ها را به همه افراد قدبلند و یا قد کوتاه تعمیم داد. به همین دلیل بهتر است افراد در این زمینه با یک مشاور، مشورت کرده و از او نیز کمک بگیرند.

برای دریافت مشاوره در زمینه اختلاف قد در ازدواج می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

سوالات متداول

قد ایده آل برای مردان از نظر زنان چقدر است؟

این مسئله امری نسبی است و ممکن است در فرهنگ‌های مختلف نظرات متفاوتی در مورد آن وجود داشته باشد. در اکثر موارد مردانی که حدودا 180 سانتی متر قد دارند از نظر زنان برای ازدواج مناسب هستند.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره