اختلافات در ازدواج تا کی ادامه خواهد داشت

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

اختلافات در ازدواج و تفاوت ها برای هر خانواده و زوجی پیش می‌آید. از زمان آشنایی تا بعد از ازدواج همیشه این تقابل وجود خواهد داشت، اگر تفاوت‌ها درک نشوند، ممکن است موجب بالا گرفتن و به دردسر افتادن‌تان شود. در کل هر چه تفاوت‌ها بیشتر باشد، رابطه با چالش بیشتری روبرو خواهد بود. البته اغلب آدم به سمت کسی کشیده می‌شود که شباهت‌هایی با او داشته باشد، بنابراین اگر احساس می‌کنید اختلافات میان شما و همسر آینده‌تان زیاد است، حتما باید برای بررسی به متخصص ازدواج مراجعه کنید. برای دریافت مشاوره ازدواج کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه اختلافات در ازدواج می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

اختلافات در ازدواج

 

اختلافات در ازدواج برای همه زوجین پیش می‌آید. ریشه این اختلافات نیز در زمینه های مختلفی قرار دارد. اما اینکه میزان اختلافات به چه صورت است؟ آیا زوجین با این اختلافات سازگار می‌شوند یا خیر موضوع اصلی است. زمانی که ازدواج صورت گرفته است باید تا حداکثر توان خود زندگی را بهبود ببخشید. و بهتر است که در این زمینه از روانشناس و مشاورین متخصص راهنمایی بگیرید. تفاوت های زیادی بین زوجین وجود دارد که در این مقاله به تمامی آنها پرداخته ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

فروشگاه آرامیس

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو و کانال تلگرامی ذهن نو دیدن نمایید.

بررسی مهم ترین اختلافات در ازدواج | تفاوت ها در ازدواج

مهم ترین اختلافات در ازدواج

 

وجود مقداری تفاوت میان زوجین امری کاملا طبیعی است. در واقع هرگز نمی‌توانید کسی را پیدا کنید که در تمامی جنبه‌ها کاملا شبیه به شما باشد. در نتیجه همواره باید خود را برای مواجهه با اندکی اختلاف و چالش آماده کنید. با این حال برخی تفاوت‌ها هستند که آینده رابطه‌تان را تحت تاثیر قرار داده و دوام آن را تهدید می‌نمایند. در ادامه به مهم‌ترین اختلافات در ازدواج اشاره کرده‌ایم.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه معیارهای انتخاب همسر کلیک کنید.

? اختلاف در سبک های شخصیتی

یکی از اختلافات در ازدواج،تفاوت در سبک های شخصیتی است. اگر برای مشاوره قبل از ازدواج به روانشناس مراجعه کنید، متخصص در اکثر موارد یک تست شخصیت جامع را پیش روی شما و همسر آینده‌تان قرار می‌دهد تا جلسات بعدی براساس تفسیری که از این تست به دست می‌آید هدایت شود.

در نتیجه می‌توان گفت که کشف ویژگی‌های شخصیتی دو طرف از جمله ملاک‌های بسیار مهم برای پیش بینی آینده یک ازدواج است. ویژگی‌های شخصیتی به آن دسته از صفات رفتاری پایدار گفته می‌شود که از دوران نوجوانی در ما شکل گرفته و به مرور زمان مستحکم می‌شوند.

از آنجایی که شخصیت افراد به آسانی قابل تغییر نیست بسیار اهمیت دارد که در مورد این صفات پایدار از قبل اطلاعات داشته باشید تا با اختلافات در ازدواج روبرو نشوید. طبق بررسی‌ها دو تیپ شخصیتی متضاد به دلیل سبک‌های زندگی متفاوت اغلب نمی‌توانند کنار هم دوام بیاورند و در صورت ازدواج با چالش‌ها و تعارض‌های مختلفی رو برو خواهند شد.

برای مثال یک شخصیت درونگرا که همواره تنهایی را ترجیح می‌دهد و دوست دارد اوقات فراغتش را با فعالیت‌هایی نظیر کتاب خواندن بگذراند، مسلما در زندگی مشترک با یک فرد برونگرا که عاشق رفتن به میهمانی‌ های شلوغ و پر هیاهو است به مشکل بر می‌خورد.

? اختلافات در باورهای مرتبط با ازدواج

از دیگر اختلافات در ازدواج، اختلاف در باورهای مرتبط با ازدواج است. باور هایی که افراد در مورد پدیده ازدواج دارند، از جمله دیگر عوامل بسیار تعیین کننده در داشتن یک زندگی مشترک رضایت بخش است. در همین راستا اگر زن و شوهرها در مورد مسائلی نظیر هدف ازدواج و وظایف همسر در زندگی مشترک باورهای مشابهی داشته باشند، چالش‌ها و تعارض‌های کمتری را تجربه می‌کنند. در مقابل اختلاف نظر در این زمینه زندگی مشترک را از همان ابتدا با اختلاف و درگیری مواجه خواهد کرد، چرا که در این شرایط شما در مورد بنیان‌های اصلی ازدواج نیز با یکدیگر همسو نیستید.

برای درک بهتر مساله حتما مقاله اختلاف بر سر حق طلاق را بخوانید.

? اختلافات در باورهای مذهبی ازدواج

اختلاف در باورهای مذهبی یکی از اختلافات در ازدواج است. مشاهدات بالینی نشان می‌دهد که اختلاف در باورهای مذهبی یکی از عوامل بسیار مهم در تجربه درگیری و تنش میان زوجین است. از همین رو بسیار اهمیت دارد که قبل از ازدواج به طور دقیق در مورد باورهای مذهبی یکدیگر اطلاعات کسب کنید و از فرد مقابل بپرسید که براساس این باورها چه انتظاراتی از همسر خود دارد. برای آشنایی با عواقب اختلاف مذهبی در ازدواج کلیک کنید.

? اختلافات در ازدواج | مساله سن

مساله سن از دیگر اختلافات در ازدواج است. از نظر متخصصان بهترین اختلاف سنی میان زوجین چیزی در حدود 3 الی 4 سال (بزرگ‌تر بودن مرد) است. البته این مسئله به این معنا نیست که لزوما زوجینی که همسن هستند یا اختلاف سنی زیادی دارند با مشکل مواجه می‌شوند، اما طبق بررسی‌ها احتمال بروز چالش و درگیری در این شرایط بیشتر خواهد بود. در نتیجه باید قبل از ازدواج این موضوع را لحاظ کرده و با آگاهی بیشتر برای آینده خود تصمیم بگیرید.

? اختلاف طبقاتی خانواده

یکی دیگر از اختلافات در ازدواج، اختلاف طبقاتی است. شاید خیلی‌ها منتظر ایجاد فرصتی باشند تا با یک مرد / زن پولدار ازدواج کنند. این در حالی است که طبق مطالعات پول به تنهایی خوشبختی نمی‌آورد، بلکه در عوض ممکن است اختلاف طبقاتی زیاد به بروز چالش و تعارض نیز بیانجامد.

برای مثال ناتوانی در برآورده کردن خواسته‌های خانواده کسی که جایگاه مالی بالاتری دارند، موجب احساس ضعف در برابر آن‌ها و تهدید شدن اعتماد به نفس می‌شود که در این شرایط رضایت زناشویی زوجین را تحت تاثیر قرار می‌دهد. برای آشنایی بیشتر با معایب اختلاف طبقاتی در ازدواج کلیک کنید.

? اختلاف در زمینه فرهنگی

اختلاف در زمینه فرهنگی از دیگر اختلافات در ازدواج است. شباهت فرهنگی زوجینی که می‌خواهند با یکدیگر ازدواج کنند از جمله فاکتورهای بسیار مهمی است که متخصصان همواره بر آن تاکید می‌کنند. البته پیوند زن و مرد از فرهنگ‌های متفاوت هم می‌تواند موفقیت آمیز باشد، به شرطی که خود را برای مواجهه با تفاوت‌ها آماده کرده و انعطاف‌پذیری بیشتری نشان دهید.

در غیر این صورت اگر دو طرف تعصب زیادی روی سنت‌ها، آداب و رسوم و باورهای فرهنگی خود داشته باشند، همواره زندگی مشترک صحنه‌ای از آشوب و اختلاف خواهد بود. برای آشنایی بیشتر با انواع اختلاف فرهنگی در ازدواج کلیک کنید.

? اختلاف در سبک های تربیتی خانواده ها

یکی از اختلافات در ازدواج، اختلاف در سبک های تربیتی است. برخی از زوجین هنگام ازدواج به خانواده همدیگر اهمیت چندانی نمی‌دهند. این در حالی است که اکثر باورهای ما در سبک تربیتی خانواده‌هایمان ریشه دارد. برای مثال والدینی که بیش از حد بر رقابت تاکید می‌کنند ممکن است فرزندانی بار بیاورند که همیشه در اجتماع احساس می‌کنند از دیگران عقب هستند و احساس کمبود اعتماد به نفس و شکست می‌کنند.

در مقابل والدینی که برای توانایی‌ های فرزندشان به خودی خود ارزش قائل هستند؛ شخصیت‌های توانمند تری را تحویل جامعه می‌دهند. با همه این تفاسیر بسیار مهم است که زوج‌هایی که می‌خواهند زندگی مشترک را آغاز کنند از نظر سبک تربیتی خانوادگی نیز به یکدیگر شبیه باشند. در نظر داشته باشید که اختلاف زیاد در این زمینه بعدها هنگام تربیت فرزند نیز شما را به دردسر می‌اندازد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه اختلاف بر سر مهریه کلیک کنید.

? اختلافات در ازدواج | محل زندگی

یکی از رایج ترین اختلافات در ازدواج ، محل زندگی است. اینکه زن و شوهر در کجا و در چه وضعیتی زندگی کنند، می‌تواند موجب اختلافات شدیدی شود. برای مثال آقا به دلیل شرایط مالی و یا وابستگی تمایل به گرفتن خانه ای نزدیک به محل زندگی پدر و مادرش دارد. اما خانم برای محدود کردن روابط با خانواده همسر در محله ای دیگر تمایل به شروع زندگی دارد. این نوع اختلافات در ازدواج اگر در همان ابتدا حل و فصل شود، دیگر مشکل ساز نخواهند شد.

برای آشنایی با راه های حل اختلاف بر سر محل زندگی کلیک کنید.

? اختلاف بر سطح تحصیلات

یکی از اختلافات در ازدواج، اختلاف بر سطح تحصیلات است. این مساله معمولا برای آقایان پیش می‌آید و مساله ای مشکل ساز می‌شود. معمولا مردانی که در ازدواج با همسر با سطح تحصیلات بالا ازدواج کند؛ رضایت کمتری از زندگی نشان می‌دهد. به دلیل سلطه گری و برتری طلبی مردان با خانم های سطح پایین احساس رضایت ندارند.

کلام آخر

همانطور که گفته شد اختلافات در ازدواج در زمینه های مختلفی قرار دارد. بسیاری از شما که اختلاف دارید می‌توانید با کمک روانشناس و متخصصین میزان این اختلافات را کم کنید. به دلیل اینکه تفاوت ها دائم دعوا و آسیب وارد می‌کند؛ حتما باید از روانشناس کمک بگیرید. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه اختلافات در ازدواج می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی ازدواج با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

آیا اختلاف عقیدتی احتمال شکست در ازدواج را افزایش می دهد؟

بله، اختلاف عقیده یکی از مسائل مهمی است که منجر به تنش و درگیری میان زوجین می شود البته اگر زن و مرد درک مذهبی بالایی داشته باشند و برای اعتقادات فرد مقابل با همه تفاوت ها ارزش قائل باشند ریسک بروز آسیب به حداقل می رسد.

کدام اختلافات در ازدواج موجب به خطر انداختن سلامت رابطه می‌شود؟

در هر رابطه ای اختلافاتی وجود دارد. اما در هر کدام از حوزه ها که در متن مقاله مطرح کرده ایم، اگر تعامل و درک متقابل وجود نداشته باشد، مساله پیچیده شده و سلامت زوج را به خطر می‌اندازد. اختلافات در ازدواج با مدیریت طرفین می‌تواند کاهش یابد.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره