رفتار با دوست پسر چگونه باید باشد؟

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

رفتار با دوست پسر نیازمند آموزش و آگاهی است. برخورد صحیح، سیاست یا هر آنچه که در ارتباط و رفتار با دوست پسر باید انجام شود، به شما کمک می‌کند که هم به هدف‌تان برسید و هم در صورتی که رابطه به شکست منجر شد، آسیب کمتری ببینید. چرا که عواطف شما به عنوان یک خانم لطیف‌تر از آقایان هست و این یعنی بیشتر باید از آن مراقبت نمایید.

البته این لطافت نقطه ضعف نیست بلکه همان منبع محبتی است که هر رابطه‌ای نیاز دارد و اگر در جای درست قرار بگیرد، موجب شادی همه اعضای خانواده خواهد شد. پس شاید بتوان گفت رسالت زنان سخت‌تر است، چرا که علاوه بر رابطه باید از گوهر وجودی‌شان هم مراقبت کنند. اما اگر در این مسیر با مشکل مواجه شدید می‌توانید از همراهی و راهنمایی متخصصان بهره مند شوید. برای دریافت مشاوره رابطه دختر و پسر کلیک کنید.

رفتار با دوست پسر

تقریبا همه دختر خانم هایی که وارد رابطه با پسر شده اند؛ در جستجوی رفتار با دوست پسر به شیوه مناسبی هستند. اگر رفتار صحیح با دوست پسر را ندانید، رابطه شما با دوام نخواهد بود. اما اگر از رفتار مناسب و صحیح با دوست پسر اطلاع داشته باشید؛ می‌توانید رابطه ای با دوام و پایدار داشته باشید. حتی احتمال اینکه این رابطه به ازدواج ختم شود نیز افزایش می‌یابد. معمولا دختران نیز به دنبال همین موضوع هستند. در این مقاله قوانین طلایی در برخورد و رفتار با دوست پسر را توضیح داده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو و کانال تلگرامی ذهن نو دیدن نمایید.

قانون های طلایی رفتار با دوست پسر

بهترین نحوه رفتار با دوست پسر

 

فروشگاه آرامیس

هر رابطه‌ای قرار نیست به ازدواج ختم شود، اما گاه خانم‌ها برای این که حتما به خواسته‌اشون (که ازدواج هست) برسند، کارهایی می‌کنند که نه تنها آن‌ها از هدفشان دورمی‌کند، بلکه به عزت نفس خودشان هم آسیب می‌زنند. در ادامه 7 اصل اولیه در رفتار با دوست پسر را آورده‌ایم. خانم‌هایی که از این قوانین پیروی نمی‌کنند دیر یا زود در رابطه شکست می‌خورند. علاوه بر 7 اصل زیر مقاله چگونه یک پسر را عاشق کنیم را بخوانید.

 ? به او گوش دهید و شنونده فعالی باشید

اولین راهکار برای رفتار با دوست پسر، شنونده فعال بودن است. بسیاری از مردان در رابطه عاطفی از این موضوع شکایت می‌کنند که همسر یا دوست دخترشان بدون توجه به واکنش آن‌ها شروع به صحبت می‌کند و در مقابل نمی‌تواند شنونده خوبی باشد.

همین موضوع در ظاهر ساده، منجر به کج فهمی و عدم درک متقابل می‌شود. پس یکی از اصول اولیه در ارتباط با دوست پسرتان این است که بتوانید نقش یک شنونده فعال را ایفا کنید. وقتی او صحبت می‌کند روی صحبت‌هایش متمرکز شوید، او را قضاوت نکنید و با واکنش‌های بدنی نظیر تکان دادن سر یا بازخوردهای کوتاه نشان دهید که برای حرف‌هایش ارزش قائل هستید و حرف‌هایش برای‌تان جالب است. برای آشنایی و شناخت مردان کلیک کنید.

? رفتار با دوست پسر همراه با برخورد همدلانه

همدلی یکی از عناصر بسیار مهم رابطه عاطفی است. از همین رو باید در رفتار با دوست پسرتان سعی کنید درک متقابل خود را بالا ببرید و گاهی دنیا را از دریچه چشم او ببینید. برای مثال وقتی در یک موقعیت دشوار قرار می‌گیرید خود را جای او بگذارید و ببینید چه احساساتی در وجودتان جریان پیدا می‌کند. این کار به شما کمک می‌کند ارتباط صمیمانه‌تری با یکدیگر داشته باشید و در مواقع سختی واکنش‌های بهتری از خود نشان دهید.

? حد و مرزهای مشخصی برای خود تعریف کنید

در رفتار با دوست پسرتان اهمیت دارد که از همان ابتدا حد و مرزهای خود را مشخص کنید و به او نشان دهید که در ارتباط با شما تا چه حد می‌تواند پیش بیاید. شفاف بودن در این زمینه کمک می‌کند تا در رابطه عاطفی از خودتان بیشتر محافظت کنید و جلوی آسیب‌های احتمالی را بگیرید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تفاوت زن و مرد کلیک کنید.

? کمی به دوست پسرتان فضا بدهید

در رفتار با دوست پسر باید به او فضا دهید. در دنیای امروز نمی‌توانید از دوست پسرتان توقع داشته باشید که در کل شبانه روز وقتش را به شما اختصاص بدهد. پس تلاش کنید زمان‌های خاصی را برای با هم بودن اختصاص بدهید و یک برنامه روتین برای وقت گذاشتن در کنار هم داشته باشید. در باقی اوقات روز اجازه دهید دوست پسرتان به سایر جنبه‌های زندگی فردیش رسیدگی کند و از این بابت او را تحت فشار نگذارید.

? چشم انداز مشخصی برای رابطه تعیین کنید

باید بدانید از یک رابطه عاطفی چه می‌خواهید و چه چشم اندازی در مورد آن دارید. این مسئله به شما کمک می‌کند که مسیر باهم بودن را به شکل بهتری سپری کنید. اگر به دنبال ازدواج هستید و از روابط ناپایدار استقبال نمی‌کنید باید به طور شفاف انتظارات و دیدگاه‌های خود را با او در میان بگذارید تا ناخواسته درگیر روابط ناسالم نشوید. اگر دوست پسرتان مبهم جواب داد و یا شما را به سخره گرفت بهتر است در مورد ادامه یا پایان دادن به رابطه بیشتر فکر کنید. بنابراین در رفتار با دوست پسر باید چشم انداز مشخصی را تعیین کنید.

? به خودتان اهمیت بدهید

یکی از قوانین رفتار با دوست پسر، اهمیت به خود است. برای داشتن یک رابطه عاشقانه و احساسی لازم نیست که خودتان را فدا کرده یا نادیده بگیرید. این کار با ایجاد فشار مضاعف به دوستتان معمولا نتیجه عکس می‌دهد. و باعث می‌شود که دوست پسرتان از شما فاصله بگیرد. در نتیجه همیشه سعی کنید جانب اعتدال را رعایت نمایید. در همین راستا داشتن یک سبک زندگی سالم شامل ورزش کردن، خوردن غذاهای مفید و خواب کافی به شما کمک می‌کنند که در رابطه عاطفی هم عملکرد بالاتری داشته باشید.

? او را حمایت کنید

در رفتار با دوست پسر باید او را حمایت کنید. حمایت از اهداف و فعالیت های دوست پسرتان در رابطه عاطفی انگیزه زیادی به او می‌بخشد و باعث می‌شود که احساس خودکارآمدی بالاتری پیدا کند. در نتیجه هرگز در برابر تلاش‌های پسر مورد علاقه‌تان رفتارهایی مثل سرزنش یا تمسخر را نداشته باشید و در عوض تلاش کنید یک مشوق همراه و حامی باشید.

? او را مورد تحسین قرار دهید

برای رفتار با دوست پسر، باید او را تحسین کنید. این روش نوعی ابراز علاقه و عشق است. او را همانطور که هست بپذیرید و هر کاری که علاقه دارد را انجام دهید. فراموش نکنید که باید به او افتخار کنید و در موقعیت های مختلف از او تعریف کنید.

? اعتماد به نفس داشته باشید

یکی از روش های رفتار با دوست پسر؛ این است که اعتماد به نفس داشته باشید. این رفتار به راحتی او را به شما جذب می‌کند. خودتان را دوست داشته باشید و پر قدرت در رابطه با موفقیت های خود سخن بگویید.

کلام آخر

رفتار با دوست پسر باید با توجه به شخصیت و قوانین رابطه باشد. در اولویت اول باید حتما به خودتان اهمیت دهید. و سپس رفتارهایی داشته باشید که مورد علاقه دوست پسرتان باشد. در این مقاله روش های گوناگونی را توضیح داده ایم. اما اگر در رابطه با سردرگمی روبرو هستید، حتما از روانشناس و مشاور متخصص در این زمینه راهنمایی بگیرید. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه رفتار با دوست پسر می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید. 

 

 

سوالات متداول

آیا ابراز علاقه در رابطه با دوست پسر کار اشتباهی است؟

در بسیاری از فرهنگ ها ابراز احساسات از جانب دختران امر پسندیده‌ای محسوب نمی‌شود و قضاوت‌های نا به جایی به دنبال دارد. با این حال دختران نیز در هر رابطه‌ای به ابراز عواطف خود نیاز دارند. خوشبختانه امروزه با پیشرفت فرهنگی جوامع این عقاید و نگاه‌ها به میزان چشمگیری کاهش پیدا کرده است.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

‫3 دیدگاه ها

  1. چیکار کنیم براش ارزشمند باشیم و خیلی رومون حساس و غیرتی بشه ؟
    چیکار کنیم به ازدواج فکر کنه ؟

  2. چیکار کنیم براش ارزشمند باشیم و خیلی رومون حساس و غیرتی بشه ؟<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره