خواستگار بیکار | نداشتن شغل ثابت خواستگار

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

خواستگار بیکار یکی از گزینه های ازدواج برای دختران است. در واقع همه دختران تابحال خواستگاری داشته اند؛ که مشغول هیچ کاری نیست، اما به شروع زندگی مشترک علاقه دارد. از طرفی با توجه به آمار بالای بیکاری در کشورمان، تعجبی ندارد که با چنین موقعیتی مواجه شویم. نمی‌توان حق ازدواج را از چنین افرادی گرفت. اما آنها خود باید در این مورد اقداماتی انجام داده و عوامل زیادی را در نظر بگیرند.

حتی دختران نیز باید در این مورد به خوبی فکر کنند. یکی از جنبه های مهم زندگی مشترک مسائل مالی است که با بیکاری تشدید می‌شود. اما گاهی دختران بر سر دوراهی مهمی مثل اخلاق و خوب گیر می‌کنند که باید تصمیم عاقلانه ای در این مورد بگیرند.

برای دریافت مشاوره در زمینه خواستگار بیکار می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360  و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

خواستگار بیکار

به طور کلی ازدواج با خواستگار بیکار امری غیرممکن و یا عجیب نیست. همه افراد ممکن است در برهه ای از زمان شغل خود را از دست بدهند و یا شرایط آنها به گونه ای باشد که نتوانند کاری را آغاز کنند. اما افراد باید این نکته را در نظر داشته باشند که در زندگی مشترک با چنین فردی احتمالا مشکلات زیادی در زمینه های مختلفی تجربه می‌کنند. در برخی موارد بیکار بودن فرد نشانه ای برای مشکلات بزرگتر است.

بهتر است مسائل مختلفی را در نظر گرفته؛ و در این مورد از تجربیات دیگران و حتی روانشناس نیز کمک بگیرید. برای اطلاع از آداب خواستگاری کلیک کنید.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو و کانال تلگرامی ذهن نو دیدن نمایید.

عوامل موثر بر ازدواج با خواستگار بیکار

ازدواج با خواستگار بیکار

بیکار بودن خواستگار یک مشکل بزرگ و غیرقابل حل نیست. از طرفی نمی‌توان تنها به این دلیل به او جواب رد داد. به همین دلیل ما در این بخش به توضیح عواملی پرداخته ایم؛ که در تصمیم گیری به شما کمک خواهد کرد. برای اطلاع از بایدها و نبایدهای تعیین مهریه در خواستگاری کلیک کنید.

نظر خانواده

از آنجایی که خانواده تجربه بیشتری در مورد زندگی مشترک و نظر خانواده دارد؛ می‌توان در مورد ازدواج با خواستگار بیکار از آنها کمک گرفت. شرایط خانوادگی یکی از عوامل تعیین کننده در این مورد است. برای مثال دختری که خود از وضع اقتصادی خیلی خوبی برخوردار است؛ شاید به بیکاری همسرش اهمیتی ندهد و خود او را از این نظر تامین کند. اما این موضوع همیشه صادق نیست. گاهی دختران از همسر خود نیز انتظار دارند که مانند پدرشان، درآمد کافی و موقعیت اجتماعی داشته باشد.

ملاک های شخصی

هر فردی برای خود در مورد ازدواج، ملاک های مختلفی دارد. همچنین اوست که باید با خواستگار بیکار زندگی خود را شروع کند. به همین دلیل نمی‌توان از همه انتظار داشته تا به یک صورت تصمیم گیرند. افراد باید الویت های خود را در ازدواج مشخص کنند و حتی آنها را با خانواده و همسر نیز در میان بگذراند. اما به هر حال داشتن کار وضع اقتصادی مناسب برای شروع زندگی مشترک، یکی از اولویت های اصلی هر دختری برای ازدواج است.

برای مشخص کردن معیارهای انتخاب همسر کلیک کنید.

سن

اگر سن خواستگار بیکار کم باشد؛ می‌توان از این موضوع چشم پوشی کرد و به او زمان بیشتری برای پیدا کردن شغل داد. طبیعی است که افراد بعد از فارغ التحصیلی یا از زمانیکه برای پیداکردن کار اقدام می‌کنند؛ نیاز به زمانی دارند تا کار مناسب خود را پیدا کنند. حال اگر در این زمان تصمیم به ازدواج بگیرند نیز؛ می‌توانند تلاش بیشتری کنند.

اما اگر فرد مدت زمان زیادی که بیکار بوده است و در این دوران هیچ اقدامی در این زمینه نکرده؛ باید در این مورد نگران بود و حتی تجدید نظر کرد. از طرفی برخی دختران نیز به دلیل بالارفتن سن شان و فشار خانواده برای ازدواج، مجبور به ازدواج چنین فردی می‌شوند. به هر حال در چنین شرایطی باید از برخی ملاک ها چشم پوشی کرد و راه متفاوتی را پیش گرفت.

علت بیکاری

یکی دیگر از مسائلی که در مورد ازدواج با خواستگار بیکار حائز اهمیت است؛ علت این بیکاری است. اینکه او تنبل است و یا مسئولیت پذیرنیست؛ ویژگی هایی است که در زندگی مشترک نیز ایجاد دردسر می‌کنند. به همین دلیل باید افراد در ابتدا از علت این موضوع مطلع شوند. اینکه او در مدت زمانی که از دانشگاه فارغ التحصیل شده تا زمان حاضر، مشغول به چه کاری بوده است؛ یکی دیگر از سوالات اساسی در این شرایط است. از این موضوع احساس خجالت نکنید و به راحتی سوال های خود را بپرسید. البته بهتر است حرف های خود را مودبانه و محترمانه بیان کنید و لحنی دوستانه و آرام داشته باشید.

میزان علاقه

میزان علاقه افراد در ازدواج با خواستگار بیکار بسیار حائز اهمیت است. هیچ فردی کامل نیست و همه افراد کاستی هایی دارند. به همین دلیل برخی از دختران، بیکاری چنین فردی را در نظر نگرفته و تنها به احساسات اهمیت می‌دهند. اما برای تصمیم گیری در مورد ازدواج، بهتر است افراد از منطق خود نیز استفاده کنند. احتمالا با شروع زندگی مشترک، مشکلاتی پدیدار می‌گردد که علاقه کمرنگ تر شده و افراد پیامدهای زیادی را تجربه می‌کنند.

معایب ازدواج با خواستگار بیکار

با اینکه افراد احتمالا تا پایان عمر خود بیکار نمی‌مانند و کاری برای تامین معاش خود پیدا می‌کنند؛ اما نمی‌توان با این تصور زندگی مشترک را آغاز کرد. چراکه اگر فرد بعد از ازدواج نیز تلاشی در این زمینه نکند؛ همسرش دچار سردرگمی خواهد شد. به همین دلیل بهتر است قبل از ازدواج در این مورد فکر کرد.

زندگی مشترک نیاز به سرمایه اولیه دارد. با اینکه خانواده ها در این زمینه به فرزندان خود بسیار کمک می‌کنند؛ اینکار تا پایان عمر، وظیفه آنان محسوب نمی‌شود. برخی از پیامدهای منفی ازدواج با خواستگار بیکار، شامل موارد زیر می‌شود. برای اطلاع از تاثیرات استرس مالی کلیک کنید.

از بین رفتن علاقه

بروز اختلافات متعدد

خیانت و طلاق

بروز اختلالات روانی در زوجین

دلایل بیکاری افراد

مشکلات ازدواج با خواستگار بیکار

همانطور که پیش تر هم گفته شد؛ باید در مورد علت بیکاری فرد مخصوصا در زمان ازدواج، مطلع شد. علاوه بر تنبلی و بی مسئولیتی فرد؛ وابستگی خواستگار بیکار به خانواده از نظر مالی نیز از دلایل این موضوع است. بسیاری از افاد به دلیل اینکه همیشه از طرف خانواده حمایت مالی شده اند؛ هیچگاه به مستقل شدن و درآمدزایی فکر نکرده اند.

از طرفی دیگران شاید او جزو دسته افرادی باشد که مدام شغل خود را عوض می‌کند و برای این موضوع توجیهات مختلفی نیز دارد. توانایی مدیریت بحران در این شرایط مشخص می‌شود که در ازدواج نیز نقش مهمی دارد. برای اطلاع از روش های مدیریت بحران کلیک کنید.

سخن پایانی

فراموش نکنید شغل خواستگار و موقعیت اجتماعی او نقش مهمی در آینده شما و حتی فرزندان تان دارد. از طرف دیگر دلیل بسیاری از طلاق ها به دلیل مسائل مالی است. به همین دلیل افراد باید در زمان ازدواج به این نکته توجه کرده و به آن اهمیت دهند. به طورکلی تصمیم گیری در مورد ازدواج با خواستگار بیکار یک تصمیم شخصی است و به عوامل متعددی نیز بستگی دارد. افراد می‌توانند علاوه بر اولویت بندی ملاک ها، کمک گرفتن از خانواده و همچنین مشورت با یک مشاور، تصمیم بهتری برای آینده خود بگیرند.

برای دریافت مشاوره در زمینه خواستگار بیکار می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360  و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره